tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20091)
Mä en enää jaksa mitään myyntihommia. Ennen möin usein kivijalkakirppiksillä. En vaan viitsi enää. Just tuo, että haluan vain nykyisin nopeasti eroon kaikesta turhasta. Suurin säästö syntyy tietenkin siitä, että en osta mitään muuta kuin elintarvikkeita enää. Silti aina kaapeista löytyy jotain itselle turhaa. Sitä kun näkee nykyisin vaatteensa ja roinansa jotenkin uusin silmin. Joku vois sanoa, että olen tullut järkeväksi. Ruokakaupassakin osaan nykyään erottaa oikeat ruokatarvikkeet sieltä ultraprosessoidun turhuuden seasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tori on todella passiivista myyntiä ja tavaran poistoa. Laitat ilmoituksen ja siltikin istut niiden romujen keskellä. Kierrätyskeskus on nopein varsinkin jos kyseessä on joku parin euron tuote.
Minulla on periaatteena että jos laitan Toriin jotain myyntiin, myyntihinta on vähintään vitosen ja myyntiaika korkeintaan kuukauden, jos siinä ajassa ei mene niin lahjoitan tavaran muualle, en ala hilloamaan rompetta ikuisuuksia kotonani. Ehkä silloin jos käytössäni olisi jokin lämmitetty vaja tai ylimääräinen huone jossa voisi siististi säilyttää myytävää tavaraa, voisin pitää pitkiä myyntiaikoja.
Kävin eilen Sokoksen kampanjapäivillä. Pitkässä jonossa ihmettelin ihmisten ostoksia. Yksi osti ties mitä 300 eurolla ja toinen itselleni täysin turhaa kosmetiikkaa 90 eurolla. Järkytyin vähän. Niin, ja ostin itse paketin sukkia hintaan 11,90 euroa. Olen siis se aikaisemmin sukkien huonosta laadusta valittanut ja ajattelin kokeilla, jos nuo nyt ostamani muka paremmat sukat olisivat edes vähän parempaa laatua. Taidan käydä tuolla vielä toisenkin kerran ostamassa toisia sukkia. Ostaessa kassalta saa ensi viikolla voimassaolevia tarkouskuponkeja, joilla ajattelin ostaa tarvitsemani housut.
Vierailija kirjoitti:
Kävin eilen Sokoksen kampanjapäivillä. Pitkässä jonossa ihmettelin ihmisten ostoksia. Yksi osti ties mitä 300 eurolla ja toinen itselleni täysin turhaa kosmetiikkaa 90 eurolla. Järkytyin vähän. Niin, ja ostin itse paketin sukkia hintaan 11,90 euroa. Olen siis se aikaisemmin sukkien huonosta laadusta valittanut ja ajattelin kokeilla, jos nuo nyt ostamani muka paremmat sukat olisivat edes vähän parempaa laatua. Taidan käydä tuolla vielä toisenkin kerran ostamassa toisia sukkia. Ostaessa kassalta saa ensi viikolla voimassaolevia tarkouskuponkeja, joilla ajattelin ostaa tarvitsemani housut.
Ostiko se sen kosmetiikan sitten sinulle?
Mulla on ollut syyskuu todella hiljainen torikauppojen suhteen. Kolmet kaupat olen vain tehnyt, mutta silti tavaraa on lähtenyt mukavasti. 13 kirjaa, 6 mukia ja yhdet housut. Elokuussa tein 11 kaupat. 12 kirjaa, astioita ja pari vaatetta lähti postilla eri puolille Suomea. Vaikka kauppoja tuli eri määrä, sain lähes saman summan rahaa molempina kuukausina eli reilun 90 euroa. Olisi jäänyt tienaamatta, jos olisin myynyt vain kalliimpia tuotteita, kuten täällä moni on sanonut tekevänsä. Mun torikaupat on pääsääntöisesti alle 5e tuotteista, mutta yllättävän usein sama henkilö ostaa multa useamman tuotteen.
Hyvä mieli kun olen lopettanut kosmetiikan jemmaamisen. Olen aiemmin ollut aikamoinen hamsteri mutta älysin että tarjouksia tulee aina. Miksi käyttäisin kotiani varastona? Vielä on matkaa että kaikki kosmetiikka mahtuu peilikaappiin ja laatikostoon mutta sitä kohti mennään. Olin laivalla enkä ostanut mitään. En edes hajuvettä koska päätin vähentää sen käyttöä muutenkin. Tyytyväinen.
Nyt kipuilen kun pitäisi ostaa kaappi. Tarvitsenko vai en. Ei maksa kuin noin 100 (IKEA Billy) mutta silti olisi suuri uusi esine kotiin. Ehkä ostan sellaisen värin ja mallin jonka voin kierrättää joskus lapselle jolla on jo samaa sarjaa. Ennen olisin tilannut suitsait mutta nyt harkitsen..ja näköjään pitkään !
Hassua siksikin kun rahatilanne nykyään oikein hyvä. Mutta tavaraa en huolisi lisää sitten millään. Ennen oli edellä mainitut asiat aivan toisin päin !
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut syyskuu todella hiljainen torikauppojen suhteen. Kolmet kaupat olen vain tehnyt, mutta silti tavaraa on lähtenyt mukavasti. 13 kirjaa, 6 mukia ja yhdet housut. Elokuussa tein 11 kaupat. 12 kirjaa, astioita ja pari vaatetta lähti postilla eri puolille Suomea. Vaikka kauppoja tuli eri määrä, sain lähes saman summan rahaa molempina kuukausina eli reilun 90 euroa. Olisi jäänyt tienaamatta, jos olisin myynyt vain kalliimpia tuotteita, kuten täällä moni on sanonut tekevänsä. Mun torikaupat on pääsääntöisesti alle 5e tuotteista, mutta yllättävän usein sama henkilö ostaa multa useamman tuotteen.
Kiva että sulla toimii noin. Itse en vaan millään saa käymään järkeen, huom. omalla kohdallani, euron tai kahden euron tuotteiden yksittäistä myymistä Torissa kun ajattelee millainen homma ilmoituksen tekeminenkin on ja kuvien ottaminen, saati sitten se postitustarvikkeiden etsiminen, paketointi ja paketin roudaaminen postiin ja jännääminen meneekö paketti perille vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä mieli kun olen lopettanut kosmetiikan jemmaamisen. Olen aiemmin ollut aikamoinen hamsteri mutta älysin että tarjouksia tulee aina. Miksi käyttäisin kotiani varastona? Vielä on matkaa että kaikki kosmetiikka mahtuu peilikaappiin ja laatikostoon mutta sitä kohti mennään. Olin laivalla enkä ostanut mitään. En edes hajuvettä koska päätin vähentää sen käyttöä muutenkin. Tyytyväinen.
Nyt kipuilen kun pitäisi ostaa kaappi. Tarvitsenko vai en. Ei maksa kuin noin 100 (IKEA Billy) mutta silti olisi suuri uusi esine kotiin. Ehkä ostan sellaisen värin ja mallin jonka voin kierrättää joskus lapselle jolla on jo samaa sarjaa. Ennen olisin tilannut suitsait mutta nyt harkitsen..ja näköjään pitkään !
Hassua siksikin kun rahatilanne nykyään oikein hyvä. Mutta tavaraa en huolisi lisää sitten millään. Ennen oli edellä mainitut asiat aivan toisin päin !
Älä osta uutta kaappia. Varmasti tarvittava tila tavaroille löytyy muualta kotoa vaikka järjestelemällä tavaroita uudelleen. Siinä käy vaan niin, että uusikin kaappi täyttyy huomaamatta ties millä roinalla. Itselläni ei ole käytössä edes vaatekaappia ja säilytän tavaroitani muutamassa muovikassissa lähinnä eteisen naulakossa. Toki tässä on käynyt niin, että asunnossa asuvaa toista ihmistä kotikäynnillä hoitamassa käynyt kotihoidon työntekijä sitten heitti tavaroitani roskiin, eikä joutunut tuosta vastuuseen. Tuon pomon mielestä tapahtunut oli vain omaa syytäni. Erittäin vihaisen viestikeskustelun tuon pomon kanssa kävin.
Pahoittelen sitten varmaan ihmetystäni siitä, miten paljon kallista ja ihmeellistä kosmetiikkaa esim. noilla Sokoksen kampanjapäivillä on ylipäätään myynnissä ja sitä, että joku noita isolla summalla ostelee. Olen itse ruma ja lihava keski-ikäinen nainen, mutta aina olen pärjännyt ilman tuollaisia. Toki perushygieeniaa saippuaa, shampoota, suihkusaippuaa, hammasharjaa, hammastahnaa, hiusharjaa ja kuukautissuojia käytän. Tuossakin on jo pitkä lista tarvittavia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen sitten varmaan ihmetystäni siitä, miten paljon kallista ja ihmeellistä kosmetiikkaa esim. noilla Sokoksen kampanjapäivillä on ylipäätään myynnissä ja sitä, että joku noita isolla summalla ostelee. Olen itse ruma ja lihava keski-ikäinen nainen, mutta aina olen pärjännyt ilman tuollaisia. Toki perushygieeniaa saippuaa, shampoota, suihkusaippuaa, hammasharjaa, hammastahnaa, hiusharjaa ja kuukautissuojia käytän. Tuossakin on jo pitkä lista tarvittavia tuotteita.
Kosmetiikassa on toki paljon turhaa ja ihan täyttä markkinointihuttua ja turhia tarpeita. Mutta siltikin olen sitä mieltä, että jos itse pärjää nivean peltirasialla niin jonkun toisen tarve voi ihan oikeasti olla jotain muuta ja enemmän.
No kyllä mäkin ihmettelen mihin tota kaikkea kosmetiikkamäärää oikeasti tarvitaan. Naistenlehdissä on jatkuvasti juttuja uusista tuotteista mistä moni ei ole aikaisemmin kuullutkaan ja hinnat ovat pilvissä. Siis suoraan sanoen luodaan kuluttajille uusia tarpeita, annetaan ymmärtää että ilman ei pärjää. Jos katsoitte viimeistä Raharemonttijaksoa niin kyllähän moni muukin laittaa kosmetiikkaan enemmän rahaa kuin mihin oikeasti olisi varaa. Ja aivan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mäkin ihmettelen mihin tota kaikkea kosmetiikkamäärää oikeasti tarvitaan. Naistenlehdissä on jatkuvasti juttuja uusista tuotteista mistä moni ei ole aikaisemmin kuullutkaan ja hinnat ovat pilvissä. Siis suoraan sanoen luodaan kuluttajille uusia tarpeita, annetaan ymmärtää että ilman ei pärjää. Jos katsoitte viimeistä Raharemonttijaksoa niin kyllähän moni muukin laittaa kosmetiikkaan enemmän rahaa kuin mihin oikeasti olisi varaa. Ja aivan turhaan.
Turha sitä on ventovieraiden kosmetiikan- tai rahankäyttöä ihmetellä, vielä turhempi paheksua.
Turha sitä on ventovieraiden kosmetiikan- tai rahankäyttöä ihmetellä, vielä turhempi paheksua.
Mun mielestä tuo alkuperäinen kirjoittaja ainoastaan ihmetteli mihin noita kaikkia tarvii, ei siis pakeksunut. Eikä missään nimessä sanonut ilkeästi kuten täällä nyt joku muu.
Ja olen hänen kanssaan samaa mieltä. Sen lisäksi että tuo on ylimääräistä rahan menoa (okei, joku varmaan saa tuhlaamisestakin tyydytystä ajatellen sen olevan jotain luxusta) on tuo ihan turhaa kemikaalikuormaa ympäristölle. Mutta jokainen saa tietysti käyttää oman palkkansa juuri niin kuin itse parhaaksi katsoo.
-eri
Vaikka nyt aikaisemmin ihmettelinkin joidenkin muiden kosmetiikan ostamista ja siihen kuluvaa suurta rahamäärää, en ole väittänyt olevani itsekään täydellinen. Tajuan, että monikin varmasti kauhistelee mielessään oman ostoskorini sisältöä Prismassa, enkä halua kertoa sitä kuinka paljon käytän rahaa ihan turhiin ruokiin ja herkkuihin. Se järkyttää itseänikin. Toisaalta Prisma on kirjaimellisesti kaikkkien ihmisten kauppa ja siellä näkee itse kukin oikeasti kaikenlaisia ihmisiä ja kaikenlaisia ostostottumuksia, joita voi ehkä hiljaa mielessään kauhistella. Samalla näkee myös, että ne omat valinnat eivät ehkä ole se ainoa totuus ja muut toimivat eri tavalla. Myönnän, että itsekin tekisi välillä mieli kommentoida suoraan kun jollakin on ostoksina salkku halvinta kaljaa, halvin paahtoleipä, halvin makaroni ja joku punalaputettu eines, mutta kuten sanottu ei ole itsellänikään varaa kun koristanut on sipsejä, suklaata, kolmioleipää, juurikin jotain punalaputettua einestä jne.
Autoin naapuriani asunnon raivaamisessa muuttoa varten ja tein hassun havainnon hänen suunnattomissa roinakasoissaan. Kaikki säästettävät paperit, artikkelit, valokuvat jne olivat kaiken maailman muovitaskuissa, kirjekuorissa, laatikoissa, joskus jopa sekä kirjekuoressa, muovitaskussa ja laatikossa samaan aikaan, siis yksi pieni paperi. Heitettiin tästä isosta kasasta, itseäni pidemmästä, kaikki tämä sälä pois, niin kaikki mahtuivat kahteen mappiin! Toki muutamakin turha paperi lensi paperinkeräykseen.
Hänellä oli myös hirveä läjä pahvilaatikoita ja seinällinen pinottuja muovilaatikoita. Monesti laatikossa yksi tavara, pari vaatetta tai jopa ns tyhjiä laatikoita oli seassa, sisällä vain tyhjiä muovipusseja tai jotain mainoksia jne. Koko näistä röykkiöistä ei jäänyt järjestäen kuin muutama muovilaatikko. Kaikki pahvilaatikot joutivat pahvinkeräykseen, turhat muovilaatikot kierrätyskeskukseen ja sisällöstä pieni osa oikeasti tärkeää.
Vaatteita ja tekstiilejä oli monta kaapillista, mutta tiivistäen ja huonot, turhat ja vääränkokoiset pois laittaen tuli vaatteille yksi kaappi ja muille tekstiileille puoli kaappia.
Astioitakaan ei loppujen lopuksi ollut niin paljoa, kuin naapuri ajatteli. Kaikki säästetyt pakkaukset ja jäätelörasiat jne vietyämme pois jäi normiastioita ihan normimäärä yhdelle ihmiselle. Niistäkin vielä poistettiin alkuun päästyämme kaikki lommoiset ja kolhuiset. Nyt riittää yksi kaappi niillekin.
Naapurillani on paha selkäsairaus ja siksi koti oli päässyt pursuamaan kaikkea. Nyt hän pääsee asumaan uuteen esteettömään pienempään asuntoon todella pienen muuttokuorman kanssa. Aion käydä siellä sillon tällön varmistamassa, että kaikki sujuu hyvin.
Kosmetiikkakeskustelusta. Kosmetiikan määrä riippuu varmaan ihan siitä kuinka paljon haluaa ulkonäköönsä yms. panostaa. Toisille riittää saippua ja toisilla voi olla 50 erilaista tuotetta. Itse haluaisin alkaa panostaa hiusten ja ihon hoitoon enemmän, mutta toisaalta kuitenkin pärjätä edelleen suhteellisen pienellä tuotemäärällä (n. 10 tuotetta) ja välttää turhia kemikaaleja. Käytän luonnonkosmetiikkaa ja luen aina arvosteluja netistä ennen kuin ostan mitään, jotta ei tulisi hutiostoksia. Varsinkin Karkkipäivä-blogista löytyy tarkkoja ja luotettavia arvosteluja.
Olen yrittänyt opiskella, että mihin tuotteisiin kannattaisi panostaa ja mitä voisi jättää pois. Esimerkiksi pelkkää kasvovoidetta parempi ratkaisu olisi kuulemma kasvovesi-kasvoöljy-kombo, sillä voiteet sisältävät turhia emulgaattoreita, joilla vaan saadaan vedestä ja öljyistä voidemainen koostumus - iho hyötyy (kasvo)vedestä ja öljyistä mutta ei emulgaattoreista. Hiusten osalta haluaisin korvata poishuuhdeltavan hoitoaineen hiuksiin jätettävällä hoitoaineella tai öljyllä, sillä huuhdeltavasta hoitoaineesta suurin osa valuu viemäriin, mikä tuntuu tuhlaukselta.
Omasta mielestäni on myös tärkeää, että on vain yksi kutakin tuotetta avattuna yhtä aikaa. Itse en ainakaan ehtisi muuten käyttää niitä siinä 6-12 kk:n ajassa, jonka ne säilyvät avattuina, kun käytän niin pieniä määriä.
Kosmetiikka on kuten nimikin sen jo kertoo pelkkää kosmetiikkaa eli turhuuden markkinoita. Tyhmät naiset tuhlaa valtavia summia täysin turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikka on kuten nimikin sen jo kertoo pelkkää kosmetiikkaa eli turhuuden markkinoita. Tyhmät naiset tuhlaa valtavia summia täysin turhuuteen.
Joillekin ihonhoito ja/tai meikkaaminen on harrastus ja tuo paljon iloa ja luovuuttakin elämään. Itse olen enemmänkin sitä tyyppiä joka laittaa kosteusvoidetta ehkä pari kertaa viikossa jos muistan ja meikkaan noin kerran kuussa jos on jokin tärkeämpi tilaisuus jossa haluan näyttää tavallista siistimmältä, mutta en pidä meikkaamista tai ihonhoitoa turhuutena. Siinä voi tietenkin ylikuluttaa kuten kaikessa muussakin.
Mä oon tänään saanut vihdoin pestyä ikkunat ja vaihdettua syksyverhot. Ikkunoiden pesu on yks inhokkihommista, mutta sain onneksi miehen suostumaan avuksi, että pestään edes olkkarin ikkunat. Siitä sit edettiin kuitenkin huone kerrallaan ja lopulta kaikki oli pesty. Imuroitiin kaikki huoneet ja vaihdettiin lakanat. Onpa ihana aloittaa viikonloppu, kun tuollaiset isommat siivoukset tehty. Ärsytti kyllä siirreellä tavaroita siivouksen tieltä ja mietin mielessäni, että huomenna taas ilmoituksia toriin. Ilokseni sain siivouksen aikana taas kaksi tavaraa myytyä ja pontta jatkaa hommia eteenpäin.
Laita hanskat käteen