Miten te köyhät työttömät elätte perus 595e/kk, toimeentulotuki + asumistuki?
Minulle jää vuokran jälkeen 196 euroa. Sillä pitää maksaa kaikki muu: vakuutus, puhelin, lehti, ruoka, sähkö, vaatteet jne.
Miten saada rahat riittämään?
Säästövinkkejä?
Kommentit (307)
Minkä vuoden Kelan esitteestä ap kaivaa tiedot näihin avauksiin?
Ostan harvoin vaatteita ja ostan ne käytettynä. Riittää vuokraan ja ruokaan.
Paljon noista tulee yhteensä? 1500e? Oma syy jos se ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa tuon vajaa 600 EUR JA vuokran JA sähkön JA veden JA kotivakuutuksen JA lääkkeet JA terveydenhoitokäynnit. Jos ei 600 EUR riitä ruokaan ja vaatteisiin ja puhelinlaskun, katse peiliin.
No ei maksa kaikille. Toimeentulotukea ei moni saa ollenkaan, jolloin pelkkä asumistuki riittää noin puoleen vuokrasta.
Halvempi asunto ja turhat menot kuten lehti pois. Tadaa, käteen jää n.600€ jolla elelee jo ihan mukavasti kun hyödyntää ruokajonoja, resque kasseja ja aletuotteita.
Mulla jää 200€ kuussa jopa säästöön jos haluan
Se on hyväosaisen hallituspuolueen ja valtaan päässeen Ps- puolueen agenda. Hyödyttömät tai muutoin kaltoin kohdellut työmarkkinassa laitetaan elämään ns. Avovankila elämää. Pysyt juuri ja juuri elossa, mutta et voi poistua kuin Saleen punalaputettujen perään. Tämä malli on ihmisoikeusrikkomus valtiovallan taholta.
Mikä tuo lehti on ? Ei kai siitä laskua nyt joka kuukausi tule. Ite tilasin just tarjoushintaan 6 kk.satakunnan kansaa 99€
Vierailija kirjoitti:
Ei tule noin paljon mulla ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule noin paljon mulla ainakaan.
No minkä verran saat?
Hae toimeentulotukea. Jos et saa niin myy omaisuuttasi. Vaihda asunto halvempaan.
Vierailija kirjoitti:
Hae toimeentulotukea. Jos et saa niin myy omaisuuttasi. Vaihda asunto halvempaan.
Ap saa toimeentulotukea.
Minun vuokra on 370 euroa ja siihen saan 294 euroa asumistukea. Netti 37 euroa. Pärjään ihan ok mutta olen tehnyt pikkuhommia pitkään josta saan rahaa lisää käteen. Kalastamalla ja kalaa myymällä olen saanut jopa 1000 euroakin lisää kk mutta nykyään täällä on merimetsoja 40000 joten ahventa ei tule niin paljon kuin ennen. Merimetsot ovat syöneet 8 vuoden aikaan 10 miljoonaa kiloa kalaa kuten ahvenia.
Vierailija kirjoitti:
Kela maksaa tuon vajaa 600 EUR JA vuokran JA sähkön JA veden JA kotivakuutuksen JA lääkkeet JA terveydenhoitokäynnit. Jos ei 600 EUR riitä ruokaan ja vaatteisiin ja puhelinlaskun, katse peiliin.
Asumistuki ei kata koskaan koko vuokraa, eli loppu katettava tuolla 600 euron työmarkkinatuella ja mahdollisella toimeentulotuella. Etkö kykene perhtymään asioihin ennen kuin öyhötät?Toisekseen, jos (työtön) henkilö ei ole oikeutettu toimeentulotukeen, Kela ei myöskään maksa sähköä, kotivakuutusta, lääkkeitä, terveydenhoitokäyntejä jne.
Olen säästänyt 20 vuotta pahan päivän varalle. Kulutan vähän en matkustele ja voitin joskus ison summan lotosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki ei kata koskaan koko vuokraa, eli loppu katettava tuolla 600 euron työmarkkinatuella ja mahdollisella toimeentulotuella. Etkö kykene perhtymään asioihin ennen kuin öyhötät?Toisekseen, jos (työtön) henkilö ei ole oikeutettu toimeentulotukeen, Kela ei myöskään maksa sähköä, kotivakuutusta, lääkkeitä, terveydenhoitokäyntejä jne.
Miksi ei saisi toimeentulotukea jos asuu yksin vuokralla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei maksa kaikille. Toimeentulotukea ei moni saa ollenkaan, jolloin pelkkä asumistuki riittää noin puoleen vuokrasta.
Miksei saa???
Kyllä toimeentulotuen pitäisi riittää. On elämänhallinnan ongelma, jos ei tuo vajaat 600 riitä elämiseen sen jälkeen, kun maksetaan kaikki edellä mainittu. Itseasiassa siitä pitäisi pystyä laittamaan säästöpossuun joka kuukausi. Monet pihit ihmiset elää paljon pienemmällä. Esimerkiksi edesmenneen anopin peruskulut oli kuussa noin 600 ja siinä oli mukana yli 200 hoitovastike ja antoi vielä lapsenlapsille aina rahaa, kun kävivät.
Minäkään en raaski tilata lehtiä, vaikka käyn töissä. Tuolla joku kirjoitti lehti vain vajaa satanen/6kk. Joo se on melkein 15€/kk.
Kelahan maksaa sähkön ja kotivakuutuksen?