tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (20091)
Lauantaina oltiin normaalisti keskustassa ja kun oltiin leffassa, oli mieheni opiskelukaveri soittanut. Soitti takaisin ja sanoi voivatko tulla kylään, n 1 h päästä.
haettiin auto, käytiin työkaverilla hakemassa taas heiltä autokuormallinen tarpeetonta. Mies kantoi niitä olohuoneeseen ja mä aloin tekemään salaattia ja piirakkaa.
Heti kohta tulivatkin ja alettiin syömään salaattia, sen jälkeen piirakka olikin jo valmis.
Laitoin vielä mokkapaloja uuniin ja aloin perkaamaan tavaroita. Niissä ei mennyt kuin vajaab1,5 h, jonka jälkeen keitin kahvit ja jäivät vielä yksi.
Aamiasen jälkeen me ajettiin peräkanaa, vietiin kirppikselle peratut tavarat ja meidän auto oli täynnä Ikean huonekaluja second handiin. Rahalla otin aluslakanoita ja tyynyliinoja.
Käytiin yhdessä syömässä ja mieheni työkaveri sanoi eipä ole moista energiataoausta nähnyt.
Kun tultiin kotiin, vaihdoin lakanat ja tein pikasiivouksen. Kirppikseltä ja 3 Marimekon pussilakanaa vaihdossa ja laitoin ne vintediin myyntiin.
Nyt on kaikki tehty ja saldoa vaan odotellaan
Vierailija kirjoitti:
Minä heitin tänään menemään kaikki vanhat tummuneet puiset lastat ja haarukat. Säästin kaksi uusinta. Tullut aina ostettua välillä uudet, mutta säästettyä vanhatkin.
Mulla kaikki lastat on vanhoja ja tummuneita 🙈En oo ees tajunnut. Mutta kun ne ovat ehjiä ja mukavan sileitä pinnaltaan. Pesen käsin tietysti. Tykkään että niissä on ajan patinaa. Taitaa yksi olla ihan papan tekemä.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta kosmetiikasta vielä, että nuorena ja kauniina pysymisen tavoittelu ei ole suinkaan ainoa syy siihen, että purnukoita kertyy. Olisin kernaasti vain Nivea-purkilla pärjäävä ihminen, enkä edes meikkaa. Mutta minulla on ihan älyttömän herkkä, reaktiivinen ja ennalta-arvaamaton iho, joka ei osaa päättää, onko se kuiva ja hilseilevä vai öljyinen ja finnejä täynnä. Käytän mahdollisimman vähän mitään tuotteita, mutta esimerkiksi yksi kosteusvoide saattaa olla täydellinen muutaman kuukauden, ja sitten hups vaan muutun punajuuren väriseksi näppylänaamaksi jonka otsa kuitenkin hilseilee kuivuuttaan. Ja taas täytyy löytää jokin uusi kosteusvoide. Olen kokeillut tosi halpojakin, mutta huonolla menestyksellä. Pärstäni tuntuu kelpuuttavan vain kalliimmat voiteet (edes muutaman kuukauden kerrallaan).
Sileä ja kaunis iho on näillä lähtökohdilla ihan naurettava ajatus. Mutta jos näyttäisi edes siltä, ettei ole jatkuvasti allergiakohtaukse
Tarkista ruokavaliosi sekä lisäaineet ja säilöntäaineet niin ruoka kuin voidepurkeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä heitin tänään menemään kaikki vanhat tummuneet puiset lastat ja haarukat. Säästin kaksi uusinta. Tullut aina ostettua välillä uudet, mutta säästettyä vanhatkin.
Mulla kaikki lastat on vanhoja ja tummuneita 🙈En oo ees tajunnut. Mutta kun ne ovat ehjiä ja mukavan sileitä pinnaltaan. Pesen käsin tietysti. Tykkään että niissä on ajan patinaa. Taitaa yksi olla ihan papan tekemä.
Minusta myös ne tummuneet vanhat ovat ihan kelvolliset ja myös kauniimmat. Meillä on minun pienenä tekemäni lasta, miehen aikoinaan tekemä kauha, veljeltä saatu lasta, pojan veistämä voiveitsi, äitini tekemiä vaikka kuinka monta ja mummini vanha kauha. En luovu ihan helpolla.
Olen aina ajatellut, että mulla on paljon hyviä ja siistejä paitoja. Nyt kun katson niitä hieman kriittisemmin, niin tajuan, että suurin osa on huonokuntoisia ja kulahtaneita. Menee kotona ja töissä kyllä, mutta ei oikein enää muualla. Ei siis ole mitään reikäsiä tms, tavallaan siistejä, mutta en tiedä. Voisin heittää ne kaikki pois, mutta sitten jäisi liian vähän kaappiin hyväkuntoista. Onneksi kuluvat pois ja kaikista siisteimpiäkään ei tarvitse olla montaa kun kotona vaihtaa heti pois.
Välillä on fiilis, että kyllä tämä vielä onnistuu ja pääsen tavoitteeseen, toisinaan sitten tulee kauhea epäusko. Mutta on tässäkin kuussa lähtenyt tavaraa parisataa, tulleita vain muutama, mm. lapselle pakollinen ostos kengät harrastukseen ym.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka helposti heitätte vanhat pakasterasiat pois? Kuuluuko ne sekajätteeseen vai muovipakkausten keräykseen?
Seka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan saako talon rappukäytävään laittaa joulukuusta tai jouluvaloja. Olen joskus nähnyt jossain ja must se oli hauska ajatus. Nykyään ehkä paloturvallisuus estää, vai miten on?
Ei tietenkään saa laittaa paloturvallisuuden vuoksi.
Helsingin keskustan talojen aulatiloissa näkyy paljon kuusia joulun aikaan. Ihan tavallinen käytäntö siis.
Minä aion laittaa kuusen meidän talon rappukäytävän tasanteelle. Onpahan siinä kaikkien ilona.
Kysy nyt edes isännöitsijältä mikä on käytäntö. Yleensä on kiellettyjä tuollaiset. Ja ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
20000 viestiä..!
Ja 1001 sivua. Aika mahtavaa. Onkohan vielä moni alkuperäinen ketjussa?
Hauska olisi kuulla saiko ap urakan jo suoritettua.
Vierailija kirjoitti:
20000 viestiä..!
Ei se laatu, vaan se määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20000 viestiä..!
Ei se laatu, vaan se määrä.
Pätee myös roinakasoihin.. ei se laatu, vaan se määrä ;D
Juu ei saa laittaa mitään kuusia rappiksiin, ei yhtään mitään. Ei edes tontunkuvia seinille. Palokuorma. En sitten laitakaan. Laitan palokuormani kai sitten parvekkeelle. Onhan se siinäkin muiden ilona. Ymmärrän kyllä.
Huomenna alkaa Stockmannin Hullut päivät. Toki ovat nykyään kaukana niistä loiston päivästään ja ihme, että eivät ole loppuneet kokonaan ja Stockmann jo konkurssissa. Aika on ajanut pahasti ohi. Katselin huvin vuoksi tarjolla olevia tuotteita ja ainoa itseäni kiinnostava oli Tommy Hilfigerin sukat, joita saatan mennä ostamaan, jos jaksan. Muuta en ole tuolta ostamassa. Näitä sukkia ei ollut Sokoksen kampanjapäivillä.
Kolmekymmentä vuotta siinä meni. Jokaisessa kaappiensiivouspuuskassa niitä on pyöritelty ja säästetty. Välillä muutama myyty tai annettu. Mutta nyt ne lähti ja yksi jäi. Nimittäin LP levyt. Ei ole tullut hankittua uutta soitinta, eikä sille oikein olisi paikkaakaan. Yhden ainoan levyn säästin, sillä on minulle erityinen merkitys. Kannet on sadoista soittokerroista jo rispaantuneet.
Samaan kuormaan laitoin taidetta, jota olen ostanut tai tehnyt, jotka ei vaan löytäneet paikkaa meidän seiniltä. Palapeleistä luovuin myös, sillä saan niiden kasaamisesta aina niin pahan hartiajumin, että alan oksentaa.
Vanha tietokone ja läppäri meni seriin, samoin kassillinen johtoja.
Tuli hyvä mieli. Jotain ongelmasälää yhä jäljellä. Applen laitteita,mjoita en saanut tyhjennettyä ennen kuin sammuivat viimeisen kerran. Pelkään, että joku kuitenkin osaisi niistä urkkia jotain tietoja. Pöpiä? Ei voi mitään.
Seisoin kädet puuskassa vaatehuoneen edessä ja mietin, kuinka usein meillä nykyään on yövieraita. Ei koskaan.
Sinne lähti kaukolämmöksi vanhoja, tunkkaisia, kökööntyneitä peittoja ja tyynyjä. Vaatehuoneeseen tuli ihana tyhjä kohta. Lakanatkin karsin niin, että kolmea hyvää settiä pyöritetään käytössä. Muu sai lähteä.
Tilasin uudet untuvapeitot itselleni ja puolisolleni .
Vähemmän, mutta parempaa on nyt mun motto.
Vierailija kirjoitti:
Kolmekymmentä vuotta siinä meni. Jokaisessa kaappiensiivouspuuskassa niitä on pyöritelty ja säästetty. Välillä muutama myyty tai annettu. Mutta nyt ne lähti ja yksi jäi. Nimittäin LP levyt. Ei ole tullut hankittua uutta soitinta, eikä sille oikein olisi paikkaakaan. Yhden ainoan levyn säästin, sillä on minulle erityinen merkitys. Kannet on sadoista soittokerroista jo rispaantuneet.
Samaan kuormaan laitoin taidetta, jota olen ostanut tai tehnyt, jotka ei vaan löytäneet paikkaa meidän seiniltä. Palapeleistä luovuin myös, sillä saan niiden kasaamisesta aina niin pahan hartiajumin, että alan oksentaa.
Tuli hyvä mieli. Jotain ongelmasälää yhä jäljellä. Applen laitteita,mjoita en saanut tyhjennettyä ennen kuin sammuivat viimeisen kerran. Pelkään, että joku kuitenkin osaisi niistä urkkia jotain tietoja. Pöpiä? Ei voi mitään.
Kysyn kun en tiedä: Mitä voi tehdä vanhalle tietokoneelle, jonka sisältöä ei ole pystynyt tyhjentämään? Mihin sen voi viedä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli hyvä mieli. Jotain ongelmasälää yhä jäljellä. Applen laitteita,mjoita en saanut tyhjennettyä ennen kuin sammuivat viimeisen kerran. Pelkään, että joku kuitenkin osaisi niistä urkkia jotai
Ainakin meillä täällä Keski-Uudellamaalla on maksuton tietoturvajätekeräys kaatopaikalla Järvenpäässä. Kannattaa tarkistaa oman paikkakunnan tilanne vaikka jäteyhtiöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli hyvä mieli. Jotain ongelmasälää yhä jäljellä. Applen laitteita,mjoita en saanut tyhjennettyä ennen kuin sammuivat viimeisen kerran. Pelkään, että joku kuitenkin osaisi niistä urkkia jotai
Poraat kiintolevyyn pari reikää. Tai särjet muuten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta kosmetiikasta vielä, että nuorena ja kauniina pysymisen tavoittelu ei ole suinkaan ainoa syy siihen, että purnukoita kertyy. Olisin kernaasti vain Nivea-purkilla pärjäävä ihminen, enkä edes meikkaa. Mutta minulla on ihan älyttömän herkkä, reaktiivinen ja ennalta-arvaamaton iho, joka ei osaa päättää, onko se kuiva ja hilseilevä vai öljyinen ja finnejä täynnä. Käytän mahdollisimman vähän mitään tuotteita, mutta esimerkiksi yksi kosteusvoide saattaa olla täydellinen muutaman kuukauden, ja sitten hups vaan muutun punajuuren väriseksi näppylänaamaksi jonka otsa kuitenkin hilseilee kuivuuttaan. Ja taas täytyy löytää jokin uusi kosteusvoide. Olen kokeillut tosi halpojakin, mutta huonolla menestyksellä. Pärstäni tuntuu kelpuuttavan vain kalliimmat voiteet (edes muutaman kuukauden kerrallaan).
Sileä ja kaunis iho on näillä lähtökohdilla ihan naurettava ajatus. Mutta jos näyttäisi
"Tarkista ruokavaliosi sekä lisäaineet ja säilöntäaineet niin ruoka kuin voidepurkeista."
Tarkistettu on, moneen kertaan :/ Minulla on keliakian lisäksi liuta monenlaisia yliherkkyyksiä ja allergioita. Hiljattain puhkesi ilmeisesti jonkin sortin pähkinäallergia, tai en ainakaan uskalla syödä enää mitään pähkinöitä, kun ensin alkoi tulla kutisevaa urtikaria-ihottumaa hasselpähkinöistä, sitten cashew-pähkinöistä ja nyt manteleistakin.
Syön ihan pakosta aika terveellisesti, teen melkein kaiken alusta alkaen itse. Mutta kyllähän se v*tuttaa, että koko ajan kutistuu lista ruoka-aineista, joita "saan" syödä.
Voiteissakin minulla on lista ainesosia, joita vältän, koska niitä sisältävät voiteet aiheuttavat ihottumaa jo kerrasta tai parista. Nämä sopivat voiteet siis kuitenkin toimivat hyvin monta kuukautta, jopa yli vuoden. Mutta lopulta lakkaavat toimimasta.
Sori, ei liity oikein aiheeseen, mutta halusin vain vastata tuohon. No, sen verran liittyy aiheeseen, että minulle kyllä kertyy kaikenlaista - ruoka-aineista lähtien - jolle yhtäkkiä herkistyn, tietämättä miksi. Enkä usko että ongelma ihan omassa päässä on, koska se näkyy yleensä ihossa urtikariana tai verisenä ihottumana, tai sitten - noh - vessanpöntössä.
Meiltä lähti tänään iso kasa haperoita lakanoita tekstiilijätekeräykseen.