Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha mieli jäi tosiaan nyt vähän päälle, mutta eiköhän tämä tästä taas. Jälleen kerran huonosti nukuttu yö ei kyllä helpota yhtään. Vauva heräsi syömään koko yön läpi 2h välein ja sen lisäksi itse en saanut neljän jälkeen enää kunnolla unta. hohhoijaa. Ja perumiset jatkuu, juuri tuli tekstiviesti että tämän illan pilatestunti on peruttu, mutta se nyt ei ole niin vakavaa koska kyseessä oli kolmen kerran lyhyt kurssi ja tunti pidetään sitten joskus muulloin. Ja tänään olisin varmaan joutunut ottamaan vauvan tunnille mukaan.

Tänäänkin annoin jo vähän itse muussattua perunaa. Nyt tein muussin vain veteen. Vauva raukka taas kakoi ja oksensi sitä ulos ihan henkensä hädässä, silmistä vain valui vesi, kun oli niin kamalaa. Ei itkenyt kuitenkaan. Taitaa tuo pottu nyt jäädä tauolle. Varmaan täytyy sitten ostaa niitä kaupan purkkiruokia. Ainakin sitten kun vauva on 6kk, jos ei vieläkään syö itse muussattua. En usko että se karkeus yksinään kokonaan selittää yökkimistä, sillä vauva teki ihan samaa kaupan ruusunmarjalle. Ehkä siinä taas sitten oli liian vahva maku. Mun kaverini peloitteli mua että sen jonkun tutun lapsi oli joutunut sairaalaan kun ei ollut suostunut syömään. Mun mielestä kuulostaa aika uskomattomalta.

Tänään sitten neuvolaan katsomaan paljonko poika painaa. Reidet ovat kyllä kamalan paksut ja leuka ei ole mikään kakoisleuka vaan pikemminkin triplaleuka...

sroigh ja vauva viikon päästä 5kk

Vierailija
2/66 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä huomattiin miehen kanssa, että vauva oli itse kääntynyt takaisin selälleen. Tänään taas. Oli mennyt yhden pyörähdyksen eteenpäin ja siten siirtynyt pois leikkimatolta. Tästä se lähtee =)

Mulla oli viime viikko tosi paska. Itse asiassa mullakin alkoi menkat, sillä oli varmasti vaikutusta aika paljon (siis onhan mulla jo yhdet ollut ennen näitä). Miehelle purin koko viikonlopun pahaa oloa, itkin ja juttelin. Onneks mies jaksoi kuunnella ja hoiti tosi paljon lapsia viikonloppuna. Nyt sain vähän akkuja ladatuksi. Sanoin mie miehelle että se on ollut tosi ymmärtäväinen, oli siitä sitten hyvillään.

Nyt on jo vähän toiset fiilikset. Tänään on kaveri tulossa käymään vauvansa kanssa. Pitää vaan yrittää joka päivälle taas kehittää jotain tekemistä, ettei pääse tylsistymään.

Jaahas, kello rientää, pitää lähteä tekemään ruokaa.

Tytteli-83

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyyhkii hyvin. :) Ukko on niin ihana ja valoittava, tää aika on mahtavaa kun ollaan niin seurallisia ja flirttejäkin :)

Kiinteitä menee 4 kertaa päivässä, aamu-ja iltapuurona tällä hetkellä kauraa-ohraa ja joskus riisipuuroa (siitä menee edelleen kakka vähän vetelämmäksi), lihat aloitettiin broilerilla lauantaina ja iltapäivästä syödään jonkun sortin hedelmää. Nyt pitäs tehtailla sitä lihaa itse pakkaseen.

Yllättävän karkeaa puuroa ukko vetelee. Tänään aamulla maisteltiin ekaa kertaa mansikkaa puuron seassa, toivottavasti sopii.

Tissiä syöpötellään aina sitten unille mennessä. Nukkuu muuten kellontarkasti aina puolen tunnin tirsat - paitsi yhdet pitäs olla pitemmät, puolitoista tuntia. Joskus saan sen uudelleen nukuttaa puolen tunnin jälkeen kun nään että on vielä väsynyt, joskus taas nukkuu suorilta sen verran. Kun ollaan menossa, niin turvakaukalossa nukkuu kyllä pitkään, siinä on tieten mukavan ahdasta ;)

Ja yöllähän sitä tissiä menee sitten kanssa, siitähän ei olla päästy vaikka kiinteitä menee noinkin hyvin. Kolmisen kertaa yössä, eli 12 tunnin aikana. Saa nähdä jättääkö pois itse vai pitääkö unikouluillakin jossakin vaiheessa. ääääh.

Ja auts, eilen ukko keksi miten äitin saa kiemurtelemaan, nappaa tissillä ollessaan ikenet yhteen ja vetää - luojan kiitos ei ole sitä hammasta vielä! Niin ja suulla pärräämisen ruokailun aikana oppinu kanssa, voi sitä sotkua!!

Kiinteät on kyllä tuoneet mukavan homman päiviin. Nimittäin pyllynpesun. Kakkavaippoja tulee sellaiset 7 päivässä, vähempikin vois riittää. Ja yleensä siellä ei ole kuin sellainen pikkunen "sinitarra"nappula kerrallaan.

Mahalleen käännytään kun jaksetaan, välillä on vahingossa kellahdettu takaisin selälleen, ja vatsallaan tykkää olla aika pitkiäkin aikoja. Liikkeelle lähtöä harjottelee nostelemalla pyllyä ja sätkimällä jaloilla ja käsillä, yhteistoiminta ei vain vielä suju. :)

Mä en tiedä alkoiko mulla nyt sitten menkat vai ei, valkovuotoa kun on tullut (reippaasti) parisen viikkoa, ja muutamana päivänä vähän vertakin. Liekö noiden pillerien syytä sitten, en tiiä. Vielä ehtis sen kierukankin laittaa ettei tarttis uutta papaa ottaa.

Hiuksia lähtee edelleen LIIKAA, mieskin valittaa kun niitä löytyy sen eväistäkin töissä...(joita mä en tee)

Oottako muuten huomanneet, että tykkääkö teidän vauvat kun pääsee kotoa johonkin missä on ihmisiä ja katseltavaa? Meillä eron kyllä huomaa, innostuu aina kovasti, kun johonki lähdetään :) Isänpäivänä oltiin syömässä isolla porukalla, ja ukko oli kuin mikäkin seurapiirikuningas, kiljui suureen ääneen ja intoili.

Nyt tukan pesuun ja ihmistäytymään - ja ruokaostoksille miehen rahoilla ;) Mulla tahtoo manit olla aina finito ennen loppukuuta...

Sakariini ja ukko 5,5 kk

Vierailija
4/66 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minulla asiaakin, ei pelkästään tuo edellinen lause ;) Näköään ei kannata painaa kahta kertaa enteriä....

Meillä opittiin lauantaina kääntymään masulle, jee :) Tosin se on aika hidasta vielä, kun käsi jää alle, mutta kaveri kääntyy kuitenkin päättäväisesti ja ottaa sitten käden alta pois. Masulta selällehän tuo on osannut kääntyä jo pitkään, mutta ei taida vielä ihan hiffata, että se helpottaa, kun alkaa väsyttää masullaolo.

Meillä keksittiin tänään uusi ruokapelleilytemppu: poju avaa suutaan ihan täysillä ja alkaa lipoa ruokalapun reunaa sillä seurauksella, että kaikki suussa oleva sose valuu ulos... Voisi ajatella, että tuo on rasittavaa, mutta minä vaan nauroin, oli sen verran hassun näköistä :D Pidän kyllä muuten kuria syömisen suhteen, en anna tunkea käsiä suuhun eikä muutenkaan rimpuilla.

Meillä kakataan kahden päivän välein ja silloin tuleekin vaippa täyteen. Ihan kiva, ettei ole koko ajan tarvetta pyllynpesuun, tämä kiinteämpi kakka kun on kuin liisteriä, eikä meinaa millään lähteä irti ihosta. Ja sitten kaveri on keksinyt alkaa seisomaan lavuaarissa, joten pyllyn saaminen kraanan alle on taiteenlaji.

Viime yö meni vähän huonosti ja nyt väsyttää. Oikeasti pitäisi lähteä jonnekin, jotta ei ihan höperöityisi. Vaan ei millään jaksaisi laittaa itseään ja lasta. Eikä se busseilla matkustelu ole ollenkaan minun suosikkijuttuja. Harmi, kun mies on alkanut käyttää meidän autoamme työmatkoihinsa.

Sroigh, ymmärrän hyvin turhautumisesi, kun et päässyt jumppaan. Näitä harvoja menoja kun odottaa niin kovasti. Toivottavasti pääset pian toiseen jumppaan.

Olen päättänyt, että haluan tehdä pojalle neuleliivin (siis sellaisen slipoverin tyyppisen) jouluksi. Vähän huonosti vaan on työ edistynyt, kun nykyään laitan pojan nukkumaan vasta ysiltä, eikä sen jälkeen oikein enää jaksa alkaa kutoa. Pitääkin aina keksiä näitä juttuja, joita sitten väännetään kauhealla kiireellä valmiiksi.

Olikohan täällä keskustelua töihinpaluusta... Minulla on mammalomaa vuosilomilla höystettynä kesäkuun alkuun saakka. Taidan kuitenkin jäädä hoitovapaalle vielä kesäksi, eihän ole mitään järkeä järjestää hoitoa lomakaudelle. Paluu olisi sitten elokuussa tai syyskuussa, katsotaan. Tähän asti en kaivannut yhtään töihin, mutta nyt alkaa jo heräillä pieni mielenkiinto aikuiselämää kohtaan. Eniten kaipaan sitä, että näyttää joka päivä ihmiseltä ja juttelee aikuisten kanssa.

Viikonloppuna on luvassa parikin iltatilaisuutta, joihin ajattelin mennä. Toisena iltana on tarkoitus mennä ihan baariin asti, jeee. Johan siitä on aikaa, kun olen ollut pitämässä hauskaa. Toivottavasti en näillä univeloilla nukahda ysiltä ravintolaan ;)

Poltsi+poju tänään 5 kk

Vierailija
5/66 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa meillä on alkanu nyt yöt sujua taas paremmin...Ja uskon että se on ihan kiinteiden aloittamisen ansiota. Viikonloppuna kun oltiin mummolassa etelä-pohjanmaalla alkoi yöunet pikku-hiljaa pidentyä (vaikka siis vähän vieraassa ympäristössä oltiinkin) ja viime yönä nukuttiin 21 aamu 9 asti kahdella syötöllä. Ensimmäinen 2.30 ja toinen aamulla klo 6. Aivan luksusta sanon mä :D :D :D Hui, nyt täytyy kyllä koputtaa puuta ettei vaan muutu nuo hyvät yöunet taas kun täälä menin kehumaan...KOPKOP Luumullahan siis aloitettiin kun kakka oli vähän tiukassa ja sitä syötiin viime viikko. Ensimmäiset kerrat oli ihan hirveää irvistystä, mutta muutaman päivän sinnikään maistelun jälkeen alkoi luumusose maistua pojan mielestä ihan hyvältä. Useamman kerran päivässä siis maisteltiin- laskin että 7. maistelukerralla söi jo tosi hyvin- melkein puoli purkillista. Mutta siis taitaa olla aika nirso tää meidän poika ruoan suhteen- tarvii siis tosi monta maistelukertaa ennen kuin tottuu johonkin makuun...Mutta niinhän sitä kaikissa oppaissakin sanotaan että vauva tarvii noin 10 jopa 15 maistelukertaa ennen kuin saattaa tottua johonkin. Jotkut vauvat taas sitten syö jo ekalla kerralla hanakasti :) Eilen illalla sitten maistettiin itse tehtyä porkkana-mössöä ja eihän sitä paljoa alas menny...Mutta ei muuta kuin tänään jatketaan taas harjoituksia niin eiköhän se siitä...

Sain sitten ostettua vihdoin ja viimein sen sauvasekoittimenkin niin ruokien tekeminen onnistuu vähän sutjakammin. Mustikka-sosetta ostin kaupasta myös muutaman purkin- voidaan kokeilla sitä sitten jossakin vaiheessa kun porkkanan kanssa sujuu vähän paremmin. Oman mukin ostin pojalle myös kun tuntuu että se tuttipullostakin haluaa niin kovasti itse pitää kiinni. Kahdella kädellä pitää kiinni pullosta ja kun haluaa pitää taukoa nostaa tutti-osan pois suusta ja sitten taas ohjaa takaisin suuhun kun haluaa jatkaa (ollaan siis välillä annettu maissivelliä rintamaitoon sekoitettuna). Siis ihan älytöntä miten haikea olo tuli ittelle kun aloitettiin soseet ja nyt kun ostin tuon oman mukin pojalle...Tuli niin haikea olo että poika on jo niin iso että syö muutakin kuin äitin tisua...Vaikka hyvähän se on että poika kasvaa :) Kuinkahan haikea olo on sitten kun poika lähtee kerhoon/päiväkotiin/kouluuun tms. ensimmäistä kertaa...

No täytyypä lopetella...PItäis noita kodinhoito-hommiakin tehdä välillä ettei koti oo ihan rempallaan...

Suvi ja herra makkara-reisi 5kk 1pv

Vierailija
6/66 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ollut tänään, heti on itsekin paljon pirteämpi ja paremmalla tuulella :) Tänään pääsin itsekin kerhosta kuivana takaisin kotiin (ok, jos ei lasketa sitä hien määrää mikä tuntuu olevan päällä vieläkin;). Kyllä ulkoilu pikkupakkasessa vaan tekee ihmeitä ja Lexallekin tuntuu uni maistuvan entistäkin paremmin joten ei voi valittaa tällä kertaa =D

Meillä on ton syömisen kanssa ollut nyt parina päivänä vähän takapakkia, johtuiskohan siitä muutaman päivän kuumeesta?! Tuntuu ettei oikein mikään muu kuin banaani maistu kunnolla ja tähän mennessähän melkeinpä kaikki mitä on annettu niin on mennyt hymyssäsuin alas. Jopa ne hedelmäsoseet mistä ei ensin oikein välittänyt on alkaneet maistua :) Mutta nyt tosiaan ollut vähän nihkeetä, ja sen huomaakin sitten taas siinä maidon lipityksessä. Selvästikään pelkkä maito ei enää riitä, kun sitä pulloa ollaan sitten täyttämässä tunnin-parin välein (kiinteitä syödessä menee helposti 3-5 tuntia). Nooh, perjantaina on sitten se neuvola niin katsotaan onko jotenki vaikuttanut mittoihin. Eipä kai parin päivän "syömättömyys" vielä mikään katastrofi ole ja kun maito kuitenkin kelpaa niin saahan se vatsantäytettä.

Eilen muistin etten ole antanut Leolle velliä varmaan pariin viikkoon ja sitten kun annoin illalla niin sehän pulautti hetken päästä varmaan kaikki ulos, ihan kuin ei olisi siitäkään enää tykännyt..?!

Mies tuli just kotiin ja sanoi, että ulkona oli 5 joutsenta ja itse näin kotiin tullessa äitipeuran poikasineen (tai mitä lie kilejä ne nyt onkaan:) pellolla juoksemassa :) On se kiva asua lähellä luontoa, eipä meidän entisessä kerrostalolähiössä näkynyt kettuja ja rusakoita =)

Kauppareissu kutsuu, heissan!

Vierailija
7/66 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olin tänään yli 8 h töissä, ja kyllä kanssa väsyttää!! Staffpointilta soittivat että nyt sinne uuteen sittariin pääsis viikoksi hommiin ja minähän sitten en vihtinyt kieltäytyä kun rahasta on taas vaihteeksi pulaa. Hyvinhän tuo sujui mutta väsy on semmoinen että nukkumaan tarttis päästä, ja empäs pääse kun mies on iltavuorossa eikä tenavakaan nuku. Pitää 7 maissa koittaa onnistuisko. Huominen on taas töitä (6h), sitten ke ja to ja la vapaata, perjantai ja sunnuntai töitä.

Mies siis oli Meerin kanssa iltapäivään asti ja äitini tuli sitten tänne muutamaksi tunniksi vahtimaan. Huomenna vien neidin kokonaan äidille töiden ajaksi, ja varmaan perjantainakin. Sunnuntaina saa mies taas hoitaa :)

Alcatraz

Vierailija
8/66 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin! Musta olisi jotenkin ihan hullu ajatus että mä joutuisin töihin viikoksi... Ei mulla riitäisi voimat sellaiseen tällä hetkellä. Eikä muutenkaan onnistuisi.

Neuvolassa mitat tänään 9410g ja 68cm. Ikää viikon päästä 5kk. Iso jötkäle on jo. Rokotuksesta ei juurikaan itkenyt, mutta punnitsemisesta ja mittaamisesta vähän hermostui.

Tänään olin niin tyytyväinen kun vauva nukahti vaunuihin ilman tissitainnutusta. Nykyään olen yleensä saanut syöttää vauvan nukuksiin ja sitten siirtää vasta nukkuvana vaunuihin, mutta tänä aamuna vain laitoin vauvan hereillä vaunuihin ja työnsin ne ovesta ulos ja palasin itse sisälle juomaan glögiä. Sinne se uinahti ilman itkuja, ilman tuttia ja ilman tissiä ihan tyytyväisenä. Jes!

Sroigh

Vierailija
9/66 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alcatraz jo töissä! Olitkohan sä siinä eka kassalla, joku kiva myyjä siinä pakkas mun miljoonat pilttipurkit pikkupussiin valmiiksi ;D Hyvää palvelua, i like it :). Sekava on muuten koko uus sittari...

Sroighilla on ihanan iso jötkäle, huimat kilomäärät! :))

Sakariini

Vierailija
10/66 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alcatraz81 käy jo töissä :) mie voisin kans mennä ku ei raha pussa kasva! vaikuttaako palkka jotenki vanhempainpäivärahaan??

meillä ollaan tissitelty ainakin 4-8 yössä!! eikä ole huolinut tuttia!! otin lauvantaina muutaman sauna oluen ja päätettiin et mies syöttää pojan ja mä saan nukkua!! arvatkaa mitä meidän poika teki!?!? heräs kaks kertaa yöllä ja huoli molemmilla kerroilla tutin! ei kä tarttenut syöttää :) sanoin miehelle.et se saa luvan hoitaa joka yö poikaa ku noin hyvin meni xD ei suostunut.. ilo loppui lyhyeen..poika tuli su kipeeks :( toivottavasti ei tuu toista korvatulehdusta!! epäilen et tulee lisää hampaita!! vaik heräs yöllä 1-2 välein itkeen niin nukahti aika nopeasti syliin eikä tarttenut syöttää!! just olin kiroillu yö syöttöjö..etten jaksa, mut nyt näkyy valoa tunnelin päässä :) jos nukkuis heräämättä heti ku parantuu :)

toivossa on hyvä elää :)

palkon 5kkn. tarvii ruokaa päivässä?? 600ml?? maitoa ja soseita??

kaikki lapset on erinlaisia, mut suunnilleen..

tintti ja poika 5kk

Vierailija
11/66 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miut on taas hienosti heivattu ulos näiltä sivuilta nonstop ja nyt tadaa -tännehän pääsikin! Pikaisesti meidän kuulumisia, ettei kohta heivata taas..

Lari siis edustaa nuorinta Kesänuppu-kastia. Viime torstaina oli 4kk neuvola ja ukon mitat 8,7kg ja 67,5cm. Toisesta kiveksestä tuli mainintaa, että vähän meinaa ylös pomppia ja seurantaa siis. Mitäs sit, jos kives ei meinaa laskeutua? Kellään tietoa?

Kaksi hammasta löytyy, 3,5kk iässä tulivat viikon välein. Kääntyy masulleen. Tissimaidolla elelee. Nyt tässä hieman unirytmi hakusessa ja varsinkin iltaisin oon saanu toimia tuttina sängyssä. Nukkuu siis yöt tissi suussa.

Itse kävin eilen hormonikierukan laitattamassa ja luulin tosiaankin, että ois pahempaa. Ei juuri sattunut, pikkuisen nipisti ja asetus juilaisi. Lääkärikin sanoi, että oli todella helppo laittaa, kun ei lihaskaan värähtänyt. Hyvä minä!

Neiti 2v1kk oppi pottahommat reilu viikko sitten. Yövaipatkin pysyneet kuivina. Nyt tytöllä on vaan aika paha Larin kiusaamiskausi, saa olla silmät selässäkin.

Meillä on ihanasti lunta, yöllä oli satanut aikas paljon. Lapsilla lupa mennä kohta ulos, hyvä kun jaksavat aamun valkenemista ootella.

-Piia ja Lari 4kk

Vierailija
12/66 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon niiiiiiiin väsy meidän Hesan matkasta, juna hajos ja matka Ouluun kesti 11h, oltiin pojan kans kahdestaan ja oli se vaan niin reipas vaikka jouduttiin "keskitysleirijunaan" (=kahden täpötäyden junan matkustajat yhdessä junassa) ja ulos tampereella moneks tuntia... Onneks ei ollut tyttö traumatisoitunut et äippä jätti sen kotiin ja onneks luojan kiitos en ottanut sitä mukaan...mitenhän oisin selvinny sen matkan kahden lapsen, kassien ja rattaiden jne kanssa....

On se vaan ihme ero tässä ilmastossa 600km välimatkalla, Oulussa -10 pakkasta ja Hesassa melkein sama plussan puolella, olkaa siis onnellisia etelän asukit!

Aika hyvänkokoisia vauvoja täällä, hyvä et ruoka maistuu. Just ollaan lähdössä 5kk neuvolaan, viime viikolla käytiin jo, mut nyt pitää mennä takas samalle vaa'alle kun eri vaaka näytti ettei olis muka tullut juuri yhtään painoa kahdessa kuukaudessa, mut epäilen kun kotivaaka näyttää paljon ja tyttöä on jo raskas mun selällä nostella, mut sama käydä uudestaan kun rokoteasialla ollaan muutenkin.

Tintti: Meillä neiti on alkanut juomaan hurjasti maitoa, nyt menee varmaan 800-900ml maitoa ja kaks kertaa päivässä soseita, varmaan puoli purkkia aamupäivällä ja vähän vähemmän iltapäivällä, varmaan uppoais enemmän, mut pitää olla niin varovainen sen mahan kans. Aion nyt kysyä voisko antaa enemmänkin...

munkin pitäs se hormoonikierukka hankkia mut kun maksaa niin paljon....ei taida olla tässä joulun alla varaa... ihan hirveää ettei ole ehkäisyyn varaa, Englannissa niitä ehkäisyjä annettiin joka tiskin takaa ilmaiseksi!

Mut palaan asiaan 5kk mittojen kanssa myöhemmin

Alcatraz olitpas aika reipas!!!! :)

Kix ja neiti nokka maassa etenijä 5kk ja viikko?

Vierailija
13/66 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aamun 5kk-neuvolasta mitat olivat: pituus 69,5cm ja paino 7kg 970g, pään ympärys 43cm. Toisen rokotteen sai eikä itkenyt yhtään!!!! Siis vain naureskeli neuvolan tätille- ihan ihme ukkeli :D :D :D

Alcatraz: Ootko sä siinä uudessa Ruskon Citymarketissa töissä? (kun muistelen että oot tästä oulun seutuvilta kotoisin) Vai onko sinne teidän omalle kotipaikka-kunnalle tai lähemmäs avattu myös cittari?

Sunnuntaisinhan saa vissiin tehdä töitä ihan huoletta kun siltä päivältä ei makseta vanhempain-rahaa, mutta en tiedä miten työnteko vaikuttaa sitten jos muinakin päivinä tekee töitä...? Joo olishan se kiva jos rahaa olis enemmän mutta en mä silti vielä ehkä haluais töihin mennä...Tai ehkä enintään just sillai sunnuntaina vois mennä kun sais tupla-palkankin :)

Meillä on nyt joka päivä ollu vaipossa ihan megalomaaniset kakat kun sitä luumua ollaan alettu syödä...Tänäkin aamuna oli tursunnu reisiin asti ja vaipan lahkeista ulos villahousuihin asti (ei onneksi kuitenkaan villahousujen läpi eikä yökkäriin asti)...No onneksi toimii ettei sitä tarvi hötkyillä...Porkkanaa ollaan nyt maisteltu...Tänä aamuna oli 4.kerta porkkanan kanssa ja piti kyllä vielä irvistellä melko kovasti...Mutta meni silti alas sellanen "jääpalakuutiollinen"....:D Aivan huippu se sauva-sekoitin! Sillä sai porkkanan niin sileäksi soseeksi ja varsinkin kun sekaan sekoitti vielä tisu-maitoa niin avot :) Mä en ymmärrä miten oon ennen pärjänny ilman tollasta ihanaa vekotinta :D

Onko kellään teistä muuten kokemusta "Me & I"-merkkisistä lasten vaatteista? Onko hyviä? Näyttävät ainakin niin kivoilta että tekis niitä mieli...:) Aattelin että pitäiskö tilata sellaset kutsut kotiinsa niin pääsis hypistelemään niitä vaatteita ja vois sitten tilata jos vaikuttavat hyviltä...

Rouva: Teidän Topin mitat oli muuten lähes prikulleen samat kun meidän pojalla 4kk neuvolas...Meidän mitat oli silloin 67cm ja 7kg 290g eli muuten täysin samat mutta 10g heitto painossa :D :D :D Mä en oo muuten tiennytkään että tekin käytätte kestovaippoja? Mitäs ootte tykänny?

Kix:Miten meni viikonlopun reissu? Oliko mukavaa?

Oululaiset:Laitetaan täs marraskuun aikana viimeistään s-postia niistä pikkujouluista jos kokoonnuttaisiin meillä? Kaikki tois jotain pikku-purtavaa, vähän niinkuin nyyttäri-tyyliset pikkujoulut siis :)

Tällaistapä täälä ...

Suvi ja pikku-pötkäle 5kk 2pv

Vierailija
14/66 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi täytyy sakariinille tuumata että teillä taitaa olla saman tyyppinen vauveli kuin täälläkin! =) Nimittäin meillä kans soseita syödessä alkaa heti kamala pärinä ja sosetta lentää, monesti on tällä mammalla silmälasitkin sosepilkkuja täynnä! =) Samoin tekee rinnallakin eli saattaa juntata ikenet yhteen ja sitten aletaan vetämään, auts! Onneksi ei ole vielä niitä hampaita! Myös päiväunet ovat meillä samanlaisia, nukutaan kellon tarkasi 30min tirsoja, ja toisinaan saa uudelleen nukahtamaan ensimmäisen pätkän jälkeen jos on oikein väsy ja huomaa selvästi että ensimmäinen 30min ei riittänyt. Toinen ärsyttävä tapa meidän tytöllä on rinnalla, nimittäin se että kun hän imee niin silloin hän hivuttaa suunpielestä myös peukun suuhunsa! Ja eihän se imu enää silloin onnistu kun alkaa imuteho "vuotaan" =)

Tyttö nukkuu edelleen hyvin ja soseitakin menee ihan mukavasti alas, kunhan sose ei ole marja- tai hedelmäsosetta! Tyttö ei siis suostu millään syömään marja- tai hedelmäsoseita, puolilusikallista kun saan suuhun laitettua ja tyttö huomaa mitä se on niin sen jälkeen ei enää suutaan lusikalle aukaise, ja jos jatkan houkuttelua ja saan taas vähän laitettua niin alkaa kamala parkuminen. Joten olen tullut siihen tulokseen että nämä marjasoseet yms saavat nyt vähäks aikaa jäädä kaappiin, täytyy täs miettiä sit sitä puuron aloitusta. Kasvissosetta syö aivan mielissään, suu on jo valmiiksi auki kuin linnunpojalla kun hoksaa että nyt saadaan pottua ruuaksi! =) ja 2prk meneekin sitten vrk:ssa, päivällä yksi purkki ja toinen iltasella, lisäksi sit tietty rintamaitoa. Tutteliakin ollaan nyt hiljalleen annettu totuteltavaksi kun tuntuu että mun oma maito ei enää kauaa yksistään riitä. Nyt parin viikon aikana olen hoksannut ettei maito nouse enää kovin nopeasti rintoihin, tyttö saa hyvän tovin imeä että alkaa tulemaan, ja monesti sit on käynytkin niin että tyttö meinaa hermostua kun ei maitoa tule...

Kääntyilystä yms: Meillä tyttö osaa masullaan ollessaan työntää itsensä suorille käsille, ikäänkuin punnertais =) ja sitten masullaan ollessan vetää polvet masun alle koukkuun ja olla möllöttää sitten polvillaan nokka maata viistäen peppu pystyssä =) Vielä ei ole hoksannut tehdä näitä liikkeitä yhtä aikaa, kunhan hoksaa niin sitä sitten ollaankin jo konttaus asennossa. Masulleen osaa jo hyvin kääntyä ja joitakin kertoja on osannut mennä takaisin selälleenkin.

Nukkumisesta: Tyttö nukahtaa yöunille klo21 aikoihin ja yleensä nukkuu aamuun (7-8) asti heräämättä välillä, toisinaan tyttö syö kerran yössä siinä klo4-6 välillä. Päiväunia sitten nukutaankin tosiaan vain noita 30min tirsoja, ulkona vaunuissa nukkuu jopa 1-3h unia.

Jeps, nyt pitää mennä syömään, toivottavasti nyt saan tän kirjoituksen perille asti kun aamulla mun pitkät sepustukset katosivat kuin pieru saharaan!

Kauris ja neiti kiljukaula 5kk ja risat.

p.s tyttö tykkää älyttömästi kiljua ja muutenkin käyttää ääntään, saapa nähdä tuleeko hänestä isona oopperalaulaja nimittäin tällä hetkellä näyttäis tai pikemminkin kuulostais että ois hyvinkin lahjoja kyseiselle uralle!! ;)

Vierailija
15/66 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yö meni taas paremmin :) pitääkö oikeasti sipuli nenän auki koko yön?? ja kauvan se haju on makkarissa?? ei kivaa, jos makkari haisee sipulille monta viikkoa, mut poika sais varmaan paremmin nukuttua, jos nenä ei menis tukkoon!!

huomenna pitäis lähteä pikkujouluihin :) kivaa, mut jännittää xD äiti pääsee rentoutuun..Aahh..

jännitys johtuu siitä, et lähden laivalle ja siel on jupatissa eikä pääse pois, jos on tarvis!!!!

meidän poika söi eilen hirmu vähän! tai ainakin minusta tuntui siltä!! voi olla ku on flunssanen niin ei ruoka uppoa niin!?!? 250ml korviketta 1½ purkkia pilttiä, 2 kertaa tisua, ehkä50g puuroa ja 140ml velliä!! onks teidän mielestä vähän?? poika nyt 5kk2vko yleensä syö puuroa ja maitoa enemmän!

tintti ja poika 5kk2vko

Vierailija
16/66 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voe, Suvi! minä olen ihastunut noihin me&I vaatteisiin! Mun mielestä on tosi hyvälaatuisia tosin vähän hinnakkaampia. Itse ajattelin pitää kutsut ens vuoden puolella, tammi-helmikuussa. Nyt syksyllä olinkin yhdillä kutsuilla joista hankin pojille vaatetta. Nyt oli ainakin nettisivuilla kampanjaa, että 60 euron ostoksiin saa alusasun kaupanpäälle.... muistaakseni :)

Jännä että jotkut painaa yli 9kg ja meidänkin sirppana "vasta" 7kg ja rapiat.... mut eipä tuo neuvolantäti ollut huolissaan, pikkuhiljaa lisään ruokamäärää ja ruokailukertoja.

Oon tykännyt kestolla. suosikkini on ronja&roopen all in one. Ihana vaippa ja huippu imukyky! ei ole siihen tarvinnut lisäimua. Sit on paljon veljen vaimolta ostettua kun se tekee itse niitä. Taskuvaipoista tykkään, myllymuksujen lisäimuja on jonkin verran ja itsetehtyjä lisänä.

Mitä teillä olikaan suvi?

rouva ja villit pojat

Vierailija
17/66 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Ja hellät tunteet... :)

Ihme haipakkaa taas tämä elämä. Olin tänään meidän pienten pulmusten kanssa molempien yhteisneuvolakäynnillä...

Pikku A sai rokotteen ja otettiin mitat. Painoa oli 7855g ja pituutta 65,5cm. Hyvin kasvaa, omalla käyrällään. Eipä jäänyt turhaan murehtimaan pistostakaan, kiekaisi paljon vähemmän kuin siskonsa, jolle annettiin influenssarokote.

Isompi A täytti eilen 2v :D Viikonloppuna on tulossa vieraita ja minä olen siivonnut kuin hullu pari päivää. Pitäisi vielä leipoakin ja tuntuu, että aika loppuu kesken.

Otin neuvolantädin neuvosta vaarin ja vein äsken kerhotoimintahakemuksen meidän vieressä olevaan päiväkotiin. Juttelin johtajan kanssa aiemmin päivällä ja kerhossa olisi pari paikkaa joulukuun alusta alkaen. Kerho olisi 2x viikossa (ma ja ke) klo 9-11:30.

Saapahan meidän isompi neitikin puuhaa, eikä tarvitse olla äidin kanssa 24/7. Toivon vaan, että ratkaisuni oli oikea. Kyllähän sitä mietityttää jättää oma pieni kullannuppu toisten käsiin, mutta toisaalta, mietin, että nyt on ollut henkisesti niin tiukkaa kun uhmaikä alkaa olla pahimmillaan, ja kaikki tekeminen on tahtojen taistelua...syöminen, pukeminen ja nukkuminen, kaikesta joudun taistelemaan ja välillä tulee valitettavasti korotettua ääntäkin kun on väsynyt ja kyllääntynyt yksin hoitamaan kaiken. :( Täytyy kyllä sanoa, että ihan mussukkahan tuo meidän tyttökulta on, eikä todellakaan mikään kauhukakara <3

...No, päiväkodin johtajan soittoa odotellessa...

Alcatraz oli tehnyt töitä...? En löytänyt ko viestiä, mutta luin ketjusta kommentteja :) Hui, hattua nostan, sillä en jaksaisi kyllä vielä itse mennä töihin. Pelkkä ajatuskin siitä, että joutuisin heräämään aamuviideltä ja vääntäytymään seitsemäksi töihin saa oksetuksen tunteen nousemaan kurkkuun...kolmivuorotyötähän se sitten olisi...joten ei kiitos, ei ihan vielä minulle :p Parin vuoden päästä katsellaan uudemman kerran.

Meillä ei pikku A vielä kieri. Heittelee kyllä itseään kyljeltä toiselle ja vääntäytyy vatsalleen. Sillä tavalla pääsee kyllä eteenpäin, mutta ei kovin "tyylipuhtaasti" :)

Istuu kyllä tuettuna tosi jämäkästi ja selkä suorassa, muttei tietenkään vielä istu sanan varsinaisessa merkityksessä. Eli en ainakaan syöttötuoliin olisi vielä laittamassa. :)

Syöminen onnistuu tosi hienosti. Suu on koko ajan ammollaan ja ruoka tuntuu menevän alas ilman kummempia maiskutteluja. Kaikki kelpaa, kunhan vaan suuhun mätetään ruokaa...tainnut tulla äitiinsä :p Maitoakin uppoaa liki litran verran vuorokaudessa ja uni maittaa :) Maittaisipa tuolle isommallekin neitoselle... mutta ei, kun yöt menevät välillä ihan hulinaksi. :O Kulmahampaita pukkaa kovasti, kaipa se sitten tekee levottomaksi.

Meidän vauvalla ei ole vielä ainuttakaan hammasta. Jännä juttu. kahdella ekalla oli 4 hammasta suussa jo alle ½-vuotiaana ja näillä nuoremmilla hampaiden tulo näyttäisi kestävän iät ja ajat. Uskon, että meidän vauva saa ekan hampaansa vasta lähempänä 8kk ikää, eipä tuo haittaa.

Nyt pitää lopettaa...uhmis repeilee isoveljelleen, pitää mennä lohduttelemaan.

Kanelisokeri & nelikko

Vierailija
18/66 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on missi tulollaan, koska pituutta on huimat 68,5cm. Painoa oli nyt täällä samalla vaa'alla mitä yleensä on käytetty 7,6kg. Pitkä tyttö on, mitenhän käy toppahaalareiden kun on kokoa 68cm, taitaa tulla uuden haalarin osto kevät puolella...Kova on pärräämään meidän neiti, myös soseet ja syljet lentää kun pärrää ihan koko ajan.

Kix ja koomikko

Vierailija
19/66 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään taas mennyt koko päivä poissa kotoa, ensin piti käydä maksaa se Leon vauvauinti (taikka firmahan sen oikeastaan maksoi, kun saadaan aina niitä liikuntaseteleitä töistä ja niillä pystyi maksamaan eli säästin taas 120€ :) ja sen jälkeen käytiin kaverin kanssa kahvilassa höpöttelemässä :) Niinjoo ja tuossa välissä ehdin vielä pistäytyä kirppikselläkin, löysin itselleni hameen ja Leolle body+haalarihoususetin, yhteensä 5€ eli ei ihan turha reissu =D

Leo oli aluksi kahvilassa kuin herran enkeli, naureskeli viereisessä pöydässä oleville tytöille ja oli vaan yhtä hymyä mutta eiköhän se puklaaminen kohta taas alkanut.. En edes tiedä mistä sitä maitomössöä riitti niin paljon kun ei ole tänäänkään syönyt paljon mitään ja silti meidän kummankin vaatteet haisi ihan järkyttävälle.. Pitäis kai kohta ihan oikeasti alkaa kantamaan itellekin varavaatteita mukana *huoh* Tähän kun lisätään vielä väsykiukku (nukkuahan ei voi kun tippaakaan ei muka väsytä ja sitten voi mennä jotain mielenkiintoista ohi) niin parempi oli lähteä aika liukkaasti takaisin kotia kohti.. Nyt nukkuu taas niin kiltisti ulkona että ei uskoisi samaksi pojaksi :D

Meillä on ensi viikolla kerhossa sellanen M&I-vaate-esittely. Itsekään en tiedä niistä sen enempää kuin mitä olen kovasti kehuja kuullut toisilta eli innolla odotan!

Jeejee! Tää samainen kaveri jonka kanssa käytiin teetä lipittämässä laittoi äsken viestiä, että ens viikon lauantaina vietetään pitkästä aikaa tyttöjen iltaa! Jospa minäkin tällä kertaa saisin jätettyä auton kotiin eikä tarttisi olla koko iltaa vaan vesilinjalla ;) Tomppa varmaan repii pelihousunsa kun kuulee, että saa taas olla Leon kanssa kaksistaan lauantai-illan.. ;D nooh, hyvää se vaan sille tekee. Joutuupahan välillä sekin ottamaan enemmän vastuuta, kun tuppaa aina jäämään mulle kaikki kylvetykset, vaipan vaihdot, pukemiset ja muut.. Oli sitten arki tai viikonloppu.

Huomenna olisi ohjelmassa taas kerhottelua (näitä viikon kohokohtia:)

Mä voisin mennä kyllä ihan mielelläni kanssa tekemään noita sunnuntaita (eikös se niin ole, että jos muina päivinä kuin sunnuntaina/pyhänä teet töitä niin kela maksaa niiltä päiviltä sen pienimmän mahdollisen (oliko se nyt 15,20€??) rahan. Näin ainakin itse olen ymmärtänyt, oonko ihan väärässä?!?!)).

Täytyy pitää peukkuja, että tarvetta tulee (varsinkin kun tästä on jo paljon ennen mun äitiysloman alkua puhuttu pomon kanssa että tulen enemmän kuin mielelläni niitä (sunnuntaita) tekemään). Onneksi tässä on vielä aikaa jouluun, eiköhän siellä taas joku flunssa-aalto iske niin jospa pääsisi taas tuuraamaan :) (eikös sitä niin sanota, että toisen epäonni on toisen onni ;)

En minäkään kyllä ihan kokonaan vielä haluaisi töihin, mutta noita tuplaliksoja voisi kyllä tehdä jokusen ihan mielellään =D

Vierailija
20/66 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin oli tänä aamuna ekaa kertaa niin kylmä, että laitoin lapsille toppavaatteet kouluun. Ihanan kaunis ja raikas ilma! En tosin ehtinyt paljoa itse ulkoilemaan. Vein ensin miehen töihin ja isommat lapset kouluun, ja sitten mentiin pikkuneidin kanssa lääkäriin. Mitat olivat nyt hieman vajaa 5kk 7495g ja 68cm- Eivät antaneet rokotuksia, kun neidillä on vähän nuhaa. Ja poskessa ihottumaa, johon sai rasvaa. Pitää siis pian varata uus aika, eikä tule kalliiksi kun yksityisellä pitää käydä! Onneksi on vakuutus, joka korvaa.

Mä olen jotenkin pihalla ton kiinteiden maistelun kanssa. En oikein tiedä, miten tähän saisi jotain järkeä. Annan kaksi kertaa päivässä kiinteitä, joskus menee kerralla koko purkki, joskus vain puoli. Ja maitoa juo aika paljon, illalla riisivelliä (ainut velli mitä täällä on valmiina) Mä en oikein tiedä, mitä aina antaisin, kun kaikista ruuista en oikein ymmärrä, mitä sisältävät. Tänäänkin tavailin sanakirjan kanssa varmaan tunnin yhtä purkkia, enkä tullut hullua hurskaammaksi :(. Ja kun tytöllä ei ole oikein minkäänlaista rytmiä päivisin. Joskus nyúkkuu hirveesti, jodkud ei paljon yhtään. Ulkona nukkuu tosi huonosti.

Mulle on nyt iskenyt se totaalinen kyllästyminen tähän kodin pyöritykseen. Mun elämässä ei ole mitään muuta. Sitten tytön syntymän olen kerran ollut illan pois kotoa. Sillon oltiin miehen kanssa syömässä. Muuten olen aina kotona. Nyt kun ei ole puhelintakaan (eika pankkikorttia) on sosiaalinenkin elämä ollut viikon pannassa. Kaikki illat kuuntelen kitinää ja valitusta, koko aika laitan ruokaa tai siivoan keittiötä. Mä olen nyt aivan kypsä. Mut kun ei ole lastenvahteja, eikä niitä omia hyviä kavereita kenen kanssa vois häipyä istumaan iltaa, niin oon aika jumissa. Harrastuksiin en ehdi, mies tulee aina niin myöhään töistä, sekin ois henkireikä. Kun pääsis taas nyrkkeilysalille, tai edes kunnon jumppaan. Mutta ei vissiin pariin vuoteen tarvii haaveilla sellasesta.

Ja ainiin, tytön peukku on ihan ounanen ja kuiva, kun imee sitä koko aika, enkä saa loppumaan millään. Ahistaa nyt kaikki tänään. Ja mun läskit ei häviä minnekään, eikä selkä tule kuntoon, kun en pääse liikkumaan. En varmaan pysty kävelemään enää parin vuoden päästä. Mä olen niin väsynyt.