Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Calmette enää kuulu rokotusohjelmaan eikä sitä anneta, ellei ole jotain erityissyytä, esim. jompi kumpi vanhemmista kotoisin maasta jossa on paljon tubia tai lapsi viettää sellaisessa maassa aikaa tai on paljon tekemisissä sellaisesta maasta tulleen kanssa jne. Meidän piti se rokote saada (esim. mun miehen veljellä on ollut tuberkuloosi muutaman vuosi sitten), mutta ne unohti laittaa sen synnytyssairaalassa vaikka tietoihin oli merkitty että halutaan se. Siksi piti nyt mennä erikseen Meilahteen se ottamaan. Sen saa kyllä maksutta jos haluaa, mutta automaattisesti ei enää anneta.

Vierailija
62/66 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy oli myös, jos äiti vieraillut ko. maissa noin puolen vuoden säteellä.

Leppoisaa sunnuntaita kaikille! Lumimyrskyä ootellessa..

-Piia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes tiennyt koko Calmette-rokotuksen olemassaolosta, mutta kuulun riskiryhmään, joten minulle tuotiin joku lappu laitoksella tutustuttavaksi. Otimme rokotuksen, koska isäni käy paljon Venäjällä ja mekin sinne lähdemme varmasti ensi kesänä.

Tytteli, onpa kurjaa, kun iltasi peruuntui :( Toivottavasti pääset pian uudelleen.

Tällä mammalla oli kunnon bilevaihde päälle, kun olin kahtena iltana peräkkäin liikkeellä. Eilen olin ihan oikeassa baarissa tanssimassa ja olipa hauskaa! Tosin ne känniääliöt eivät olleet kovin mukavia, heti muistui mieleen, miksi en käykään enää baareissa. Mutta teki terää tuulettua ja olla ihmisten keskellä ja ihmisen näköisenä. Poikaa oli kyllä kovasti ikävä, joten nyt aion olla liimaantuneena siihen muutaman päivän :)

Nappula, miehet ne ovat välillä niin raivostuttavia. Meillä asiat on puhuttu halki ja mies onneksi osallistuu tosi paljon kodinhoitoon. Jossain vaiheessa nalkutin monista asioista, mutta nyt yritän vaan pitää mölyt mahassa. Ei kai se elämä kaadu kalsareihin lattialla tai pölyiseen kämppään.

Miten muuten saatte syötettyä sosetta lapselle, jos se on ihan väsynyt ja tosi nälkäinen? Meillä menee niin, että kun kaveri on tarpeeksi väsynyt, en saa sosetta menemään millään. On pakko antaa ensin maitoa. Mietin vaan, että oppiikohan tuo ikinä, että siihen nälkään auttaa myös sose, ei pelkästään maitopullo. No, kai se oppii...

Sroigh ja Nappula, oliko siellä babybiossa kova meteli? Haluaisin kovasti mennä myös, mutta meidän poju pelkää kovaa meteliä ja on lisäksi kauhea myötätuntoitkijä, joten jos siellä on 30 vauvaa äänessä, meidän elokuvankatselusta ei tule mitään.

Nyt tämä menee makaamaan sohvalle ja parantelemaan krapulaansa. Vannoin muuten vuosi sitten kärvistellessäni raskauspahoinvoinnissa, että en ikinä hanki krapulaa. Niin, lyhyt on ihmisen muisti ;)

Poltsi+poikanen 5 kk 1 vk

Vierailija
64/66 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on aikaa vierähtänyt siitä, kun olen tänne kirjoitellut. Olen käynyt melkein päivittäin lueskelemassa teidän muiden kuulumisia, mutta enpä ole kerennyt itse mitään rustaamaan.

Meillä poju täyttää tänään viisi kuukautta, ja katselin tuossa juuri koneelta vanhoja kuvia, joissa hän on muutaman viikon ikäinen. Olin jo aivan unohtanut, miten pieni se on ollut joskus. Nyt on jo iso jässikkä, vaikka onkin vähän hoikan puoleinen.

Meillähän ovat yöt olleet viimeiset kaksi kuukautta aikamoista hulinaa. Olen tullut siihen lopputulokseen, että nälkäänsä se on tainnut öisin itkeä. Yöheräily alkoi varmaan jostain muusta syystä, mutta nykyään ei taida rintamaito enää riittää. Olen alkanut antaa kiinteitä neljä kertaa päivässä, ja päiväunet ovat parantuneet huomattavasti (tai sitten pakkaset ovat vaikuttaneet siihen) ja yöunetkin sujuivat viime yönä paremmin, kun poika söi illalla kaurapuuroa aika ison annoksen. En silti oikein tiedä, miten paljon sitä puuroa pitäisi antaa. Miten paljon te muut annatte iltapuuroa?

Ryömimistä harjoitellaan kovaa vauhtia. Keskiviikkona poika oppi vetämään itseään käsillään eteenpäin, torstaina oppi työntämään jaloilla ja viime päivät on harjoitellut sitä, miten näitä kahta taitoa voisi hyödyntää yhtä aikaa :) On kovasti kiinnostunut tutkimaan ympäristöään ja tänään ryömi olohuoneen lipastoa kohti ja lopulta kopsautti päänsä sitä vasten, kun äiti ei ollut tarkkana.. Tuo liikkuminen on vaan niin uusi juttu, etten aina muista vahtia jätkän liikkeitä.

Täällä on ollut paljon väsyneitä äitejä, minäkin ilmoittaudun mukaan. Tuntuu, että minä saan tehdä kaiken kotona yksin, ja mies vaan lepäilee. Viikolla vielä ymmärrän sen jotenkuten, kun toinen tulee 10 tunnin työpäivän jälkeen kotiin, mutta viikonloppuna olisi mukavaa, että asiat hoidettaisiin tasapuolisesti. Kuitenkin minä hoidan pääasiassa vauvaa ja mies nukkuu päiväunia yms. Toivotaan nyt, että yöt alkavat pikkuhiljaa helpottaa ja minä olisin päivisin energisempi.

Nyt täytyy mennä tekemään perunamössöä pikkumiehelle.

Haissa ja Reino 5 kk tasan

Vierailija
65/66 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan siellä babybiossa nyt jonkin verran meteliä. Ja välkkyvä valkokangas. Vauva meinasi vähän hätääntyä siinä vaiheessa kun heräsi päivätorkuiltaan ja ihmetteli että minne oli joutunut. Koko ajan siellä oli sellainen taustaitku... Kumme juttu että toisten vauvojen itku ei häiritse mun leffan kattomisia yhtään. Vai että oli vanhoja ruokia. En varmaan muutenkaan sitä puuroa anna, kun siinä on maitoa... En vain halua että vauva juo muuta kuin mun omaa maitoa.

Vauvan kanssa olemisen raskaudesta vielä että se on ihan totta että paljon on omasta asenteesta yms kiinni. Jos stressaa koko ajan kaikesta turhasta niin rankkaa on, jos taas osaisi ottaa rennommin olisipaljon helpompaa. Mä ainakin aina ihan turhaan panikoin vauvan päiväunista. Ainakin jos on jotain menoja missä vauvan pitää olla hereillä, niin murehdin että saanko sen päikkäreille ennen että jaksaa sitten valvoa jne. Ja sitte olen kyttäämässä nukkuvaa vauvaa minuutin välein että nukkuu se vielä? Eihän se nyt herää? Ja jos vauva vaikka unissaan heiluttaa päätään olen jo ihan hermona että apua nyt herää eikä sitten kuitenkaan nukahda enää uudelleen ja sitten se huutaa väsymystään sielä minne ollaan menossa ja kaikki menee pieleen jne. Ihan turhaa ja typerää. Mutta minkäs teet.

Pitää mennä vaihtamaan vaippaa. Tuli megakakka ja tietenkin vaipasta yli. Pääsee vaihtamaan vauvalle vaatteita, kivaa kun ostin juuri uusia niin pääsee sovitteleman ;)

sroigh ja vauva melkein 5kk.

Vierailija
66/66 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calmettea kyseltiin että halutaanko tälle vauvalle, en nähnyt tarpeelliseksi. Pojalle laitettiin, koska asuimme Lontoossa alueella, missä oli paljon maahanmuuttajia, siis oli siinä kaupunginosassa pakollinen.

Poltsi: heh kiva kuulla, että on muitakin mun kaltaisia mutseja et joskus on krapulan poikasta, mä kun aina aattelen et oon ainoa ja joskus jopa kannan morkkista asiasta, vaikka harvoin missään käyn, mut kun käyn, niin voin olla varma että darra on seuraavana aamuna... :) Tänä viikonloppuna olen ollut kiltisti!

Mutta, eipäs mulla mitään asiaa... nyt taidan ottaa yhden Blossa glögin ja painua katsomaan Idolssia.

Kix ja typy 12/06