Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran omistajat - Tyhmä? kysymys aamurutiineista

Vierailija
16.01.2008 |

Meille on tulossa koira. Olen miettinyt aamurutiineja, miten työssäkäyvät klaaraa ne. Eli nyt pennun kanssa, heti herättyä ulos, sitten aamusapuska, uudelleen ulos, sitten töihin. Niinkö? Vai millainen aamuohjelma teillä on? Meillä töissä käyvät vanhemmat, kaksi koululaista.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu kateltiin toisiamme ja maanantaina heti arkeen kiinni. Koskaan ei ole sisälle pissinyt tai kakkinut. Alkuun kävin kesken päivän kotona koiraa kusettamassa, mutta vain eka viikon. Sen jälkeen ollut kotona yksin kokonaisia päiviä (vajaa 9 tuntia). Nykyisin ei herää ennen 7 vaikka yrittäis tökkiä hereille. On tottunut siihen, että herää vasta siihen kun viimenen nousee sängystä ylös ja se käyttää ulkona vasta omien aamutoimien jälkeen. Koira ei edes yritä aiemmin ulos. Odottaa kiltisti kunnes jompi kumpi meistä ottaa hihnan ja lähtee ulos.

Vierailija
2/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti heräämisen jälkeen pissattaa varmasti ja ruuan jälkeen myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tehtiin ainakin näin; aamulla nopiaa vaatteet päälle ja ulos, sitten tehtiin itse omat aamutoimet, annettiin koiralle ruoka ja sen jälkeen taas ulos. meillä oppi nopeaa sisäsiistiksi, mutta osasi kyllä tehdä tarpeet jo paperille kun tuli meille 8vkosena.

ei kannata turhaan stressata, hyvin se menee =) jos asutte rivarissa tai omakotitalossa missä omaa pihaa niin vielä parempi, meillä ei sitä ollut.

ja onnea uudesta suloisuudesta =)

Vierailija
4/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies herää töihin klo 6 ja pissattaa koiran ja antaa ruoan. Minä vien vauvan kanssa koiran ulos (näin myös ennen vauvaa, koska pääsin töistä 9 jälkeen) klo 9 ja ollaan joku reilu tunti lenkillä. Iltapäivälenkki on siinä 15-16 maissa, sellanen tunti. Sitä ennen saa toisen ruoan. Sitten vielä puolen tunnin, tunnin lenkki illalla 20-21 maissa. Se vie kumpi ehtii.

Vierailija
5/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietty pentu eri. Me ajoitettiin pennun hankinta loma-aikaan, koska sen olis parempi rauhassa tutustua uuteen kotiinsa ja omistajiinsa ja ettei tarttis heti yksin jäädä. Me asutaan kerrostalossa, joten ei voi vaan päästää ulos pissalle, mutta nopeesti tuo oppi sisäsiistiksi. Hihnaan kannattaa rauhassa antaa tottua ja lenkkejä pidentää sitten, kun pentu kasvaa.

Vierailija
6/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tulee viikkoa ennen hiihtolomaa, joten joutuu raukka tottumaan heti viikonlopun jälkeen yksinoloon, mutta sitten ollaan viikko kotona. Lapset pääsee joskus sentään jo yhdeltä. Kieltämättä yksin jättäminen jännittää, mutta toivottavasti selvitään. Onhan ymmärrettävää, että kasvattaja haluaa pennuista eroon. Kaikki pennut ei synny huhti-toukokuussa. T. ap

Vierailija
7/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sillon pentu joutuu heti alkaa olla yksinkin kotona, ei tule eroahdistusta kun heti oppii. toinen pentu otettiin kun oltiin lomilla, no pari viikkoa oltiin kotona niin kyllä se koira heti luuli ettei joudu paljoa oleen yksin kotona.

itse suosittelen että suoraan arkisiin puuhiin eli töiden lomassa.

Vierailija
8/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vahnempani hankkivat koiran, kun jäivät eläkkeelle ja itse olin jo maailmalla. Asumme omakotitalossa, joten pikkuisen ulkoilutus onnistuu sikäli. Lapset ovat ala-asteella, joten menevät joskus yhdeksään, yhteä päivänä vasta kymmeneen, pääsevät yhden kahden paikkeilla. Koiranpentujahan on tarjolla koko ajan. Kuka ne sitten ostaa, vain eläkeläiset, työttömät ja kotiäidit? Totta kai haluamme tarjota pennulle hyvän kodin, mutta realiteetit on. Ap

Vierailija
9/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä aina ollut koiria, mutta mies allerginen!

oon ton kympin kanssa samaa mieltä. mutta muistakaa alkaa heti opettaa koiraa.

minkäs rotunen koiruli on kyseessä?

Vierailija
10/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimme totuttaa koiran taluttimeen heti ja aluksi ulkoilemme vain omalla pihalla, ainakin lapset. Heitä on jo kielletty menemästä muualle. Naapurin räkyttävä kleinspitz voi kieltämättä olla vaarallinen...Toisaalta minusta on koiran kiusaamista, jos se joutuu odottamaan tuntikausia meitä vanhempia ennen kuin pääsee asialle. Ap

Vierailija
11/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko lapset pieniä, tuleeko tarve mennä esittelemään pentua kavereille... ala-luokkalaiseen en luottaisi. t.22

Vierailija
12/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toisaalta minusta on koiran kiusaamista, jos se joutuu odottamaan tuntikausia meitä vanhempia ennen kuin pääsee asialle. Ap

Meillä kaksi koiraa, nuorempi puolivuotias. Minä herään kuudelta, koirat jatkavat uniaan. Mies herää seitsemältä ja vie ne ulos, silloin alkaa mieletön jodlaus. Eivät reagoi minun heräämiseeni, kun tietävät etten vie niitä aamupissalle.

t.22

Vierailija
13/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pääsee ulos n. klo 17? Muuten, jaksaako se odottaa siihen asti ruokaansa, sitäkin olen miettinyt. Lapset ovat 10 ja 12 vuotiaita, heidän luokkakavereista ovat jotkut ulkoiluttaneet koiraa 7-vuotiaasta. Yksikin 12-vuotias ulkoiluttaa 3a tiibetinspanielia. Ap

Vierailija
14/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten suhteen tee ratkaisu itse. Muista kuitenkin ottaa vastuu mahdollisista vahingoista.

Vierailija
15/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä moni pentu pissaa aamulla paljon ja juuri näin kahteen otteeseen. Ruokaaa on syytä antaa aamullakin, jos seuraava ruoka on vasta viideltä. Itse ruokkisin pientä myös päivällä, kolme ateriaa on pennulle tarpeen, että se jaksaa syödä tarpeeksi.

Vierailija
16/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä on melko pienikokoinen koira ja lapsi on opastettu koiran käsittelyyn. Itse asiassa niin hyvin, että pärjää jopa naapurin isokoisen koiran kanssa paremmin lenkillä kuin talonväki itse.

Koirien elekielestä on hyvä opettaa lapsille ainakin alkeet. Siihenkin löytyy hyviä lapsillekin sopivia kirjoja.

Vierailija
17/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulisi mieleenkään etteivät voisi. Meillä collie 5 kk ja pienestä pitäen tuon ikäiset taluttaneet. Varmaan tässä ketjussa puhuttiin lapsista noin 7 v. Tai sitten ihmiset ovat jotenkin ylisuojelevaisia. 12 vuotiashan menee haloo yläaseteelle ja monet ovat jo pidempiä kuin vanhempansa

Vierailija
18/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitavat ruuuat, ulkoilut, mahdolliset pissavahingot jne. Lapsilla tarkoitettiin tässä 7-8 vuotiaita.

Vierailija
19/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä kaksi koiraa, nuorempi puolivuotias. Minä herään kuudelta, koirat jatkavat uniaan. Mies herää seitsemältä ja vie ne ulos, silloin alkaa mieletön jodlaus. Eivät reagoi minun heräämiseeni, kun tietävät etten vie niitä aamupissalle.

t.22

pentu EI TODELLAKAAN pysty odottamaan 8 tuntia että pääsee pissalle. Aikuinen koira kylläkin. Mutta tässä jutussa kyse pentukoirasta

Vierailija
20/29 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualle vieminen on vähän niin ja näin sen vuoksi, että koiran kanssa voi tulla tilanteita, joita lapsi ei pysty hanskaamaan. Entä jos toinen koira tulee päälle tai hihna päästyy kädestä ja koira karkaa jne. Vasta yläkouluikäinen alkaa selvitä tuollaisista. Lisäksi on tärkeää opettaa lapselle, miten koiraa kohdellaan. Lapset ovat usein koirankäsittelyssä ja koulutuksessa kärsimättömiä ja kovakätisiä. Suuttuvat koiralle, jos koira ei heti ymmärrä, mitä he haluavat yms. Lapsille on siis syytä opettaa, että jos koira ei tottele, se johtuu siitä, että se ei tiedä, mitä siltä halutaan, tai se ei osaa sitä tehdä, ei siitä, että se olisi tuhma tai tyhmä (ja niin se yleensä onkin, koira äärimmäisen harvoin on " tahallaan" tottelematon.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän