Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä vanhempia jotka kanssani smaa mieltä?

Vierailija
16.11.2008 |

vaikka välillä tuntuu, että muut ihmettelee, vieläkö teillä nukutaan päikkäreitä..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti eskarissa ei ollut esikoisen kohdalla mahdollista kun lapsi oli kotihoidossa ja eskaripäivät klo 10 - 14. Kyllä oli lapsi väsynyt alkuun. Olisi vielä ne päiväunensa tarvinut.

Vierailija
22/28 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja halutaankin vastaus ihan toiseen asiaan! Juupa juu. No ap, meillä esikoinen lopetti päiväunet vähän päälle kaksivuotiaana. Ei ole kaivannut niitä sen jälkeen. Kuopus sen sijaan posottelee päikkäreitä iihan tyytyväisenä. Jos lähdetään pilkkuja viilaamaan, niin lapset ovat nukkuneet ja nukkuvat päikkäreitä "niin pitkään kuin mahdollista", eli niin pitkään kun itse kokevat ne tarpeellisiksi. Väkisin en ala ketään nukuttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin välillä 3 tunnin päikkäreitä ja menee illalla 8-9 aikoihin nukkumaan ja herää 7-8 aamulla

Vierailija
24/28 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolla on vähän vaikea nukuttaa.



Esikoinen lopetti päiväunet vähän yli kolmivuotiaana. Päiväkodissa oli yhtä tuskaa, kun piti vaan maata hiljaa paikallaan, vaikka ei nukuttanut. Ei siis ollut kyse siitä, etteikö unelle olisi annettu mahdollisuutta.



Esikoinen on parin kuukauden iästä nukkunut yönsä läpi. Jos yöunet ovat hyvät, ei päiväunia välttämättä tarvitse kovin vanhaksi.

Vierailija
25/28 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on vaan siitä, mitä vanhemmat päättää.



Kuule ap: lapsilla - kuten meillä aikuisilla - on yksilöllinen unentarve ja unirytmi. Et ole kaiketi niin typerä, että väittäisit JOKAISEN aikuisen tarvitsevan täsmälleen 8 h yöunta, ethän? Sitähän minäkin. Miksi siis intät sellaista lasten suhteen?



Lapsien päivät ovat erilaisia ja lapset ovat geneettisesti erilaisia.



Ei ole mitään järkeä pakkonukuttaa lasta päiväunelle. Jos puolen tunnin levon jälkeenkään ei nukuta, saa nousta ylös. Pakkonukuttaminen opettaa lapselle vain, että sänky ja nukkumaanmeno on pakon paikka ja kamalaa.

Vierailija
26/28 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan että lapseni eivät enää nukahda, nuija tai lääkkeet kun eivät ole vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/28 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee illalla nukkumaan klo 21 ja herää aamulla klo 9. Eli saa 12h vrk unta, se riittää.



Joskus nukahtaa iltapäivällä kymmeneksi minuutiksi ja sitten on virkeä vielä klo 00.30. Siksi niinä päivinä kun tuntuu että nyt väsyttää liikaa pidetään se kymmenen minuuttia väkisin hereillä, että saa todella nukkua sen 12h, aamulla kun on hoitoon lähtö klo 9.10.

Vierailija
28/28 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskarilainen ei ole aikoihin nukkunut kuin kipeänä



kohta neljävuotias nukkuu päiväkodissa yleensä, kotipäivinä harvoin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi