lugesteronista?!
mina taas....
sain laakarilta suomessa (itse asustelen mualla)lugesteronia ja han sanoi etta vois alottaa samana iltana kun on inssi ja 3kertaa paivassa 2 kapselia. nyt luin noita tuoteselosteita ja siella puhuttiin ettei sais ottaa enemman kun 600mg paivassa ja mullahan tulis 1200mg jos 3 kertaa ottaa 400mg, vai mita (nain lyhyen matikan lukeneena...hih). ja toinen, esitteessa sanottiin 3pv oviksen jalkeen.....onko siis inssin kanssa sama paiva liian aikasta? hmm..........................................................
taalla asuinmaassahan ne ei antanu mulle lugeja eli en jaksa niilta alkaa kyselee kun ne hermostuu mulle taas kun olen suomesta kayny hakemassa -hyi,tuhma tytto! pitasko soittaa sille suomen gynelle vai toimia niinkuin han sanoi. aloittaa inssin jalkeen ja ottaa 3X400mg/pv.
mita olette mielta? ekakertalaista jannittaa....muita vinkeja ym lugeista....hui sentaan.....
KIITOS!
Kommentit (6)
taytyy vissiin soittaa huomena. tarrassa luki kylla 2 kapselia 3kertaa paivassa. mutta ehka mun oli tarkotus ottaa 100mg kapseleita eika 200mg!! siella apteekissa oli nimittain hieman epaselvyyksia reseptin kanssa.
pistin eilen alkuillasta pregnylin eli eikohan se ovis huomisiltaan mennessa ole jo ollut,vai mita!?
kiitos viela vastauksesta!!!!!
Lääkäri tarkoitti varmaan 100 mg. Minä ainakin olen aina käyttänyt (IVF tuoresiirto + pasit) 100 mg annoksella 3 kapselia aamuin illoin, eli yhteensä 600 mg päivässä.
tonttu78
kiitos tonttu!
olen samaa mielta....yritin soittaa lekurille mutta soittoaika vasta huomenna. tana iltana pitas alottaa luget. en taida uskaltaa ottaa enemman kun sen yhden 200mg illalla ja sama aamulla ja sitten yritan soittaa kun on soittoaika.
kiitos avusta!!!! on niin epavarma olo......
milloin olet itse alottanu luget? onko irrotuspiikkia? vaiko ovisplussasta?
Mulla ei vielä omakohtaista kokemusta lugeista ja itelle ne määrättiinkin vaan 100mg x2, mutta muistelen, että yhdellä meidän Ensikoista on määrätty 200mg x3 eli siinä ois sitten se maksimiannos. Olisikohan oikeesti voinut joko lääkärille tulla kirjoitusvirhe reseptiin (olisi pitänyt olla lääkkeen vahvuus 100mg eikä 200mg) tai apteekissa toimitusvirhe?!
kiitos taas avusta. en ma uskalla 3X400mg kayttaa ennen ku varmistan lekurilta. kylla se kuulostaa etta max on 3X200mg. kiitos etta jaksat avustaa.
ja luinkin jo huhtikuisista etta sait ajan ultraan ja kaikki naytti hyvalta! upea juttu, nyt ei tartte enaa hattailla. kulla se pregnyt vahan enemman tuntuu kun noi kynapiikit, mutta ei paha. kaiken tassa rumbassa kestaa ja jaksaa......kun jotain nain kovasti haluaa ja toivoo! onnea nyt tan illan pistoksille. ja perjantaina pidan peukkuja!!!!!!!!!!!!
kohta taytyy itse lahtea inssiin....vahan taas jannittaa kun siita edellisesta on pari kuukautta. voi kun nyt tarppais.............saatanpa tulla vierailemaan tuolla huhtikuisissa jos sinne vaikka otettas matti myohasia mukaan....
kiitos killa ja muut avusta ja tsemppia+++++++++++++++++++++++++++
IVF: ssä käytetään yleisesti 1kapseli kolmesti ja inssissä vähän miedompaa annostusta, itsellä 1 kapseli aamuin illoin.
Lugejahan ei saa aloittaa, jos ovulaatiota ei ole tapahtunut, koska voi estää munasolun irtoamisen. Toisaalta muutaman päivän " myöhästyminen" ei haittaa mitään, eli jos et ole ihan varma ovulaatiopäivästä, aloita luget vasta pari päivää inssin jälkeen.