Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurin äiti valitti lapseni vaatteista

Vierailija
16.11.2008 |

En olisi uskonut, että näinkin voi käydä. Naapuriperheen äiti avautui minulle tänään todella negatiivisella asenteella, aiheena se, että lastemme ulkovaatteet ovat liian hyvät.

Myönnän, että lapsilla on kunnolliset ulkoiluvaatteet, niihin on satsattu siksi, että ulkoilemme paljon. Kummallakin lapsella on nyt välikausivaatteena reimatecit, vaihtoasuna remun kosteussuojatut. Vaihtoasu siksi, että esim päiväkotipäivinä lasten tulless kotiin ovat puvut päältä märät ja kun ruokailun jälkeen lähdemme ulos, en halua niitä vielä kosteita pukea uudelleen päälle. Viikonloppuisin ulkoilemme monta kertaa, joskus on takki sisältä hikinen jne joten vaihtoasu on ainakin meillä osoitautunut todella tarpeelliseksi,

Jaloissa lapsilla kunnon goretexit ja niitäkin on kaksi paria kummallekin juuri ylläolevien syiden takia.

Hanskoina reimatec+ ja niitäkin useampi pari kummallakin lapsella - eri värisinä jotta parit erottaa.

Naapurin mielestä puen lapseni liia kalliisti. Naapurin kritiikin syynä ei kuitenkaan ole ekologiset syyt vaan se, että lasteni vaatteet ovat liian kalliit, ei kuuloema ole hyvä että on noin kalliita ulkovaatteita.

Myönnän, että ostan vaatteet uutena, mutta ne kiertävät vielä meidän jälkeen kahden perheen kautta ennenkuin ovat loppuunkulutetut.

Voiko lapsella olla liian hienoja, kalliita ulkovaatteita? Onko naapurien asia puuttua asiaan? Ja sen lisäisin vielä, että lapset saavat ihan rauhassa ulkoilla ja sotkea, sitä en vahdi.

Mikä rassaa naapuria? ottaa todella päähän, kyttääkö se kaikki ostokseni? Vai ottaako sitä vain päähän, että yh-äidillä on varaa pukea lapsensa muuhunkin kuin reikäisiin 5e haalareihin? (naapuri kyllä tietää, etten saa mitään tukia vaan kustannan itse elämäni)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti lapsesi oletkin keskimääräistä kalliimmin pukenut. Itse en kyllä kehtaisi avautua tuollaisesta vaikka kuinka olisin kateellinen.

Vierailija
42/46 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei ap, taputapa itseäsi olkapäälle, kun olet niin hel-vetin hyvä ja tunnollinen äiti, kun kerran kalliita vaatteitakin lapsellesi ostelet!

Voi elämä, ei jatketa tätä ketjua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kieltämättä jos täällä tällaisen aloituksen lukisin niin provoksi epäilisin minäkin.

Tarkoitus ei ollut kehuskella vaan ihan suoraan ihmetellä, sillä äidille kun en pystynyt mitään sanomaankaan kun jäin lähinnä suu auki tuijottamaan.

Tavalliset reimatecit eivät ehkä kestä sille kolmannelle lapselle, reimatec+ ja remut kyllä kestävät. Ovat ilmeisesti kylläkin viimeisessä paikassa kakkospukuina. Vaatteet menevät siis minulta hyvälle ystävälleni, joka taas kierrättää ne eteenpäin työkaverilleen.

Vierailija
44/46 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten naapuri pukee lapsensa. onneksi... meillä on reimateccia ja sit halpista.. käytössä se vaate, mikä sillä pukemishetkellä sattuu miellyttämään.

Vierailija
45/46 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä ihmettelen, kuinka paljon te oikein ulkoilette?!

Hoitopäivän jälkeen ulos? Koska hoitopäivä päättyi?

Viikonloppuisin monta kertaa ulkona? Siis yhden päivän aikana?

Kuinka sä yh-äiti ehdit tehdä ne ruuat ja yleensä kotityöt, kun luuhaatte ulkona koko ajan?

Vierailija
46/46 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitopäivän jälkeen olemme kotona hiukan klo 16 jälkeen, lapset syövät pientä välipalaa, minä valmistan ruuan ja laitan sen uuniin. Lähdemme ulos ja ulkoilemme siellä tunnin verran, teemme pihatöitä tai käymme läheisellä leikkikentällä. Tulemme sisälle, ruoka on kypsynyt uunissa joten teen lisukkeet ja syömme yhdessä. Ruokailun jälkeen luemme, juttelemme, leikimme, askartelemme, löhöilemme yhdessä. Iltatoimien jälkeen laitan tiskikoneen pyörimään, samoin pyörii pyykkikone (ei tosin joka päivä). Lasten mentyä nukkumaan teen työjuttuja, järjestelen paikkoja, ripustan pyykit kuivumaan, luen, nettailen jne.

Viikonloppuisin ulkoilemme päivässä useamman kerran, mitä ihmeellistä siinä on? Aamupäivällä muutaman tunnin, iltapäivällä samoin. Joskus lapset haluavat oman pihan hiekkikselle naapurin lasten kanssa joten ulkoilevat sitten vielä senkin aikaa (ovat katse-etäisyydellä). Viikonlopun ulkoilut ovat leikkipuistoa, metsäretkeä, pyöräretkeä yksin tai ystäväperheiden kanssa.

Kotityöt ehtii tehdä todella hyvin, ei niihin nyt tunteja päivässä mene =) Vaikka täälläkin on ollut aloituksia pyykinpesun rankkuudesta niin meillä kone kyllä tekee sen homman. Siivoukseen ei mene kauheasti aikaa, koska siivooja käy kerran kahdessa viikossa tekemässä kunnon siivoukset: siinä välissä vain imuroin, järjestelen, pyyhit joskus pölyt ja siivoan vessan. Ruuanlaittokaan ei vie puolta elämästä, vaikka kaiken teenkin itse: kun hieman suunnittelee niin pystyy hyödyntämään edellisen päivän ruokaa tai osaa siitä.

Elämä on juuri niin hankalaa kuin itse kuvittelee =)