Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet henkilöstä joka on ylikoulutettu työtehtäväänsä

Vierailija
16.01.2008 |

esim. ope siivoojana.

Haluaisin nyt " helpon" homman kun lapset pieniä.

Täysin kunnianhimoton

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on koulutus ja myös toinen koulutus kumpikin ns. hyviä aloja ja lisäksi on kokemusta muutamasta muustakin alasta.

Mikään työ/koulutus ei ole turhaa ja tuo elämänkokemusta myös tehdä muutakin.

Sinulla on asenne vamma joka johtuu sivistyksen puutteesta sekä elämänkokemuksen rajallisuudesta.

Vierailija
22/26 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettekos kuulleet ammatinvaihtajista, burn-outista, urakriisistä jne.

Siinä vaiheessa kun esim. yliopistoon mennään opiskelemaan, aika harva vielä tietää missä ammatissa tarkalleen haluaa toimia. Itse asiassa esim. monella humanistilla ja yhteiskuntatieteilijällä ei ole välttämättä hajuakaan siitä, eikä tutkinto välttämättä kouluta suoraan mihinkään ammattiin.

Sitten on näitä loppuunpalamisia (itse olen sen kokenut, enkä enää halua päällikkötason hommiin ainakaan moneen vuoteen) ja elämänarvojen muutoksia. Miehen työkaveri mm. vaihtoi DI:n työt luomuviljelyyn.

Eikä niitä töitä joka alalla akateemisillekaan noin vain löydy VAIKKA itsekin olisi aktiivinen. Riippuu hyvin paljon alasta/tutkinnosta sekä asuinpaikasta. Sekään ei rekrytoijan näkökulmasta näytä hyvältä, ettei tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo mitä noi mun alan esimiehet tekee niin puistattaa ajatella itseäni samassa hommassa. Jatkuvasti kokouksia, raporttien vääntämistä, ovat puun ja kuoren välissä alaisten ja ylempien pomojen välissä. Tunnen itseni, stressaantuisin hirveästi sellaisessa työssä. Teen mieluummin pienemmällä palkalla saman alan " alempia" suorittavia hommia ja säilytän mielenrauhani.

Vierailija
24/26 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rohkeus riittäisi ja miehen tulot hiukan paranisivat, voisin tehdäkin tuon keikauksen. Varmaa on, että suvussa sitten tädit supisisivat, etten pärjännytkään oikeassa työssäni ja " jotain siellä tapahtui" ... Tiedän silti monia, jotka kadehtisivat muutostani, koska ovat itse samassa oravanpyörässä.

Vierailija
25/26 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mitä ajattelet henkilöstä joka on ylikoulutettu työtehtäväänsä"

Jos on työkaverina, olen tyytyväinen älykkäästä työkaverista, tiedän, että hän voi todennäköisesti auttaa, jos joudun vaikeuksiin omassa työtehtävässäni.

Vierailija
26/26 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan sellaisen työn jossa on siedettävä olla, palkka tulee säännöllisesti eikä tarvitse miettiä työasioita vapaa-ajalla. Ahdistaa ajatus työstä, jossa pitäisi " edetä" .

Paitsi että olen vielä sellaisessa työssä joka vie mehut.

Jos jään kotiin, kuten joku ehdotti, emme pärjää taloudellisesti. Minulla vakituinen työsuhde ja pomo ei ymmärrä miksen halua käyttää kykyjäni työelämässä