Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mä ainoa joka ei kaupassa katso yhtään ruoan hintaa??

Vierailija
22.01.2008 |

tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, kun jotkut tietää 10 sentin tarkkuudella mitä mikäkin maksaa, että itselläni ei ole aavistustakaan mitä jotkut tuotteet maksavat! Oikeasti, en tiedä esim. mitä joku maitopurkki maksaa! Otan ne tuotteet, mitä haluan/tarvitsen, maksan kassalla, ja se on siinä. Ymmärrän, että joidenkin on ihan pakko katsoa hintoja, mutta en millään voi ymmärtää, että miksi ihmeessä joku jonka ei ole ihan pakko, lähtee jonnekin toiseen kauppaan ostamaan maitoa, koska se on 10 senttiä halvempaa???

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mietin, ostanko savustetun kirjolohen vai savustetun ankeriaan, vai ostanko palvikinkkua vai kylmäsavustettua poroa.

Eli joo, kyllä minä katson hintaa...

Vierailija
22/29 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostokseni teen siellä, missä se on minulle kätevintä: Isot ostokset ostan ison marketin isosta valikoimasta, pienemmät ostokset nopeasti ja kätevästi pienemmästä (lähi)kaupasta. Aika ja vaiva on minulle rahaa enkä ehdi juosta kaupasta toiseen. Yhden kaupan sisällä saatan kyllä (joissakin tuotteissa) vertailla, ostanko merkkituotetta vai kaupan omaa merkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kyllä katson, että kotona on tullut vertailtua hintakuitteja, ja suositaan S-ryhmän kauppoja, jotta saadaan bonukset. Mutta lähikauppa on S-kauppa ja maidon hintaa en tiedä muuta kun että kai se jotain euron on, alle tai yli, aivan sama. (Senkin tiedän vaan siksi kun joskus on tullut ostettua kolikoilla lenkillä käydessä.)

Ja kaupassa saatan ostaa monesta vaihtoehdosta sen halvimman, jos se on osoittautunut yhtä hyväksi. Mutta jos se ei ole omassa kokeessa pärjännyt, se jää armotta hyllylle. Jostain tuotteista en edes halua alkaa kokeilla halvempia kun hyvä on hyvä niin kauan kuin se ei siitä muuksi muutu.

Tuo autolla halvemman perään kauas meno on tosissaan hassua. Mummoni harrastaa sitä vain siksi, että saa vaihtelua elämäänsä, kun käyvät samalla kahvilla ja ostavat muutakin. Harrastuksensa itse kullakin.

Typerää kuluttaa elektroniikkaan tai vaatteisiin tai baariin, mihin tahansa, jos samaan aikaan katsoo kaupassa senttien perään.

Kertooko sitten nousukaudesta?

Vierailija
24/29 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ollut mitenkään kiukkunen mutta siinä sitten tohkeili, että ihan vain tämän 10 pennin takia lähti ajamaan takaisin kauppaan. Asui vieläpä toisella paikkakunnalla, noin 30 km päässä. No, sai 10 penniään ja oli tyytyväinen...

Vierailija
25/29 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulla onkin todella pienet tulot, niin olen huomannut, että riittävät laadukkaaseen ruokaan, niin ettei hintaa tarvitse katsella. En myöskään syö kovin paljoa, joten voin määrän sijasta panostaa laatuun.

Vierailija
26/29 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti lähde ostamaan jotain tuotetta eri kaupasta, vaan ostan kaikki samalla kertaa.

Hintoja vertailen lähinnä saman kaupan erimerkkisiin tuotteisiin, esim. Ingmannin raejuusto ja halvempaa kuin Valion, joten ostan Ingmannia.

Tosin tämäkään ei päde kaikkiin tarvikkeisiin, sillä arvostan myös laatua enkä osta mitä tahansa paskaa kunhan se on halpaa...

Samoin ostan vain kotimaista lihaa ja kasviksia, suosin vähärasvaista jne vaikka halvemmallakin saisi muita vaihtoehtoja.

Peruselintarvikkeiden kohdalla en tingi määrästä, ostan maitoa ja leipää niin paljon kuin tarvitsee.

Ruokaan menee meillä paljon rahaa. En ole pihi, mutta kyttää hintoja ihan sen vuoksi, että tietäisin mihin rahani laitan.

Vierailija
27/29 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on älytöntä, mutta periaatteessa kauppaan pitäisi aina valittaa. kun tulee tarpeeksi valituksia, niin huomaapa kauppiaskin, mikä on pielessä.

Vierailija
28/29 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarket tai mikään edelläolevista.

Vierailija
29/29 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ne tuotteet mitä tarvitsen, mutta hyödynnän tarjouksia. Käymme S-marketissa, ja siellä on käytännössä aina esim. hedelmistä ja juustoista tarjouksessa jotkut, joten valitsen niitä.

Eli ostan tänään banaaneja ja Polar juustoa tarjouksesta ja seuraavalla kerralla mandariineja ja Oltermannia jotka ovat silloin tarjouksessa.

Samoin jos huomaan kauppaan mennessä vaikkapa että lohi on tarjouksessa ostan sitä ja kehittelen sen ympärille päivän ruuan.

Ja ostan joitakin Rainbow tuotteita koska ne ovat edullisempia kun " merkkituotteet" vaikka laatu ihan sama. Ja jos on joku tarjous tuotteesta mitä käytämme " maksa kaksi, ota kolme" tai vaikkapa käyttämämme mehu tarjouksessa, hyödynnän monialennuksen tai ostan tuotteen varastoon (jos ei ole pilaatuvaa).

Tietyistä jutuista en luovu, esim. luomukananmunista, niissä en katso hintaa koska muut kananmunat eivät ole edes vaihtoehto.

Varsinaisesti en ymmärrä että juostaan 0,10 euron perässä, mutta on ihan fiksua hiukan katsoa mitä osta. Ja hintatietoisuus kuuluu mielestäni yleissivistykseen, ei pidä sentilleen tietää, mutta SUURINPIIRTEIN paljonko juuri maito tai kahvipaketti maksaa (tai ylipäätään ne tuotteet joita itse käyttää).

On sulaa typeryyttä maksaa vaikkapa tuotteesta X euroa, jos sen saa muualta Y eurolla =paljon halvemmalla. Siinä ei muuta kun rikastuta kauppiasta. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi