Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsille säästäminen

Vierailija
22.01.2008 |

Mitenkäs se nyt meni, millä tavalla on turvallisinta säästää lapsille pesämunaa? Meillä on tällä hetkellä lapsille korkeakorkoiset säästötilit, mutta elämäntilanne huomioiden ei ole ollut paljoa niille mahdollisuus laittaa... Mutta nyt tilanne muuttuu ja ollaan ajateltu laittaa toistaiseksi kummallekin 100¿/kk säästöön. Mutta mitenkäs ne lahjaverot menikään? Jos säästetään tuolla tahdilla lapsen nimissä olevalle tilille (plus mahdolliset mummojen ja kummien muistamiset), niin pitääkö olla verottajasta huolissaan?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta yksinkertaisinta on säästää omissa nimissä. Ei tule mitään epäselvyyksiä ja koituuhan sekin lasten hyödyksi ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
22/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän verottaja nyt tule kyselemään miksi olen rahat tililtäni nostanut. Hah, luuletko että verottajaa kiinnostaa kymmenet tuhannet tai sada tuhannetkaan.

Yksityishenkilö voi tehdä omalla tilillään olevilla rahoillaan ihan mitä vaan. Vaikka antaa ne lapsilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat lahjoittaa lapselle?

Vierailija
24/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim koiravero ja lahjavero ovat osa niistä.

Vierailija
25/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastoihin. Minulla on molempia rahastoja. Toisesta saan kerran vuodessa tuoton tililleni ja toisesta tulee ilmoitus että kuinka monta rahasto-osuutta olen saanut tuolla tuotolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän