Minkä väriset tällaiset silmät ovat? OV
Silmien väri muuttuu vaatetuksen mukaan. Esim. jos päällä on kirkkaansininen paita, niin silmät ovat selvästi siniset, joihin on sekoittunut aavistus harmaata. Jos päällä on vihreä paita, silmät ovatkin selvästi sinivihreät. Nuo eivät ole oikeastaan minkään väriset puhtaasti (ei siniharmaat, ei siniset, ei vihreät ym.).
Kommentit (8)
Silmien väriin vaikuttavat ympäristön valot ja värit.
Mulla on ollu lapsena kirkkaan siniset silmät, niin kuin kai useimmilla, mutta iän myötä tullut sellainen kellertävän rusehtava rinkula pupillien ympärille. Tämä saa silmäni näyttämään vihreämmiltä juuri esim. vihreässä paidassa tai violetissa silmämeikissä.
eli ihan kuin minun silmäni ja minulla on siniharmaat (näin lukee myös passissani).
Samoin luumun/violetin sävyt korostavat tätä vihreyttä.
Mä luulin olevani joku kummajainen, kun mulla on nuo rinkulat, koska kaikilla muilla tuntemilla ihmisillä on " puhtaan" väriset silmät, ilman mitään outoja rinkuloita.
Mun silmät muuten tulee tosi jännän värisiksi kun olen itkenyt ja silmät punoittaa, silmistä tulee sellaiset turkoosit, kun muuten ne on siniharmaat. Ja tietyssä valaistuksessa ja suunnasta katottuna mulla on melkein värittömät silmät.
Mun silmät näyttää valaistuksesta ja paidan väristä riippuen joko puhtaan sinisiltä (sellaisilta vedensinisiltä), turkooseilta, sinivihreiltä tai jopa vihreiltä.
että jokaisen silmien väri muuttuu (enemmän tai vähemmän) vaatetuksen ja meikin mukaan.
Koskee varsinkin silmiä, jotka ovat " siniset" (=muut kun ruskeat silmät)
Vaikka ihmisellä olisi hyvin haalean siniset silmät, niin eri vaatteissa ne näyttävät " eri tavalla" vaaaleilta. Ja esim. tummansinisten silmien sinisyys korostuu jos iho on ruskettunut jne.
Ap:n tarkoittamat silmät ovat oletettevasti siniharmaat.