Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja 1 v 7kk itsekseen syömiseen...

18.01.2008 |

Onko kenelläkään vastaavaa, että joutuu syöttämään lasta? Poika jo jossain vaiheessa söi itse, mutta nyt ei laita suuhun, ellen syötä. Karkaa pöydästä, tai pyörittää lusikkaa lautasella. Ja tätä on jatkunut jo pari-kolme kuukautta. Meinaa jo hermot mennä. Oisko mitään kikkoja? Sen tiedän, että stressaamalla ei ainakaan asia onnistu, ja että taatusti jo parin vuoden päästä syö (heheh), mutta kun on tulossa kaksi uutta tulokasta, niin täytyisi sitä ennen nyt oppia itse syömään.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi kesäloman loppuminen ja paluu päiväkotiin. Oli unohtanut lomalla (ikää juurikin 1v7kk) osaavansa syödä itse, mutta ekan tarhapäivän jälkeen pisteli taas ruokaa suuhunsa kuin vanha tekijä...

Vierailija
2/7 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vuoden ja 7kk vanha poika ei anna syöttää. Kamalaa katsottavaa, kun sotkee esim viilin kanssa. Tuntuu, että jää välillä nälkäiseksi, kun hötkyilee pöydässä. Mielenkiinto syömiseen menee aika nopeasti, mutta äidin on silti parempi pysytellä loitolla. Lusikkaa houkuttelevampi vekotin on haarukka. Sopivia liha ja kasvipaloja lautaselle ja haarukka käteen. Sujuu siististi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kokeilisit vaan olla syöttämättä ja söisit itse vieressä malliksi? Kelpaako sormiruokakaan? Tuskin taapero itseään nälkään tappaa lautasen äärellä...

Jaksuja!

Vierailija
4/7 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä joudun edelleen syöttämään meidän 1,5-vuotiasta. Lusikka ei vaan jostain syystä mene suuhun asti vaan syö joko " leikisti" laittamalla lusikan lähelle suuta ja esittää että söisi. Tai sitten vaan pyörittelee lusikalla lautasta ja lopulta alkaa sutata ruokaa pöytään tai alkaa syödä sormin jolloin kiellän, koska mielestäni ruoka syödään lautaselta lusikalla ei sormin! Sormiruokaa kyllä syö muuten, paloja laitan pöydälle lautasen viereen esim. leipää, hedelmää...Nyt meillä on alkanut oikea kiukuttelukausi, kun vain näkeekin lusikan - en siis saisi syöttää, mutta itsekään ei vielä osaa lusikalla syödä ja toisinaan ei edes halua ottaa lusikkaa käteensä ollenkaan vaan raivostuu jos käsken opetella syömään itse. Mikä tähän neuvoksi???

Meillä tämä siis johtaa siihen että leikittämällä tai sormiruokaa antamalla saan jotenkin huijattua että avaa suunsa lusikalle. Todellista taistelua välillä! Puoli vuotta söi jo todella hyvin ja isoja annoksia, nyt ruokailut ovat yhtä painajaista. Mitä tehdä?? Onko tämä vain vaihe, joka kestää niin kauan että oppii itse syömään? Eihän sitä toisaalta voi nälässäkään pitää, koska nälkä tytöllä on, mutta ei vain tahdo että syötetään!

Vierailija
5/7 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 1v 7kk taapero, ja näin syödään: välillä lusikalla, välillä sormin ja välillä syöttäen. Tapakoulua jaksan pitää joskus, mutta yleensä ajattelen, että kunhan nyt jotenkin syö.

Tavoitteena toki on, että oppisi ihmiseksi, ruokapöydässäkin. Koulutusta koko ikä...

Vierailija
6/7 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että muillakin samoja ongelmia ja tosiaan tuota ajattelin yrittää myös, että jos ei syö, niin joko söisi hetken päästä..Nyt alan nauttimaan itse irtonameista...oi joi, mikä hetki:)

Vierailija
7/7 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vieläkin, kun poika on tasan 2-vuotias, syötetään osa ruuasta, osann syö itse. Ja perheenlisäystä tuli meillekin, hyvin onnistuu syöttäminen samalla kun vauva on rinnalla:) Vähän takapakkiakin tuli meillä tuossa n. 1v10kk iässä, uhmaikä nosyi päätään ja vaikutti tietysti ruokailuunkin niin, että poika kieltäytyi kokonaan syömisestä. Mutta nyt näyttää taas paremmalta... Tilanteet vaihtuu koko ajan!