Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko rytmihäiriöt tulleet jäädäkseen vai

Vierailija
18.01.2008 |

voiko niistä päästä joskus eroon??? Ilmeisesti stressistä tulleita pompahduksia, lisälyöntejä tulee yksi silloin, toinen tällöin, mutta välillä joka päivä, välillä harvemmin. Lääkärissäkin olen käynyt. Mutten huomannut kysyä, että pääseekö tästä eroon hengissä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trigeminia että joka kolmas on lisälyönti.

Vierailija
22/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se joka niistä puhui

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi perättäistä lisälyöntiä on kupletti. Bigeminia (huomaa kirjoitusasu) on sitä, että joka toinen lyönti on ekstra.

Vierailija
24/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en enää muista numeroita...sain kerran vuosia sitten muutaman kuukauden kuurin jotain tosi lievää ahdistuslääkettä, kun mulla meni stressi elämäntilanteesta johtuen (vaikea ero jne.) hirveän pahaksi ja sen myötä tuli silloin tosi pahat tykytykset enkä osannut enää edes nukkua. Se kyllä auttoi, koska se nimenomaan rauhoittu mielen. Se ei ollut mikään sinänsä rauhoittava lääke mutta ahdistuksen hoidossa käytettävä lääke, jossa on minimaaliset sivuvaikutukset. Mulla on myös paniikkihäiriötaipumusta :)...yllättäen. Beetasalpaajaa voidaan siihenkin käyttää mutta varsinaisesti se ei ole paniikkilääke. Itse en ole koskaan suostunut kokeilemaan mitään " pameja" enkä varmaan kokeilekaan, jos ei ihan pahaksi tilanne joskus mene.

Itse olen vuosien varrella oppinut rauhoittamaan myös itseäni. Hengitysharjoitukset sun muut olisi varmaan hyviä ja rentoutusharjoitukset ja venyttely muuten myös! Jos rintaranka on jäykkä ja tukossa, kuten jännittäjillä usein, se provosoi sydäntuntemuksia! Olen spesialisti :D.

Vierailija
25/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Trigeminia että joka kolmas on lisälyönti.

Mulla oli viime raskauden lopussa tällainen kausi, jossa mielestäni joka toinen tai kolmas oli " kummallinen lyönti" . Siis säännöllisesti. Kävin silloin sydänfilmissä, joka oli lääkärin mukaan täysin normaali. Ja siis mun mielestä mulla oli niitä silloin koko ajan...Mistähän se mahtaa johtua?!

Vierailija
26/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa, onko minulla niska-, selkä- ja rintalihakset aivan jäykkiä. No kyllä! Ja se todellakin pahentaa tuntemuksia. Jooga on aika hyvä juttu tähän rentoutumiseen, mutta ajanpuutteen vuoksi harrastan sitä vain kausiluonteisesti kotona. Luulen, että liikunta voisi auttaa myös, mutta kävelyä kummallisempaa en ole tämän diagnoosin jälkeen kokeillut. Pyöräily voisi olla tasaisen kuormittavaa ja sopivaa - uinti kai myös.

Vierailija
27/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja etenkin raskausaikana niitä on monella ja paljon.

Vierailija
28/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille, keskustelijat ja etenkin kohtalotoveri! Jatketaan juttua joskus myöhemmin.

Vierailija
29/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Arvaa, onko minulla niska-, selkä- ja rintalihakset aivan jäykkiä. No kyllä! Ja se todellakin pahentaa tuntemuksia. Jooga on aika hyvä juttu tähän rentoutumiseen, mutta ajanpuutteen vuoksi harrastan sitä vain kausiluonteisesti kotona. Luulen, että liikunta voisi auttaa myös, mutta kävelyä kummallisempaa en ole tämän diagnoosin jälkeen kokeillut. Pyöräily voisi olla tasaisen kuormittavaa ja sopivaa - uinti kai myös.

" Harrastan" kotona iltaisin venyttelyä eli käyn läpi noita yläosan lihaksia, jos vain ehdin ja jaksan. Jooga on pitänyt kokeilla mutta se on vain jäänyt...olisi varmasti tosi hyvä! Liikunta auttaa! Tosin mulla saattaa joskus tulla lisälyönti liikkuessakin, jos vaihdan äkkinäisesto asentoa (käännän ylävartaloa yllättäen tms.) mutta ei kovin usein...Lenkkeily sopii mulle, tosin nyt en ole sitä ehtinyt enkä jaksanut harrastaa, kun on ollu tniin paljon muuta. Tarkoitus kyllä olisi :). Kuulemma vähintään 10 min sykettä nostava liikunta tekee hyvää sydämelle.

Vierailija
30/30 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Television ääreen siirryn minäkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi