Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oman perheen joulusuunnitelmat vastaan anopin, miten selvitä..?

Vierailija
17.11.2008 |

Eli tilanne on tämä: Olemme vuosikausia viettäneet jouluaaton anoppilassa. Kotonakin olisimme voineet oman perheen voimin aattoa viettää, mutta anopille on ollut päivänselvää että heillä juhlitaan tai eihän joulu ole mitään, ilman lapsenlapsia. Ei olla tehty asiasta mitään numeroa, koska ei olla jaksettu alkaa puimaan mokomaa asiaa...

No, tämä joulu onkin erilainen, meille syntyy vauva todennäköisesti joulun alla (jos menee yli kuten muutkin ;) Ja olemme visusti päättäneet viettää jouluaaton kotona, siitä emme tingi. Mutta, haluamme hulinavapaan aaton, eli ei vieraita! Joulupyhinä voi kyllä tulla.

Tiedän anopin reaktion, hän ilmoittaa tulevansa meille apen kanssa aatoksi. Miten voin napakasti mutta kohteliaasti ilmoittaa että ei kiitos, joku toinen pv? Hän on inttämisen maailmanmestari eli ihan heppoisin perustein ei kielto mene perille.... Mielessä on kieltämättä käynyt myös ajatus, että olenko liian nipo? Mies on asian suhteen joo joo linjalla, mulle asia on tärkeä, edes tämän kerran saada tehdä oman halunsa mukaan.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se nyt ole ihan sama, oletteko perheen kesken just sen aaton vai jonkun niistä pyhistä? Jos he haluaa just aattona tulla, antaisin tulla ja rauhottaisin sitten vaikka joulupäivän omalle perheelle. Ja siihen peröön vielä Tapaninkin...

Vierailija
2/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta rauhaa kaivattaisiin ekoina "vauva-kotona-päivinä". Vieraat yhdistettynä lahjojen aukaisuhulinaan, rauha kaukana tästä.. :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisesti jo kokeillut järkiperusteluja anoppisi kanssa, mutta ne eivät ole toimineet? Kokeile siis jotakin muuta.

Sano vaikka, että et nyt osaa oikein perustella ja ymmärrät, että tämä on pettymys, mutta tänä jouluna haluatte olla vain oman perheen kesken ja toivot, että hän pystyy pääsemään pettymyksestä ajan kanssa yli.

Hän vetää tietysti herneet nenään, muttei pysty vastustamaan, koska osoittaisi muuten olevansa kypsymäön ihminen, joka ei kestä pettymyksiä.

Vierailija
4/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo suoraan. vauva syntyy niin lähellä joulua että vietämme joulun omassa porukassa PISTE.

Mitä neuvottelemista siinä on.

Vierailija
5/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin ihan tylysti jo nyt ajoissa että tänä vuonna haluamme viettää aaton ihan perheen kesken(ja loppuelämän ajan;)Joulupäivänä ja tapanina voidaan sitten kyläillä puolin tai toisin.

Vierailija
6/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja levätä loput pyhät.

Jos aattona on jo hulinaa joka tapauksessa, miksi välttämättä hommata sitä myös toiselle päivälle?

Vierailija
7/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanoisin suoraan ja olen sanonutkin, että tänä jouluna olemme vain meidän perheen kesken. Emme kyläile missään ja meille ei oteta vieraita vastaan. Jos anoppi sanoo silti tulevansa, toteat vain, että sen kun tulette, ovea emme avaa.

Vierailija
8/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ne väkisin voi kenenkään kotiin tunkea.

Vierailija
9/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos anoppi on tekijä naisia, anna hänen tehdä mahdollisimman paljon, ja sinä keskityt siihen vauvaan.

Vierailija
10/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta tehdä isoeleisesti kutsu jollekkin toiselle päivälle kuin aatolle niille. Eli älä aloita kiellolla aatolle vaan sillä että haluaisit kutsua appivanhemmat joulupäivänä teille (syömään / kahville) ja se olisi teistä todella hauskaa jos he voisivat tulla juuri silloin kun lapsetkin niin innostuivat siitä. Eli koeta kiinnittää huomio tähän ja siinä sivussa sitten hoidat sen aaton rauhoittamisen teille omalle sakille.

Vierailija
11/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hulinaa kuitenkin ja lapset ylikierroksilla. Sitten saa olla rauhassa aattoillan ja loput pyhät, eikä se hulina jatku loputtomiin.

Vierailija
12/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että aaton haluatte olla omalla porukalla ja sillä selvä.

Vierailija
13/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä ottaisi anoppia nimenomaan juuri siihen aaton hulinaan. Aattohan on Suomessa nimenomaan se "pää-joulu-päivä", jolloin joulua vietetään perheenä, ja sen haluan minäkin viettää oman perheen kesken.

Sitäpaitsi ap:n tapauksessa olisi ikäänkuin periksi antamista, jos antaa anopin tulla aattona. Eli jos ei mennä anopille, niin anoppi tulee meille. Jos antaa periksi, niin eihän tästä tavasta pääse ikinä eroon.

Edellä joku ehdottinkin mielestäni hyvää tapaa. "en nyt oikein osaa perustella, mutta kyllä sinä varmaan ymmärrät, että kun on pieni vauva, haluamme olla oman perheen kesken".

Ja ilmoita tämä ajoissa!

Vierailija
14/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä itsestäsi tuntuisi, kun sinut mummoikäisenä suljettaisiin kokonaan lasten ja lastenlasten joulunvietosta pihalle?

Vierailija
15/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaisin, että mitään en valmistele, tuokaa ruoat mukana ja mukavaahan se vain olisi kun lapsilla olisi isovanhemmat viihdyttämässä...Helpompaa vanhemmillekin.

Vierailija
16/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuossa jossain aiemmassa viestissä mainittu kutsu jollekin muulle päivälle kuin aatolle. Eli nätisti kutsut anopin ja apen teille esim joulupäiväksi syömään etkä sano mitään aatosta heti. Luulis ja toivoisi anopin jo tosta ymmärtävän.. Ja jos ei tajua niin sitten sanot suoraan että haluatte nyt olla ihan oman perheen kesken koska teille on juuri syntynyt vauva. Kyllä mun mielestäni 2 ihmistä saa ihan hyvin ns hulinan aikaiseksi. Jo pelkästään mun anoppini yksin saa sen hulinan kun puhuu kimeällä äänellään ja haluaa auttaa ihan joka asiassa vaikkei esim fyysiseltä kunnoltansa pystyisikään..

Tsemppiä, ei oo tuokaan kiva tilanne!! Meillä päätettiin viettää joulu kotona oman perheen kesken siksi että mä en enää kestä sitä anopin jankutusta joulunvietosta joka alkaa jo juhannuksen tienoilla. Mieluummin olisin joulun vaiin mun vanhempieni ja siskoni perheen kanssa, mutta kun kerran tarvii olla tasapuolinen ja anoppi ei sitä tajua niin sitten ei mennä enää kumpankaan paikkaan. Sori, loppu eksyi "vähän" aiheesta..

Vierailija
17/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on enää muutama vuosi, kun tilanne tulee omalle kohdalleni. En missään tapauksessa aio mennä tyttäremme kotiin jouluaattona, juurihan olen päässyt hulina-aatoista eroon! Joulu olkoon rauhan aikaa meidän mummo- ja pappaperheessä.

ei ap, vaan pian mummo

Vierailija
18/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa jouluaatolla tai joulupäivällä on vauvalle ja perheelle?

Jos kerran anoppi on tähänkin asti laittanut jouluaaton, miksi et ota sitä teille touhuamaan?

Taitaa taustalla olla kuitenkin joku anoppi-jyrää-minähän-olen-kuningatar-ja-määrään-syndrooma

Vierailija
19/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et selviä suututtamatta. Pakko sanoa suoraan.

Vierailija
20/39 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on oikeus tehdä ihan omat valinnat miten joulua vietätte ja missä! Meillä kanssa tuppaa välillä olemaan appivanhempien kanssa kädenvääntöä, eivät esim. tajua että myös minun vanhempani tahtovat juhlapyhinä lapsenlapset luokseen.. Mutta vauvan syntymän jälkeen teimme päätöksen, että joulua vietämme kotona rauhassa, aattona käydään piipahtamassa minun ja miehen vanhemmilla, mutta kotona syödään ja ollaan muutenkin rauhassa ilman hössöttäviä mummoja. Eipä voineet appivanhemmat siihen muuta kuin koittaa kiukutella, että pitäähän se nyt tänne tulla syömään jne, mutta siinähän vinkuvat! Jos alkaa hirveä kiukuttelu ja sota, niin emme mene ollenkaan!