5kk ikäisen ruokailu
Nyt pitäisi ottaa vauvan ohjelmistoon puuro ja liharuuat. Minkäkokoisia aterioita annatte esim lihaa? Itseäni epäilyttää se kypsentäminen uunissa vaiko keittämällä? Laitanko sauvasekoittimella aivan sileäksi?
Minkälainen teillä on päivän aterialista eli aamiainen jne.?
Aamiainen-puuro
Lounas-liha ja kasvis
välipala-hedelmä
Päivällinen-kasvis
Iltapala-?
Äsken koitin vauvalle banaani ja hän vaan syljeskeli pois. Kaupan hedelmäsoseet tuntuu uppoavan paremmin.
Kommentit (3)
OK. täytyy kaivaa opas esille. Olen niin kauhean tarkka aina itslelekkin ton lihan kanssa saatikka nyt vauvalle;) lähinnä mietitytti toi lihan suhde kasviksiin.... Oletko laittanut ihan sileäksi vai vähän sattumia?
tuon oppaan vielä esiin ja joo, ihan oikein sen kasvis-lihasuhteen olin ymmärtänyt. En viitsi noin pieniä annoksia enää tehdä kuin oppaassa eli tuplasin määrät heti kun tota sosetta meillä jo niin paljon menee. Vielä olen pannut ihan sileeksi lihankin, tietysti aina sattumia löytyy ja alas ne pienet nippuratkin on typykän kurkusta menneet. Näyttääpä olevan kana- ja kalasoseenkin ohje tässä oppaassa.
Vauva myös 5kk ja nyt olen omatekoiseen porkkana/perunasoseeseen pannut hiukkasen jauhelihaa sekaan. " Imeväisikäisen ravinto-oppaan" ohjeella olen tehnyt näin: Kun vihannekset tuntuu melkein kypsiltä, laitan lihan kattilaan kiehumaan muutamaksi minuutiksi ja sitten sauvasekottimella kaikki mössöksi. Lihaa on ollut mukana vajaa sata grammaa puoleen kiloon kasviksia.
Meidän ruokailut:
Aamupalana vellimaito
Lounas lihakasvissose
Välipala marja/hedelmäsose
Päivällinen kasvissose
Iltapalana puuro&marjasose ja maidot päälle tietysti joka ruualla.
Sosetta menee kerrallaan n.100grammaa ja maitoa desin verran päälle. Illalla puuron jälkeen maitoa menee enemmänkin, kokonaismaitomäärä vuorokaudessa on meillä 7-9 desiä.