Saako kukaan omaishoidon tukea ?
Ajattelin vain kysyä että kuinka paljon omaishoidosta maksetaan.
Kiitos.
Kommentit (4)
Verojen jälkeen käteen jää 215,-
Omaishoidontukea on kolmea eri luokkaa, korkein on muistaakseni siinä tonnin tienoilla. Jos käy lisäksi töissä, on tuki yleensä tuo alin 310 euroa.
Minkä prosentin mukaan sinulta otetaan vero omaishoidontuesta? Ethän vain otata sitä sivutuloprosentin mukaan, koska sitähän se ei ole?
Minulla on omaishoidontuessa sama veroprosentti kuin päätoimisessa työssäni. Verotoimistosta saa erillisen verokortin omaishoidontukea varten.
riippuu ihan siitä millä paikkakunnalla asut. Useimmat kunnat kai maksaa tuota (lain säätämää?) minimiä, joka on noin 310 euroa. Joissakin kunnissa tuen määrä voi olla portaittainen hoidon vaativuuden mukaan. Mutta joka tapauksessa on harkinnanvaraista, ei lakisääteistä, joten jos budjetissa ei ole rahaa, et saa senttiäkään vaikka kriteerit täyttyisi.
Brutto 310 euroa. Nyt kun olen töissä, niin netto on 176 euroa.
Jos jään työttömäksi, vero otetaan päätoimisen veron mukaisesti ja silloin saisin noin 200 euroa.