Tämän kevään Reimat - kuka ei tykkää? ;-)
Poikkesin töistä matkalla keskustassa J&J:n ja Stockan kautta ja näin uudet kevätmallit, mitä heillä oli esillä.
Minusta ne Ticketin kirkkaat vihreät rainsetit oli aivan mielettömän kivat. Samoin pinkit. Ja Reimatecin ruskea-vihreä - ihana! Kivempi kuin edellinen lime pari vuotta sitten. Legolla oli myös aivan ihanat omenanvihreät yksiväriset takit pojille (bionicle, tms. teksti alahelmassa)!
Mutta Stockan lastenvaatteiden sisäänostaja ei ole ilmeisesti päässyt eläkkeelle, heh, koska Timberlandin tuulitakki oli siellä totta tosiaan tummansinisenä, samoin kuin tuo Reimatecin vihreä sinisellä alaosalla - ei minusta niin kiva - mutta sen sijaan siellä oli vaaleansini-ruskea, jossa vaaleansininen oli vähän kyyhkyn/syreeninsininen! Söpö.
Mitä sanotte friikit??? :-) Jos nuo jo nähdyt on noin kivoja, niin millaisia onkaan takit, kun ne tulevat kauppoihin!? ;-)
Kommentit (34)
tuntuu että tämän pitkään jatkuneen harmauden jälkeen kirkkaat värit näyttää tosi houkuttelevilta. Ihailin noita ticketin settejä rivissä...pinkki, turkoosi ja lime...kaikki ihania! Kun kolme lasta niin melkonen kiusaus olisi ollut ostaa jokaiselle tuo setti, eri värisenä ;) Mutta en siis ostanut...kaksi pienintä kun ei pihavarustuukseen taida tarvita muuta kuin pientä täydennystä.." ikävä" kyllä ;)
Muuta kevättä en ehtinyt vilkaisemaan, mutta se Timben kelt.takki kaihertaa mieltä edelleen!!
En malttaisi millään odottaa Reiman omien sivujen päivitystä enkä pääse katsomaan minnekään paikan päälle! :/
Pojille oli kivoja uusia värejä, kuten se vihreä-joku ja sininen-joku, mutta tytöille samaa sininen-vaaleanpunainen-valkoinen-linjaa:( Ei siinä mitään, mutta kun meillä on KAKSI TYTTÖÄ, niin taitaa jäädä Reimat tänä vuonna kauppaan. Tosin ihan oikeaa tarvettakaan ei oikeastaan ole, mutta kyllä uusimmat värit on silti hyvä olla hallussa;)
Sillä muuten en kuitenkaan malta olla ostamatta tytöillekin uusia pukuja ja kumpikaan ei tarvi uutta.
Sen sijaan pojat; 6v ja 6kk tarvii molemmat välikausiasut. Oikein innolla odotan että reimat tulee oman kylän kauppaan ja pääsee niitä katselee! Isommalle on varattuna oranssi takki, pienemmälle en vielä tiedä mitä tulee.
Omenanvihreä on tosi kiva väri. Reiman ärhäkkä vihreä ei niinkään kolahtanut, mutta meillä oli tuota väriä jo syksyllä, joten se saattaa vaikuttaa ;) Samoin tuota ticketin turkoosia meillä oli tämän talven haalarissa, joten sekään ei tuonut mitään uutta. Mutta pitkästä aikaa pääsenkin kunnolla ulkovaateostoksille. Molemmille saa ostaa takit ja isommalle haalarin tai kaksiosaisen. Oikeastaan kaipaisin kunnon taivaansinistä vaihteeksi. Ja poika on tilannut keltaista ;)
Itse odottelen vielä muiden mallistoja, ennen kuin uskallan tehdä siirtoja :) Muuten tulee taas viidet " pakko saada" ulkokamppeet molemmille lapsille ;)
Katsoitkos tarkempaa nyt sen Stockan tummansinisen Timben takin? Oliko minkälainen?
Tuleekohan ensi kuulle Stockan alesetelit? Voisin sellaisen käyttää isomman pojan takkiin - pienemmälle löysinkin jo vaaleansinisen! Onhan tuo tummansininen aika tylsä, mutta tosiaan jos jotain juhlia tulee kesällä, sitten iloisia tai surullisia, niin tuo tummansininen voisi olla kiva. Meillä tosin on jo Espritin tummansininen takki pojalle - en ole kyllä varma, että riittääkö koko vielä.
tyttöjen välikausivaatteisiin. Alkaa todellakin jo nyppiä nuo perinteiset! Viimevuoden mudan värinen reima pinkeillä somisteilla oli kyllä ihan kiva. Isommalle erehdyin ostamaan tytön vaatimuksesta vaaleanpunaisen takin ja en osta enää ikinä!!!Se pinttyi alta aikayksikön.
Odotellaan nyt mitä tämä kevät tuo tullessaan. Nuo jo nähdyt reimat ei kyllä innosta.
Minsku
Minusta se Stockan t.sin. Timberland oli samanlainen kuin Bobon isompien poikien malli (= siellä beige - en tiedä, oletko nähnyt sitä? Siinä on tekstit samalla sävyllä eli plussaa, ei näytä Timberlandin mainostakilta ;-) , mutta verkkovuori ja isommilla taskut vetoketjulla pystysuunnassa. Ylipäänsä nuo takit eivät tänä vuonna ole ihan niin " tuulitakkeja" , kun joskus ovat olleet ihan ohutta kangasta.
Tuo tummansininen ei sovi meidän käyttötarkoitukseen eli meillä noita takkeja on pidetty nimenomaan kevät-/kesäkeleillä siinä vaiheessa, kun kosteussuojatakit ovat jo liian kuumia, mutta milloin tuulta pitävää takkia tarvitaan (siksi mieluummin vaaleaa kuin tummaa väriä). On olleet hyviä, eikä paljon paina väskassakaan, jos ottaa varalle.
Kysynpä sitten vaihtarina, kun Sulla on isompi lapsi, että onko kokemusta Legon takeista? Kosteudenpitävyys?
Meillä tuota kosteussuojavaatettakin saa tänä keväänä uusia. Esikoisella 110cm:t ovat nyt liian pieniä + 2x välikausihousut rikki (kiitos tämän " talven" !), nuoremmalle taas ei osu esikoiselta jäämät koot ja viime keväiset reimatecin 92cm jäi pieneksi ajat sitten. Molemmille viime vuotiset Po.Pin puvut kyllä menevät ja ovat hyvässä kunnossakin, vaikka niitä on pidetty paljon nyt syksyllä/talvella.
Eli innolla täälläkin odotellaan alennusseteleitä, heh. Joka vuosihan ne on tulleet helmikuussa eli kai tänäkin vuonnakin? Tosin Stockasta ei tiedä, mikä on siellä sitten valikoima. Ehkä joutuu kuitenkin ostamaan täydellä hintaa Pikkuväestä ja kantiskortilla saa hyvitystä. Meillä isännällä oli myös jotain ostoslistaa työvaatteissa, joten ehkä hänen ostoksiin menee meidän molempien Stockan setelit. Ja eikös myös Sokos ja Kodin1:kin lähetä vastaavat? Kaupat yrittävät kilvan houkutella ihmisiä ostamaan näin aleajan jälkeen. =D
Kiitos Finette noista Timben tiedoista - jotenkin se Stockan takki ei mullekaan jäänyt mieleen, vaikka sitä muka puistelin - ehkä johtui siitä, että oltiin vieraalla maalla eli Itiksessä silloin ;-)
Muistatkos vielä että mitä Bobossa se isojen takki maksoi? Oliko Stockan hinta karvan vaille 80?
Meillä on tainnut olla pojalla tähän mennessä 3 Legon takkia, mutta ei ole tainnut olla kokemuksia sellaisista, mitä sä kaipaisit, sillä kaksi on ollut ihan perustoppatakkeja (hirmuisen paksuja ja lämpimiä, ehkä hihat suhteessa vähän lyhyet, sillä jopa meidän lyhytkätiselle on usein jääneet lyhyiksi) ja kolmas oli ah niin ihana kesätakki. Se oli ihan järkyttävän hyvän värinen, sellainen murrettu vaaleanvihreä, lähinnä ehkä jotain antiikkivihreää ja mikä siitä teki aivan ihanan, niin siinä ei ollut vuorta ollenkaan! Loistava _kesä_takki siis. Muita vuorettomia en ole paljon löytänytkään - vain R-collectionin takit (ja anorakit) on moisia ja sitten yksi H&M:n tuulikankainen takki, jonka saattoi taittaa taskuun eli oli tosi kätevä ottaa mukaan vaikka fillarin tarakalle viilenevää kesäiltaa varten.
Niin, mut jotenkin tuntuu, että meillä on kasvettu jo vähän Lego-vaatteista yli, vaikka toki poika vielä Legoilla leikkii. Meillä on kyllä ollut tässä ihan täyttä päätä vielä tänäkin vuonna Reimatecin, Jonathanin, Remun yms. vaatteita, mutta suuntaus on ollut kuitenkin jo hyvän tovin " urheiluvaatteisiin" . Viime kesän hitti oli ihana kokovihreä (kahdesta eri vihreästä tosin) IcePeakin takki, jossa on kaikki saumat teipattu ja tänä talvena vastaava sinisävyinen talvitakki. Pojalla on ollut myös ihana, mutta niin arka valkoinen-vaaleansinien H2O:n takki ja sekin siis tämmöistä jo urheilullisempaa tyyliä eikä niinkään lapsimallistoa.
Pikkuveljelle säästän erittäin vähän vaatteita, kun meillä ei yksinkertaisesti ole tilaa säilyttää, mutta Legon kesätakin ja H2O:n takin kyllä meinaan laittaa säästöön hälle.
Meillä mä odotan aleseteliä kuin kuuta nousevaa, kun meillä on tämä vuosi taloudellista taantumaa - ensin alkuvuoden mä olen kotona ja sitten loppuvuoden mies. Miehen työnantajalle tätä iloista yllätystä ei ollakaan vielä kerrottu, mutta pitänee pikimmiten. Mutta mies ei kyllä koti-isipuolivuodelleen saa nyt kyllä mitään uutta. Mun vuoro saada uusia vaatteita, mut ei näillä massoilla vaan vasta sitten syksyllä, joten alesetelit voi huoletta tuhlata poikiin!
En kyllä Jonathaneistakaan, enkä PoPin mallistostakaan...
Olen aivan täynnä tuota vaaleanpuna-ruskea, vaaleanpuna-tummansinistä ja yleensäkin vaaleanpunaista ;) Voisi tytöillekin olla kivoja värejä!
Olen nyt harkinnut tytölle tuota Minymon puna-oranssia takkia ja siihen ehkä ruskeat housut (tai mustat). Tai sitten joku omenanvihreä takki ja harmaat housut.
Pojalle aion hankkia yksiväriset tummansiniset (!) takin ja housut. Omituista kun aina olen ajatellut niitä tylsinä .) Mutta nyt nuo siniset ja joko oranssit tai limet asusteet. Ei ruskeaa enään meille. Poika parka on kulkenut elämänsä ekat vuodet täysin ruskeissa (ja vauvan vaaleansinisessä).
Pitäsi päästä hiplaamaan livenä, mutta en viitsi kahden lapsen kanssa lähteä kiertämään. Olisko Nanoukissa, Kekäleellä tai Stokkalla? Tai ideaparkissa?
Minulla on muutama pinttymä ulkovaatteiden suhteen ja ne ovat:
-yksivärisyys
-ei tummansinistä (minulla on vain poikia ja esikoisen syntyessä pojille ei ollut mitään muuta (kärjistäen) tarjolla kuin sitä tummansinistä - saan puistatuksia kun ajattelen sen ajan vaatetarjontaa)
Jos takkeja löytyy Reimaltakin yksivärisiä (ja onhan niitä vuosien varrella ollutkin) niin olen valmis harkitsemaan. Nuo kevään haalareiden tyyliset leikkaukset juuri kauhistuttavat. Muutoin meillä kuljetaan edelleen ticketin ja popin vaatteissa.
--------------------
Huom vaihtelua haluaville tyttöjen äideille suosittelen lämpimästi tuota tummansinistä - ei tule joka tytöllä vastaan.
---------------------
Olin ajatellut, että vaaleanpuna.tummansininen on kätevä yhdistelmä, kun esikoiselta (poika) ja tytöille kaikenlaista sinistä. Mutta jotenkin ei kuitenkaan sitten innosta. Meillä on kyllä varastossa odottamassa viime vuotiset vaaleanpuna-ruskea ja vihreä-ruskea haalarit tytöille. Talvikin mentiin jo samoilla väreillä ja kyllästyttäisi, jos tuo vaaleanpunainen ei vaan sopisi väriltään meidän tytöille niin hyvin. Kirkkaat pinkit on kyllä kanssa mun makuun.
Ja meidän vaalealle sinisilmäiselle pojalle taas sopii se iänikuinen tummansininen todella hyvin. Poika itse tykkää limestä ja turkoosista, mitkä nekin ovat äiteen makuun =)
Mallista en sitten tiedä. Meidän pojalla on pitkät kädet (ja jalat:).
...kun meidän 4v haluaa punaista. Kirkkaanpunaista. Löytyisiköhän jostain punaista poikamaista haalaria? Punainen vk-takki tietysti olisi ihan ok...joo-o.
Provosoiduin täällä ilmenneestä J&J:n toppa-alehysteriasta, ja sinnehän piti sitten minunkin tänään päästä, vaikka tuskin henki kulkee influenssan jäljiltä ;=) Saalis oli kyllä hyvä: meillä molemmat lapset saavat ensi talvena testata Reimatecin cordura-housuja, jos vaikka ne kestäisivät tämän Etelä-Suomen lumettoman talven. Yhdet cordurat löytyivät vielä puoleen hintaan Pikkuväestä. Nyt meni kyllä ohi aiheen, sillä varsinaisesti piti kertoa, että katsastin samalla Forumin J&J:n kevätuutuudet, Stockalle asti en ehtinyt.
Mikä kauhea pettymys!:=( Reiman tulevan kevään tyttövärejä oli tarjolla kaksi, hailukkaa vaaleanpunaista yhdistettynä tummansiniseen ja oliko olevinaan ruskeaan alaosaan. Plääh! Mielelläni ostaisin jotain, jossa on vaaleanpunaista, koska meillä on edellisiltä kausilta jäljellä hyviä Reimatecin vaaleanpunaisia asusteita, sydvestejä jne., mutta ei ulkoilukäyttöön NOIN vaaleata meidän mutamaakareille! Ja olen aivan kyllästynyt tummansiniseen, vain denim saa olla tummansinistä sekä kesän sailor-vaatteissa. Osotin jotain reippaampaa ja raikkaampaa, esim. sellaista, jota oli POIKIEN haalareissa.
Niin että kyllä taitaa tämä kevät olla sitten poikien äideille kulta-aikaa, ihania ne siniset ja vihreät :) Poikien äidit, ottakaa nyt kaikki irti!!!:) Voisin ihan hyvin ostaa tytöille ns. poikavärit, mutta tulevan kevään Reimatec-haalarit olivat mielestäni niin joko tai, ei yhtään unisexiä.
Ticketin rainsetit olivat vielä herkullisemman värisiä :) Meillä on viime vuodelta pinkit, ja ne olivat niin isoja, että " ikäväkseni" ne taitavat olla sopivia vielä tämän kevään. Muuten ostaisin heti ne omenanvihreät tai turkoosit.
Summa summarum, odottelen vielä, jos Reimalta tulee lisää värejä ja muilta valmistajilta myös.
mutta yleensäkin löydän meidän pojalle ihania vaatteita vaikka kuinka ja tytöille en ihan niin helpolla. Nytkin pojalle on kevääksi jo vaikka mitä ihanaa valmiina, ja niin paljon ihanaa olis tarjollakin ;) Tyttöjen kaappi kevään osalta taas paljon tyhjempi, enkä vielä ole yhtään pakko-saada juttua edes löytänyt.. (no ne ticketit vähän kaihertaa mieltä kaikkien lasten osalta ;) ) ja tämä tilanne on yleensäkin näin, ei vain tänä vuonna :)
Juppis, punanen on pojalle ihana!! Peruspunasta on meillä ollut enemmän nimenomaan pojalla kuin tytöllä. Toivon että viime kevään punainen timben takki vielä mahtuisi, on ihana! :)
Olise ehkä kuitenkin parempi kuin viime kevään mallit. En siis tykännyt enää viime kevään enkä tämän talven malleista. Tämän talven malleista yksi olisi ollut sellainen minkä olisin voinut pojalle alesta ostaa, mutta sitä ei enää taida olla oikeaa kokoa missään. Viime kevään välikausihaalareista en tykäännyt yhtään. Tämä malli minkä nyt näin oli ihan kiva leikkauksiltaan, mutta se väri yhdistelmä oli vähän outo. Yläosassa sellaista liilaa ja jotain muuta, olisko ollut valkoista ja alaosa oudon väristä ruskeaa. Eli ole Reimat enää ulkonäöltään minun makuun.
ja just kun olin tehnyt inventaarion vaatekaappiin ja todennut että mitään ei tarvita. No kun näin taas kevät uutuudet niin taidetaan tarvitakin:) Ihastuin myös siihen ruskea vaaleansiniseen haalariin.