Ihana pieni esimerkillinen poikani!
3-vuotias poikani on oppinut, että ei saa lyödä. Olin hakemassa häntä kerhosta ja häntä vähän pienempi poika tuli ja löi häntä. Poikani sanoi tiukasti, että " ei saa lyödä!" Toinen poika muksautti uudelleen. Sitten poikani sanoi taas topakasti, ettei saa lyödä, ja tuli vähän jo itku kurkkuun. Mutta että olin ylpeä, kun hän ei lyönyt takaisin!
Kommentit (7)
ja toisekseen, minä en kyllä vahdi haukkana vieressä koko ajan. Se ei mielestäni palvele kenenkään etua. ap
Vierailija:
ja toisekseen, minä en kyllä vahdi haukkana vieressä koko ajan. Se ei mielestäni palvele kenenkään etua. ap
Osaa jo asettua tuollaisen käytöksen yläpuolelle ja ymmärtää, että toinen poika oli pienempi eikä vielä osannut käytöstapoja, joten opasti tätä pienempäänsä. Minusta ihanasti tehty pojalta. :)
kenenkään tukeen ei pitäisi turvautua.. surullista. 3-v on kuitenkin vielä tosi pieni.
Vierailija:
kenenkään tukeen ei pitäisi turvautua.. surullista. 3-v on kuitenkin vielä tosi pieni.
Mutta siltikin, olisit myös itse voinut sanoa lyöjälle napakasti että tosiaan ei saa lyödä. Tuskin sille lyöjälle meni perille että toinen pikkupoika sitä komensi.
Kyllä lapset tarvitsevat aikuisen myös sanomaan. Vaikkakin todella fiksusti osasi tämä kyseinen poika toimiakin. Mutta aikuinen tueksi vielä tuon ikäiselle, ehdottomasti.
Jos äiti ei pidä omansa puolta, kuka sitten pitää.