Missä hyväkuntoiset vuokra-asunnot?
Menee hermot! Kun katson vaikka oikotieltä kuvia " hyväkuntoisista" asunnoista, niin jo kuvissa näkee, että monet niistä on aivan lääviä. Paskaiset kaakeileiden välit näkyvät jo valokuvissa! Kuka noita asuntoja pitää noin huonosti, että pinttymiä pääsee tulemaan. Ja kuka ihme voi väittää hyväkuntoiseksi asuntoa, joka sitä ei todellakaan ole. Ilmeisesti pitää yrittää hankkia uusi/uudehko/vasta remontoitu asunto, jos tahtoo hyväkuntoisen.
Ärsyttää tuo valehtelu, menee turhaan aikaa katsella valheellisia ilmoituksia.
Ja Sato! Mikä ihme noissa seniorikodeissa viehättää? Miksi kaikki uudet asunnot on noita hiivatin seniorikoteja?! Miksei tavalliset ihmiset voi saada hyväkuntoisia koteja?
Saimpahan avautua.
Kommentit (3)
Kaupungin ja vakuutusyhtiöiden asunnoissa. Ainoat vähemmän hyväkuntoiset on olleet yksityisen omistajan eikä nekään mitään lääviä. Esim. nyt asutaan kaupungin vuokra-asunnossa ja se on kyllä tosi siisti. ainut oli, että itse jouduttiin maalaamaan muutama huone, kun oli meidän mielestä liikaa reikiä. Keittiö oli kuin uusi ja kylpyhuone, ei niitä juuri olut käytettykään meitä ennen.
Heillä on lista minkä mukaan loppusiivous tulee tehdä. Jos sitä ei tee, vähentävät siivouskulut takuuvuokrasta. Asunnot ovat aina siistejä.
Kun ei ole oma, ei tartte välittää, vähän sellainen asenne tuntuu osalla vuokralaisista olevan. Itse olen siisti ihminen ja tykkään puhtaasta ja kauniista.
Olen 8 vuokrakämppää rempannut. Onneksi olen saanut remonttiin apua isännöitsijältä/vuokranantajalta kysymällä. (Yhden maalausremontin tein omaan laskuun). Olen kiikuttanut kuitit esim. maaleista ja tapeteista ja saanut rahat takaisin. Mitä tulee irtisanomisiin, niin opin jättämään kuukauden remonttivaran ennen vanhasta muuttoa, koska aina oli edessä remppa.
Paras " hyväkuntoinen" oli, kun olin isännöisijäntoimistossa työssä ja etsiskelin samaan aikaan itselleni rauhallisempaa kotia. Eräs vakuutusyhtiön kämppä irtisanottiin ja isännöitsijä vinkkasi, että nyt olisi asunto vapaana. Kysyin silloiselta vuokralaiselta, että voiko tulla katsomaan, se ei käynyt, mutta hyväkuntoinen kuulemma oli....Heh, siihen teinkin sitten suurimman remonttini. Oli nimittäin eteisen kaapinovetkin lyöty nyrkillä läpi ja vessanovi kadonnut jonnekin, keittiön kaappien rungot tipahtamaisillaan, jääkaappi myyty ja muovimatot rikki. Onneksi oli isännöitsijään hyvät välit. Olisin saanut siihen remonttifirman avuksi, mutta kieltäydyin, tein työt isäni ja poikaystäväni kanssa ja oltiin nopeammin valmiita kuin firmat ikinä.
Pesemällä saa paljon aikaan, mutta kieltämättä otti pattiin siivota possujen sotkuja. Myös näitä remppoja tehdessäni olen alkanut arvostaa puisia kaappeja, ne kun kestää uutta maalia lastulevyhökötyksiin verrattuna.