Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taka-Töölö asuinalueena- kokemuksia?

Vierailija
25.04.2014 |

Te jotka olette asuneet ko. alueella niin kertokaa kokemuksia, kiitos! :)

Sopisiko asuinalue mielestänne mid-twenties pariskunnalle, joiden tulotaso ei ole huikea, koska toinen on vielä opiskelija, mutta haluaisivat kuitenkin asua mukavalla asuinalueella ja mieluiten sellaisella mis on mahdollisuutta saada kaasuliesi keittiöön. Olisi kiva jos olisi palveluja lähellä, mutta mitään hypermarketteja emme kaipaa.

Kiitos jo etukäteen :)

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 16:52"]

Töölö on kivaa aluetta muuten, mutta ne ihmiset... Niin ahdasmielisen keskiluokkaisia. Ulkoisesti esitetään miten kaikki on täydellistä ja tuijotellaan naapuria käytävässä tervehtimättä, ja iltaisin sitten tapellaan puolison kanssa niin että koko talo kaikuu. Näin minun töölöläiset naapurini.

[/quote]

Meillä sama, ja en viitsi mainita noiden tappelijoiden ammatteja, mutta miljonäärejä ovat, ja hirveä huuto ja tappelu raikaa sieltä asunnosta. Ulospäin ovat sitten oikein hienompaa väkeä...välillä mietin pitäisikö meidän tehdä last.suojelu ilmoitus, mutta ehkä se on liiottelua, kun kuitenkin ne vanhemmat siellä tappelee.

Kovia ovat juorumaan kaikki tässä talossa.

Kuoriaisia ei onneksi tässä talossa ole. 

Vierailija
22/60 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: minä kyllä tekisin tilanteessasi ls-ilmon, lapset varmasti kärsivät, jos kodissa riidellään koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:20"]

No varmaan sopii lapsettomalle nuorelle pariskunnalle. Itse nelikymppisenä perheellisenä en todellakaan haluaisi Töölöön enää. Kivikaupunki ei ole mun juttu.

[/quote]

kiva, jos olet löytänyt mukavan asuinpaikan. Mekin luulimme, että lapsiperheenä pitää muuttaa Töölöstä muualle. Palasimme takaisin, tää on meidän juttu.

Vierailija
24/60 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon asunut sekä sinkkuna että perheellisenä alueella kohta 20 vuotta ja muualle muuttamisen kynnys alkaa olla korkea! Jos tykkää kaupunkiasumisesta, mutta nauttii myös luonnosta, niin tämä on Helsingin paras paikka. Kaikki palvelut löytyy nurkan takaa ja keskustaan hujauttaa ratikalla hetkessä.

Vierailija
25/60 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kun muutettiin Töölöstä pois, niin jouduttiin turkiskuoriaisten takia pakastamaan kaikki kirjat, kengät jne. Saunotettiin uudessa asunnossa kaikki mitä uskalsi saunassa sen pari tuntia pitää. Pestiin kaikki mahdolliset tekstiilit. Joka hemmtin pieninkin rasia piti avata ja katsoa sisään. Huonekaluista vaihdettiin kaikki, jossa oli kangasta, eli uudet sohvat, patjat, rahi jne. Muut huonekalut pystyi pyyhkimään.

Ei haluttu yhtään toukkaa mukaamme pesimään uuteen kämppään uutta yhdyskuntaa. Onnistuimme.

Yksi päivä tosin kaivoin pussin jossa on lahjapaperinaruja. Ja kääk. Siellä oli yksi elävä ja yksi kuollut toukka. No eikun 3x raidilla kaikki nurkat putsiksi. Raideja meni melkein 30 tälkillistä (300e) ja asuttiin myrkyn takia 3x viikonloppu hotellissa, kun myrkyt vaikutti. No päästiin ilmeisesti vihdoin noista eroon.

EI IKINÄ ENÄÄ TÖÖLÖÖSEEN!

Vierailija
26/60 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taka-Töölö on Oikein mukava paikka teille. Kaikissa taloissa ei ole turkiskuoriaisen toukkia ja jos on, ne ovat pieniä ja harmittomia, kunhan suojautuu.

Vierailija
27/60 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa seutua, asuimme siellä juuri parikymppisinä opiskelijoina. Kaunista, rauhallista silti lähellä kaikkea (baarista voi kävellä tarvittaessa yöllä kotiin).

Vierailija
28/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jees, niin kauan kun ette muuta Ruusulankadun asuntolan lähelle.

Nimimerkillä kokemusta on

Vierailija
29/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vielä jälleen kerran viesteistänne!

Ei ollut mitään hajua etukäteen että mitä turkiskuoriaiset edes ovat...

No nyt ainakin kävi selväksi se, että pitää ainakin käydä katsastamassa asunto ennen kuin muutetaan :D 

Taka-Töölö houkuttelee edelleen, etu -töölökin houkuttelis mutta kun ne asunnot on niin kalliita että menee just yli meidän budjetin, taka-töölössäkin kallista mutt löytyy myös meidän budjetille sopivia...

Mutta nyt kyllä on kovasti mielessä ne uudemmatkin asuinalueet jopa siellä Itä-Helsingissä

ap

Vierailija
30/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Taka-Töölössä enkä haluaisi ikinä muuttaa pois. Luonto ja keskusta lähellä. Turkiskuoriaisia ei minun asunnossani ole. Itse asiassa kysyin asiasta edelliseltä vuokralaiselta asuntonäytössä, sillä olin kuullut kyseisestä ongelmasta vanhoissa taloissa. Kulkuyhteyksistä: kannattaa huomata, että kaikki ratikat menee Nordenskiöldinkadun ja Mannerheimintien risteykseen asti, sen jälkeen niiden reitit alkaa jakaantua.

Vierailija
31/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 22:30"]Mä oon asunut sekä sinkkuna että perheellisenä alueella kohta 20 vuotta ja muualle muuttamisen kynnys alkaa olla korkea! Jos tykkää kaupunkiasumisesta, mutta nauttii myös luonnosta, niin tämä on Helsingin paras paikka. Kaikki palvelut löytyy nurkan takaa ja keskustaan hujauttaa ratikalla hetkessä.

...ja siis 20 vuoden aikana (6 eri osoitteessa) en ole törmännyt mihinkään epämääräisiin ötöiköihin! En ees tiennyt, mikä turkiskuoriainen on, ennen tätä ketjua.. Olisko kuitenkin yleisesti vanhojen kerrostalojen ongelma, ei siis erityisesti ainoastaan tuolla alueella?

Vierailija
32/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsingistä suosittelisin juuri tuota Aurinkolahtea ja etenkin Herttoniemenrantaa. Jälkimmäisessä hienot ulkoilumahdollisuudet, posti, kuntosaleja ja useita ruokakauppoja, sekä metrolla menee keskustaan vain 10 minuuttia, Itäkeskukseen neljä. Tosi rauhallistakin rannan puolella on, eipä ole kertaakaan kahdeksan vuoden aikana tarvinnut pelätä kun on keskustasta tullut öisin kotiin.

Vierailija
33/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun taka-töölössä. Tykkään paljon! Luonto ja keskusta ihan lähellä. Puistoja, cafe regatta, töölönlahti, kisis, 24h kauppa jne. Ja me ollaan siis alle 30v lapseton pariskunta, mues töissä ja mä opiskelen. Hyvin mahtuu budjettiin taka-töölön kaksiot. Meillä 840e 43neliön rempattu kaksio

Vierailija
34/60 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olette sitten melkoisessa kilpailussa vuokra-asunnoista, jos kesällä ja syksyllä haette. Yhdessä näytössä on 20-30 hakijaa. Niissä muutamassa kohtuuhintaisessa 1000 euron 20m2 yksiössä varsinkin. Säätiöiden ym. kämpät menee sukulaisille ja verkostoille. Itse asiassa teillä tulee olemaan vaikeaa löytää mitään vuokra-asuntoa Helsingistä. Tilanne on todella huono, koska kaupungin ym. yleishyödyllisten kämpät eivät riitä. Täällä on teidän lisäksenne sitten kymmeniätuhansia ihmisiä etsimässä kohtuuhintaista vuokra-asuntoa.

Eli koettakaa niillä suhteilla saada kämppä. Voi olla pieni mahdollisuus, että johonkin ystävänne vanhaan asuntoon pääsisitte, jos teitä oikein suositellaan.

Vierailija
35/60 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvee liikennesumppu koko Taka Töölö. Jatkuva meteli ja pakokaasu!

En ikinä muuttaisi asumaan, pakko käydä töissä. Bussipysäkille meinaa pyörtyä pakkaspäivänä..

Vierailija
36/60 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenne tosiaan pahinta, varsinkin Topeliuksenkadun ja Mannerheimintien seutu.

Vierailija
37/60 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töölö on kivaa aluetta muuten, mutta ne ihmiset... Niin ahdasmielisen keskiluokkaisia. Ulkoisesti esitetään miten kaikki on täydellistä ja tuijotellaan naapuria käytävässä tervehtimättä, ja iltaisin sitten tapellaan puolison kanssa niin että koko talo kaikuu. Näin minun töölöläiset naapurini.

Kivaa yleistystä. Sulla on naapureina taistelevat Virtaset, niin kaikki töölöläiset ovat sitten samanlaisia.

Vierailija
38/60 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottien ja lokkien lisäksi vielä ötököitäkin! Pitäisikös myrkyttää koko kaupunki?

Vierailija
39/60 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut huono puoli on ruuhkat ja niiden myötä hirveät pakokaasut. Pahimpana pidän Mechelininkatua, etenkin sen eteläpäätä. Topeliuksenkaut on kyllä aina tukossa - puhumattakaan Haartmanninkadusta.

Vierailija
40/60 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan sopii lapsettomalle nuorelle pariskunnalle. Itse nelikymppisenä perheellisenä en todellakaan haluaisi Töölöön enää. Kivikaupunki ei ole mun juttu.

Näyttää tämä lapsiperheillekin sopivan. Ainakin Sibelius-puiston leikkipaikalla on isot ryhmät natiaisia leikkimässä joka päivä ja samalla vanhemmat vaihtaa kuulumisia ihan rauhassa leikkipaikan reunalla. Kaikilla tuntuu olevan aina kivaa.

Kesäisin keskuspuiston, töölönlahden puistojen, sibeliuspuiston jne. nurtsilla on paljon nuoreja pareja lastenrattaineen piknikillä.

Jäähallille menee pieniä kiekkoilijoita ja taitoluistelijoita, Bolliksella on aina pikku-litmasia palloilemassa, kisikselle menee voimistelijoita jne. Eli kyllä tuollaset ala-aste- ikäiset osaa ihan hyvin ja turvallisesti liikkua taka-Töölössä vaikka eivät täällä asuisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi