Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äitiyspakkauksen vaatteita ei saisi käyttää?

Vierailija
19.01.2008 |

Olen lukenut av:ltä monia ketjuja joissa haukutaan ihmisiä, jotka ovat pukeneet vauvansa äitiyspakkauksessa tulleisiin vaatteisiin. Mikä niissä on niin kamalaa? Pitäisikö avustus ottaa aina rahana ja ostaa jotain kalliita merkkivaatteita, joita saa sitten määrällisesti kuitenkin vähemmän? Sen mitä olen äp-vaatteita nähnyt, niin ei ne näin vielä lapsettoman pienituloisen maallikon silmään niin hirveille näytä. Ja jos ongelma on siinä, että " kaikilla muillakin vauvoilla" on ne samat kuteet, niin pistäytykääpä pienten kaupunkien yläkouluille ja lukioille, niin onpahan sielläkin, kun on vain ne yks tai kaks vaatekauppaa, mistä voi ostaa ;-)

Mikä äitiyspakkausvaatteissa on niin väärin? Vai onko ihan oikeesti mikään, onko nuo ketjut vain törppöjen juttuja? Itse aioin kyllä sitten joskus vauvalleni äp-vaatteita käyttää.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelan sivuilta näkee kuosit, värit ym. Ja Kelassa asioidessa sielläkin voi pyytää kansion katsottavaksi, jossa pakkauksen sisältö on. Vaihtuu muistaakseni kaksi kertaa vuodessa. Oikaiskoon joku, jos muistan väärin.

Vierailija
22/23 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon ENEMMÄN ja PAREMPIA saat jos otat avustuksen rahana ja ostat itse vaatteet. Sen lisäksi saat sellaisia vaatteita kuin haluat ja joka hemmetin vastaantulijalla ei ole samanlaisia.

Me otettiin kaikkien kolmen avustus rahana. Jos niitä pakkausvaatteita haluaa niin niitähän on kirpparilla myynnissä alle eurolla kappale ihan käyttämättömiä: saat rahalla kaikki ÄP-vaatteet ja vielä jää jäljelle vaikka kuinka paljon muiden vaatteiden ostamiseen.

Ja jos vähänkin ostat alennusmyynnistä, marketista tai kaupoista tyyliin H&M, Lindex, KappAhl,... niin saat sillä rahalla paljon enemmän ja kivampia vaatteita kuin pakkauksessa on. Toki jos menet hienoihin lastenvaateliikkeisiin niin saat vähemmän kuin pakkauksessa on mutta vastaavasti huomattavasti parempilaatuista ja muodikkaampaa.

Ne kelan sivujen laskelmat siitä kuinka monen euron arvoinen pakkaus on ovat ihan perseestä. Siinä arvostetaan joka vaate ihan järjettömän hintaiseksi eikä kukaan ostaisi sellaisia rääsyjä kaupasta sillä hintaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kelan sivuilta näkee kuosit, värit ym. Ja Kelassa asioidessa sielläkin voi pyytää kansion katsottavaksi, jossa pakkauksen sisältö on. Vaihtuu muistaakseni kaksi kertaa vuodessa. Oikaiskoon joku, jos muistan väärin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi