Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 14-vuotiaan tulla yksin toiselta mantereelta lentokoneella niin,

Vierailija
17.01.2008 |

että vaihto olisi Madridissa ja väli yli 7 tuntia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on reipas ja osaa ja uskaltaa kysäneuvoa niin antaisin

Vierailija
2/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi suora lento niin saattaisin harkita. Riippuu paljon tilanteesta ja lapsesta.

Itse olen aikoinaan lähtenyt yksin Lontooseen töihin. Olin silloin 15 v ja vietin siellä koko kesän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se vaihtoaika Madridissa olisi? Lapselle voi soittaa kun hän on kentällä ja varmistaa, että lapsi menee ekaan koneeseen. Sitten seurata netistä kun kone laskeutuu ja soittaa taas ja varmistaa, että lapsi on löytänyt oikean lähtöportin ja sitten taas koneen lähtiessä vielä varmistaa soittamalla, että lapsi on menossa oikeaan koneeseen. Eli jos lapsi on matkustellut aiemminkin vaihtolennoilla ja muutenkin reipas niin voisin päästää yksin matkalle.

Vierailija
4/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viattomille suomiteineille

Vierailija
5/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on itse ihan intona mahdollisuudesta.

On erittäin kielitaitoinen, omatoiminen ja sanavalmis.

Mutta hädin tuskin 14-vuotias.

ap

Vierailija
6/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paljonko se vaihtoaika Madridissa olisi? Lapselle voi soittaa kun hän on kentällä ja varmistaa, että lapsi menee ekaan koneeseen. Sitten seurata netistä kun kone laskeutuu ja soittaa taas ja varmistaa, että lapsi on löytänyt oikean lähtöportin ja sitten taas koneen lähtiessä vielä varmistaa soittamalla, että lapsi on menossa oikeaan koneeseen. Eli jos lapsi on matkustellut aiemminkin vaihtolennoilla ja muutenkin reipas niin voisin päästää yksin matkalle.

Vierailija
7/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 7 tuntia Madridissa tulee luultavasti kulutetua lentokentällä, koska ei siinä mihinkään kaupungille ehdi rilluttelemaan. Tylsäksi saattaa käydä, mutta kun monet olivat huolissaan siitä mitä kaikkea voi tapahtua, niin mä ainakin pidän lentokenttiä varsin turvallisina paikkoina. Ja kielitaitoinen jos on, voi aina kysyä jos ei löydä porttia tai tiedä mitä pitäisi tehdä tms.

Vierailija
8/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku pitää seuraa ja vahtii että päätyy oikeaan koneeseen?

Vierailija
9/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tylsäksi saattaa käydä, mutta kun monet olivat huolissaan siitä mitä kaikkea voi tapahtua, niin mä ainakin pidän lentokenttiä varsin turvallisina paikkoina.

Hyvää lukemista ja musiikkia vaan matkalle mukaan. Onko teillä esim. joku kortti jolla voisi käyttää jotain loungea?

Vierailija
10/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tuon ikäinen vielä matkustaakaan ilman saattaajaa jos koneen vaihto? Suoralla lennolla Finski vaati saattajan lähtökentälle ja odottamaan kunnes kone lähtee. Ja myös vastaanottaja pitää nimetä etukäteen.

Vierailija
11/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen saattaa pelästyä vielä aika paljon, jos koneeseen tulee joku konevika tms. joka viivästyttää lähtöä tms. Seitsemän tunnin odotus kentällä on myös aikuiselle pitkä aika ja 13-14 vuotiaalle aivan liian pitkä aika pyöriä yksin vieraalla kentällä.

Vastaukseni on siin selvästi: EN ANTAISI.

Vierailija
12/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippu tilaisuus päästä maahan johon meillä ei muuten olisi varaa.

pelottaa ja kauhistuttaa.

Mietin vielä.

ap

Vierailija
13/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Saako tuon ikäinen vielä matkustaakaan ilman saattaajaa jos koneen vaihto? Suoralla lennolla Finski vaati saattajan lähtökentälle ja odottamaan kunnes kone lähtee. Ja myös vastaanottaja pitää nimetä etukäteen.

Vierailija
14/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lentokentällä odottelee, niin mitä pahaa voi tapahtua? Varautuu vaan niin, että on paljon tekemistä ja voihan siinä unetkin ottaa. Ei siitä niin kauaa ole, kun itse olin samanikäinen ja oishan se varmasti etukäteen jänskättänyt, et miten siitä selviää, yksin vieraassa maassa, mutta en epäile enää hetkeäkään et oisinko selvinnyt. Ei tuon takia kannata mielestäni päästää hyvää tilaisuutta lipumaan käsistä :)

Vierailija
15/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välilaskupaikassa on aikaeron ja pitkän matkustusajan takia jo niin väsynyt että kokenut aikuinenkin voi tehdä hölmöjä, saati sitten lapsi. 7 tunnin odotus yksin kentällä on siinä tilassa aivan liikaa, lapsi ei osaa kunnolla huolehtia itsestään. En päästäisi meidän 16-vuotiastakaan.

Mutta jos matkaan ei liity yhtään ylimääräistä valvomista eikä olennaisesti aikaeroja niin sitten voisin ehkä harkita.

Vierailija
16/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen hän on nukahtamaan? Millainen hän on erittäin väsyneenä, säilyykö toimintakyky? Jos hän nukahtaa erittäin väsyneenä, huomaako hän, jos matkatavarat viedään vierestä? Ja herääkö lähtemään portille?

Vierailija
17/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu hyvin todennäköisesti koneessa.

Kentällä ei pysty nukkumaan, ei osaa nukkua tilassa missä ihmisiä häärää ympärillä.

Kentälle olisi mp 3 ja paljon lukemista. On kova lukemaan.

Ja kahvilassa voi käydä syömässä. Kentältä ei poistuisi.

Matkatavaroista osa jäisi sinne mistä lähtee, vain helposti kannettavat mukana.

Tämä pian 14-vuotias on joutunut kaksi kertaa elämässään äkilliseen tilanteeseen, joissa osoittanut kriisinhallintakykyä ja rauahllisuutta ja johdonmukaisuutta.

Ja kuten sanoin, on sanavlmis ja kielitaitoinen. (Espanjalla ja ransakalla pärjää, Englanti lähes toinen äidinkieli).

Vuotta vanhempaa veljeään en päästäisi.

Vielä mietin.

ap

Vierailija
18/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
19/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni olin tuon ikäisenä Englannissa kuukauden kielikurssilla ja kävimme myös Lontoossa ilman " vanhempia" .

Vierailija
20/32 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme