Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lapsella virus tms. tunkea ihon läpi näppylöinä??

Vierailija
18.01.2008 |

Pojallani alkoi yskä lokakuun lopussa. Ensi alkuun oli vähän räkäinenkin, mutta meni parissa päivässä ohi. Yskä jäi. Välillä helpotti ja sitten taas yltyi. Lähinnä aamuisin kuulosti räkäiseltä yskältä ja myöhemmin päivällä jos yski tai yöllä ni sellaista kuivaa yskää. Yhä edelleen yskä oli n. kuukauden jälkeen epämääräistä. Joku päivä yski muutaman kerran ja toisinaan lähes jatkuvasti. Joulukuu oli suht rauhallinen tuon yskän suhteen, mutta huomasin, että outoja näppyjä ilmestyi muutama selkään ja varsinkin oikeaan kainaloon sekä navan ympärille. Ajattelin, että josko molluskoita, mutta eivät sellaisilta ihan näyttäneet ja mahan muutama näppylä yhtyi ihottumaksi.

Nyt tammikuussa n. viikko sitten käytiin lääkärissä kun parina yönä oli yskinyt niin kovin, että valvoi 2 tuntia kerrallaan. Lääkäri määräsi antibiootikuurin kun uloshengitys vinkui ja ventoline yskänlääkettä. Poika ei ollut kahteen kuukauteen ollut tippaakaan räkäinen ja ihmettelin kovin tuota lääkärille. Hän sanoi, että räkä on jäänyt keuhkoihin. Näytin noita näppylöitä lääkärille, joita oli silloin jo alkanut nousta alavatsalle enemmän ja hän oli sitä mieltä, että ehkä alakavia molluskoita. No nyt alavatsa täynnä näppylöitä. Jos ei vesirokkoa olisi sairastettu ni sitä epäilisin. Juuri ennen lääkärissä käyntiä nuo näppylät lisääntyi, joten vaikka lisääntyi vielä hurjemmin antibiootin aloittamisen jälkeen niin tuskin siitä on reaktio. Nyt osa näppylöistä ihottumaisia kuten navan ympärilläkin. Poikaa ne eivät vaivaa yhtään. Ensi viikolla tilaan kontrolliajan lääkärille kuten suosittelikin. Minun mielestäni nuo näppylät ja ihottumat liittyvät jotenkin tuohon yskään. Uusia pesuaineitakaan ei ole käytetty ja hikinäpyt kokemuksen mukaan erilaisia.

Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Lääkäriin kyllä päästään ja lasta ei vaivaa mutta utelias minä kyselen :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 1vee tytöö oli ollut viikon yskässä niin jo tyrkytettiin melkeen jotain infektio astmaa diagnoosiksi... tässä oireet: Oireet alkavat tavallisesti hengitystieinfektion, fyysisen rasituksen tai ärsyttäville hiukkasille (eläinpöly tai siitepöly) altistumisen yhteydessä. Oireita ovat yskä, hengenahdistus, liman eritys ja hengityksen vinkuminen. Lapsilla mukana on usein atooppinen ihottuma tai allerginen nuha. Oireet voivat kehittyä muutamassa päivässä tai vähitellen kuukausien aikana. Hyvin hoidettuna astma on lähes oireeton.

Vierailija
2/4 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän sit ala selviimän... jos sais vaikka iho&allergia sairaalaan lähetteen... toivotaan et syy selviää! tsemppiä teille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri sanoi, että pidetään mielesä tuo astman mahdollisuus. Pojalla kyllä yskä pahenee rasituksen yhteydessä. Olen muutamat kerrat joutunut opettajalle ilmoittamaan, että voisiko levätä jumppatunnilla jos kovin yskittää. Poika on myös kovin allerginen koivun siitepölylle. nyt ei ole otettu kokeita, mutta 3-vuotiaana kun kokeet otettin ni arvo oli yli 100 kun sallittu raja on muistaakseni 0, jotakin.

Vierailija
4/4 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun suvussa on paljon astmaa ja allergiaa :) (onnex mä ja mun lapset ollaan säästytty ainakin toistaseksi) t. 3