Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko 4 ja suurperheelliset :)

21.01.2008 |

Heitetäämpäs uus pino kehiin!!! :)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäntä lähti kaverinsa kolmikymppisille ja sain jo kuopuksen nukkumaan, joten mitäpä minä mamma muutakaan kuin roikun lauantai-iltana koneella.. Isommat lapset kyllä jo odottaa, että menisin paahtamaan pop cornia ja laittamaan jätskiannoksia. Menen menen, pian. :)

Tyttötiimi kyseli synnytysajoista.. Mulla ensimmäinen kesti 17,5 tuntia ja kaksi seuraavaa 7,5 tuntia. Joten tavallaan on lyhentyneet tai ainakin pysyneet samassa. :) Tästä tulevasta synnytyksestä tilaan viisituntisen tai alle! ;) ;) ;) Tsemppiä sinullekin tyttötiimi, sulla on aika jo pian!!

Sattumalta katselin tänään vanhaa vauva-aiheista kirjaa, jossa on kuviakin tositilanteista eli synnytyksistä..ja ihan alapää sellaisia.. En muista ihan tuollaisia aiemmin nähneenikään ja täytyy sanoa, että HIRVITTI! Miehellekin näytin eikä sekään halunnut niitä katsoa. Ja minä kun olen joskun kysynyt, että miksei se mene jalkopäästä katsomaan kun vauva syntyy... Huh huh, nyt en kyllä enää ihmettele! En minäkään menisi! ;)

Mutta nyt lienee paras lähteä herkkujen tekoon kun ei tässä kummempaakaan asiaa ole. :)

Hyvää yötä! Suppareita Neronjalle, Pikkikselle ja kaikille " loppulaisille" !!

Omppiska

Vierailija
42/46 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttötiimi kyseli noista synnytysajoista - miulla kyllä lyhentyneet, mut ollaan edelleen menty aikasta maratonilla ;)

25h, 19h ja 12h, voiskohan nyt toivoo reilusti alle 10 näin viimeisen kunniaksi ;) *hih*

Nyt ei ehdi paljoa enempää kirjoitella, kun on paljon tekemistä tänään - pitäis opiskella, tehdä ruokaa, mennä kaverin synttäreille jne.... ja sit viel vois yrittää joskus levätäkin, kun isäntä on kotona ;)

--Mirpa ja masukki, kera kolmen neidon--

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites loppulaisilla menee? Toiko yö niitä suppareita?

Mun synnytsajat on tämmöiset: Onnin ja Helmin synnytksen ajaksi laskettiin 7.45. Jouluaatonaattona menin sairaalaan raskausmyrkytysoireiden vuoksi. Aattona alettiin käynnistämään sytoteceillä? vai mikä sen pikkunirkon nimi nyt olikaan... Heti alkoi kipeät supistukset, mutta paikat ei auennut ei yhtään. Yöllä jollain lääkkeellä keskeytettiin supistukset ja aamulla taas jatkettiin. Taas alkoi supistelemaan, mutta ei niin lujasti, että mitään olisi tapahtunut. Kahdeltatoista hoitaja sitten toi puolikkaan pillerin, kun siihen asti olin saanut neljänneksen. Hui kauhistus mitkä kivut alkoi saman tien. Neljältä mut siirrettiin saliin kipujen takia, sillonkaan aukeamista ei ollut tapahtunut. Supistuksissa ei ollut yhtään väliä ja kivut oli aivan kamalat. Ilokaasusta ei paljon iloa ollut. Epiduraalia yritettiin kahteen otteeseen, mutta sen laittaminen epäonnistui ja kivut ei muuttuneet yhtään. Neljä tuntia saliin siirron jälkeen sain alkaa ponnistamaan. Kivut loppui kuin seinään ja voisin kuvailla ponnistusvaihetta jopa nautinnolliseksi. Helmin ponnistamiisessa meni reilu vartti ja Onni autettiin perätilasta jaloista nykien yhdeksän minuuttia siskonsa jälkeen. Kummatkin pääsi heti meidän kanssa perhehuoneeseen ja koko hommasta jäi lopun viimeksi hyvä maku.

Herttulin syntymässä aikaa ei vissiin otettu. Leikkauksissa ei taideta ottaa aikaa... tilannetta kuvaa kumminkin hyvin se, että ehdin olla Taysissa puolituntia, ennen Hertan syntymää. Itse heräsin omat vaatteet päällä heräämössä. Että Hertta taisi tulla puolessa tunnissa!

Tällä erää toivoisin, että nuo ajat vähän tasottuisi ja saisin tämän viimeisen synnyttää sillain normaalissa tempossa. Tiedän kuitenkin, että kävi miten kävi, niin kun sen vauvan saa syliin, niin kaikki on anteeksi annettu! Näitä hommia kun ei itse voi valita. Vähän on kynnystä tuon " Synnytä rentoutuneena" -cd:n ja synnytystoivelistan esiin kaivelemiseen. Viimeksi olin paremmin kuin hyvin valmistautunut! Panu ja kätilö nauroivat hississä, että eiköhän näistä toiveista yksi saada toteutettua. Pääsevät sille remontoidulle osastolle sitten kun kaikki on selvinneet!

Jään odottelemaan kuuumisianne,

Noora ja Taimi 24+5

Vierailija
44/46 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas pitkästä aikaa lueskelemaan vauviksen sivuille ja nähdessäni täällä tuttuja nimiä ajattelin muutaman sanan minäkin raapustaa :)

Meille on tulossa seitsemäs kullanmuru toukokuussa. Olo alkaa olla ihan raskautunut ;)) Toistaiseksi olen jaksanut olla hyvin töissä, vaikka rankkaahan se on. Sitä ei käy kieltäminen. Yövuoroja en enää ole tehnytkään aikoihin.

Meillä on kotona hoitaja lapsilla, joten ei onneksi tarvitse raahata lapsia päiväkotiin hoitoon. Paitsi silloin, jos hoitaja sairastuu, niinkuin pari viikkoa sitten tapahtui.

Kovin usein en ehdi koneella olla, mutta kunhan äitiysloma huhtikuun alussa alkaa, niin sitten toivottavasti ehdin useammin :)

Nyt koneelle hinkuaa useampikin kaveri, joten turinointi jäi lyhyeen.

Vilkutus tutuille, käsipäivää uusille tuttavuuksille :)

Hönttä 24+2, p--99.t-01,p-02,t-03,p-05 ja p-06

Vierailija
45/46 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla eka oli n.9h toinen n.4h kolmas n.15h ja neljäs n.2h. Tyttöjen synnytykset olleet pidempiä kuin poikien ja nyt kun on tulossa poika niin toivossa elän että lujaa mennään nytkin :o)

Pitäisi tytön 5v synttäreitä alkaa viettämään. Kavereita ei nyt tulekkaan kuin naapurin tytöt kun meidän synttäri sankari heräsi aamulla 40 asteen kuumeessa joten ei sillä juhliminen kauheasti innosta :o/ mummuille ja kummeille sitten kahvit keitellään. En viittinyt peruakaan kun leivoin koko eilisen illan niin roskiin olis osa mennyt väkisinkin.

Eilinen kaupunki reissu oli ihan kiva vaikka en mitään vauvalle löytänytkään. Kaikki kivat retro kuosit oli lindexiltä mennyt :o( täytyy ensi viikolla vielä meidän kylältä kattoa löytyiskö mitään kivaa.

Potilas heräsi nyt täytyy rientää!

Niiloakseli rv 33+6

Vierailija
46/46 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Hönttä odotuksesta!Kivan pitkällä olet jo!

Tsempit kaikille loppumetriläisille,pian on nyytit kainalossa=)

Leanna ja 6 kullan nuppua