Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saan pian Ystävänkakku Hermannin taikinajuuren, oletko itse tykännyt ?

Vierailija
22.01.2008 |

Kokemuksia otetaan vastaan, mulle ihan uus juttu =)

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuritöinen, tuhti haju joka sai hiiret ullakolla hulluiksi. Meinasivat tulla tuoksun houkuttelemina ihan väkisin katon läpi keittiöön. Maku ei ollut ihmeellinen joten se kerta riitti.

Vierailija
2/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikäs ihme se on, kun sehän on monta viikkoa huoneenlämmössä ihmisten pöydillä:0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaivan arvoinen.

Vierailija
4/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneenlämmössä muhivista bakteereista alkoi inhottaa niin paljon, että nakkasin roskiin. En olis ilennyt syödä ja oli vielä hirmuisen suuritöinen.

Vierailija
5/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoneenlämmössä muhivista bakteereista alkoi inhottaa niin paljon, että nakkasin roskiin. En olis ilennyt syödä ja oli vielä hirmuisen suuritöinen.

Vierailija
6/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t ap

Vierailija
7/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta teidän olla syömättä hapanleipääkään enää, eihän ruisleipätaikinan raskikaan ole pilaantunutta.

Tervesin: Leipurin Vaimo

Vierailija
8/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan suuritöinen on. Mutta on se kyllä herkkua sen jälkeen. Ai että alkoi tehdä mieli... mulla on yksi Hermanninjuuri pakkasessa...

Vierailija
9/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon itse paljon ja kaikenlaista, Hermannista en tykännyt ja omani leivottuani menivät jakoon lähdössä olevat juuret roskiin.

Vierailija
10/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan maalaistaloissakin oli taikinatiinu, jossa säilytettiin leipäjuurta aina seuraavaa leipomiskertaa varten.

Niin ja ap:n kysymykseen: kakusta tuli ihan hyvää, älä välitä näistä negatiivisista ihmisistä vaan kokeile itse.

Vierailija
11/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi hoidin Hermannia 15 vuotiaana....... On kyllä sit kertakaikkiaan hyvää NAM!

Vierailija
12/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suotta turhaan sitä " kasvatatte" , heti kun olette sen saaneet tehkää se ohjeen mukaan se leipomisvaihe:) Ei tosin tule jaettavaa eteenpäin, mut saattepahan heti hyvän kakkupohjan:)

Vierailija
13/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan maalaistaloissakin oli taikinatiinu, jossa säilytettiin leipäjuurta aina seuraavaa leipomiskertaa varten.

Niin ja ap:n kysymykseen: kakusta tuli ihan hyvää, älä välitä näistä negatiivisista ihmisistä vaan kokeile itse.

Vierailija
14/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkakin kaikki odottivat mielenkiinnolla. Suuritöinen, mutta jos jättää väliin kaikki muut vaiheet ja tekee vain sen viimeisen, niin ei tarvitse odotella. ;)

Meidän perheessä kukaan ei tykännyt, mutta anoppi tykkäsi. Muille ei keretty tarjota, kun päätyi roskiin. Pakkaseen olin säästänyt yhden juuren, mutta sekin heitettiin pois kun selvisi että kakku on pahaa. :/

Vierailija
15/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätään vaan kuppiin ne perusaineet, millä sitä ruokitaan.

Vierailija
16/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin tuli tosi hyvää! Lapsista oli hauska seurata juuren pulputusta

Vierailija
17/30 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivoin Hermannin joskus vuonna 1998.

Ja muistaakseni tykkäsin tosi paljon!!

Vierailija
18/30 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten on siinä iso ero. Tyttäreni sai Hermannin mutta se löyhkä oli niin vastenmielinen että heitettiin muutaman ainesten lisäyskerran jälkeen yksissätuumin viemäriin.

Kondiittori & leipuri

Vierailija
19/30 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja välillä se ehtii kuivahtaa. Kun tehdään uusi taikina juuri liotetaan ja aloitetaan hapatus ja se on yön yli ei suinkaan viikkotolkulla ja ainekset on toki erilaiset.

Raski on nimeltään tuo taikinajuuri.

En tiedä miltä Hermanni-kakku maistuu ja en edes halua tietää.

Vaaleisiin leipiinkiin voi tehdä taikinajuuren. Saksalainen leipurimestari kertoi sielläpäin tehtävän pullaakin vehnäraskiin muttei se sovi suomalaisten makutottumuksiin.

Terveisin edelleen leipuri-kondiittori

Vierailija
20/30 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä maistui vähemmän hiiva...... Ihan OK, mut mä tykkäänkin Hermannista :D