Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 vuotiaan koulukypsyys

Vierailija
22.01.2008 |

Meillä tehtiin tarhassa ne testit ja palute oli suurimmalta osin hyvä,mutta lapsellani on kuulema vaikea itsenäisesti aloittaa tehtäviä(varmistaa monta kertaa mitä piti tehdä ja miten ym).

Samoin kirjaimien muistaminen(esim. minkä näköinen on A) on vaikeaa.. Nyt saatiin aika uudestaan koulupsykologille uusia testejä varten.

Voiko tällainen asia korjaantua ennen ensi syksyä(jos tsempataan kotona ja lapsi saa kuulema " kartoituksen" jälkeen ohjausta ja tukea)?

Huolestuin aika paljon vaikka lapsi muuten osaakin sen mitä ikäisensä ja on taas matemaattisesti lahjakas testienkin perusteella..

Onko kenelläkään kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukypsyystestit tehdään vasta huhtikuussa, ei liian ajoissa. Siinä seulotaan ne joilla mahdollisia vaikeuksia, ja erityislastentarhanopettaja tms. katsoo sitten millä alueella vaikeuksia. Harkitaan tarvitseeko koulupsykologiin arvioon vai riittääkö vanhempien ohjaus ja koulun tukitoimet.

Kotona voi harjoitella , meillä poika harjoittelee ns. päivittäin kirjaimia esim. A kirjain maanantaina, meititään mikä alkaa A:lla, miten suu on silloin ja harjoitellaan kirjoittamaan A. Leikin avulla,,,, aina.

Jos joku kirjain on vaikea, ei muista esim. n niin harjoitellaan vaikka 4 päivää sitä kirjainta.

JOku tietysti kirjoittaa että ei esikoulussa tarvitse oppia kirjaimia tms. Ei tarvitsekaan, mutta lapsi jolla vaikeuksia ko. asioissa saattaa tarvita tukea jo ennen ekaluokkaa.

Vierailija
2/5 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetella yli puoli vuotta.. mutta meillä ekaluokkalaisten koulupaikat ovat jo huhtikuussa selvillä joten se kai syynä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis just siksi tutkitaan nyt, että on aikaa harjoitella, jos jossain asiassa lisäarjoitusta tarvitsee

Vierailija
4/5 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset sen tyhmempiä ole :-)

Vierailija
5/5 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:lle. Voi että mua harmitti toi kohta, että oli sanottu, että lapsesi kysyy ja varmistaa liian monta kertaa.

Itse koko kouluaikani elin jotenkin ihme uskossa, että kysyminen on noloa, ja tästä aiheutu useinkin ongelmia, kun en uskaltanut kysysä. Tai uskaltanut ja uskaltanut, ajattelin, että kaikki pitää mua ihan idioottina. Olen vasta aikuisiällä oppinut, että voi ja pitää kysyä jos ei tiedä, ymmärrä jne. Ja kun tämän opin (vaati muuten aika kauan) niin elämä sujui paljon paremmin.

Voittehan noita kirjaimia sitten hiljakseen harjotella vaikka kotona. Ja hyvähän se on, jos kutienkin tarkkaillaan, mikäli jotain epäillään. Sitten lapsesi saa apua ajoissa, jos tarvitsee sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän