Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikko 4 ja suurperheelliset :)

21.01.2008 |

Heitetäämpäs uus pino kehiin!!! :)

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kyllä se onni risukasaankin joskus alkaa paistamaan!!!

Nyt ei enempää ehdi.....

--Mirpa--

Vierailija
22/46 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

I

Ihanaa oli lukea Annlinn' n vauvakuulumisia. Se on kyllä ihanaa taas kun se aika koittaa..ja se vauvahajuvesi..meilläkin lapset sanoo välillä että kuopus, pian 2v tuoksuu pikkuvauvalle - kuulostaa tosi kivalle, mutta vähän vaikea uskoa, oikeasti!

Pikkis kyselit painoarvoista, esikoisesta vain on tehty..silloin täysaikasena tutkittiin tilannetta, ja sanottiin että hädin tuskin 2kg, istukka ei varmaan toimi kunnolla ym, saakohan se lapsi ravintoa riittävästi ym huolenaihetta tuli kerralla siitä reissusta. Kun synnytys käynnistettiin 2 vkoa myöhemmin, tyttö painoi 3690 ja ihan terve tyttö, eli ravintoa oli saanut istukan kautta, mutta kun oli jo niin laskeutunut, että se mittaus oli hankala tehdä.

No kuopuksesta varoteltiin että iso voi olla, ja olikin 4190kg. Mutta ei ollut vaikea tapaus saada ulos, tällekin ponnistusaikaa vain 3min..

soffala - jestanpoo kuinka pitkällä sunkin raskautesi on! Hienoa, mutta ikävää nuo supistelut. Onneksi olet saadut huilia! Ja on helpottanut nyt. Minä en osaa sanoa tuosta perätilasta mitään - mutta siitä on keskustelua ollut tälläkin palstalla.. Pian kuullaan n@nnen kääntöyrityksesta tai siitä tuliko sitä yritystä lainkaan. Oliko se huomenna n@nnella?

Kiva kuulla meriutu sinustakin. Liekö tuo jotain ligamenttien kasvua.. tuo kipuilu. Tai jotain asiaan kuuluvaa. Huomaat siis, ettei minulla ole (vielä) vastaavaa tässä raskaudessa ollut.

Ihanaa, kun olet jo jotain hankkinut pienelle... Minäkin tahdon!! Täällä käpykylässä mitään ole - siis kunnon kirppiksiä, enkä viitti ihan kaupasta suoraan, ainakaan vielä ostaa..

Niiloakselilla oli hienoja uutisia! Tosi mukava, että saat aloitella normaalia elämää pikkuhiljaa.

Pikkikselle vielä että kiitos huomautuksesta, olenpa lukenut viime viikon pinon epämääräsesti, kun en ole huomannut sitä ratasvastaustasi.. menen pian lukemaan uudestaan:)

Omppis kyseli autossa istumisesta - näillä viikoilla ei mitään ongelmaa:)

Meillä ei ole 1,5v neuvolaa lainkaan, vain 1 ja sitten 2v. Ja rokote kuulemma tulee 2v' ssä, pitäiskin soittaa pikapuoliin aika..

Harmi kun teillä nuhastellaan - meillä kans. Sipulia olen pilkkonut makkariin, pysyy sillä nenä paremmin auki. Huone kyllä tuoksuu kamalalle.

Voitteko kuvitella että sain nukuttaa kuopuksen tänään kahteen kertaan.. Meillä remppaa tehdään yhä, sisältähän on valmista, mutta ulkopuolella timpuri paukuttaa ja sahaa.. ja parveketta meidän makkarin seinän toisella puolella. No, kun nyt on vähän sairasteltu, niin sisällä nukutan nyt 3. päivää. Kultsi nukahti mun masun päälle, ajattelin hiipiä hiljaa keskimmäisen tytön huoneeseen ja laskea sinne nukkumaan, niin enköhän rassannut oven rivan kanssa niin että sain murun heräämään uudelleen... ja siihen uud.nukutukseen menikin sitten extra tunti, kun olin jo yhden nukuttanut siihen mennessä. No koetin ajatella positiivisesti, että saimpas minäkin levättyä...Nyt en sitten enää siirtänyt remppamelun tieltä kaveria pois..ajattelin että siihen on jo tottunut näinä kuukausina..

sinuvi 13+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassusti kävi, sillä jotenkin jäin siihen luuloon ja kuvitelmaan, että tuo viesti numero oliko se 46 oli mun kirjoittamani, eli sen jälkeen ei ole tullut uusia viestejä, joten empä avaa sitä.... hoh, ehkä ei kannattaisi luottaa omaan muistiin, varsinkaan näin raskaana ollessa - dementian uhatessa.

Eli täytyy vielä käydä tuolla vauvattaren sivuilla. Minusta tuntuu että en halua käytettynä hankkia, tietenkin miehen rahapussia tässä tullaan availemaan, joten hänelläkin lienee sanansa sanottavana tässä asiassa, mutta hyvä kun sanoit tuosta, että jos hankkii niitä vanhempia malleja, että täytyy varmistaa se eturatas..mistä kirjoitit.

Ethän enää ole katellut öisin kurjia leffoja?

-s-

Vierailija
24/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nostan meitä ylöspäin ja raapustan pikaisesti muutaman rivin. Tuonne tammikuisiin olen innostunut kanssa " sekaantumaan" , niin en ihan teitä rassaa näillä loppuajan höpinöillä, ja kävin sinne pitkät turinat kirjoittamassa. Nyt lapset roikkuu lahkeissa, niin ei ihan ehdi tänne hirveitä, vaikka tarkotus oli.

Auttakaas mammat mua yhdessä asiassa. Kun meillä on nuo vanhat harsot, jotka on siis ainakin meillä ihan ehdottomia pukluliinoina. Kaksosilla niitä käytin välillä kestojan täytteenäkin, lähinnä hätätapauksessa, jos kaikki muut oli pesussa. Nyt käynkin sitten pientä jaakobinpainia, kun ne samat harsot tuolla ois, mutta en oikein tiedä ilkeänkö niitä pukluräteiksi ottaa, vaikka ne puhtaita varmasti ovatkin 95 asteen pesun jäljiltä. Eli käyttäisittekö itse, vai hommaisitteko uudet?? Mä kun en ottanut pakkaustakaan, jossa ois ihan uusia tullut. Meillä on muutenkin liikaa noita vauvan makuupusseja ja peittoja sun muita, niin oisin hukkunut niihin.

SINUVI: Kiitos kysymästä, en ole nyt katsellut noita kauhuleffoja öisin;) Toivottavasti löydät mieluisat menopelit. Kurkkasin uteliaisuuttani eilen tuota huuto.netin tarjontaa, sielläkin näytti muutamat olevan. Ja huomasin, että joissakin on erikseen ne etupyörät. En tiedä onko ne uusimmissa sellaiset, vai onko ulkomailta tilatuissa vai miten. Enkä tiedä minkälaiset ne sitten on käytännössä, varmaan ihan hyvät. Meillä on kuitenkin näissä siinä edessä ihan vierekkäin ne pyörät, siis sellainen tuplaheiluripyörä. Mutta tosiaan siellä näytti olevan aika tuoreitakin tapauksia, jotkut limenvihreät oli just samat kuin meillä, paitsi meillä on rosso, eli sellainen murrettu punainen.

NIILOAKSELI: Hienoa, että elämän hymyilee. Niin niillä asioilla on kummasti tapana järjestyä, ja onneksi useimmiten vieläpä parhain päin. Meilläkin tässä taannoin näytti tilanne heikolta, minimipäivärahat tulossa sun muuta. Mutta sitten sainkin ilokseni tiedon, että saan palkkaa about 2,5 kuukaudelta. Ja sitten oli toinenkin tapaus, josta tuli yllättäin vähän kipurahoja =) Että vaikka se raha ei onnelliseksi tee, niin kyllä se vaan kummasti pirun paljon helpottaa ;) Toivottavasti nyt sielläkin talous pysyy tasapainossa. Vieläkö miehesi on sairaslomalla?

Josta tulikin mieleen, onko OMPPIKSEN mies jo parantunut? Sinäkö kyselit autossa istumisesta? Mulla kumma kyllä ei tee yhtään tiukkaa. Ainoastaan autokyyti vähän tärryyttää ilkeän tuntuisesti, mutta muuten ei tuo maha haittaa. Mutta ehkäpä tuo mun maha tosiaan onkin vähän pienempi kuin mitä yleensä mulla on ollut, kun nämä vaivatkin on paljon vähäisempiä kuin aiemmin.

Onkos Neronja vielä linjoilla?

Meidän perällä ei mitään uutta. Ollaan ja voidaan paksusti. Mä oon edelleenkin satavarma, että tämä meidän vaavi tulee ulos vain käynnistyksellä, kuten kaikki aiemmat (ja kuten jo miljoonaan kertaan oon sanonut, sori sori;). Eilenkin illalla kävin vielä oikeen käynnistyskävelyllä ja saunassa, toissailtana kun vastaava yhdistelmä sai muutamia vähän tuntuvampia supistuksia aikaan. Mutta eilen ei sitten niin mitään. Ja sittenpä tajusinkin, että ei tässä nyt ennen sunnuntaita sais oikeastaan mitään tapahtuakaan. Meillä mies valmentaa esikoisen jääkiekkoporukkaa ja on koko lauantain poikien kanssa pelireissulla 150 km:n päässä, ja vieläpä linja-autolla, ettei sieltä millään ilveellä pääse ennen aikojaan kotiinkaan.

Mun piti jotain muutakin jollekin sanoa, mutta en nyt muista enkä ehdi.

Palaamisiin!!

Pikkis 39+1

Vierailija
25/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopuksen 1,5-vuotis neuvola on tosiaan tänään ja tässä olen yrittänyt jo ruuan tehdä valmiiksi ja siivoilla paikat kuntoon, että saadaan sitten vaan lähteä kun neitokainen herää. Saa työmies ja koululaiset syödä kun tulevat niin eipä ole meillä kiirus kotiin. :)

Voi Pikkis kirjoittele vain loppuajan kuulumisia! Ei pitkästytä sitten pätkääkään!! Eikä varmasti muitakaan. Sehän on upeaa kun sulla on aika jo pian ja saadaan yhdessä jännittää puolestasi!! :)

Vieläköhän tosiaan Neronja on yhtenä kappaleena..?

Onnea Niiloakselille, että asiat järjestyivät! Niinhän niillä on tapana, kunhan vain aina muistaisimme sen! :))

Jos Annlinn lueskelee, niin utelisin, että joko teillä on kastepäivä varattuna pikkumiehelle ja joko nimiasiat on selvillä? :)

Mun äiti yritti taas eilen ehdotella jos vaikka minkälaisia nimiä... Sama juttu oli viimeksi. Haalasi mulle kaikenmaailman almanakat, suomen- ja ruotsinkieliset.. ;) Hyvää kai se tarkoittaa ja ihan kivakin kuunnella ehdotuksia, mutta kyllä ne " omat suosikit" alkaa olla jo selvillä. Ja ne kerrotaan vasta ristiäisissä. Jopa malttamattomalle mummulle! ;)

Nyt perunoiden ja kastikkeen kimppuun!

Touhukasta ja hyväntuulista torstaita! Toivottaa Omppis

Vierailija
26/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt taalla kerran lueskelen niin vastaan samalla Pikkikselle; noista harsoista siis.

Kylla mun mielesta sa voit niita hyvin kayttaa; pese viela kerran ja laita koneeseen kloritea korkillinen! Ja sitten kerran tavalliseen pesuun: ei varmasti jaa popoja!

Meilla on arki mukavaa tuon melkein 5 kk viitos-tyttelin kera, tosin flunssa ja paha sellanen vaivaa talla hetkella.

Mutta voikaahan kaikki hyvin ja terveellisia synnytyksia

- levinia ulkomailta kera viiden neitosen-

Vierailija
27/46 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun te toiset jaksatte olla niin aktiivisia ja kirjoittaa pitkiä viestejä. Tekis mieli nyt itekin kirjoittaa vähän pidemmästi, mutta ei oo kyllä siihen sopiva hetki. Isot muksut söi jo iltapuuron, mutta lähtivät vielä ulos lumimyräkän jälkiä tutkailemaan. Kohta tulevat sisälle ja täytyy alkaa niitä nukkumaan laittaa. Tiskipöytä pursuu tiskiä, kun en vaan oo saanut aikaiseks laittaa niitä koneeseen. Mies tulee töistä ihan milloin vaan, joten katsoo sitten, että no eipä oo vaimo täällä ihmeitä saanut aikaan ;-). Täytyy katsoa jos tässä vähän myöhemmällä enemmän kirjoittais...

Ja ihanaa, kun te aina jaksatte kysellä minun perääni :-). Enhän minä täältä minnekään synnärille lähde vielä pitkään aikaan. Samat mietteet kuin Pikkiksellä, että sitten joskus käynnistykseen ;-).

Niin, Pikkikselle minun piti kirjoittaa, että kyllä minä varmaan käyttäisin niitä harsoja puklurätteinä. Varsinkin kun olet ne keittopessyt. Itse asiassa en ole tuota tullut itsekään miettineeksi, vaikka onkin ihan ajankohtainen asia. Mä tykkään käyttää kestovaippoina sisätäyttiksiä ja imuina niissä harsoja. En tosiaan oo tullut ajatelleeksi, että kohtahan me puklurättejäkin tarvitaan. Pitäisköhän tilata jotain kuviollisia harsoja jokunen, niin erottais, mikä on puklurätti ja mikä imu ;-).

Mut nyt puuhastelemaan ja katsomaan, ettei kuopus ole pahan teossa. Titi Nallea se tuolla on katsovinaan :-).

neronja rv 38+4

Vierailija
28/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä oli hässäkkää, kun vietettiin vanhimman tyttäremme 8-vuotis kaverisynttäreitä. Hirvitti vähän, että oonko mä nyt ollenkaan valmistautunut niihin kunnolla. Täytekakun tein samana aamuna. Oikeasti se oli kyllä kääretorttu. Laitoin väliin vaahdotettua vaniljakastiketta, purkki maitorahkaa, sokeria ja paljon mustikoita ja vattuja. Sit leikkasin tuo tortun kahteen osaan, laitoin tarjoiluastialle ja päälle laitoin kermavaahtoa ja strösseliä. Ihan vaan tuollainen tosi simppeli juttu. Sit mulla ei ollut muuta kuin neljiä erilaisia suolaisia raksuja ja kaurakeksejä päätin viime hetkillä laittaa vielä pöytään. No, kakku meni kuin kuumille kiville (voi kun mä onneton kakuntekijä olin siitä tosi onnellinen ;-). Ei jäänyt murustakaan tähteeksi. Eivät tosin syöneet kerralla ihan kaikkea, vaan siinä iltapäivän mittaan pyysivät lisää. Raksut meni ihan kaikki, vain vähän sipsejä jäi kulhon pohjalle. Keksit meni myös hyvin kaupaksi. Aiemmilla kerroilla olen tehnyt sellaisen havainnon, että suolaiset käy paremmin kaupaksi kuin makeat. Siksi en esim. leiponut mitään kahvikakkuakaan, kun yleensä se jää syömättä. Ja helpotus oli suuri kun juhlat oli ohi :-). Sukulais- ja kummisynttärit on sit vielä sunnuntaina, mutta äitini on silloin auttelemassa ja kakun tuo tosiaan yksi vieraista :-).

Eilen tehtiin myös ekan kerran mulle nenään suolahuuhtelu. Meillä ei ole sitä sarvikuonoa, mutta hoksasin, että pieni " ratti" käy just sieraimeen ja siihen sit mies kaatoi lämmintä suolavettä. Kylläpä lähti tavaraa tulemaan ja mikä ihaninta, korvat aukeni! No, sit olikin tosi " jännä" juttu tänä aamuna, kun korvat olikin tosi tiukasti tukossa. Oli kyllä tosi tympeän tuntuinen. Sit päivällä tehtiin taas uusi suolahuuhtelu ja siitä ne pikku hiljaa alkoi aueta. Neljä kertaa on nyt kaikkiaan huuhdeltu ja kyllä se saa hyvin liman lähtemään. Saa nyt nähdä, pärjäänkö ilman punktiota. Kumma kun aina iltapäivällä ja illalla pitää hirveästi yskiä. Aina vaan lima rahisee tuolla keuhkoputkessa ja sitä pitää yrittää yskiä pois. Lääkekuurihan mulla kohta loppuu, mutta enpä tiedä, onko siitä ollut mitään apua. Paras apu tähän tullessa on ollut tuo suolahuuhtelu. En voi kuin kehua. Vatsalihakset on aina illasta tosi kipeät yskimisen takia.

Sit jos vielä jotain miehen työasioista kirjoittais. Mieshän on siis metsäkoneyrittäjä. Se on jo tässä viime aikoina ollut aika hermona, kun urakanantajan metsäherrat soittelee montakin kertaa päivässä ja hoputtavat saamaan enemmän ja enemmän aikaan, kun taas meillä työskentelevät kuskit eivät tahdo tajuta kiireestä mitään. Tänään kun mies ja kaikki kuskit (3) olivat olleet huoltoperävaunulla, metsäyhtiön herra oli soittanut ja alkanut paasata, että kun hän ei saa näistä teidän moton tulosteista mitään selvää jne. jne. Miehellä oli palanut pinna (se pinna kun oli jo kireällä muutenkin) ja päästellyt herralle ärräpäitä. Sanonut, että pistääkö hän kännykän spiikkerin päälle, niin kuulee kuskitkin, miten päin v:ua kaikki on mennyt jne. No, heti tämän herran perään oli soittanut pienempi herra (joka kuulemma muutenkin soittelee monta kertaa päivässä ja kyselee ja hoputtaa), jolle mieheni oli heti sanonut, että " hauku nyt, rkele, sinäkin kerralla kunnolla äläkä monta kertaa päivässä soittele" . Oli mennyt kuulemma ihan sanattomaksi tai no ensin oli kysellyt, että onko hän v*ttuillut. Mies oli sanonut, että jos sulla ei oo mitään muuta asiaa, niin hänellä olis kyllä kiire jo työt aloittamaan.

Huolestutti jo itseänikin, että mitähän tuosta nyt taas tulee, mutta lohduttauduin sillä, että edellinen urakanantaja oli ihan äskettäin soittanut miehelleni ja kysynyt, milloin te tulette heille takaisin. Eli tuskin työnpuutteesta on pelkoa (edellisen ongelma vaan oli se, ettei heillä tahtonut olla kesäksi töitä). Tää nykyinen urakananataja on vaan siitä kummallinen, että niillä saattaa hävitä täysperävaunullinen rekkakuorma puuta kuin tuhka tuulee ja heti tullaan tietysti metsäkoneyrittäjää syyttämään, että mittatuloste on alunperinkin ollut virheellinen. Sitten kun tarkistavat mittalaitteen, niin huomaavat, ettei siinä mitään virhettä olekaan. Silti kadonneet puut menee yrittäjän pussista... *grrrr*. Mutta hassua kun mulla just tänään tuli ekan kerran mieleen sellainen ajatus, että joutaakohan se mies oikeastaan edes lähtemään sinne synnytykseenkään, kun on niin kovan painostuksen alla muutenkin, niin sit tuli vielä tällainen hässäkkä. No, toivon mukaan saavat huomenna selviteltyä puhelimessa asian ja siis nuo puumäärät kuntoon, vaikka kyllähän se tahtoo tosiaan olla niin, että jos jotain metsäyhtiön mielestä puuttuu, niin se on yrittäjän vika :-/.

Sit jos vielä jotain noista tämän päivän tuntemuksista kirjoittais. Eli tänään supisteli pitkästä aikaa muutaman kerran kipeästi ja muutenkin vauva mönki ja ojenteli välillä raajojaan niin, että tosiaan sattui. Silti ei kyllä mikään vielä viittaa siihen, että synnytys kovinkaan lähellä vielä olisi. Mun pitäiskin kyllä saada noita yrityksen paperihommia tehtyä ennen synnärille lähtöä. Voisin siellä sit olla huolettomin mielin.

Niiloakseli, hienoa että teillä raha-asiat järjestyi. Rahahuolet on kyllä yksi maailman ikävimmistä asioista. Ja vauvankin osalta teillä nyt kaikki hyvin, joten nauti nyt todellakin onnellisesta olosta. Olet sen ansainnut!

Jos nyt pikku hiljaa nukkumaan.... Lieköhän miten sekava viesti tullut...

neronja rv 38+5

Vierailija
29/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jännittää ihan tosissaan teitin puolesta! Pikkarilla ja Neronjalla viimeisiä päiviä viedään.

Olenko ymmärtänyt oikein, että pikkukakkosella on rauhallisempi mieli tuon käynnistymisen suhteen? Oli silloin siitä käynnistelystä puhetta. Minäkin luulen, että ei sitä käynnistystä heru, mutta ainahan sitä yrittää sopii!

Ihanaa, että Niiloakseli sai asiansa paremmalle tolalle! Kaikkea hyvää viimeisiin viikkoihin.

Annlinn, jos ehdit niin käy vähän kertoilemassa kuinka tuo vauva-arki sujuu. Miten unet, syötöt ja kaikki se ihana! Ilmeisesti aika kivasti sujuu, kun seuraavistakin jo haaveillaan! Meillä iskä on yhä varma, että tämä on viimeinen, mutta hitsi kun mulla se pahoinvointivaihe on jo niin kaukana. Alun karmeudet tuppaa unohtumaan niin nopeasti!

Neronjalle voimia lentsuun ja yritysten pyörityksiin! Varmasti nekin järjestyy. Ja sitten kun vauva tulee, niin mielessä ei ole muu kuin vauvantuoksu.

Mites Omppiksen kuopuksen neuvolareissu meni? Entäs n@nnen polivisiitti?

Anoppi on tulossa hakemaan kaksosia yökylään! Saan jatkaa hysteeristä siivoamista, jonka aloitin eilen. Mulla on kamala lista mitä pitäisi ehtiä tekemään ennen pikku-Taimin saapumista. Meillä on 30-luvun talo, minkä vintissä on semmoinen " laskeva katto" . (termistö hukassa) Sinne ei mahdu kun nuo kaksi vaatekaapppia eli tyttöjen vaatteet piti sovittaa samaan kaappiin. Onnistuin suuressa tehtävässäni! Nyt voisi sitten alkaa pesemään vauvan vaatteita alakerran lipastoon. Siirsin myös Hertan lelut alakertaan, jospa innostuisi leikkimään vauvan huoneessa. Onni ja Helmi on joskus vähän näreissään kun levittelee kaikki pikkujutut... Yksi niistä hommista on steiner-nukkejen vaatteiden neulominen. Teetin niille nuket joille ompelen itse vaatteet. Saavat sitten ne sairaalassa kun tulevat pientä katsomaan. Helmin nukelle neuloin jo semmoisen ihanan unelmamekon mille tuli pörröiset siivet selkään. Voin kuvitella, että on siitä tosi onnellinen.

Mulla alkoi tiistaina seitsemäs kuukausi eli viimeinen kolmannes! Seuraavana yönä masu kipuili tosissaan, keskiviikkona kaaduin isännän Reinoilla jäisillä portaille häntäluu edellä ja närästää ja vähän semmoinen oksettava olo. Nauratti, että jaahas, ne vaivat alkoi sitten saman tien! No, väsymys voisi olla paljon pahempikin.

Tämä mamma ei ainakaan ole kyllästynyt mihinkään loppuajan analyyseihin. Tänne vain kertomaan joka risahduksesta. On niin mukava elää hengessä mukana. Voimia kaikille loppumetriläisille ja meille muille sitä odotellessa!

Noora ja Taimi 24+3

Vierailija
30/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no stressi helpotti mutta molemmat miehen kanssa sairastuttiin flunssaan :o( miehellä kuume lähemmäs 40 astetta ja makaa ihan raatona sängyn pohjalla. Mulla ei kyllä paha tauti ole nenä tukossa ja kurkku arka mutta meinaan tulla pikku hiljaa hulluksi kun en pysty nukkumaan. Olen kahtena yönä peräkkäin herännyt klo 3 enkä saa unta enää. Tänäänkin nousin viideltä suihkuun ja teen keittoon kun alkoi vaan vituttaa kun väsyttää hirveästi mutta uni vaan ei tuu :o( kaksi yötä peräkkäin muutaman tunnin unilla niin nyt olen kuin elävä kuollut,aivot ei toimi,ajatus tökkii ja pinna on TOSI lyhyt... :o/ onneksi äitini hakee tänään pojat yöksi niin kotia jää vain 9 ja 5v tytöt ja nehän pärjää vaikka äiti nukkuu pitkin päivää :o)

Huomiselle olen sopinut kaupunki reissun kaverini kanssa ihan pään tuulettumista varten toivottavasti saan ensi yönä nukuttua en muuten jaksa nauttia ollenkaan vauva tavaran shoppailusta :o)

Mahakin on välillä kummallisesti kipeä :o/ ei supista mutta kivistää siis ihan koko mahaa ja selkää ja lantio on ihan tulessa välillä. Mutta nämä raskaus vaivat kestän kyllä koska se lopputulos on niin IHANA!

Olen yön pimeinä tunteina käynyt mielessä läpi synnytystä ja yrittänyt tsempata itseäni siihen. Mulla ei enää pelota synnytys mutta tietty jännittää kun ei koskaan tiedä kestääkö se 2 tuntia vai 15 tuntia.

mutta tuloshan se tärkeintä on ;o)

Niiloakseli rv 33+4

Vierailija
31/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin viime yönä supistuksiin useampaan otteeseen ja paljon tuli valvottua. En kerennyt olla untenmailla kuin varmaan vain puolituntia (meninkin kyllä taas aikas myöhään nukkumaan, tyhmä minä), kun heräsin supistuksiin. Niitä tuli aika tiheään ja kestivätkin varsin pitkään kerrallaan. Just kun sitten hain kynän ja paperia, että alan seurata välejä, niin ne loppuikin ja nukahdin. Mutta sitten taas jossain vaiheessa heräsin uudestaan suppareihin. Kuulin, kun mies kaasutti pihasta töihin klo 04. Ajattelin sitten, että tuskinpa tässä hyvin kiirelähtöä tulis kuitenkaan, kun kohdunsuu oli äskettäisellä tarkastuksella vain ulkosuustaan sormelle auki ja muuten kiinni. Hoksasin sitten myös, että kohtahan olis todella mainio aika lähteä synnyttämään, kun huomenna pitäis äitini tulla tänne. Olispa helppo lähteä, kun lastenhoitaja olis jo valmiina paikalla :-). Nooo, se voi silti olla, että parin kolmen viikon päästä olen käynnistyksessä.

Äsken jäi vaivaamaan sellainen juttu, kun vessassa pyyhkiessä paperiin jäi verijälki. Että tuliko se jostain syvemmältä vai ihan vaan tuosta " ulkopuolelta" . Mulla nimittäin saattaa olla hiivatulehdus ja limakalvot tuntuu aroilta. Että olisko siellä peräti sitten joku haavauma. Mähän oon joutunut käyttämään siteitä yskän aiheuttaman virtsankarkailun takia ja sit tietty vielä tuo ab-kuuri eli näistä syistä tuo hiiva on voinut tulla. ---Soitinkin just tässä välissä neuvolaan ja th suositteli Gyno-Daktarin kuuria. Ja mahdollisesta kuivuudestakin johtuvaa limakalvoärsytystä lievittämään Ceridal-öljyä. Soitin just miehelle, että hakis mulle nuo puikot töistä tullessaan. Öljy löytyykin kotoa.

Mut jos nyt yrittäis vähän jotain hyödyllistäkin saada aikaan, kun kuopus vielä nukkuu. Ihana olis kyllä ollut ruveta neidin viereen, mutta toisaalta pukkas nyt päälle vähän kiireen noitten viimeöisten suppareitten takia ;-).

Niiloakselin perheeseen pikaista paranemista! Nää flunssat ei oo kyllä yhtään kivoja.

neronja rv 38+5

Vierailija
32/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kuulostaa hyvältä ja lupaavalta! Öiset supparit ja verijälki paperissa!! Pääsisitköhän tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen? Voi että, tiedä vaikka viikonloppuna saisitte vauvan!! Jännittää!!!!

Niiloakselille ja miehelle jaksuja! Hyvä, että saatte pojat yökylään. Nautihan myös shoppailusta! :)

Kiitos kysymästä Nordenskjold, kuopuksen neuvola meni oikein mukavasti :) Reippaasti touhuili ja kovasti jutteli tädillekin. Mitat olivat 10,7 kg ja 82,7 cm. Muistaakos kukaan kuinka paljon omat piiperöt on painaneet ja olleet pitkiä 1,5 vuotiaana? Meillä toinen tyttö oli samanikäisenä pienempi, mutta oli sitä myös syntyissään.

Itsekin heräsin viime yönä neljän aikaan ja kun en saanut unta, aloin tekemään listaa vauvatavaroista, joita tarvitaa. Lista näyttää kutakuinkin tältä: pikkuvaippoja, harsoja, tutti, hiusharja, kynsisakset, nenätippoja, bebanthen, talkki, kosteusvoide, pikkusukkia, bodyja, puolipotkareita... Tätä mun listaa saa sangen mielellään täydentää jos joku hoksaa nyt jotain tosi tärkeää puuttuvaksi!! :)

Viikonloppuna ois ohjelmassa yhdet kutsut ja syntymäpäivät. Ja ukkeli on huomisenkin töissä... No, rahaa tarvitaan.

Omppikselta tässä vaiheessa mukavat viikonloput! Palailen toki!

Vierailija
33/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppis: mun listalla on vielä ne 5*5 taitokset silmän puhdistusta varten, paremmat topspuikot navan putsaukseen ja nenän imuri apteekista. Kyllähän noita ilmankin pärjää, mutta jäänyt tavaksi... Jotenkin ihana ostella tuota tilpehööriä ja laitella hoitopäytää kuntoon. Kävin justiin hypistelemässä varastossa niitä pikkuvaatteita, mutta päätin jättää ne vielä sinne odottamaan että saan nämä aloitetut projektit ensin loppuun. Meän Panu ei kertakaikkiaan kestä jos on liikaa tavaraa väärässä paikassa.

Neronja: HUh huh! Käyhän antamassa raporttia miten tilanne etenee.

Niiloakselille pikaista parenemista!

Mittasin tuossa masunympäryksen ja lukemat oli 107! Ja muualle kun mahaan ei ole tullut yhtään eli ei se ole kumma vaikka kylällä päivittelevät. Paljonkos teitin masunympärykset on näin loppumetreillä? Mietin vain, että mihinköhän mittoihin tässä vielä paisuu...

Noora ja Taimi

Vierailija
34/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kiva, ettette oo ihan kyllästynyt näihin loppuodotuksen höpinöihin =)

Voi, Neronja, kuulostaa todellakin lupaavalta. Toivottavasti nyt pääset treffaamaan vauvelia. Tuuhan kertomaan kuulumisia, ja jos ei mitään kuulu, niin arvataan sitten kyllä sun lähteneen nyytin hakuun. Voi että, mua jännittää, peukkuja kovasti. Johan ois aika täällä suurperheodottajapuolellakin kuulla vauva-uutisia;)

Nordenskjold: Vai kävit vauvanvaatteita hypistelemässä, eikös oo ihanaa puuhaa taas. Ei muuta kuin roudaa ne sisälle silloin kun itsestä siltä tuntuu. Ei ne nuo miehet tahdo ymmärtää, että me hormonihuuruiset saatetaan saada niistä jotain hyvää mieltä. Onko sulla muuten ollut vauvoilla sellainen " pikkuniistäjä" vai mikä se onkaan nimeltään? Vai sellainen letkuversio? Mulla ei koskaan aiemmin oo moisia ollut, mutta tuplille jonkun survival-paketin mukana sain tuon jälkimmäisen. Ja kyllähän sillä sai joskus kökköjä pois ihan näppärästi. Varmaan tuo toinen ois vielä kätevämpi, jonkun kun olen nähnyt sellaista käyttävän.

Niin, arvelit, että mulla ois rauhallisempi mieli =) Enpä nyt menis vannomaan... Satuin tässä vielä muistamaan, että kakkonen käynnistettiin 41+4 kalkkeutuneen istukan vuoksi, joten eipä se mieltä ainakaan rauhoita. Mutta ei kai se auta kuin odotella, ja onhan tässä tosiaan noihinkin viikkoihin vielä aikaa (kauheen pitkästi, 2 viikkoa;). Mukavaa ja jännäähän tää on näillä loppuviikoilla, kun ei tiedä tapahtuuko jotain vaiko eikö. Mutta ois kivempaa, jos ois joku takuu, että kaikki sujuu hyvin =) Siis ettei ainakaan millään turhalla venyttelyllä saatais mitään vahinkoja aikaan ison koon tai istukan kunnon vuoksi.

Mahanympäryksestä, pitääpä käydä mittaamassa... Juu, mulla on nyt 109cm. Mutta mulla ei ookaan missään odotuksessa ollut näin pieni maha.

Omppis: Pitääpä palata noihin 1,5-vuotismittoihin myöhemmin, kun kaivelen kortit kaapista.

Eiköhän tuossa sun vauvatavaralistassa ollut tärkeimmät. Hommaatko sä muuten ja miten teillä muillakin on tapana, hommaatteko uudelle tulokkaalle ihan omat uudet kynsisakset ja hiusharjan? Mä olen ottanut pakkauksen viimeksi kakkoselle, ja niillä saksilla/harjalla on pärjätty tuplien kans, ja meinasin kyllä pärjätä nytkin. Saksia toki voi putsailla hyvin, mutta tuota harjaa ei taida millään saada putsattua. Ei kai se toki likainenkaan ole, kun vauvojen päitä vain " silitelty" ;)

Niiloakselille ja miehelle pikaista paranemista flunssan kourista! Ja kivaa shoppailureissua.

Minä pyöräytin omaa napaani neuvolassa, jossa kaikki lukemat oli kunnossa. Ärsyttää viimeisen päälle siellä edes hypätä joka viikko, kun se on sellaista " hyvää päivää" -näkemiin -touhua... 10 minuuttia ja homma oli ohi. Ehdin mä siinä ajassa kyllä tuoda terkan tietoisuuten huoleni, mutta kun " sinne äitipolille on ihan turha yrittää..." Argh. Ikävä on esikoisen neuvola-aikoja, jolloin terkkatätit oli aitoja oikeita ihania ihmisiä... No, ehkä tääkin nyt kuitenkin sitten saattaa harkita ensi tai seuraavalla neuvolakäynnillä soittavansa aikaa äippäpolille.

Juu, nyt taitaa olla vähän huono päivä, kun yhtä valitusta joka välissä.

Ja kerholainen saapui, joten on mentävä.

Mukavaa viikonloppua täältäkin kaikille! Palaamisiin.

Pikkis 39+2

Vierailija
35/46 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

navan ympäryksestä :o) mulla on ollut vy jo rv 25 lähtien 104cm eikä se ole siitä miksikään muuttunut ainakaan vielä. Toki masu on kasvanut mutta se on kasvanut ylöspäin vauvan mukana ja muoto muuttunut.

Nyt nukkumaan josko tänä yönä saisi nukuttua. Esikkokin meni kaverin luo yöksi niin kotona on ollut vain 5v tyttö todellista luksusta!

Niiloakseli

Vierailija
36/46 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamaan pitäisi alkaa, mutta kun ei huvita, ei sitten yhtään. Onneksi Pande on apuna, kyllä se kaksin menee. Eilen piristi, kun ystäväni soitti ja kysyi saako tehdä mulle kotisivut!!! Mie teen sitä taidekäsityötä ja olisi tosi hyvä jos saisin kotisivut. Tietenkin nyt taideprojektit saa pistää pariksi vuodeksi syrjään, mutta senhän voi myös kirjoittaa sivuilla. Ilta meni sivuja suunnitellessa. Luulen, että ainoa mahdollisuus lopettaa ikuinen vauvakuume on heittäytyä tuohon yrittäjyyteen. Vaikka eikö Niiloakselillakin ole yritys? Miten suurperheen ja yrityksen yhteensovittaminen sujuu?

Pikkikselle pitkää pinnaa loppumetreille. Mie olisin tuossa vaiheessa jo kädet hikoava hermoraunio! Toivotaan, että pian käynnistyy vallan issekseen. Veljen vaimolla tämä kolmas oli ensimmäinen joka lähti ittekseen. Muuta menneet kolme viikkoa yli! Niin, mie olen käyttänyt sitä letkuversiota. Vauvathan siitä ei perusta, mutta sillä saa hyvin nenun tyhjäksi.

Niiloakselilla on siellä samat tunnelmat, kun meilläkin vain yksi pieni kotona. Mites flunssa?

Onko Neronja vielä kehissä? Kuulumisia odotellaan.

Hyvä tietää, että se ympärys ei välttämättä enää kamalasti kasva. Mulla on meinaan alkava napatyrä , joka kipuilee aika tavalla. Tuo maha kun on semmoinen joka tulee suoraan ulos, ei sillain loivasti ylös. Kaksareista parin viimeisen viikon aikana, mun navanympärys repesi yli kymmenen senttiä isoksi laataksi. Eli ei ollut viirumainen arpi. SEn jälkeen iho on ollut kuin paperia ja siihen se tyräkin sitten tuppaa. Lisäksi on se hätäsektioarpi... No, ehkä se vielä tämän kerran kestää!

Kaikkea hyvää,

Noora ja Taimi 24+4

Vierailija
37/46 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noora, kiitos kysymästä, ihan ollaan vielä täällä kotosalla eikä synnärille lähdöstä kerrassaan mitään tietoa ;-). Ajattelin jo eilen illalla, että tuskinpa mulla kahtena yönä peräkkäin supistelee ja niin myös kävi, ettei tarvinnut yhteenkään suppariin herätä. Minua vähän alkoikin ne toissa öiset supparit hirvittää. Tuntui, että on se vaan niin helppoa mennä vaan etukäteen sovittuun käynnistykseen. Tietää jo hyvissä ajoin, milloin pitää lähteä. Kun just tuo on kyllä stressaavaa, kun miettii, että milloinkahan sitä pitäis sitten lähteä, milloin pitäis miehelle soittaa töihin, että alkaa tulla kotiin ja siihen sitten soittaa anoppi lapsenlikaksi. Anoppi, joka on täysin pihalla meidän kuopuksenkin hoidosta. Mitä se osais sen kanssa tehdä. Siinä kivuissaan pitäis sit alkaa selittää, että mitä nyt seuraavaks kuopuksen kanssa teet ja miten huolehdit aamulla isompien kouluunlähdöstä jne. Ei silti huvita etukäteenkään kaiken varalta alkaa kaikkia asioita sille selittää, kun on vähän sellainen hössöttäjän tyyppinen ja jämäkkyys puuttuu totaalisesti jne. Ikäähän anopilla on jo 75 v. Jos yöllä tulis lähtö, niin yön ja aamupäivän joutuisivat pärjäämään täällä keskenään. Eiköhän sitten jo oma äitini ehtisi paikalle. Sekin kyllä eilen illalla vähän hätäili sitä, että mitenhän he kuopuksenkin kanssa pärjää ja yleensäkin sitä omaa urakkaansa vähän kauhisteli. Mutta tuskin minä nyt montaa päivää poissa olen, toivottavasti. Mut tosiaan olis se vaan niin helppoa lähteä käynnistykseen ;-).

Mulla on nyt sit kaiken lisäksi alapääongelma. Kutisee ja kihelmöi :-(. Yölläkin oli aivan mieletön kutina (kuten kyllä myös tälläkin hetkellä) ja tuntui, että miten tässä voi edes nukkua. Neuvolasta määräsivät eilen sen Gyno-Daktarin-kuurin. Illalla laitoin ekan puikon, mutta ei kyllä ainakaan vielä auta. Täähän on paljon pahempana kuin eilen. Voi että kun olis Canesten-salvaa, niin vois sitä kokeilla tuohon ulkopuolelle. On mulla yleensä tuolla kaapissa jotain jämiä ollut, mutta nyt ei varmasti löydy mitään. Anopilla oli tässä joskus hiivaongelmaa, joten pitäis vissiin siltä kysyä, olisko jäänyt jotain voiteenjämää. (Nyt muuten supistaa, niin että selässäkin tuntuu...)

Niin, masunympäryksestä oli täällä puhetta. Nuo meidän lukemathan ei ole kauhean verrannollisia keskenään, kun ei tiedetä minkälainen ympärys meillä on ollut ennen raskautta ;-). Minä eilen mittasin oman ympärykseni navan korkeudelta ja sain 124 cm. En ole alunperinkään ollut mikään hoikkeliini, että se kai osaltaan selittää asian.

Omppis kyseli 1,5-vuotis mittoja. Tässä meiltä joitain: 10,750 kg ja 80,5 cm; 12,7 kg ja 83 cm; 11,7 kg ja 81,5 cm. Nää on kaikki tyttöjen mittoja. Olen hukannut meidän esikoisen neuvolakortin jonnekin. Jostain kaapista kai se pitäis löytyä, kun vaan alkais etsiä.

Pikkis kysyi niistäjästä. Nykyiselle kuopukselle ostin tuon letkuversion ja kyllä se on huomattavasti kätevämpi kuin se sellainen " pullo" . Jos on tosiaan röörit pahasti tukossa, niin kyllä tuolla saa räkää lähtemään ihan eri tavalla. Aika varovastihan sitä kuitenkin saa käyttää. Jotkut on sanoneet, että sillä voi äkkiä saada nenän limakalvot vuotamaan verta.

Kuopus on ilman vaippaa. Täytyy lähteä katsomaan, joko se on jotain lattialle saanut aikaiseksi.... Eipä sit näköjään enää toista supistusta tässä istuessa tullutkaan. No, käynnistystähän minä toivoinkin ;-).

neronja rv 38+6

Vierailija
38/46 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neronja:

Jos yöllä tulis lähtö, niin yön ja aamupäivän joutuisivat pärjäämään täällä keskenään.

Niin tarkoitin siis, että anoppi joutuis lasten kanssa pärjäämään keskenään. Tai itse asiassa se ottais kyllä varmaan miehensä kaveriksi, joten anoppi ja appi täällä yrittäis sit touhuta... ;-)

Vierailija
39/46 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa pukkaa täälläkin.. kurkku kipeä ja nenä tukossa.. :/ Yäk! Mutta parempi kuitenkin sairastaa nyt kuin ihan loppumetreillä! Viimeksihän sain synnäriltä nuhan mukaani eikä ollut sitten yhtään mukavaa.. En edes voinut tuoksutella sitä ihanaa vauvantuoksua ensimmäiseen viikkoon kun mikään ei haissut miltään.. :(

En nyt varmuudella muista kuka kirjoitti mitäkin, mutta kommentoin tässä sikin sokin. ;) Mulla masunympärys on samaa luokkaa kuin Niiloakselilla, sadan paremmalla puolella mennään. Normaalisti olen hoikka, joten masua löytyy nyt senkin edestä. Tosin useat tahot ovat sitä mieltä, että mun masu on pieni!!? Mutta eihän heijän tarvikaan tätä itse kantaa! ;)

Pikkis tais kysellä niistäjästä ja muistakin tarvikkeista.. Meillä on ollut kaikilla vauvoilla käytössä semmoinen pikkuniistäjä ja oon siihen niin tottunut etten osaa alkaa vaihtamaan. Hiusharjan ja kynsisakset ajattelin nyt uusia, vaikka viimeksi äippäpaketin otinkin. Kuopuskin kun vielä kampailee omalla vauvaharjallaan. :) Listaani kuului muuten vielä pepun puhdistuspyyhkeitä ja vauvakirja. :) Pikkuruisen tekstipiponkin haluaisin teettää, mutta kun en tiedä vaaleanpunainenko-vaiko sininen.. ;) Ja se on kyllä tosi, että noita pikkutavaroita on NIIN ihana ostella ja laittaa vauvalle valmiiksi! :)

Ja Neronja jatkaa kotonaoloaan. No, vielä sinä synnärille ehdit! Itsekin eilen laskin, että enää reilu 50 yötä laskettuun aikaan! Se menee pian. Väitän ainakin tässä vaiheessa... ;)

Meillä isukki meni tänäänkin töihin... Toisaalta pitkästyttää olla kotona, mutta toisaalta en jaksais flunssaisena mihinkään lähteäkään... Huomenna on kuitenkin mentävä kutsuille ja synttäreille, joten onkin touhukkaampi päivä. Jospa tänään vaikka leipois jotain!

Miten teillä muilla muuten on raskausarpien kans, onko tullut aikaisemmissa raskauksissa ja nyt? Mulla niitä on tullut aina. Ei nyt mitenkään hulluna, mutta nytkin on tullut masuun lisää arpia. Muualla niitä ei ole. Ihastelin vaan kaverini isoa masua kun odotti vasta esikoista viimeisillään ja hänellä ei ollut masussa YHTÄÄN arpea..! Reisissä ja pepussa kyllä väitti olevan. Ehkä vain lohdutti mua.. ;)

Tuossa aamulenkillä aloin jostakin syystä muistella mun ja mieheni alkutaipaleita... mukavia muistoja ja eihän niistä edes ole kauan! Vaivaiset 13 vuotta! ;) Huokaus...

Tyttö hinkuu tietokoneelle. Kuulemma pitää päästä Anna Abreun sivuille.. Parempi äitin väistyä mahoineen takavasemmalle. ;)

Moit!

Omppis 32+3

Vierailija
40/46 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joihin vähääkään kuulun, vaikka just kommentoin, että olen jo sisäänpäin kääntynyt ja ulkoelämä jäänyt. Ehkä se johtuu tästä hetken omasta ajasta kun mies vei lapset uimaan.

Ottakaa nyt c-vitamiinia ja kaikkea hyvää ettei se flunssa vie ihan heikoksi mammoja =)

Mä mittasin kans navan korkeudelta ja tulos oli 120. Vatsa repesi tokassa (vauva 4395) ja arpia tuli. Nyt se on kuin pakanamaan kartta, verisuonet risteilee ihan pinnassa. Napa kääntyi jo puoleenväliin mennessä ympäri. Mahtaako enää palautuakkaan.

Täytyykö noita vastasyntyneen silmiä vielä päivittäin putsailla niillä taitoksilla? Meillä täytti juniori just 5 v ja aika lujaa nuo muodit muuttuu. Apteekista täytyy muutakin hakea.

Mites, onko teillä lyhentyneet synnytysajat mitä useampi lapsi tullut?Mulla joka toinen pidentynyt! Esikoinen oli kaikista nopein 4,20. Nyt kyllä jännittää että tuntikausia joutuis kärvistelemään....suppari tuntuu jo takapuolessa asti eikä vaan vatsan puolella. Selässä mulla ei ole koskaan ollut mitään tuntemuksia. Joka vessareissulla oikein suurennuslasilla melkein haravoin paperista limatulppaa josko jo näkyisi niin siitä ei mulla mene vuorokauttakaan mutta poikkeus vahvistaa säännön.

tyttötiimi rv.37