(.)TAMMIMASUJEN MA-SU(.) VIIKKO 47
29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi
1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS
1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS
2.1.nanna80------------28v--------kolmas--------TAYS
2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS
3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS
5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri
6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri
7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi
8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää
8.1. duffeli----------------34 v-------toinen---------TYKS
9.1. Tii75-----------------33v--------toinen---------KOS
11.1.Anni09-------------31v--------eka--------------kättäri tai NKL
12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS
13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri
13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS
13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs
13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS
14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri
14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys
14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?
15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks
15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?
15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri
15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu
15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa
15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo
15.1 Uglyduck----------36v---------kolmas------
16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL
17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------KOS
17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks
17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari
17.1UlMa----------------21v.-------eka-------------NKL
18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS
18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?
18.1.Mehiz---------------29v--------kolmas-------OYS
19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi
19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi
19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS
19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat
19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?
20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS
20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS
20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL
20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs
20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri
20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS
20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS
21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS
21.1 Jadmiras----------19v-------eka------------Lohja
21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja
21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS
21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS
22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka
22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS
22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys
23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys
23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS
24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS
25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?
25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS
25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja
25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS
25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS
25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi
26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays
26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks
26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?
26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?
26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla
27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS
27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka
28.1. Emmuli81--------27v-------toinen---------TAYS
28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks
28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL
29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS
29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS
29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL
29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS
30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS
30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.
30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS
30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?
30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS
31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS
31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK
Kommentit (65)
Meillä on ihan täpinöissä sekä lapset että äiti. Ulkona ihanan talvinen ilma. Oli siis ihan pakko viritellä eilen ensimmäiset ulkovalot sypressiin, vaikka kuinka olinkin päättänyt, että maltan mieleni ensimmäiseen adventtiin asti.
Lapsia ei ole tarvinnut myöskään kahtaa kertaa käskeä ulos. Nytkin kävivät pikaisesti sisällä syömässä ja eikun taas takaisin meidän takapihalla olevalle mäennyppylälle laskemaan mäkeä. Itsekkin teki mieli lähteä ulos, mutta kinttu on taas siinä kunnossa kiitos parin jumpan, että pidin parhaimpana jäädä sisälle lämmitämään takkaa ja saunaa.
Ihan hirvittää lukea teidän hankintojalistojanne. Minä en ole nimittäin saanut vielä aikaiseksi hankkia vielä mitään tarkeää kamulle. Nytkin vain ajattelen, että kunhan nyt käydään siellä 4d ultrassa ja saadaan varmistus kamun sukupuolesta (vaikka tuskin se miksikään enää muuttuu) niin sitten viimeistään menen ja ostan kaiken tarpeellisen yhdellä kertaa. Niin ja toivottavasti alennusmyynneistä löytyy vielä pieniä ulkoiluvaatteita (ainakin se Reiman puku jota olen jo valmiiksi katsellut) kun sen meinasin ostaa vasta joulun jälkeen.
ON voi hyvin. Tiistaina olisi se lääkäri+neuvola heti aamusta. Kiitos muuten kannustavista sanoista. Puhuin perjantaina yhden työkaverini kanssa tästä asiasta ja kyllähän se toisaan on niin, että mitä minä siellä töissä teen jos olo ei työkykyinen ole. Ja huomaan kyllä senkin, että näin vapaalla ollessani olen paljon leppoisampikin kun toi jalka ei óle niin kipeä kun taas työpäivien jälkeen olen tosi pahantuulinen kun kinttua särkee koko ajan ja kaikki jutut tuntuu sata kertaa vaikeammilta tehdä kuin normaalisti.
Meilläkin oli eilen perheen pikkujoulut. Paistettiin pipareita ja torttuja ja syötiin muutenkin kaikkea hyvää ja lapset saivat pienet pikkujoululahjat. Joo ja loppuiltakin meni varsin perinteisesti kun pienet hilluivat sokerikoomassa ympäri kämppää hirveän metakan saattelemana:). Ensiviikon lauantaina mulla olisikin sitten tyttökavereiden kanssa omat pikkujoulut, saas nähdä mihin tamineisiin sitä sonnistautuu kun masu on laskeutunut jo siihen malliin, että normifarkkuihin on enää turhaa haaveilla ahtautuvansa niin kuin viimeksi tein.
Nyt täytyy lähteä lämmittämään sitä saunaa pääsevät sitten ulkoilijat lämmittelemään itseään ennen iltapalaa.
Leppoisaa lauantaita kaikille!
KainoElvi ja kamu 30+1
Piti heti näin aamutuimaan vääntyä koneen ääreen, lapset mankuvat muumia mutta äitin pitää ensin tutkia palsta ;)
Ihana viikonloppu, meinaa vaan olla nykyään liian lyhyt tämä 2pv vkl, mulle kelpais kyllä suhteessa 3pv lomaa ja 4 vaan töitä... aamulla on neuvola, täytyy tädille kertoa. Nukun nimittäin viikolla tosi huonosti ja näin viikonloppuisin, kun ei tarvitse murehtia heräämisestä, kuin tukki :/ Viikot sitten olen aivan naatti ja ensi viikollakin tiedossa pitkiä päiviä.
Meillä on hankinnat siinä mallissa, että vaunut odottaa autotallissa, pehmusteet pitää pesaista (kuomussa onkin haastetta...) emmaljungat, jotka ostettu syksyllä -03, taitaa olla v. -02 mallia. Seisomalaudan ostin viime viikolla, kun niitä tuplarattaita ei ole aikomus ostaa takaisin. Turvakaukalo on lainassa ja olen luvannut, että kunhan sairaalaan tuotte, niin ei kiirettä palauttaa. Äitiyspakkaus on odottanut makuuhuoneen nurkassa ja pikkuvaatteet pitäisi kaivaa esille, mullakaan ei mitään intressiä ole hankkia niitä lisää ellei nyt sitten huomaa että ovat aivan puhkikuluneita (tuskin vaan). Vauvalle olen hankkinut paketin pampersiin pienimpiä vaippoja, kun niitä saa eräästä kaupasta 99c/pkt. NIitä ei tosin yleensä ole meidän lapsille mahtunutkaan kauemmin kuin sen yhden paketin ajan :) uusi sinkkivoide pitäisi hankkia ja relatipat jääkaappiin, mutta minusta on ihan turha lähteä hätäilemään muita mahatippoja, meillä niistä ei ainakaan koskaan ole ollut mitään apua. Pyllyrasvaksi olen käyttänyt bepanthenia tai tuota natusanin sinkkirasvaa, muut on saanut unohtaa. D-vitamiinit tarvitsee aloittaa vasta ihan aikaisintaan 2vk iässä, ja ne olen aloittanut silloin vain jos vauvalla ei ole muita mahavaivoja ollut. Dee-tipat ovat osoittautuneet vatsaystävällisimmiksi. Liivinsuojat ovat olleet meillä ne, joista kestoillaan, eli ompelin esikoista odottaessani flanellisia 4-kertaisia ympyröitä ja tilasin muutaman fleece/hamppuparin netistä, niitä tilasin sitten toisen kohdalla lisää ja nämä riittänevät. Kertakäyttöisiä on yleensä mennyt vain pari pakettia koko imetysaikana, nuo kestot ovat olleet paljon mukavampia käytössä. Kestovaippojen suhteen sitten katson ajallaan, miten se menee, alussa luultavasti kokeilen harsoja ja bumpy-kuoria jotka periytyvät isommilta lapsilta, sitten kun jaksan. Jotenkin lasten myötä on vaatimustaso itselle laskenut kun omat voimat ovat tulleet tutuiksi. Esikoisen kohdalla olin suorastaan fanaattinen kestovaippojen suhteen ja sitten en jaksanutkaan...
Pinnasänkyyn ja vaununkoppaan ostin uudet patjat kun kaupan ohi ajoin. Kauhistuin vain tätä tolkutonta hintojen nousua!!! Nimittäin vanupatja, täysin samanlainen minkä esikoiselle ostin v. 2004, maksoi silloin 24e, nyt 39e. Vaununpatja, sekin täysin sama minkä ostin 2v sitten eli 2006, järkyttävä hinnannousu 7e -> 16e!!! Eli nämä kaksi yhteensä 55e. Onneksi ei tarvitse ostaa juurikaan muuta uutena... ja mainittakoon että kauppakin oli sama, Seinäjoen Huvikumpu. Ei nyt kovin hyvää mainosta heille, mutta aiheesta!
No joo, tässä siis vähän vuodatusta tarvikkeista, mutta nyt aamupuuron syöntiin!
eikkuli 31+2
Olkaahan varovaisia masujenne kanssa kaatuilijat! itse vietin viime viikolla puolipäivää äippäpolilla kun rojahdin keskelle katua mahalleni. Onneksi selvittiin säikähdyksellä, mustelmilla ja ruhjeilla. Päivystyksen vastaanotto oli vaan kurjaa kun menin sinne verta ja vettä valuvana ja sieltä tiukkaan ääneen tivattiin että "mikäs se sun ongelma sitten onkaan" mutta ihanasti henkilökunta paneutui kuitenkin itse ongelmaan eli massun hyvinvoinnin tutkimiseen. Meillä vaunuasioissa päädyttiin Teutonia spirit yhdistelmiin Maxi cosi adapterin kanssa. Onko kenelläkään mitään kokemuksia niistä? Tilasin ne lähinnä sporttisen ulkonäön perusteella ja lisäksi taitavat olla ainoat 3 pyöräiset jotka mahtuvat pieneen hissiin. Uniongelmat vaivaavat hieman...heräilen joka yö siinä 0400 maissa ja vainka kuinka väsyttää niin uudelleen nukahtaminen on vaikeaa. Aamupäivät kuluvatkin sitten puoli horroksessa mutta onneksi ei tarvitse enää jaksaa töihin.
Pysykäähän masut pystyssä!!!
Lelu ja Massuli 32+6
Mahtaako tätä ees kukaa enää lukee ku huome alkaa uus nippu taas...
Tänne ei viikonloppuna ihmeempiä. Elokuvissa käytii isännän kans eile kattomas Madagaskar2. Se oli ihan hauska, mut tunnin jälkeen rupes oleen jo aika tukala olo mulla. Tuntu et massu painaa jalkoihi ja kaveri siellä yrittää vänkäytyä parempaa asentoo, levottomat jalat tarvis saada liikkeelle yms yms. Mut selvittii sit, ei se kestäny ku 1,5h. Illalla ja yöllä oli kyl massu aika arkana ja kaikki kyljen kääntämiset tuntu pahalta ja aina siihen heräs ja piti oikee keskittyy. Tänää hän on jo parempi :)
Esikko kotiutus kylpylästä nii että suu paukkus ku piti kertoo tietty mis oli ollu ja mitä siel oli ja kui pal hän oli uinu yms :) Nyt tuo koittaa rauhottuu iskän sylissä sohvalla jotta voi kohta siirtyä sänkyyn. Isi meillä hilpasee taas aamuyöllä tien päälle jotta ehtii duuneihin, ikävähän sitä taas tulee.
Onpas meidän pino liukastellu aika lailla, en ees pysy laskuissa enää. Eikä tuo ikkunan takana näkyvä maisema näytä tällä hetkellä ollenkaan paremmalta. Pyryttää ja tuiskuttaa ja tuulee ihan vimmatusti :( Lyhdyt terassilla on sammunu jo alkuunsa ku tuuli veivaa niitä ees taas. Toivon mukaan keli hieman paranee aamuyöhön mennessä ku tuon rakkaan miehen pitää mennä autoilemaan...
Tosi paljon meiän pinolaisilla on erilaisia vaunuja hankkittuina, vertaillaan niitä sitte kokeilemaan päästyämme. Rehellisesti vaan kaikki hyvät ja huonot puolet esiin :) Meiän pitäs viä hakee se turvakaukalo ja telakka, muuten kai alkaa suunnillee kaikkee olla. Apteekki kamaa haetaa sitte ku niitä tarvitaan. Vaippoja pitää myös viä hakee...
Nyt menen saattaan lapsukaista sänkyyn ja hipsin kattoon BB:tä. Ens viikol senki tuijotus loppuu. Onneks!
Kaikkee hyvää kaikille,
Marlene ja massu 30+2
Tänään lopultakin päästin miehen kans ostoksille muksutalliin. Hankittiin nyt loput puuttuvat tavarat: vaunut, kaukalo ja pinnasänky. vaunuina ostettiin uudet aktiivi liikkujan gesslainit (en muista kuinka kirjoitetaan), kaukalo ja jalusta olivat brion ja samoin sänky. sänkyyn piti ostaa viä patja ja reunasuojus.
Minä myös olen kaatunut alkuviikosta. onneksi en pahasti, joten ei tullut mitään. Täytyy kyllä varoa nyt noita liukkaita, että pysyis tulevaisuudessa pystyssä.
Mulla on viä 3 viikkoa äippälomaan. huh huh. sais jo alkaa, mutta toivotaan et saan sinniteltyä ton 3viikkoa viä töissä.