Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.)TAMMIMASUJEN MA-SU(.) VIIKKO 47

17.11.2008 |

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

2.1.nanna80------------28v--------kolmas--------TAYS

2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli----------------34 v-------toinen---------TYKS

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen---------KOS

11.1.Anni09-------------31v--------eka--------------kättäri tai NKL

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

15.1 Uglyduck----------36v---------kolmas------

16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------KOS

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

17.1UlMa----------------21v.-------eka-------------NKL

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

18.1.Mehiz---------------29v--------kolmas-------OYS

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1 Jadmiras----------19v-------eka------------Lohja

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?

26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Kommentit (65)

41/65 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon nyt jatkuvasti keikkumassa tässä pinossa... Mistä lie johtuu? :)

Meillä on kans lunta, semmonen 5-10 cm ehkä. Joka paikka on ihan valkoisena ja mä rakastan tota maisemaa! Mutta tuskin kauan kestää ku taas sulaa... :(

Vaunut: meillä on esikolle aikoinaan -99 Virosta tuodut, oliskohan ollut Brion jäljitelmät tai jotain. Niillä on kaikki 4 nukutettu sen, mitä niitä on tarvittu. Kovalla kopalla ja saa kätevästi rattaiksi. Ja nyt on sitte lisäksi ne veljen vaimon alunperin ostamat tuplat, en oo tarkemmin tutustunut malliin tms. Kummankin selkänojan saa erikseen alas, niin saa toinen nukkua, jos nukuttaa...

Ja sitten piti yhtä juttua kysyä jo ajat sitte. Mä hain alkukuusta sen äippäpakkauksen ja tutkin ihan vaan pikaisesti. Nyt se odottaa varastossa parempaa sijoituspaikkaa. Kiinnostaisko jotakuta ne kestot, jotka siinä pakkauksessa on? Mä en niitä tarvi, joten laitan vaikka Viroon meneväksi, jos ei joku muu niitä ilmoita haluavansa.

Jaa, jos jatkais tota pyykin selvittelyä. Takana on tooosi huonosti nukuttu yö, kuopus herätti 4.20 ja sain unen päästä uudestaan kii vasta klo 9. Sain sentään pari tuntia vielä nukuttua, ku isännällä on iltavuoro, ettei oo ihan tööt, mutta ei tääkään oikein kivaa oo. :(

Tämmöstä tänne tällä kertaa,

Äippä ja J-neiti 32+0

Vierailija
42/65 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikkuli: minäkin kaaduin eilen, mutta maha edellä: nilkka vääntyi alle ja sitten sitä mentiin... En ymmärrä miten ihminen voi kaatua sillä tavalla. Käsillä sain otettua vastaan, mutta masun yläosa osui silti maahan. Supistuksia tai vuotoa ei tullut, mutta menin silti käymään äippäpolilla neuvoteltuani ensin terkkarin kanssa. Ja yllätys yllätys: vietin viime yön seurannassa, vaikka ultran mukaan vauvalla oli kaikki hyvin. Noh, tulipahan tutustuttua osastoon. Henkilökunta oli tosi mukavaa ja jopa tällainen lievästi sairaalakammoinen viihtyi kohtuullisen hyvin. Ruoka oli yhtä kamalaa kuin kymmenen vuotta sitten, pitää varmaan ottaa eväät mukaan synnytykseen. :-) Ja nyt tiedän miksi sanotaan, että sairaalakassi kannattaa pitää pakattuna jo hyvissä ajoin ennen la:ta.

Lääkäri siinä otti nopsasti vauvasta mitat (vain kerran tosin, toisin kuin kätilöt, jotka tekevät kolme mittausta) ja sanoi, että kokoarvio on 1600g (viralliset viikot 29+6), että koko on suurempi kuin viikoilla normaalisti, suurempi vauva on tulossa kuin edellinen ja että kokoa voisi tarkkailla. Sanottiinko sulle Eikkuli mitään tuosta vauvan koosta (2 kg)? No tänään pääsin pois ja toinen (vasta erikoistuva) lääkäri sanoi kysyttäni tuosta koosta, että sehän on vain arvio. En nyt sitten tiedä pitäisikö olla huolissaan vai ei ja pitäisikö mennä jollekin kokeneemmalle gynelle ultraan, että voisi uskoa paremmin siihen mitä sanotaan. Vai odottelenko sitten viikon 36 ultraa, jossa tehdään tarkempi tutkimus... en tiiä, ahistaa.

Vaunugallupista sen verran, että meillä on esikon 10 vuotta vanhat Briot, en muista mallia, mutta ne ovat ihan perusvaunut. Sitten on Gracon matkarattaat. Mulla oli vielä sellaiset vanhanaikaiset perusrattaat, mutta en oikein tiedä mikä on niiden tilanne nyt ja ovatko ne ylipäätään tallessa.

Curious

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että tässäkin vaiheessa vielä saadaan uutta porukkaa mukaan!

Tällä viikolla oli neuvola. Ihan keskikäyrillä kumpikin mentiin kaikinpuolin, terkkarikin oli ihan ihmeissään.

Ens viikolla sitten jo tutustumaan synnytyssairaalaan.

Mua ei tavallisesti satu vatsaan kipeästi. Mutta kun poistan kynsilakkaa tai siivoan tietyillä aineilla tulee alavatsaan viiltävä kipu. Aluksi en uskonut tuota yhtäläisyyttä, mutta nyt on jo pakko uskoa. Tyhmänä tilasin kampaajan parin viikon päähän, mutta nyt tajusin, että väriaine tuoksuu voimakkaasti ja mahaan voi alkaa sattua. Onko muilla tälläisiä kokemuksia? Voiko tollaisista voimakkaista aineista olla haittaa lapselle?

Mulla on töissä hermot tosi kireellä, tällä viikolla on jo löytynyt meidän asunnon hinnan edestä mokia, joita mun tuleva sijainen on saanut aikaiseksi. Esimiehille jo aiemmin sanoin, että taisi olla väärä valinta, joten enää en jaksa mennä ruikuttamaan. Ottaa vaan päähän. Voi teitä onnellisia, jotka olette jo päässeet äippälomalle!

Vaunu gallup: Meillä on Teutonia Funit, autoon Brio Primo jalustalla.

Marie rv 30+3

Vierailija
44/65 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kekkulehdan töissä, vaikka virallinen työaika päättyi jo tunti sitten. Jotenkin vaan panikoin sitä jos joudun jäämään ensiviikolla saikulle niin sitten olen yrittänyt tehdä tällä viikolla kaikki ensiviikonkin hommat pois alta (ei muuten tule onnistumaan...). Sattui tietysti vielä niin, että meidän toisen työntekijän sairasloman piti loppua huomenna ja hän ilmoittikin tänään, että sairasloma jatkuu vielä ainakin kaksi viikkoa, joten tosi huonoon saumaan tämä minun saikkuni sitten tulee jos tulee (mietin jo tuossa vähän, että jos yrittäisin kuitenkin vielä sinnitellä sen pari viikkoa eteenpäin mikä mulla töitä olisi jäljellä..). Joo ja mun sijainen pystyy aloittamaan tietenkin työnsä vasta tammikuun alussa joten sieltäkään suunnalta ei apuja tule.

Krista: Meillä noi vaunut on 2008 mallia eli ei ole sitä adapteria. Hinta oli todella halpa (siksi ne kuopukselle hankinkin) jotain vähän alle 400€ jos oikein muistan.

Kamalasti on ollut kaikenlaisia muksahduksia. Sitä se vartalon painopisteen muuttuminen ja tasapainon huononeminen teettää. Onneksi kuitenkin olette kummatkin pääseet vain säikähdyksellä ja eiköhän kaikki yritetä pitää itsemme pystyssä tämä loppurutistus, jookosta.

MullA on huomenna vapaapäivä. Aamulla olisi kyllä tiedossa kolmosen 4v neuvola ja iltapäivällä on oma aika lymfaterapiaan (joka on ollut muuten loistavaa hoitoa turvotukseen voin suositella). Illalla meinattiin pitää vielä perheen kanssa pikkujoulut, joten varsin työllistetty tuo vapaapäivä näyttäisi olevan.

Curiousko se kyseli kokoarviosta/ultrista?. Mullahan tilanne on siis se, että vauvan koko on jäänyt jälkeen reilun viikon l.a:sta. Lääkäri joka polilla viimeksi mittasi/arvioi kokoa oli hyvin ylimalkainen ja suoraansanoen ammattitaidottoman oloinen, joten oman mielenrauhani vuoksi tilasin uuden ajan yksityiselle ultraan, jotta saan varmasti vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiin ja katsotaan sitten mikä hänen mielipiteensä tästä kokoasiasta on.

Täytyy lopetella, kuudelta pitäisi olla jo ohjaamassa jumppaa ja kotonakin meinasin ehtiä pyörähtämään ennen sitä.

Leppoisaa torstaita kaikille!

KainoElvi ja kamu 29+6

Vierailija
45/65 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on siis viikonloppu edessä, ihanaa kun viikot vierii, olen väsynyt jo kantamaan tätä masua, ja odotan innolla vuoden vaihtumista, jotta saisi vauveli jo syntyä.

Huh, kukas siitä lentämisestä puhelikaan.. Nyt on joku synnyttänyt Finnairin lennolla! Harmi, että netin jutussa ei kerrota, että millä viikoilla lapsi syntyi. (Linkki juttuun: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1618250 .) Itse en varmaan enään näillä viikoilla koneeseen astuisi.

Nyt pitää alkaa herätellä muksuja, että ehtivät vielä kerhoon.

Minnikki ♥ tutteri rv 32+3

Vierailija
46/65 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ookaan moneen kuukauteen käyny täällä... työt vieny jotenkin niin täysin kaiken ajan, mutta sekin on nyt muuttunu, ku eilisestä lähtien oon ollu mammalomalla. On tää kyllä tosi outoa, mitähän sitä ittensä kanssa keksii. Siis etenkin kun vointi on tosi hyvä ja energiaa riittää... Herätän pahennusta kuntosalin spinningtunneilla :D Oon huomannu, et se on kaikista mukavinta tän mahan kanssa, siis jos vertaa perusjumppiin. Siinä ku minkäänlaista hyppyä tms. Sykemittarin kanssa mennään, ettei naperolla lopu happi.

Omaan napaan kuuluu hyvää. Potkut on vaihtunu jo jokunen viikko sitten sellaseks möyrimiseks. Potkuja tulee enää hyvin harvoin, mutta liikkeitä sitäkin useammin. Ja kuten muillakin, ni kylkiluihin tunkeutuminen on myös täällä suurinta hupia :D

Meillä on jo kesän lopulla Saksasta tuodut Quinnyn Buzz 4 yhdistelmät. Etupyörät pienempiä ja kova koppa. Otettiin nuo, kun ovat tosi kevyet. Etenkin kun sitten kesällä päästään vaihtamaan koppa istuimeen. Se istuin on tosi kevyt, vaan muutaman kilon. Asutaan kerrostalossa, jossa ei oo hissiä, joten toi paino oli aika ratkaiseva tekijä.

Nyt alan tästä valmistautua neuvolaan... Muuten äippä74x3, mä voisin olla kiinnostunu niistä kestoista. Vielä optimistisena suunnittelen kestoilua, katotaan miten hermot kestää sitä. Laita vaik nyt aluks tänne viestiä, et paljonko niistä haluisit ja sillai...

tjw ja möyry 34+4

Vierailija
47/65 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvinainen tapaus se Finnairin lennolla synnyttänyt. Mahtaa olla onnellinen, että oli paluulento eikä meno... ilmeisesti loma oli tehnyt tehtävänsä ja paikat olivat kypsyneet sopivasti. :-) Harmi tosiaan, ettei kerrottu viikkoja, olisi ollut hauska tietää.

Tjw: mulle ei pyöräily sopinyt yhtään keskiraskaudessa, kävi jotenkin alavatsaan. Eikö sulla spinningissä ole masu tiellä vai poljetko vain pystymmissä asennoissa? Minustakin välillä tuntuu, että saan paheksuvia katseita osakseni jumpassa, mutta yritän olla välittämättä, joten yritä sinäkin. ;-) Pari päivää sitten kävin lenkillä, mutta sen jälkeen oli useana päivänä häpyluun kohta kipeä, joten täytyy varmaan pysyä vanhoissa lajeissa. Vai koittaisiko sitä spinningiä, sitä harrastin yhteen aikaan aika aktiivisestikin.

Mullakin on kestoilu suunnitelmissa. Nyt kun kävin siellä äippäosastolla tuli mieleen, että varmaan pitäisi alkaa niitä kestoja hankkimaan/ompelemaan, ettei käy vanhanaikaisesti tyyliin: oho, nyt se vauva sitten syntyi, mutta hankinnat ovat jääneet tekemättä. Aika hauskaa oli muuten nähdä niitä pikkuisia vastasyntyneitä. Sanoinkin miehelleni, että kylläpä ne olivatkin yllättävän pieniä, niin mies oli ajatellut ihan samaa. Meillä lähipiirin vauvat ovat olleet nimittäin suursyömäreitä ja kasvaneet hurjaa vauhtia, joten me ollaan nähty vain pulskia 1-2-kuisia vaaveja.

Viikonloppuja,

Curious

Vierailija
48/65 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana herätä aamulla kun katsoo ulos lumiseen maisemaan :).

Tosin viime yönä ei nii kovin nukuttanu kun kaverin mies ilmoitti että heille synty tyttö. (Ihanaa!)

Sitä ihmetellessä ja flunssan kourissa hikoilin koko yön.

Alko omakin synnytys tuntumaan suht läheiseltä..Onko muilla jännitystä ilmassa? Entäs teijän miehillä/tukihenkilöillä? Meillä kun on jo kehotettu laittamaan sairaala kassi valmiiksi..(mies siis pyytäny, ressaa et joutuu keräämään ne muuten mulle ;))

Kiitos KainoElvi (..vai kukahan se nyt oli) kärryvastauksesta. Onko siinä 2008 mallissa kans ratas osa semmonen ettei täysin mene makuuasentoon vaan jää hiukan istuma asentoon?

Nyt suihkuun, että sais kunnon höyryt aikaseksi...helpottais ehkä avamaan tukkosuutta..

Nuhanenä ja ISO masu 31+2

49/65 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAAS keikkumassa... Pateksi kohta itsensä tuntee, kun ennen on korkeintaan viesti tai kaks viikossa ja nyt löytyy kohta puoli tusinaa...

Tjw:lle piti niistä kestoista tulla ilmoittelemaan, että jos postikulut niistä sais, niin oon tyytyväinen. Ilman mä ne kerran sain, niin en mä viitsisi niistä maksuakaan pyytää.

Mutta taas mennään, hommat kutsuu. Pyykkiä pitää vielä pestä, nyt on 2 konettakin. Ja vaikuttaa mokoma siltä, ettei se toinen rikki ollutkaan, vesiletku vain tukossa tai jotain. Tää uus kun ilmoitti heti vikakoodina, että vedenpaine on liian alhainen, niin voipi olla, että se on vanhankin koneen vian syy. Voih! No, onpa ainakin isompi kone ja monipuolisemmat toiminnot.

Hyvää viikonloppua lumisateesta!

t: Äippä ja J-neiti 32+1

Vierailija
50/65 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepas kaatuillu ahkeraan, onneks ei oo mitään sattunu. Mä en viime viikol kehdannu ees sanoo, et heitin pyllylleni ku ajattelin, et ei sillai ny yhtäkkii normaalisti voi :) Mul meni nilkka alta ja tais venähtää ku turpos mut en sillain kaatunu ku istahdin vaa.

Meil oli massun kans tänää neuvola johon rakas isukki pääsi myös mukaan. Kivasti terkka kyseli siltäki kaikkee ja puhu molemmil, ei tuu sitte toisel mitenkää ulkopuoline olo. Mites teiän äijät on lähteny mukaa sinne? Meiä tulis useemminki mut on aika usein muualla hommissa :( Esikosta tais käydä melkee joka kerta ku oli lähellä töissä.

ON siis: paineet ok, hb noussu 112, pissa puhdas, paino taas vähä laskenu. Sf tais olla 27,5 ja asukki majailee pää alaspäin kuulema aika alhaalla vaikka pyllyllä painaaki toho ylävatsaan aika ikävästi. Viikon päästä uusiks taas.

Mä ajattelin olevani iha höyrähtäny joulutouhuihin, mut kiva lukee, et joku muukin on jo kovasti touhuissa.. ihan verhoja myöte. Mun verhot tulee kai ens viikolla ku tilasin, kynttilöi on jo polteltu hyvän aikaa ja just sai ukkokulta laitettua terassinki lyhdyt kuntoo ni saa illal sytyttää. Tänää ajattelin myös maistaa glogiä :) Se on suurta herkkua! Ekamaiset porkkanalaatikot oon syöny ku muutaman vuuan tein kokeiluks, oli hyvää ja voi siis tehä jouluksi ne kohta valmiiksi.

Nyt kattomaan tota kauhukakaraa jonka isäntä kävi hoidosta hakemassa tunti takasin... mahtoko tuoda väärän lapsosen ku ei se tuommone aamulla ollu? :) Esikko lähtee huome mun äitin kanssa kylpylää ni saadaa miehe kans hetki aikaa kahestaa, vähiin käy ennenko loppuu.

Hauskaa viikonloppua mamit ja masut. Olkaahan varoen liikkeellä ni pysytää kasassa :)

Marlene ja massu juhlii 30:siä :D

51/65 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti: Curious: tavallaan lohduttavaa että meitä köntyksiä on muitakin... Kun lääkäri arvioi että paino tällä hetkellä menee kahteen kiloon, niin kysyin että paljonko se mahtaisi olla laskettuun aikaan mennessä ja hän vain naurahti, että sitä on mahdoton arvioida (?!). Tarkistin kuopuksen nla-kortista että rv 32+3 oli ollut painoarvio 1,9kg ja la:han mennessä 4kg. Syntyi 41+6 ja oli 4,1kg. Nuo painoarviot siinä raskaudessa kyllä menivät hyvin nappiin, kun 41+0 arvio oli 4,1kg. Eli jos tämä pitäisi paikkansa, tulossa olisi yli nelikiloinen vauveli tällä kertaa :S

Mutta nyt täytyy lähteä joulunavaukseen.

eikkuli 31+0

Vierailija
52/65 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tänne kirjoitella,kun tänään vihdoin sain tilaamani ilmakumipyörät meidän vaunuihin.Vaunut ovat yhdistelmävaunut, Brion Finesset vm-99(niinkuin esikoisemmekin on).Vaunut ovatkin ainoat,mitä meillä oli jäljellä tyttöjen(s.-99 & -02) jäljiltä.Niissä on ollut niiiin paljon muistoja,etten ole"raaskinut" pois antaa ja sitä paitsi mielessä on menneinä vuosina ollut,että jos vielä joskus se kolmas hankitaan,niin samoilla vaunuilla mennään.....Ja oikein ovat vielä siistikuntoiset,sisällä AINA säilytetty!!!Niin,olin siis suunnitellut,että hankin niihin vain uudet renkaat,kun alkuperäiset on sellaiset valkoiset,isot kovapintaiset ja kovasti jo käytössä kuluneen näköisiksi menneet.Kävimme kyselemässä vaunuliikkeissä noita ilmakumipyöriä, ja hinta-arvioksi saatiin n. 25e/kpl.Mahdollisesti jopa enemmänkin,kun on noin vanhat vaunut....No,onneksi olin netistä bongannut yhden firman,joka myi koko 4 kpl:een sarjaa hintaan 39e ja pk:t 10e päälle.Eli alle puolen hinnan selvittiin,kun vertaa lastenvaunuliikkeiden hintoihin.Samalla muuten tilasin turvakaukaloon lämpöpussin,sekin kun oli samaisessa paikassa niin edullinen.Sillekin arvelin olevan meillä kovastikin käyttöä,sillä tunnetusti olemme aamuisin aina kiireisiä ja kuopus pitää viedä eskariin klo 9:ksi.Ei tarvi vauvalle sitten niin paljon pukea kiireessä.

Muuten meillä vauvalle hankittu suurin osa tavaroista tuttavaperheiltä ja vaatteet kirppiksiltä( "harrastukseni" on kirpputorien kiertäminen!!!!).Vaatteita onkin kertynyt jo aika pinot,kun on tullut ostettua niin poika-kuin tyttövaatteitakin,tulokkaan sukupuoli kun ei ole 100% selvillä....Tosin kätilöllä oli kyllä epäilyksensä asiasta rakenneultrassa.

Tänään muuten raskaudestani jo 3/4 takana,äkkiä se aika on mennyt!!

T:kotiäityli ja masukki 30+0

Vierailija
53/65 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin seonnut että eilen kun siivoilin vähäsen kaappeja niin päädyin pakkaamaan jo oman sairaalakassin ja poikien repun jonka ne ottavat sitten mukaan mun siskolle :) Hygienia vehkeet on viellä laittamatta ja laturi, kamera........Vaavin vaatteet on jo kasassa niin et ukon ei tartte ottaa kun ulkohaalarin kun kaikki on kätevästi puvun sisällä...Siis ihan hullua...

Kuun vaihteessa pitäisi mennä jouluostoksille, yritän päästä kylläkin ilman lapsia kun siinä menee vaan hermot.

ON:VOi todella paksusti siis tuntuu ettei vaavilla ole siellä enään melkeen ollenkaan tilaa...maha menee iltasin kun vuoristorata kun nostelee pientä pyllyään siellä yksiössä sivulta toiselle...Se on huvittavan näköistä...Ruokaa ei pysty syömään niin paljon kun aikasemmin mutta se ei ole kyllä estänyt herkkujen syömistä :)

Olen monena yönä nähnyt unta että vauva syntyy ihan yhtäkkiä, yleensä olen jossain kaupassa tai bussissa niin että matka sairaalaan on mahd vaikeeta...

En tiedä onko enne unia tai jotain alitajunnassa vaan...

Vauvalle on viellä hankkimatta: Disflatyli, keittosuolatipat,korviketta (jos tarttee), tutteja, osa vaipoista jo hankittu ja saatu kun naapurin vauvalle liian pieniä, eipä tuu muuta mieleen mitä heti sillai tarttis...

Tästä viikonlopusta tulee ukolle rankka kun on yöt töissä, uudessa kauppakeskuksessa ongelmia jätevesipumppaamojen kanssa :(

Ihanaa lauantaita kaikille masukkaille

T:Lootuskukkanen ja Aada rv 31+5

Vierailija
54/65 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tänä vuonna riittäisi joulullekin lunta. Toisaalta pitää toivoa, ettei mene kauhean liukkaaksi, ettei tule tuon pystyssä pysymisen kanssa enempiä ongelmia :)

Heh, oon luullut että olen jo hyvin valmistunut vauvan tuloon. Mutta enhän mä edes tiedä, mikä on disflatyli! Täytyy alkaa ensikertalaisen näköjään vähän opiskelemaan jahka loma alkaa. Eikä siihen onneksi olekaan kuin kaksi viikkoa! Ihme vaan, että sitä on odottanut kuin kuuta nousevaa, mutta nyt onkin semmoinen olo, että miten sitä malttaa. Nyt kai sitä vasta tajuaa, että tuleekin olemaan kotosalla jotain vuoden. Etä mökkiytyykö sitä sitten ihan täysin. Ja tuleehan sitä työpaikan ihmisiäkin sitten varmaan ikävä. ja kun oon ihan hyvin voinutkin. Mutta KainoElville piti sanomani, että älä nyt turhaan stressaa, että miten töissä pärjätään jos joudut saikulle. Kyllä sun ja vaavin terveys on paljon tärkeämpää!

Me ostettiin huuto.netistä bugaboo-merkkiset vaunut vauvalle, kun työkaveri on kohin kehunut. Saa nyt sitten nähdä, miten niissä suomen talvessa pärjätään.. Tuolla ne alakerrassa odottavat vielä paketissa, pitää alkaa aamupalan jälkeen tutkailemaan. Samalla hankittiin maxi-cosi kaukalo, joka käy sitten niihin rattaisiinkin.

Onko kukaan muuten aikonut kokeilla vaipattomuutta? Pari kaverin kaveria sitä harrastaa ja kuulemma toimii tosi hyvin. No, pitää nyt sitten katsoa, että mimmosta se vauvan hoito on. Voi olla vaippojenkin kanssa tarpeeksi häsää :)

Nyt täytyy vissiin mennä laittamaan sitä aamiaista kun mieskin on kipeä. Ilmeisesti mun raskaana olevan prinsessan päivät on hetkeksi ohi :)

Mukavaa viikonloppua kaikille masusille!

t. Aliisa 32+1

Vierailija
55/65 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliisa: disflatyl on apteekista ostettava vatsavaivoihin lääke, meillä toiminut tosi hyvin, paremmin kun cuplaton... Ja sit piti viellä lisätä et ne d-vitamiini tipat myös vauvalle hankittava..

Vierailija
56/65 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihania ilmoja, kun saatiin maahan sitä luntakin, kyllä piristi mieltä! Pojan kaa eilen haettiin pulkka ja laskettiin, ja sitten plaston aura-auto ja siitä olikin ihan innoissaan, mut ei sitten oikein leikkinyt sillä kuitenkaan alkuinnostuksen jälkeen.. Mut oli hauska nähdä kuinka innoissaan oli "uusista" leluista :)

Tänään taitaa olla viimeiset kolmekymppiset, ainakin Jaffa ja kukas muu.. mut siis ONNEA kolmekymppisille :)

*Kontrolliultrassa* olin eilen, kun se siirrettiin torstailta, onneks ei enää ensviikkoon tarvinnut oottaa.. en ois jaksanut enää.. Kaikki hyvin, virtaukset ja vauvan kasvu. Painoarvio oli nyt 1670 g ja la:na 3800 g. Sanoi vaan, et viikkoihin nähden ehkä hiukan iso, varsinkin mahan alue verrattuna jalkoihin, mut tuleepahan sitten vanhempiinsa ;) Eli siis mun RD voi siis vaikuttaa asiaan ja tarvii sf-mittaa neuvolassa seurata, ja tietty nyt tarkemmin katsoa mitä suuhunsa pistää!

Esikoisen painoarvio oli 32+5 1900 g, et mun mielestä suht samoissa mentäis ja meidän poika syntyi yli viikon la:sta ja painoi vaivaiset 3230 g, joku sanoi siellä, et onpas laihanoloinen.. siinä vaiheessa tuli semmonen olo, et onko meidän lapsi ollenkaan ;D Niin ja tosta sanottiin, et la:na olisi 3-3,5 kiloo, et aikas haitarilla mentiin, mut nappin osu! :)

Tulipas tuosta stoori, no toiv jaksatte lukea.. *Liikkeistä* piti mainita vie, ettei oo enää semmosia selviä potkuja, vaan semmosta möyrimistä, kun joku oli myös kirjoitellut. Kaippa sitä tila rupee oleen jo vähän tiukoilla.... Ai niin ja meidän Pikkarainen oli nyt rt:ssa, mut saas nähdä kuinka vie rupee kääntyileen, must kyl tuntuu, et on asettunut ja pyllyänsä vaan punkee :)

*kotiäityli* Ihana, kun ootte saanut käyttöön vaunut joilla on tunnearvoa vaan vaihtamalla renkaat ja noi ilmapyörät on kyl hyvät näin talvella lumessa!!

Mä koitan sen meidän esittelylistan muokkaamista, jos sais sen mahtuun yhteen erään.. jos ei onnaa tai tulee ihan hassu niin koittakaa joku muu sitten, mut nyt aattelin koittaa, jotta ensviikon pinon aloittaja pääsis helpommalla..

Viikonlopun jatkoa!!

Emmuli rv 30+3

Vierailija
57/65 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12. tjw---------------28v------eka-------------Jorvi

1.1. kimmi--------------33v------viides----------K-SKS

1.1. ninette-------------30v------toinen----------TYKS

2.1. nanna80----------28v------kolmas--------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------eka-------------OYS

3.1. noffetus-----------26v------eka-------------TAYS

5.1. jasper08----------26v------kolmas--------kättäri

6.1. trio------------------38v------kolmas--------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------toinen---------Jorvi

7.1. uniq-----------------31v------eka------------NKL

8.1. döner78-----------30v-------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli--------------34 v------toinen---------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------toinen---------KOS

11.1. Anni09-----------31v-------eka--------------kättäri tai NKL

12.1. tepa84-----------24v-------eka-------------TAYS

12.1. Lelu----------------?--------eka------------NKL

13.1. mae3-------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1. ela----------------26v-------eka-------------TYKS

13.1. minnikki---------24v-------neljäs----------SatKs

13.1. puhkarhu--------31v-------toinen---------LKS

14.1. pineli--------------37v------toinen---------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----eka-------------Oys

14.1. Niinanii------------34v------toinen---------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------viides----------Seks

15.1. footprint74--------34v------seitsemäs---?

15.1. äitiliini2004-------24v------kolmas-------kättäri

15.1. amelie-------------21v------eka-------------Oulu

15.1. Charlie------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1. Sipis--------------41v.-------eka------------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------kolmas------

16.1. IirisKukka--------?----------toinen---------NKL

16.1. aliisa71-----------?---------eka------------NKL

17.1. Pinkspinks------26v-------toinen---------KOS

17.1. Kohka-------------31v-------toinen---------Seks

17.1. Laura 1981------26v-------kolmas-------tammisaari

17.1. UlMa----------------21v.-----eka-------------NKL

18.1. kesämamma83--24v------toinen---------SAS

18.1. winterangel--------31v-----eka-------------?

18.1. Mehiz---------------29v-------kolmas-------OYS

19.1. Nasu----------------28v------kuudes-------Jorvi

19.1. lootuskukkanen--27v------kolmas-------jorvi

19.1. Dazka---------------31v------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar-----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1. MOELPA-----------??v-------toinen---------?

20.1. Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1. Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1. penelope77------??v--------?----------------SatKs

20.1. basilika5---------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v------toinen----------OYS

20.1. Maaju------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1. Peregriina------25v-------eka-------------TAYS

21.1. Jadmiras-------19v-------eka------------Lohja

21.1. krista_81--------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81---------27v------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78------29v------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli------------31v------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu------------24v------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo------------??v------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria-----23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady-------26v-------eka------------- ?

26.1. Shei---------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava---------------?---------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85-------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

30.1. kotiäityli-----------37v-------kolmas-------Jorvi

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

58/65 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄLLEEN täällä. Mikä juuri siinä on, kun en osaa pysyä täältä pois tällä viikolla? Johtuiskohan ens viikosta, kun on tulossa niin paljon kiireitä, että hyvä jos ehtii lukemaan...? No, yrittäkää kestää . :)

Noista hankinnoista tuli mieleen laittaa vähän listaa omista tavaroista: vaatteita löytyy edellisten jäljiltä vaikka kuinka + äp:n vaatteet, joten niitä tuskin hankin yhtään. Ja kuitenkin niitä tulee lahjaksikin. Vaippoja voisin ostaa muutaman paketin (maksaa 9.90e/pkt ainakin vielä), kunhan saan veronpalautuksen. Kotiutuessa voi sitten hakea 2 tuttipulloa, tutin ja pari purkkia korviketta varalle. Mä kun ostan pojalle sin/vih ja tytölle pun/kelt, niin tietää kumpaa väriä. Ekat D-vitamiinit tuodaan neuvolasta ekalla kotikäynnillä, joten niitä en tarvi heti. Disflatyl ja Cuplaton on ihan tuntemattomia meillä, ei oo kellään käytetty/ollut tarvetta. Keittosuolatipat hankin vasta, jos on tarvetta. MItähän vielä puuttuis? Meillä mennään aika vähillä tavaroilla, valmiina kun on jo vaunut, pinnis, hoitopöydän tapainen, syöttötuoli ja kasa leluja. Sitteriä ei oo tarvittu, lattia tai kaukalo on ajaneet asian. Kaukalo on joku vanha malli, siinä saa olla lähestulkoon vaaka-asennossa. Muut tarvittavat hankitaan sitten, jos tarvetta tulee. Niin, no itselle pitää hankkia ainakin pari pakkausta liivinsuojia ja ottaa niitä sairaalakassiinkin, kun maidon noustua sitä on sitten riittänyt pari ekaa viikkoa suihkuksi asti ennen kuin tasaantuu. Mä otan imetysliivit sairaalaan ja niihin sitten suojat. Kahdesta ensimmäisestä en ottanut ja ainakin 4x päivässä sai olla sitä paitaa vaihtamassa, kun oli etumus märkänä. Vahingosta viisastuu. ;-)

Mutta taas hommat kutsuu. Esikko menee kaverin synttäreille ja pikkusisko oli avannut lahjaan kuuluneen karkkipussin... Pitää hakea vielä uus ennen synttäreitä.

Äippä ja J-neiti 32+2

Vierailija
59/65 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee 30 täynnä sitten meillä vikoillakin. Kiitti Emmuli!!

Enään 4 viikkoa töitä, toisilla äitiyslomat jo alkaneetkin. Mä lasken työpäiviä, siis 20 jäljellä. Huh huh!

Tosi kiireinen viikko, en ole ehtinyt katsastaa kuulumisia. Pino näyttää pitkältä joten täytyy kahlata se läpi!

Ihanaa tosiaan kun on lunta maassa vähän.

Viimeiset projektit sain päätökseen viime viikolla niin töissä kuin opiskelussakin, sitten parit pikkujoulut ja parit ihmissuhdekriisit. Mutta selvitty on.

Oma vointi hyvä, vauva kyllä potkii tosi paljon ja muljauttelee. Supisteluita illalla, mutta ei kovin kipeitä. Neuvola maanantaina ja semmosta.

Pikkuhiljaa täytyy varmaan noita tavaroita alkaa hamstraamaan. Kun tuo mies saisi lipaston kasaan, niin voisi vauvanvaatteet pestä. Ehkä laitan kaikki vasta joulun jälkeen.

Eipä kummosia, nautitaan vikoista viikoista, tasan 10 viikkoa laskettuun aikaan. Henkisesti ajattelen että 8 viikkoa vauvan syntymään enintään. Mulla kun ne tuppaa ennenaikojaan tulemaan.

T. Jaffa 30

Vierailija
60/65 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt opeteltu Rd elämää.Mittaan joka päivä sokerit,aamu menee hyvin,mutta päivällä unohdan et syönti ja ilman ruokaa tunti sitten mittaus,aina laitan jotain pientä vahingossa suuhun,esim viinirypäleen ja mittaustulos heitää täysin...

Arvot on kuitenkin olleet hyvät,eilenillalla ja aamulla ei,kun me vietettiin pikkujoulut j aleivottiin pipareita j apitihän sitä glögiäkin juoda,ja söinkin vähän epäterveellisesti...

Olen syönyt muuten tosi tarkasti.Ei yhtään vaaleaa leipää,tms.vaan tummaa riisiä ja tummaa spagettia,tummaa leipää ja muuta sallittua suht helppoa se on ollut.

Paino tippunut kilon!Että kyllä niillä syömilläni herkuilla on ollut vaikutusta...

Minäkin meinasin kaatua yksi päivä,täällä on lunta ja aurataan mutta hiekoitettu ei ole vielä yhtään,äitini oli kaatunut aika pahastikin,onneksi ei mennyt mitään poikki.Varovainen saa kyllä olla!

vaunugalluppiin;meillä on kuopuksen jäljiltä emmaljungat-04 mallia,uudenveroiset ovat,ja lisäksi kaukalon kanssa yhteensopivat gracot,noilla mennään.

Sängyn kasasin yksi päivä,ja vaattett on laitettu.Huomasin listojanne katsoessa että on puutteita kuitenkin vielä aika paljon,eli pinnispatja puuttuu,lainasin sen ja nyt se on pilalla,harmittaa kun lainaaja vaan ilmoitti et se on ihan pississä ja puklussa,oli kuitenkin aika uusi kun sen lainasin... ja sitteri hoitoalusta,tutit,liivinsuojat ja apteekin pikkujutut hankkimatta.Kyllähän noistakin jo aika paljon tulee menoja tähän joulun alle.

Meillä oli eilen kotona tosiaan pikkujoulut,laitoin kynttilöitä ja jouluvalot jokapaikkaan,ja pipareista tuli kyllä niin ihana joulun tuoksu että.Jotenkin sitä joulua odottaa sekavissa tunnelmissa kun ei edes tiedä onko paikalla,kuopus kun tuli 2vk etuajassa niin se olis 17.12,eli sitä oltas sitten vauvelin kanssa aattona jo kotona,ja se on hassu ajatus,mutta eipä auta kun odottaa ja katsoa kuinka käy.

Tänään alkoi virallinen äippäloma.

Mukavaa lumista viikonloppua kaikille.

Kimmi ja poju 34+3