tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20091)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen sitten varmaan ihmetystäni siitä, miten paljon kallista ja ihmeellistä kosmetiikkaa esim. noilla Sokoksen kampanjapäivillä on ylipäätään myynnissä ja sitä, että joku noita isolla summalla ostelee. Olen itse ruma ja lihava keski-ikäinen nainen, mutta aina olen pärjännyt ilman tuollaisia. Toki perushygieeniaa saippuaa, shampoota, suihkusaippuaa, hammasharjaa, hammastahnaa, hiusharjaa ja kuukautissuojia käytän. Tuossakin on jo pitkä lista tarvittavia tuotteita.
Kosmetiikassa on toki paljon turhaa ja ihan täyttä markkinointihuttua ja turhia tarpeita. Mutta siltikin olen sitä mieltä, että jos itse pärjää nivean peltirasialla niin jonkun toisen tarve voi ihan oikeasti olla jotain muuta ja enemmän.
Luin jonkun kirjoituksen, jossa joku keski ikäinen kirjoitti käyttää tummelia ja kuulemma jatkuvasti kehutaan, kun on nuoren näköinen. Se mamma oli niin luontaan poistyöntävän näköinen, mun on vaika kuvitella miksi edes joku tuntematon mies tulee hänelle juttelemaan, saati sitten arvuuttelemaan ikää
Ihmiset kirjoittaa ja uskoo niin hölmöjä juttuja. Yleinen juttu on leikkaa omat hiukset paremmin, kuin kampaja.
Voi olla, että tavalliselle maatiehiirelle esim silmänympäryysvoide, seerumi ja hiusväri tekisi ihan ihmeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen sitten varmaan ihmetystäni siitä, miten paljon kallista ja ihmeellistä kosmetiikkaa esim. noilla Sokoksen kampanjapäivillä on ylipäätään myynnissä ja sitä, että joku noita isolla summalla ostelee. Olen itse ruma ja lihava keski-ikäinen nainen, mutta aina olen pärjännyt ilman tuollaisia. Toki perushygieeniaa saippuaa, shampoota, suihkusaippuaa, hammasharjaa, hammastahnaa, hiusharjaa ja kuukautissuojia käytän. Tuossakin on jo pitkä lista tarvittavia tuotteita.
Kosmetiikassa on toki paljon turhaa ja ihan täyttä markkinointihuttua ja turhia tarpeita. Mutta siltikin olen sitä mieltä, että jos itse pärjää nivean peltirasialla niin jonkun toisen tarve voi ihan oikeasti olla jotain muuta ja enemmän.
Luin jonkun kirjoituksen, jossa joku keski ikäinen kirjoitti käyttää tummelia ja kuulemma jatkuvast
Opettele mieluummin kirjoittamaan oikein, kuin vain peittelemään keinotekoisesti sitä omaa rumuuttasi.
Mä sain tänään käytettyä vartalokuorinnan ja kosteusvoiteen loppuun. Taas pari hutiostosta sitkeästi käytetty loppuun. Liian tuoksuvia omaan makuun eikä tule samoja toiste ostettua. Kasvonaamiotuubi alkaa myös olemaan pian lopussa, ihanaa! Tykkään kosmetiikasta, mutta usein jää käyttämättä joko liian voimakkaan tuoksun tai muun allergisoivan asian vuoksi. Joskus laiskuuttaan. Mutta nyt on tehokäytössä kaikki vähemmän hyvät, jotta saan tilaa vain lemppareille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joku nauttii siitä että saa ostaa sen kivan ja hieman kalliimman chanelin huulipunan tai ysl ripsivärin tms ja se on arjen pientä luksusta ja iloa elämään. Monesti ainakin tavarapaljouden näkökulmasta itse harrastan sellaista että ostan jonkun yhden vähän kalliimman ja spesiaalimman jutun sen sijaan että ostan kymmenen halpaa. Se voi olla juuri se muutaman kympin huulipuna tai melkein satasen hajuvesi mutta käytän niitä sitten paljon ja niitä on harkittu määrä, ne tuovat iloa arkeen ja juhlaan ja en hamstraa sitten mitään muutaman euron markettikrääsää. Harrastuksensa kullakin.
Oon 50+, mieheni saman ikäinen. Oon käyttänyt kaikenmaailman voiteet sun muut ihmeseerumit alle kakskymppisestä, tosin omassa nuoruudessa kaikkea ei ollut niin paljon kuin mitä on nykyään. Silmänympärysvoiteita, kalliita, olen käyttänyt joka ikinen päivä siitä asti kun olen täyttänyt 22. Muistan sen hyvin koska pääsin töihin firmaan josta sain ostaa henkilökunnan hintaan kosmetiikkaa ja vähän muutakin. Ja kuinka ollakaan, mieheni joka ei koskaan ole käyttänyt mitään voiteita näyttää aivan yhtä nuorelta (tai vanhalta) kuin minä, ei ole ryppyjä yhtään sen enempää. Kumpikaan ei tupakoida. Eli kyllä ne on enemmän geenit jotka määrää ja tupakasta kannattaa pysyä loitolla jos ryppyjä pelkää. Olisi aika muhkea osakesalkku tänä päivänä jos noista meikki- ja ihmevoiteista ja naamioiden hinnoista olisin vaikka puolet pistänyt säästöön. Valitettavasti se henkilökunta-alennus ei kestänyt kuin 3 vuotta mutta sen verran kauan että totuin ja koukutuin kalliisiin tuotteisiin. Myönnän kyllä vieläkin että kivaltahan ne tuotteet tuntuu, tuoksuu hyvältä ja kauniit purkit näyttää hyvältä mutta jos raha on tiukassa niin suosittelen jättämään ne kaupan hyllyyn.
Mä tykkään, et on perusarkimeikit ihan halvimmasta sarjasta itselle sopivimmat ja sitten on yksi kalliimpi huulipuna ja hajuvesi. Essencellä on hyviä edullisia arkimeikkejä. Luksusluokan huulipuna mulla on yleensä Querlainilta tai YSL. Hajuvesissä vaihtelen aina kun loppuu eri merkkejä. Lancomella hyviä tuoksuja, samoin Givenchyllä. Ennen mulla vallitsi purkkikaaos, nykyään vain muutamat meikit. Arjessa kulmakynä, ripsiväri, päivävoide ja huulirasva, joka on Labellon. Pieni meikkikukkaro riittää.
Meitä on niin moneen. Mä käytän nimenomaan vain Niveaa sinisestä peltipurkista. Hiukset pesen lasten Linna-shampoolla. Huuliin Labelloa.
Minä pakkasin tänään valmiiksi kaikki tavarat jotka aion viedä mukaani ensi viikolla uuteen kotiini muuttokuormassa. Maanantaina kaveri hakee pakettiautollaan kaikki loput. Eli noin puolet jätän hänelle kirppistelyyn. Muutan yli puolet pienempään asuntoon kauemmaksi kalliista keskustasta.
Mua kyllästyttää niin kaikki täällä kämpässäni. Voisin ottaa pari matkalaukkua ja pakata niihin tärkeimmät ja sulkea oven perässäni. Kaikki on niin kulahtanutta ja muiden mulle lahjoittamaa romua.
Mä oon monesti miettinyt et jos ois uusi asunto, mihin sit veisi vain ne mitä oikeasti haluaisi pitää ja mitkä sisustukseen sopisi jne. Ja sit loput vanhaan kotiin jäävät kävis jonkun kanssa läpi ja antaisi vaikka just jollekin toiselle kirppiskamoiksi. Mut oon tajunnut et mulla on todella paljon tavaraa, joilla on vain mulle käyttöarvoa. Ei kukaan ottaisi edes ilmaiseksi vastaan mun vaatteita. Monessa jotain sanomista, reikää, nyppyä, ikitahraa, kangas ohentunut haaroista tms. Mutta mulla edelleen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on niin moneen. Mä käytän nimenomaan vain Niveaa sinisestä peltipurkista. Hiukset pesen lasten Linna-shampoolla. Huuliin Labelloa.
Mä taas tykkään kauneudenhoidosta, kasvoihinkin laitan aamuisin sekä iltaisin useampaa eri ainetta. En koe ollenkaan että kosmetiikkaan laittamani raha olisi turhuutta.
Jes, yksi torikauppa heti aamusta tehtynä ja pääsen viemään taas yhden paketin postiin. Välillä tekis mieli laskea mun tavarat, mutta tiedän laskematta, että liikaa on. Torissa jatkuvasti yli 100 ilmoitusta ja enemmänkin vois laittaa, mutta yritän nyt eka helpoimmasta päästä myydä pois. Vähän kattelen sesongin mukaan myytäviä, esim. kesävaatteita en enää lisää/vanhentuneita ilmoituksia uusi.
Mitä muilla menee nyt parhaiten kaupaksi? Mulla kirjat ja sisustusesineet.
Sain luettua eilen viimeisenkin lukemattoman kirjani ja huomenna vien kirjaston poistohyllyyn kaikki kirjani, vähän alle 20 kpl. Jatkossa lainaan kirjoja vain kirjastosta ja jos saan niitä lahjaksi vien poistohyllyyn heti luettuani. Itselle en jätä kuin kaksi keittokirjaa, joita en kyllä enää käytä, mutta joita katselen usein. Ovat mummini vanhoja.
Mä hävitin tänään kaikki lehdet, jotka oli vielä tarkoitus lukea tarkemmin. Kauhea stressi vain tuli, kun ei ikinä ehtinyt. Vanhimmat 2000-luvun alkupuolelta. En ole edes ostanut enää lehtiä moniin vuosiin.
Tietääkö kukaan saako talon rappukäytävään laittaa joulukuusta tai jouluvaloja. Olen joskus nähnyt jossain ja must se oli hauska ajatus. Nykyään ehkä paloturvallisuus estää, vai miten on?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon monesti miettinyt et jos ois uusi asunto, mihin sit veisi vain ne mitä oikeasti haluaisi pitää ja mitkä sisustukseen sopisi jne. Ja sit loput vanhaan kotiin jäävät kävis jonkun kanssa läpi ja antaisi vaikka just jollekin toiselle kirppiskamoiksi. Mut oon tajunnut et mulla on todella paljon tavaraa, joilla on vain mulle käyttöarvoa. Ei kukaan ottaisi edes ilmaiseksi vastaan mun vaatteita. Monessa jotain sanomista, reikää, nyppyä, ikitahraa, kangas ohentunut haaroista tms. Mutta mulla edelleen käytössä.
Miksi käytät jo loppuun käytettyjä vaatteita?
Olen ajatellut samaa. Laittaisin mielelläni jouluvalot porraskäytävän ikkunoihin. Onkohan se luvallista?
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan saako talon rappukäytävään laittaa joulukuusta tai jouluvaloja. Olen joskus nähnyt jossain ja must se oli hauska ajatus. Nykyään ehkä paloturvallisuus estää, vai miten on?
Ei tietenkään saa laittaa paloturvallisuuden vuoksi.
Mikähän olisi monikäyttöisin hygienia- tai kosmetiikkatuote. Haluaisin pärjätä vähillä tuotteilla.
Tytär 3v kävi just äsken karsimaan huoneessaan. Oven läpi kuuluu iloinen poit poit säättä säättä hmm hmm..