Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20091)

Vierailija
19981/20091 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan saako talon rappukäytävään laittaa joulukuusta tai jouluvaloja. Olen joskus nähnyt jossain ja must se oli hauska ajatus. Nykyään ehkä paloturvallisuus estää, vai miten on?

Ei tietenkään saa laittaa paloturvallisuuden vuoksi.

Helsingin keskustan talojen aulatiloissa näkyy paljon kuusia joulun aikaan. Ihan tavallinen käytäntö siis.

Vierailija
19982/20091 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asioiden ja tavaroiden monikäyttöisyys kiinnostaa täälläkin. Haluaisin tulla toimeen niin vähillä asioilla kuin mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19983/20091 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon monesti miettinyt et jos ois uusi asunto, mihin sit veisi vain ne mitä oikeasti haluaisi pitää ja mitkä sisustukseen sopisi jne. Ja sit loput vanhaan kotiin jäävät kävis jonkun kanssa läpi ja antaisi vaikka just jollekin toiselle kirppiskamoiksi. Mut oon tajunnut et mulla on todella paljon tavaraa, joilla on vain mulle käyttöarvoa. Ei kukaan ottaisi edes ilmaiseksi vastaan mun vaatteita. Monessa jotain sanomista, reikää, nyppyä, ikitahraa, kangas ohentunut haaroista tms. Mutta mulla edelleen käytössä.

Miksi käytät jo loppuun käytettyjä vaatteita?

Koska oon aikamoinen toheltaja ja pidän esim pihatöissä vaatteita, joiden suhteen ei haittaa jos jään kiinni ruusupuskaan tai kuravedet kaatuu päälle. Uusia reikiä ja tahroja tulee viikkotasolla lisää niin ennemmin käytän niitä samoja uudestaan ja uudestaan kuin rikon joka viikko uudet vaatteet pihahommissa tai rempassa.

Vierailija
19984/20091 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon monesti miettinyt et jos ois uusi asunto, mihin sit veisi vain ne mitä oikeasti haluaisi pitää ja mitkä sisustukseen sopisi jne. Ja sit loput vanhaan kotiin jäävät kävis jonkun kanssa läpi ja antaisi vaikka just jollekin toiselle kirppiskamoiksi. Mut oon tajunnut et mulla on todella paljon tavaraa, joilla on vain mulle käyttöarvoa. Ei kukaan ottaisi edes ilmaiseksi vastaan mun vaatteita. Monessa jotain sanomista, reikää, nyppyä, ikitahraa, kangas ohentunut haaroista tms. Mutta mulla edelleen käytössä.

Käyttäisiköhän kotivaatteina? Mä nimittäin käytän. On jotain risaa jossain ja lähtemätön tahra jossain, kotona riittää että on mukavat päällä. Johan sitä saisi olla koko ajan ostamassa uutta vaatetta jos kotonakin pitäisi olla aina pakasta vedetyt päällä.

Vierailija
19985/20091 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kosmetiikasta vielä, että nuorena ja kauniina pysymisen tavoittelu ei ole suinkaan ainoa syy siihen, että purnukoita kertyy. Olisin kernaasti vain Nivea-purkilla pärjäävä ihminen, enkä edes meikkaa. Mutta minulla on ihan älyttömän herkkä, reaktiivinen ja ennalta-arvaamaton iho, joka ei osaa päättää, onko se kuiva ja hilseilevä vai öljyinen ja finnejä täynnä. Käytän mahdollisimman vähän mitään tuotteita, mutta esimerkiksi yksi kosteusvoide saattaa olla täydellinen muutaman kuukauden, ja sitten hups vaan muutun punajuuren väriseksi näppylänaamaksi jonka otsa kuitenkin hilseilee kuivuuttaan. Ja taas täytyy löytää jokin uusi kosteusvoide. Olen kokeillut tosi halpojakin, mutta huonolla menestyksellä. Pärstäni tuntuu kelpuuttavan vain kalliimmat voiteet (edes muutaman kuukauden kerrallaan).

Sileä ja kaunis iho on näillä lähtökohdilla ihan naurettava ajatus. Mutta jos näyttäisi edes siltä, ettei ole jatkuvasti allergiakohtauksen kourissa, olisin tyytyväinen.

Vierailija
19986/20091 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta kosmetiikasta vielä, että nuorena ja kauniina pysymisen tavoittelu ei ole suinkaan ainoa syy siihen, että purnukoita kertyy. Olisin kernaasti vain Nivea-purkilla pärjäävä ihminen, enkä edes meikkaa. Mutta minulla on ihan älyttömän herkkä, reaktiivinen ja ennalta-arvaamaton iho, joka ei osaa päättää, onko se kuiva ja hilseilevä vai öljyinen ja finnejä täynnä. Käytän mahdollisimman vähän mitään tuotteita, mutta esimerkiksi yksi kosteusvoide saattaa olla täydellinen muutaman kuukauden, ja sitten hups vaan muutun punajuuren väriseksi näppylänaamaksi jonka otsa kuitenkin hilseilee kuivuuttaan. Ja taas täytyy löytää jokin uusi kosteusvoide. Olen kokeillut tosi halpojakin, mutta huonolla menestyksellä. Pärstäni tuntuu kelpuuttavan vain kalliimmat voiteet (edes muutaman kuukauden kerrallaan).

Sileä ja kaunis iho on näillä lähtökohdilla ihan naurettava ajatus. Mutta jos näyttäisi edes siltä, ettei ole jatkuvasti allergiakohtaukse

Mä niin samaistun. Ja just toi, että pienen hetken iho sietää jotain ja sit taas herkistyy ja pitää etsiä toinen tuote tilalle. Siks mullakin on paljon eri tuotteita, jotta pystyn paremmin vastaamaan mun ihon sen hetkiseen "tarpeeseen". Nyt oon sit alkanut käyttää kasvoille sopimattomat tuotteet vaikka säärien rasvaamiseen, jos on kasvoille aivan totaalisesti huono. 

Vierailija
19987/20091 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelen sitten varmaan ihmetystäni siitä, miten paljon kallista ja ihmeellistä kosmetiikkaa esim. noilla Sokoksen kampanjapäivillä on ylipäätään myynnissä ja sitä, että joku noita isolla summalla ostelee. Olen itse ruma ja lihava keski-ikäinen nainen, mutta aina olen pärjännyt ilman tuollaisia. Toki perushygieeniaa saippuaa, shampoota, suihkusaippuaa, hammasharjaa, hammastahnaa, hiusharjaa ja kuukautissuojia käytän. Tuossakin on jo pitkä lista tarvittavia tuotteita.

Kosmetiikassa on toki paljon turhaa ja ihan täyttä markkinointihuttua ja turhia tarpeita. Mutta siltikin olen sitä mieltä, että jos itse pärjää nivean peltirasialla niin jonkun toisen tarve voi ihan oikeasti olla jotain muuta ja enemmän.

Voi olla, että tavalliselle maatiehiirelle esim silmänympäryysvoide, seerumi ja hiusväri tekisi ihan ihmeitä.

Ajattele, miten paljon Suomessakin olisi komeita miehiä, jos vain tajuaisivat käyttää silmänympärysvoiteita ja seerumeita. 

Vierailija
19988/20091 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tänään myytyä tänään laatikollisen leluja, jes! Taas vähän tavaraa nurkista pois. Mulla oli kesällä 4 isoa smartstore laatikkoa mukana ulkokirppiksillä mihin aika pakkasin kaikki myytävät. Myymättä jääneet tavarat on jääneet niihin laatikoihin, mutta oon sieltä pikku hiljaa torissa sitten syksyllä vielä myynyt. Tänään tajusin, että pian mahtuvat kolmeen laatikkoon. Jes!

Vierailija
19989/20091 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikonloppuna reissussa ja unohdin ottaa mukaan meikinpoistoaineen ja lapselle kellukkeet.

Meikinpoistoaine olikin jo melko vähissä, mutta olisin mielelläni käyttänyt vanhan ensin pois ennen uuden ostoa. Onneksi olin kuitenkin ehtinyt etukäteen päättää minkä meikinpoistoaineen ostan seuraavaksi, joten ei tullut ostettua hutia. Kellukkeita meillä on nyt harmillisesti kaksi paria, yksi pari olisi ollut riittävästi. Tuplakappaleet lisäävät aivan turhaan kodin tavarapaljoutta. 

Tällä kertaa pakkasin siis vähän liiankin minimalistisesti. :)

Jostain syystä tykkään aina reissusta ostaa yhden kertakäyttöisen kangasnaamion ja käyttää sen joko reissun aikana tai kotona reissun jälkeen. Nyt kangasnaamio hoivaa klooriveden kuivattamaa  ihoa. 

Onpa muuten kiva, että pyykit on nyt pesty ja matkalaukut tyhjennetty. Joillakin saattaa matkalaukut lojua tosi pitkään kotona purkamatta. 

Vierailija
19990/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi reikäistä t paitaa lähti tänään räteiksi.

Vierailija
19991/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaste tälle päivälle. Karsi pois huonoin pyyhe, sukat ja siivousväline

Vierailija
19992/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivä 

Karsin muovikassillisen tavaraa. Poistoja alkaa olla entistä vaikeampaa löytää. 

Olen pessyt pyykkiä, palautellut tavaroita paikoilleen ja siivoillut muutenkin, samalla äänikirjaa kuunnellen. 

Koti on nyt perussiisti. Ihana tunne. 

Vierailija
19993/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikkään kirjava olohuoneen tapettini näyttää nyt vasta hyvältä, kun karsin huoneesta kaiken pikkusälän ja liiat huonekalut. 

Vierailija
19994/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helposti heitätte vanhat pakasterasiat pois? Kuuluuko ne sekajätteeseen vai muovipakkausten keräykseen? 

Vierailija
19995/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska oon aikamoinen toheltaja ja pidän esim pihatöissä vaatteita, joiden suhteen ei haittaa jos jään kiinni ruusupuskaan tai kuravedet kaatuu päälle. Uusia reikiä ja tahroja tulee viikkotasolla lisää niin ennemmin käytän niitä samoja uudestaan ja

Tänään aamulla aamuliikunnn jälkeen kävin nostamassa perunoita ja samalla aina otan rikkaruohoja pois. Tämän jälkeen käyn katiskalla, perkaan saaliin, pulahdan veteen.

Töiden jälkeen käyn kasvimaalla ja kerään mitä voi vielä kerätä. Mä oon niin paljon polvillaan jne, käytän kaikki vaatteet pihalla loppuun.

Vierailija
19996/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaikki jemmaamani lasipurkit olisivat olleet jotenkin erikoisia ja ostettuja ainakin. Ilokseni huomasin että olin varastoinut myös ison pahvilaatikollisen jossain mielen häiriössä kai aivan tavallisia lasipurkkeja. Punajuuripurkkeja, kurkkupurkkeja ja pilttipurkkeja. Vein ne kaikki lasinkeräykseen. Tuli kokonainen yläkaappi tyhjäksi.

Myös nämä erikoiset ja hienot purkit joutuivat syyniin, kun tajusin etten enää ole säilönyt mitään aikoihin kesämökin myynnin jälkeen, jossa meillä siis oli kasvimaa, omenapuita ja marjapensaita. Ihmeen helposti sain itseni luopumaan niistäkin. Annoin ne kaikki naapurille. Sain vaihdossa paketin kahvia.

Vierailija
19997/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitin tänään menemään kaikki vanhat tummuneet puiset lastat ja haarukat. Säästin kaksi uusinta. Tullut aina ostettua välillä uudet, mutta säästettyä vanhatkin.

Vierailija
19998/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikka teillä on se, johon kerääntyy kaikki joilla ei ole paikkaa. Meillä on naulakon päällinen. Milloinkahan romahtaa?

Vierailija
19999/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö kukaan saako talon rappukäytävään laittaa joulukuusta tai jouluvaloja. Olen joskus nähnyt jossain ja must se oli hauska ajatus. Nykyään ehkä paloturvallisuus estää, vai miten on?

Ei tietenkään saa laittaa paloturvallisuuden vuoksi.

Helsingin keskustan talojen aulatiloissa näkyy paljon kuusia joulun aikaan. Ihan tavallinen käytäntö siis.

Minä aion laittaa kuusen meidän talon rappukäytävän tasanteelle. Onpahan siinä kaikkien ilona.

Vierailija
20000/20091 |
29.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain hauskoja ideoita tosi vanhoille kirjoille?