Olenko mä ainoa joka ei kaupassa katso yhtään ruoan hintaa??
tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen, kun jotkut tietää 10 sentin tarkkuudella mitä mikäkin maksaa, että itselläni ei ole aavistustakaan mitä jotkut tuotteet maksavat! Oikeasti, en tiedä esim. mitä joku maitopurkki maksaa! Otan ne tuotteet, mitä haluan/tarvitsen, maksan kassalla, ja se on siinä. Ymmärrän, että joidenkin on ihan pakko katsoa hintoja, mutta en millään voi ymmärtää, että miksi ihmeessä joku jonka ei ole ihan pakko, lähtee jonnekin toiseen kauppaan ostamaan maitoa, koska se on 10 senttiä halvempaa???
Kommentit (29)
a. Sitten tietenkin hyvitetään erotus asiakkaalle.
Vierailija:
Periaatekysymys!! Kaupat tekevät sitä ihan tarkoituksella.
Käydään s-kaupoissa ja bonarit napsuu tilille. Ollaan yhteisesti sovittu, että ruoasta ja lapseen liittyvistä asioista ei tingitä. Muusta voidaan sitten vähän tinkiä. Kotimaisia kasviksia ja lihaa syödään... muutenkin, syödään niin terveellisesti kuin allergiaperheessä voi syödä. Mies toki voisi syödä enemmän kasviksia... murr...
Mutta siis... ei mulla ole aavistustakaan, mitä esim. juusto maksaa... enkä yhdenkään päivittäistavaran hintaa osaa sanoa tarkalleen... eikun... osaanpas... Vauvan vastikemaito maksaa 46snt / tötsä ;) ja vaipat maksaa himpun alle 15 euroa... Käytän pankkikorttia kassalla aina (unohtanut tunnusluvun, joten ei käteistä ikinä...).
Meillä lähin kauppa olisi lidl, mutta en ole oppinut sitä käyttämään... vaikka kotimaista kai sielläkin myydään. Ostan lihat ja kalat lihatiskiltä ja suosin paikallisia tuotteita.
Jos huomaan, että juusto on kallistunut 50 senttiä, niin katson, mikä juusto on halvempaa ja JOS se on yhtä hyvää, niin otan sitä.
Itse tutkin tarkkaan kilohinnat jne.
Keskitän ostokset yhteen edulliseen kauppaan, ainoastaan maitoa haen lähikaupasta, koska sitä ei kannata lähteä kauempaa hakemaan.
Tiedän, mitä maksaa meidän peruselintarvikkeet, mutta silti en tingi ruoan määrästä tai laadusta.
Minusta on ihan hyvä tietää hintoja ja vertailla ja miettiä mitä oikeasti tarvitsee. Minä en myöskään halua maksaa tyhjästä: esimerkki: minun teki mieli niitä kaupan munkkeja, huomasin, että ovatpa kalliita ja vielä kaikenlisäksi munkkien määrää oli pienennetty joten kilohinta tuntui jo kohtuuttomalta, kun vertaa mitä tuoete sisältää ja mitä sen valmistus tulisi maksamaan. Munkit jäi kauppaan, ostin hiivaa ja leivoin pullaa.
ero vuositasolla on 36,50 ¿. Ja tämä pelkän maidon osalta. Jos otetaan huomioon liha, perunat, leipä jne. Jos lasketaan, että päivässä halvempaa kauppaa käyttämällä säästää 3¿, se on yli tonni vuodessa.
Ostan mitä tarviin, maksan ja poistun kaupasta. Sit kotona ällistelen kalapakettia, joka maksoi 20e.. Parempi kun ei kaupassa hintoja tutki, kun terveellinen ruoka on kalliimpaa.
Aloin miettiä tätä, kun lehdessä oli siitä, että euro on heikentänyt hintatietoisuutta. Testissä piti tietää mm. HK:n sinisen lenkin ja Juhlamokka-paketin hinnat. No, näitä en tiennyt, kun en ko. tuotteita koskaan osta, mutta rupesin muistelemaan, tiedänkö muitakaan. Eipä tullut mieleen.
Meillä on täällä 2 ruokakauppaa, joista toisessa käyn: ostan, mitä tarvitsee , maksan, mitä maksaa. Ei ole järkeä juosta 10 senttiä halvemman hinnan perässä, koska matkakin maksaa.
no se onkin oma valinta. Minä käytän alueeni halvinta kauppaa. Ei ole mitenkään kauhean paljon kauempana kuin lähin kauppa. Ei ole autoa, kävelen matkat (ei mene bensaan rahaa).
ostan mitä tarvitsen vertailematta hintoja. ja siinä se.
sama päätee ruuan lisäksi myös kalliimpiin tuotteisiin, esim. vaatteisiin. ostan kun tarvitsen, ei haittaa vaikka olisi kalliimpikin vaate jos on sellainen mistä pidän ja mitä tarvitsen. mutta en sitten huvikseen käykään shoppailemassa.
itse kodinhoidontuella. Aina ollut se periaate että ruuasta ei tingitä vaan ostetaan mitä tarvitaan...
Meillä on se periaate, että ruoasta ei tingitä. Sen sijaan vähän katsotaan pesuaineiden yms. hintoja.
ruuan hintoja ei pahemmin tule vertailtua, tosin vaihtoehtojakaan ei ole kovasti paljon, joten... isommissa ostoksissa (vaatteissa yms) teen kyllä vertailuja sitäkin enemmän.
mutta siis, ruokapuolelta ostan sen mitä tarvitaan ja halutaan - hinnasta välittämättä.
juuri hintoja katsele, ostan mitä tarvitsen. En lähde halvempien hintojen vuoksi muihin kauppoihin, arvokasta se on aikakin.
Jos vierekkäin on kaksi vastaavanoloista tuotetta, niin silloin kyllä otan halvemman ellei ole järkevää syytä ottaa kalliimpaa.
Ja jos haluan säästää, niin jätän vaikka iltapäivälehden tai suklaapatukan ostamatta.
ostan suomalaisia elintarvikkeita maksoi mitä maksoi, säästän sitten muussa vähemmän tärkeässä esim. en käy ravintoloissa, kasvatan hiuksia tällä hetkellä pitemmiksi, en pidä rakennekynsiä, en tupakoi, en ryyppää, ostan harvoin uusia vaatteita jne.
Siis kaikki riisit, jauhot, makaronit, säilykkeet ym. ostan aina halvinta. Lihojen, leipien tai vihannesten hinnoista ei ole hajuakaan, otan sitä joka näyttää hyvältä.
Mä en tosiaankaan tiedä mitä se maitolitra maksaa. Sitä pitää ostaan, niin se ostetaan. Sama juttu muissa tuotteissa.
Mä tiedän että en ole fiksu siinä suhteessa, mutta kun on rahaa, niin on helppo vaan ottaa siitä hyllyltä miettimättä että, olisko se halvempaa toisessa kaupassa?
Opiskeluaikona oli tiukkaa, silloin olin kyllä tarkka, se oli vaan pakko. Mutta onneksi niistä ajoista on jo monta vuotta. Olishan se jo säälittävää, jos vieläkin pitäs tinkiä ruuasta.
Joku nainen turkki päällä voi valittaa, jos kassalla hinta on 5 snt kalliimpi kuin hyllynreunalapussa. Mä en sellaiseen kiinnitä huomiota. Jos ero on suuri niin tottakai sitten, mutta 5 senttiä vaikkapa makkarapaketin hintaan lisää ei kenenkään (varsinkaan rikkaan) taloutta kaada. Mutta jotkut vaan valittavat valittamisen ilosta. Taitaa olla tylsä elämä heillä.
Mulla on yks tuttu joka lähtee pelkkään leipäkauppaan pakkalaan täältä itä-uudeltamaalta.
hyvänen aika siinähän menee bensoihin vähintään 10e. Ite en koskaan käy siellä ellen satu ohi ajamaan jostakin syystä.
Ostan leivät kaupasta ja leivon sämpylät itse.
Ja ostamme aina tarjouksesta niitä tuotteita, mitä yleensä käytämme paljon...
Periaatekysymys!! Kaupat tekevät sitä ihan tarkoituksella.