Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooooOOOOooo HELMIEN vk 4 ooooOOOOoooo

20.01.2008 |

Ajattelin tässä aloittaa jo uuden pinon, kun tuo edellinen oli jo paisunut ja kohtahan tuo uusi viikko jo alkaakin....

En ole kirjoitellut sitten alkuraskauden (lukenut kyllä kirjoituksianne), joten haluan onnitella hirmuisesti kaikki käärönsä saaneita! Ymmärtääkseni kaikilla on mennyt ennenaikaisuudesta huolimatta kaikki hyvin !! se on hienoa. Viimeeksi kun odottelin kesäkuista vauveliani, yhtäkkiä olinkin toukokuussa jo kertomassa synnytystarinaani, kun esikoiseni syntyi 5 vkoa etuajassa. Nyt mulla rv tasan 36, joten ainakin pitemmälle tämä venähtää kuin ykkösen kanssa... Raskausaikani on ollut kyllä fyysisesti rankempi kuin ensimmäinen, vaikka nykyinen suhteeni on mahtava, tasapainoinen ja henkisesti parempi kuin ensimmäistä odotellessa. Mutta tähän lääkärini tokaisi vain, että sitä se ikä teettää...*tuntien itsensä ikälopuksi....*

Liitoskivut, ennenaikaiset supistelut ja suonenvedot olivat mulle ihan uusi maailma tämän raskauden myötä, mutta silti olen nauttinut odotuksesta ihanan ja avuliaan mieheni ja tosi helpon esikoisen kanssa. Eka kerrasta viisastuneena kaikki tarvittava on hankittu, jopa sairaalakassi on pakattu! Nyt sitten odotellaan vaan ja malttamaton luonteeni on juuri omiaan tähän odottelun *virnistys*. Mammalomani alkoi virallisesti viikko sitten ja olen nauttinut omanlaisesta joutenolosta täysin siemauksin. Nyt ehkä tästä eteenpäin joutuu vähän keksimään tekemistä, jotta aika kuluisi nopeammin! Ystäväni ehdotti vanhojen valokuvien laittamista albumeihin (mistähän tiesikin sellaisen ison pinon vanhoja kuvia löytyvän kaapista, joita en ole saanut aikaiseksi laittaa albumiin...) Se oli hyvä idea, jonka ajattelin toteuttaakin.

Raskaudestani vielä sen verran, että verenpaineiden, painon, hemoglobiinin ja kaiken sellaisen suhteen raskauteni noudattaa täysin ensimmäisen kaavaa. Verenpaineet on koko ajan n. 100/60, painoa oli viime mittauksessa +6kg (lähtö 54) ja hemppa n. 115- 120. ainoastaan sf-käyräni oli alakanttiin, viime mittauksessa rv 34+1 se oli 27...

Ainiin ja kuten ekan raskauden ainoana vaivana on ajoittainen närästys ilonani ja Rennie parhaana ystävänä...Mutta syynä kai vaivaiselle ololle on vauvan sijainti tosi alhaalla, masuni näyttää hassulta kun se " roikkuu" niin alhaalla...

Synnytys pyörii mielessä kyllä ja vähän pelottaakin, kun ikäänkuin olen ensikertalainen... (ensimmäinen syntyi siis keisarinleikkauksella). Tutustumiskäynti Haikaranpesään oli kyllä kiva ja nyt toivon siis, että vauva jaksaa täysiaikaisuuteen (ainakin viikko vielä), että pääsen sinne synnyttämään... Tarkoituksena olisi yrittää vesisynnytystä, mutta katsotaan miten se sitten menee. Turhantarkkoja suunnitelmia on turha tehdä kun tilanteet voi muuttua nopeastikin. Esikoista olin menossa Tammisaareen synnyttämään ja samana päivänä kun oli sairaalaan tutustuminen, makasin aamulla Kättärin leikkaussalissa.... Joten se suunnittelusta.

Ihanaa kun on mahdollisuus viettää tätä mammista, jos vielä tulisi tännekin lisää kirjoiteltua....

Mama-74 rv36+1 (ma)

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mattimyöhäisenä mukaan. Olen lueskellut teidän tarinoita mutten ole jaksanut kirjoittaa. Alkuraskaudesta ilmoittauduin maalismussukoihin kun luulin tulokkaan olevan maaliskuinen mutta tod.näköisin L.A. onkin 27.2. Nyt alkaa ajatukset pyöriä niin oman navan ympärillä kun vain odottelee milloin alkaa jotain tapahtua. Miten tässä saa pään pysymään kasassa vielä monta pitkää viikkoa? :-) Esikoisesta (nyt 2,5v) ei ollut näin paljon ennakoivia supistuksia ja muita nippailuja alamahalla joten voi olla että tällä kertaa tuleekin lähtö etuajassa.

Monet ovat valitelleet huonoja yöunia. Minä olen ihme kyllä nukkunut kuin tukki mutta silti väsyttää koko ajan. Inhoittava närästys vaivaa koko ajan eikä ruoka maistu. Paino onkin laskenut joulun jälkeen mutta on sitä silti yli 10kg kertynyt ja vatsa tuntuu jo valtavalta. Sf mitta hipoo yläviivaa. Vähän pelottaa millainen jättiläinen on tulossa. Milloin muut ovat saaneet painoarvioita?

Paljon onnea kaikille nyyttinsä saaneille!!! Olisi kiva lukea synnytyskertomuksia.

cry-baby 34+5

Vierailija
22/34 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku oli kirjoittanut pahoinvoinnin olevan myös raskausmyrkytyksen oire, ja sitäkin täällä nyt pukkaa. Verenpaine on tullut vähän alaspäin, joten en ole päivystykseen lähtenyt, mutta päänsärky jatkuu ja oksettaa myös aika kivasti. Tekisi vain mieli maata koko ajan sängyssä pimeässä... Otin Panadolia, olen juonut riittävästi vettä, mutta mikään ei auta, päässä vaan jyskyttää. Taitaapi olla migreeni, kun näköhäiriöitä on nyt illemmalla myös tullut, ihme aurakuviota tuolla oikeassa nurkassa näkökenttää... Soitan kuitenkin huomenna neuvolaan, jos pääsisin tarkastamaan proteiinit, ettei vaan ole mitään vakavampaa.

Kääk, täällähän alkaa olla joillain jo jakautuminen lähellä! Tulkaa sitten ilmottelemaan jos sellaista tapahtuu...:)

Valentine 36+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan olis hyvä idea tehdä niitä päiväpinoja... Tulee muuten tosi pitkiä rimpsuja. Kiva vaan tosin että ollaan näin aktiivisia!=)

Maidon tulosta oli puhetta. Just eilen sanoin miehelle että esikkoa odottaessa maitoa tuli jo tosi varhain ja jatkui aina synnytykseen asti. Nyt en ole kärsinyt tuosta vaivasta melkein ollenkaan! Ihan kerran tai pari on rintojen päät olleet vähän kosteet. Luotan kuitenkin että ei tarkoita sitä että maitoa ei tulisi tarpeeksi vauvan synnyttyä. Esikolle sitä riitti nimittäin niin paljon pakkaseenkin! Käytän tälläkin kertaa sitä Ainun käsipumppua, toimii!

Monella on jo paljon supistuksia ja muita tuntemuksia. Mullakin on nyt tuntunut monena päivänä supistuksia ja usein tuntuu että ne jää päälle, niin kuin joku asian ilmaisi jo. Lapsivesi on selvästi vähentynyt, imeytynyt jonnekin kai kun en ole huomannut sen uloskaan tulevan. Mutta en huolestu kun vauva liikkuu edelleen reippaasti. Menneenä lauantaina oli serkun häät, onneksi ehdin sinne yhtenä kappaleena, oli oikein mukavaa!

Nyt olen ollut aika uupunut, viime vkolla oli pari pv kun jaksoin tosi vähillä unilla, mutta nyt ei puhettakaan. Eli ei täälläkään ihmeempää pesänrakennusta ole meneillään, sen verran vaan kun jaksaa, kaikki on periaatteessa jo valmiina.=)

Kyllä sais jo lähtö tulla! Zemppiä kaikille helmiäisille ja ISOSTI ONNEA SYNNYTTÄNEILLE (ei sitten sinisen kirsikan kanssa päädytty samaan aikaan laitokselle=) !

suko81 38+2

Vierailija
24/34 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas meidän pino päivän aikana venähtänyt. Olin ihan varma, että joku on taas synnyttänyt ja onnittelujen takia pino venynyt niin pitkäksi ;-).

Kontrolliultra oli polilla. Vauva on tosi alhaalla. Pää kuulemma tuntui selvästi, kun kohdunsuuta kokeili. Ulkosuu sormelle auki (ollut jo pitkään), kanavaa jäljellä 2-3 cm mutta pehmentynyt, sisäsuu kiinni. Painoarvion tekeminen ei ihan täydellisesti onnistunut, kun pää on tosiaan niin lantiossa. Lääkäri arveli, että pään mitta jäi pienemmäksi kuin todellisuudessa on (meillä on kaikki vauvat olleet isopäisiä), koska ultra antoi pienemmän kokoarvion kuin keskivartalon ja reisiluun mitta. Noilla saaduilla mitoilla arvio oli 3,6 kg, mutta lääkäri sanoi, että voi olla parisataa grammaa painavampi, just johtuen siitä, kun päänympärystä oli hankala saada. Aika isolta minusta kuullostaa tähän vaiheeseen, kun kuopus oli syntyessään rv 40+0 muistaakseni 3685 g. Kakkonen, kolmonen ja nelonen olivat yli 4-kiloisia, mutta hehän syntyivätkin rv42. Seuraava kontrolli on rv 40+1. Silloin sitten keskustellaan, saako mennä minkä verran yli. Eipä tässä olis olossa muuten valittamista, mutta yskän aiheuttama virtsankarkailu on kyllä lievästi sanottuna ikävää :-/. Tää hiton yskä on kyllä sinnikkäästi yrittänyt pilata tämän loppuraskauden.

Täytyy lähteä vaippapyykki levittelemään ja laittaa kuopukselle äsken ostamani uusi Teletappi-video pyörimään. Varmaan ilahtuu :-).

neronja rv 38+2

Vierailija
25/34 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinkin sain itsestäni jotain irti: nimittäin SAIRAALAKASSI on melkein pakattu! =] Puuttuu kyllä vielä kamera, kännykkä ja jotain pientä, mutta kaipa ne saa sitten heiteltyä mukaan kun lähtö tulee. =]

Nonna kyseli kassin koosta: Mä pakkasin tavarat tollaseen normaaliin selkäreppuun, ei se täyteen tullut, mut ei oikein ollut muita hyviä kassivaihtoehtoja tarjolla (hoitolaukkukin on vielä ostamatta/tilaamatta). Pääasiassa kassi täyttyi pesuaineista, rasvoista, alkkareista, rintaliiveistä, siteistä, muistiinpanovälineistä.. =] Itselle en pakannut mitään kotiutumisvaatteita, mies saa tuoda ne sit sairaalaan. Ja vauvan kotiutumisvaatteet saa tuoda myös, ne laitoin valmiiksi turvakaukaloon odottamaan. Me ei aiota perhehuonetta pyytää, täällä saa muutenkin mies olla klo 9-21 välisen ajan osastolla jos vain haluaa. Ja mies aikoo kuitenkin pitää jonkunnäköiset varpajaiset mun ollessa sairaalassa, joten ihan turhaan perhehuoneeseen mentäis (ja kotona on kissa huolehdittavana, sekä kai jotain pikkuhommia muutenkin [mahd. pyykin pesua ja imurointia]..). Joten mieluummin " luovutan" perhehuoneen sellasille, jolla on esimerkiksi pidempi matka sairaalaan. Meiltä on n. 20km, joillakin täälläpäin matka voi olla jopa 70km..

Mutta nyt tekemään rahkaa. =]

jonttu 37+6

Vierailija
26/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan te kohta kaikki kyllästytte, kun mä valitan huonosti nukutuista öistä? Takana taas yksi yö sohvalla. On se sitten kumma, kun minä, joka aina aiemmin nukuin joka ainoa yö 22-06, alan nyt nukkua ihan miten sattuu.

Kaikki alkoi sunnuntain ja maanantain välisestä yöstä, josta osa meni viikon tauon jälkeen sohvalla. Närästi vaan niin penteleesti, että heräsin aina kun liikahdin. Maanantaiaamuna oli aikainen herätys, kun olin luvannut mennä kaverin luokse lapsenvahdiksi aamupäiväksi, jotta hän pääsi lääkäriin. Nukuin sitten kotiin tultuani " pikku-pikku-päikkärit" (3h) ja kuinkas ollakaan, kun Bridget Jones -leffa illalla loppui, ei mua väsyttänyt hitustakaan.

Sänkyyn kuitenkin kömmin kirjan kanssa ja siitä vasta elämä alkoikin; Nallekarkin iltajumppa oli myös siirtynyt pari tuntia eteenpäin (kiitos päiväunten) ja sen lisäksi mun toista olkapäätä alkoi särkeä. Särky jatkui sitten pitkin yötä päänsärkynä ja pumppaavana tykytyksenä kasvoissa ja korvissa (verenpainetta?). Vähän puolen yön jälkeen siirryin sitten sohvalle, jotta mies sai nukkua rauhassa. Ravasin vessassa noin tunnin välein koko yön ja heräsin sitten vähän ennen seitsemää, kun mies tuli alakertaan valmistautumaan töihinlähtöön.

Just sain Matkahuollolta tekstarin, että mun ostamani kuivausrumpu on tullut. Iskä lupasi lähteä mun kanssa sitä noutamaan, kunhan saa koiran lenkitettyä. Samalla reissulla käydään varmaan hankkimassa kuivurin ja pesukoneen väliin sellainen pyykin lajittelutaso. Veikkaampa, että kun iltapäivällä reissulta kotiudun, on taas päikkärit pakko ottaa...ja kierre sen kun jatkuu.

Mulla piti olla neuvola ja loppuraskauden lääkäri tänään, mutta terkkari soitti eilen, että aika siirtyy viikolla eteenpäin, sillä lääkäri on sairastunut. Jos huomenna vielä särkee päätä ja tykyttää, täytyy soittaa ja käydä mittauttamassa verenpaine. Edellisestä neuvolakäynnistä on kuitenkin jo kolme viikkoa aikaa (outoa, että jää 4 viikon väli vielä tässä vaiheessakin ja kaiken kaikkiaan ensi viikon käynti on vasta 7. neuvolakäynti). Turvotusta on vähän sormissa, mutta painoa on tullut lisää kolmessa viikossa vain puolisen kiloa. Yhteensä nyt siis +10,5 kiloa. Ekat raskausarvet bongasin eilen. Ovat aika härskin näköisiä, mutta onneksi vielä pienehköjä.

Kaukalopusseista yms. on ollut puhetta. Mullahan on se Eisbärchenin fleece-pussi. Taisin mainitakin täällä sen hankinnasta. Kaukaloa edelleen odotellaan. Ping pongilta sain 6 päivää sitten viestin, että " The car seat will be delivered this week Britax confirmed." Ainoaksi kysymykseksi jäi, miten saksalaiset laskevat viikkoja. Nyt 11 viikkoa mennyt tilaukset teosta ja toimitusaika piti olla 5-6 viikkoa. Voi raukkaparkoja, jos joutuvat yhtä pitkää työpäivää tekemään.

Mä olen alkanut orientoitumaan äitiyteen katsomalla päivisin Nelosen perhekeskeisiä ohjelmia. Etenkin " meille tuli vauva" on saanut mut naulittua tv:n ääreen alkuiltapäivästä. Sisustusohjelmista tykkään myös. Kauhea polte olis päästä maalaamaan meidän makuuhuoneen sängynpäätyseinä maitokahvin väriseksi. Mitenköhän sopis yhteen punertavan (pyökki?)laminaatin ja koivuisten huonekalujen kanssa??? Meidän kaikki seinät on edelleen valkoiset (ja tauluttomat) 4 vuotta muuton jälkeenkin, sillä ei päästä yksimielisyyteen väreistä, tapeteista tms. Mies haluis mahdollisimman halpaa ja on tyytyväinen näinkin ja mä taas pelkään vastuuta...niitä värejä pitäis sit jaksaa katsella pidempäänkin kuin päivän. Ehkä tää tästä.

Päivät alkaa käydä vähiin. Alle 30 päivää enää blogin laskurissakin aikaa laskettuun aikaan. Synnytys ei vieläkään jännitä, mutta noi " oireet" , päänsärky, turvotus ja " punastelutykytys" huolestuttaa. Onneksi Nallekarkki liikkuu paljon. Heti, jos liikkeet vähenee, menen kyllä päivystykseen näytille.

Nyt telkkarin ääreen ja sit hakemaan kuivuria!

Vierailija
27/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanu koko pinoo lukasta, päiväpino sopis mulle parhaiten... Ei ennätä pitkään keskittyä ruutuun kun esikoinen tekee omiaan sillä aikaa...

Mulla vauva sentään älynny kääntyä pää alaspäin. Jes! Ennätin jo vähän jännittää, ett yrittävätkö kääntää... Neuvolas teki eilen summittaisen kokoarvion käsikopelolta mahan päältä ja veikkas jo lähemmäs 3,2 kiloo. Jaiks!

Me tullaan sairaalasta kotiin tunnin matka autolla, joten en varmaan kauheesti kehtaa vauvalle topata päälle... Onkohan villavaatteet ja kevyttoppiskin liikaa??

Äippärahan verotuksesta kyselisin? Mitä teillä muilla on veroprosentit? Mulle oli arvottu 14,5 ja kävin sen verotoimistossa laskettamassa kun viimekskin jouduin äippälomavuodelta maksamaan mätkyjä. Tuo prosentti ois riittäny jos tulot tulis ansiotyöstä, mutta kun ne on kelan tukia niin prosentti nous 22,5:een. Ihan järkky iso, ei niistä tuista jää paljon mitään käteen!! Ja sitten viel hain esikosta (2v.) kotihoidotuen, niin epäilivät, ettei sitä jää maksuun ollenkaan. Voiko se olla mahollista?!?!?!

Turvottaa. Ei haittais yhtään jos pikku hiljaa alkas synnytys olemaan käsillä. Vähän jännittää, ett miten synnytys käynnistyy ja osataanko lähtee ajallaan, esikko kun käynnistettiin kuus päivää yliaikasena verenvuodon ja lapsiveden vähyyden takia.

Joo, pakko mennä kattomaan mitä se poika puuhaa...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!!

Millamalla rv. 36+2

ps. Onko helmikuisille syntyneille jo jotain pinoo jossain, ett vois käydä kurkkimassa??=)=)

Vierailija
28/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mullekin tuli joku arvottu verokortti alunperin. Kiva kun ne siellä verotoimistossa joka vuosi arpoo prosentteja, mä olen ainakin joka vuosi saanut sieltä tosi huonot prosentit, ja aina siis joutunut tilaamaan samantein muutosverokortin. Nyt mulle tuli verokortti, jossa oli arvottu veroprosentiksi 12%. =] Aika naurettavan vähän. Ja kun soitin verokorttinumeroon ja tilasin uuden, niin uuteen tuli prosentiksi 26%. Eli aikas lailla oisin saanut mätkyjä maksaa, jos olisin tyytynyt vain alkuperäiseen korttiin (vaikkakin kelassa ennakonpidätysprosentti on vähintään 20%). Onhan toi neljäsosa aika paljon veroja, eipä mulla ennen noin suurta prosenttia ihan olekaan ollut, kun on kuitenkin jotain vähennykseen saanut (matkat yms). Mut nyt kun ei niitä ole niin tuohon on tyytyminen... =/ mätkyjä kun ei ainakaan ole kiva maksaa. =]

(.) <-- olen oppinut nyt vasta.. =]

Eilen lenkillä ollessa alkoi tuntua siltä että joku pieni pallo ois jalkojen välissä. koko eilisen päivän muutenkin vihloi, ja sama jatkuu vielä näköjään tänäänkin. Ei se pallo kauheesti haittaa menoa, tai sit siihenkin on ajan kuluessa vain tottunut.. ?! Kaipa sekin riippuu vähän odottajasta, itsellä kun on mielestäni aika leveä lantio, niin voi olla ettei se pallo haittaa niin paljoa.. =]

jonttu rv 38+0

Vierailija
29/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin äsken jo konetta avatessani, että skippaan kirjoittamisen, kun eilen tuli taas kirjoitettua kappaletolkulla. Nyt kuitenkin [b]Millamalla[/b] heitti ilmoille viikonloppuani ravisuttaneen Kela-asian, että on pakko kommentoida!

Olet aivan oikeassa, että on hyvinkin mahdollista ja erittäin todennäköistä, että et saa esikoisesi kotihoidosta mitään tukea, kun olet äitiyslomalla. Mä tossa kanssa sain pari viikkoa sitten päätöksen Kelalta ja niin vaan on, että saan nyt äitiyslomalla ainoastaan äitiyspäivärahan vauvasta eli en yhtään mitään näistä 2- ja 4-vuotiaista, jotka kuitenkin hoidan viime vuoden tapaan kotona. Koska olen ollut nyt viimeisen vähän yli vuoden kuopuksesta hoitovapaalla sain hänestä 294,28 e ja esikoisesta sisarkorotusta 60,46 e bruttona.

Eihän mun olisi pitänyt hätkähtää tätä asiaa ollenkaan, sillä hoidinhan esikoistakin kakkosen äitiysloman aikana kotona ja silloin ei mitään rahoja tullut myöskään, mutta olin tämän autuaasti unohtunut, kun kuitenkin sain 3 kuukauden täyden palkan ym. edut, kun olin ollut esikoisen jälkeen töissä.

Toki kotihoidontukea voi saada, mutta silloin äitiyspäivärahan pitää olla sitä pienempi! Kela maksaa siinä tilanteessa erotuksen. Eli käytännössä työssä käyvällä ihmisellä tämä yhtälö on aika lailla mahdoton tai sitten pitää olla pienien tulojen lisäksi hirvittävän suuri lapsikatras kotona :).

Tämä kotihoidontuen loppuminen ei tietenkään ole maailmanloppu, eikä mitenkään vaikuta meidän perheen hoitosuunnitelmiin mutta periaatteesta tuntuu hassulta ja epäreilultakin. Tähän kun lisää vielä faktan, että minulla olisi kuitenkin oikeus kiikuttaa vanhemmat lapset kunnalliseen päivähoitoon, jolloin valtio joutuisi maksamaan heistä moninkertaisesta mitä tulee tuohon tuen määrään. No, Kelan täti sentään totesi ykskantaan, että eihän tämä mitenkään loogista ole, sillä kyllähän edelleen on nämä kaksi lasta syötettävä ja juotettava joka päivä kotona kuten ennenkin. Ja samaan aikaan joku esikoisen äiti saa vastaavan summan pelkästään vauvansa hoitoa varten.

Mutta lisää asiasta esimerkkien kanssa löytyy Kelan sivuilta:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701122305EH?openDocument

(.): Sen verran vielä lopuksi omasta navasta, että kävin aamulla neuvolassa. Kaikki oli hyvin ja painokin oli laskenut 400 g :-o. Vauva on laskeutunut hyvin ja aika napakasti kiinnittynytkin. Th taas kokeili mahan päältä ja sanoi, että ei vauva tunnu kyllä mitenkään erityisen isolta. Niinpä yhdessä pohdittiinkin, että josko meidän lapset ovat aina niin pitkäraajaisia, että saavat sen takia isoja painoarvioita. No, jännityksellä kuitenkin odotan perjantain kokoarviota.

t. Jogu (36+6)

Vierailija
30/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 38+4

paino + 500g/vko (viimeksi ei ollut noussut)

RR 135/73

u-prot ja u-gluk --

sf-mitta 35

rt

syke 140-150

liikkeet ++

Eilen illalla taas supisteli toiveikkaasti, sellaisia selkään ottavia ja illalla sitten nukkumaan mennessä etupuolelle ottavia supistuksia. Yö kuitenkin rauhallinen. Ja päivä taas mennyt ilman suurempia supisteluja.

Esikoinen tuli kipeäksi, oksennus/mahatauti, samaa ollut kuuleman miehen työpaikalla liikkeellä ja useampi perhe nyt potemassa kyseistä tautia. Vähänkö siistiä, jos tässä viel ite tulee tautiin ja joutuu oksennustaudissa synnyttään tai mies on taudissa ku pitäis lähteä laitokselle.. Ounou!!!

Mutta missä tääl muut on kun lisäyksiä tänään niin vähän tullut, eikai joku päässyt laitokselle.. ?

aurela ja masuasukki

Vierailija
31/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva on kääntynyt! Ihanaa ihanaa! Kyllä se on viisas, osas vaan mennä pää alaspäin vaikka yritti ensin ressukka kylkeen päin päätänsä puskea.

Neuvolassa käyty. Oli oma äiti mukana, sai mummu kuulla sydänäänet, se oli mukavaa mustakin. Kyselin että varmaan on jännää kun omat lapset saa lapsia (oon tosin meidän neljän katraasta viimenen tässä asiassa), se myönti ja sanoi ettei ollenkaan osaa kuvitella että se oon tosiaan minä joka on raskaana.

Verenpaineet on koholla. :( Perjantaina on äpolille aika onneksi.

Kotona mittarilla paineet on paljon alhaisempia.

Eli

36+2

painoa +1400 (öh.. no.. just syötiin lounas ennen)

RR 145/95 (!!!)

Sf-mitta unohtui merkitä

Syke 150

Pissanäyte puhdas, liikkeet ++

Viistotila edelleen, eli nojailee oikealle, mutta viksusti tällä kertaa ;)

Ei ole laskeutunut eikä kiinnittymisestä tietoakaan.

On NIIN hyvä mieli ettei tartte yrittää kääntämistä. Pysy nyt pikkuinen oikeinpäin.

Vierailija
32/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(olis muuten kätevää kun omaa viestiä sais muokattua julkaisun jälkeen?)

Kukas sanoi että on vasta 7 neuvolaa ollut? Mulla on ollut yhteensä 12, ja päälle 2 ultraa (np ja rakenne). Mulla on tosin ollut usein viimeaikoina tuon verenpaineen vuoksi. Kaksi lääkärin tutkimusta, kolmas tulossa tällä viikolla.

Tosi pitkiä taukoja tässä vaiheessa, jos on 4 viikkoa neuvolaväliä. On kyllä paikkakunnilla eroja käytännöissä.

Vierailija
33/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuha vaivaa ja olo huono mutta jospa tää tästä. Eilen olikin neuvola ja lääkäri ja uusimmat kuulumiset:

Paino: +1120g!! Huh huh..

RR: 124/78

HB:125

SF:33cm

ja sitten otettiin ne viimeiset vasta-aine verikokeet ja kaikinpuolin oli nopea käynti. Lääkärissäkin oli kaikki ok. Tuumas vaan lääkäri, että tämä vauva ei ihan heti synny kun kaikki paikat oli kiinni ja tiukasti kuulema. Eli eipä ole vaikutusta supistuksilla mitä kyllä tuntuu usein! Ja ovat jo jopa kivuliaitakin.. Kysyi se sitten siinä ultratessa muuten, että kiinnostaako sukupuoli kun se näkyy täällä selvästi!? Vähän aikaa siinä mietittyäni vastasin haluavani tietää sukupuolen ja lääkäri esitteli kivekset sitten:) Eli pikkuruinen poika näillä näkymin tulossa olisi. Aluksihan minä ajattelin, että en halua tietää ennen synnytystä mutta nyt tuossa noita vaatteita laittaessa olen miettinyt, että helpompihan se tietty on vähän varautua kun on kaksi aiempaa tyttöä niin voin suosiolla jättää mekot yms. kaappiin. Joo, ja painoarvio oli 2700g.. Saa nähdä miten nuo arviot paikkansa pitää. Eli tämmöistä tällä kertaa.

Kummeista on puhetta ollut: Meillä ei ole kummeja kysytty vielä vaan kysytään sitten vasta kun on syntynyt pikkuinen. Jotain havaintoa on jo ketä kysytään.. Ainakin miehen siskoa yhdeksi ja todennäköisesti minun pitkäaikaista ystävää.

Lämpöpusseista: Ei ole hommattu ja todennäköisesti ei hommatakkaan. Nyt on tosiaan ihan pikkuinen toppapuku ja se on sellainen versio missä ei ole lahkeita ollenkaan. Ei mikään älyttömän lämmin versio, että sillä saa alussa reissata.

Valentine80: Mulla kans tuppaa öisin rinnat valumaan. Ihan on isot läikät yöpuvussa. Eka raskaudessa ei ollut tätä mutta toisesta raskaudesta muistan kyllä, että loppua kohti vaan maidon valuminen lisi.

Millamalla: Mulla kans veroprosentti piti uudestaan laskettaa ja taisi tulla uudeksi prosentiksi 21,5. Eli kyllähän se tietty tuntuu siinä summassa aika kivasti :/ No, ei kiitos mätkyille!

Aurela: Toivottavasti tauti menee pian ohi!! Ja ei tarttuisi kaikkiin.

Lissula: Hyvä, että vauva on oikeinpäin. Täällä kans oli kääntynyt oikein päin kun perätilassa tykkäsi aiemmin olla :)

Mutta nyt pitää lähteä laittamaan iltapalaa joten ens kerralla taas lisää.

Vimpula ja viikot taitaa olla 36 tasan.

Vierailija
34/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin taas tänne eksyin, vaikka oikeasti en jaksaisi kirjoitella ollenkaan, on niin odottava olo, että kärsimättömyyteni vaan pahenee kun kirjottelen..

Mutta kuitenkin kerron nyt tämän päiväiset neuvola sekä äippäpoli kuulumiset

ÄIPPÄPOLILLA

Painoarvio tällä hetkellä 3080 g eli ihan hyvän kokoinen pötkylä

Kohdunsuu (ulkoa) sormelle auki ja pehmentynyt. (viikko sitten neuvolalääkärissä oli vain vähän pehmennyt)

Virtaukset oli ok.

Tarjonta RT

lapsiveden määrä normaali

NEUVOLASSA

Painoa +613g/vko

Pissa puhdas

RR 126/84

Hb 142 (parempi kuin raskauden alussa.)

SF 36

Liikkeet ++

Syke +

Mutta nyt taas katoan, ehkäpä seuraavan kerran kun tulen käymään, on joku taas jo nyyttinsä hakenut. Ehkä minäkin vielä jossain vaiheessa pääsen tositoimiin..

Suan ja Nuppu 36+6