Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20529)

Vierailija
19901/20529 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin kun vaatehuoneeseen pääsi hyvin sisään karsintojen jälkeen, että mulla on ainakin 6 takia joita en tule ikinä enää käyttämään. Ne seuraavaksi!

kiva kun on saanut täältä vertaistukea!

Sama minulla. Ongelma vaan se että halvinkin nyt tarpeeton (pieni tai liian lämmin) takki on maksanut noin 100 euroa. Paljon siis rahaa kiinni noissa turhakkeissa. Miksi olen tämmöinen hutilus ? Ollut onneksi. Nyt olen tarkka ja pyrin ostamaan tarpeellista ja aikaa kestävää. Ennen saatoin hurahtaa vaikka ihanaan väriin tms. Pahimmat hutiostokset vaatteissa ja niistä saa takaisin vain murto-osan -jos nyt edes koskaan myytyä saa

Onhan ne takit maksaneet, mutta se raha on jo mennyt. Minä en edes viitsi alkaa myymään missään noita, mutta s

Mä olisin todella hämilläni, jos joku tuttu alkaisi tarjoamaan mulle käytettyjä vaatteita. Eiköhän kierrätyslaatikko ole näille oikea paikka.  Jokainen päättää itse, haluaako penkoa käytettyjä vaatteita. 

Vierailija
19902/20529 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomasin kun vaatehuoneeseen pääsi hyvin sisään karsintojen jälkeen, että mulla on ainakin 6 takia joita en tule ikinä enää käyttämään. Ne seuraavaksi!

Sama minulla. Ongelma vaan se että halvinkin nyt tarpeeton (pieni tai liian lämmin) takki on maksanut noin 100 euroa. Paljon siis rahaa kiinni noissa turhakkeissa. Miksi olen tämmöinen hutilus ? Ollut onneksi. Nyt olen tarkka ja pyrin ostamaan tarpeellista ja aikaa kestävää. Ennen saatoin hurahtaa vaikka ihanaan väriin tms. Pahimmat hutiostokset vaatteissa ja niistä saa takaisin vain murto-osan -jos nyt edes koskaan myytyä saa

Onhan ne takit maksaneet, mutta se raha on jo mennyt. Minä en edes viitsi alkaa myymään missään noita, mutta ei

Ei ihniset lähellä välttämättä todellakaan halua ottaa toisten vanhoja takkeja vain koska antaja pitää heistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
19903/20529 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut joitain vaatteita ystävältä joka laihtui ja halusi päästä eroon isommista, ihan laadukkaista vaatteistaan. Hän tarjosi niitä jotka olivat minun tyylisiäni ja oikeaan osui, olen niistä tykännyt ja käyttänytkin paljon. Itsekin olen muutamia hutiostoksia antanut parille ystävälle ja hyvin on kelvannut, muuten käytän yleensä vaatteet loppuun itse. Lisäksi olen lahjoittanut kirjoja, toki ensin olen kysynyt että kiinnostaisiko. Ja monesta kirjasta olen päässyt näin eroon ja ystävät on olleet tyytyväisiä.  Painotin aina sitä ettei niitä tarvi palauttaa vaan voi antaa eteenpäin tai kirjaston kierrätyshyllyyn tai vaikka kierrätyskeskukseen. 

Äitini kuoltua yllättäen annoin hänen vaatteitaan pois eräälle vähävaraiselle sukulaiselle joka oli niihin erittäin tyytyväinen ja kiitollinen. Mietin että äitikin olisi ollut tyytyväinen siihen mitä tein. Itselleni ne eivät käyneet koska olimme niin eri kokoa. Huivit ja käsilaukut pidin itse.

Vierailija
19904/20529 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on muotiltut kumpparit?

Tarkoitin muotoiltuja kumppareita :D siis kunnon pohja holvikaarineen.

Kerro ihmeessä mistä löysit, minkämerkkiset. Alkoi kiinnostaa kun en myöskään ole löytänyt hyviä.

Vierailija
19905/20529 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ne takit maksaneet, mutta se raha on jo mennyt. Minä en

No en nyt tarkoittanut niin, että veisin ystävälleni takin ja sanoisin, että muistakin käyttää tätä. Vaan pistäisin esille ja kysyisin, että olisiko hänellä käyttöä jollekin niistä.

Vierailija
19906/20529 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on muotiltut kumpparit?

Tarkoitin muotoiltuja kumppareita :D siis kunnon pohja holvikaarineen.

Kerro ihmeessä mistä löysit, minkämerkkiset. Alkoi kiinnostaa kun en myöskään ole löytänyt hyviä.

Ellokselta ostin Tretorn Garpa kumpparit. Käytin jonkun -30% alekoodin ja hintaa jäi sillon 70e. Hyvin jaksoi päivän kävellä pihalla pihatöissä ja kävin sadepäivänä kaupassakin, kun kivan näköiset omasta mielestä. 

Vierailija
19907/20529 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on lähtenyt ihan järkyttävä määrä tavaraa nyt pois. Silti olkkari lainehtii kaikkea sotkua edelleen. En ymmärrä miksi kaikki kertyy aina olkkariin röjöttämään. Ehkä on edelleen liikaa kaikkea.

Vierailija
19908/20529 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä on lähtenyt ihan järkyttävä määrä tavaraa nyt pois. Silti olkkari lainehtii kaikkea sotkua edelleen. En ymmärrä miksi kaikki kertyy aina olkkariin röjöttämään. Ehkä on edelleen liikaa kaikkea.

Meillä sama homma. On siivottu ja karsittu turhaa tavaraa pois isolla kädellä, mutta silti tavarat on hujan hajan ja kodissa vallitsee epäjärjestys. En edes tiedä mitä pitäisi tehdä seuraavaksi. 

Vierailija
19909/20529 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama homma. On siivottu ja karsittu turhaa tavaraa pois isolla kädellä, mutta silti tavarat on hujan hajan ja kodissa vallitsee epäjärjestys. En edes tiedä mitä pitäisi tehdä seuraavaksi. 

Tavarat paikoilleen.

Vierailija
19910/20529 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavarat paikoilleen.

Ymmärrän hyvin vaikka asun yksin 75-neliön kodissa. Täällä on kaappeja toki mutta se paras eli vaatehuone puuttuu. Isoja tavaroita on tosi vaikea survoa kaappeihin. Esimerkkinä talvitakit ja matkalaukut (iso ja lentolaukku). Mulla on "romuhuone" jonne siirrän poistettavat/myytävät tavarat. Hidasta vaan on myynti. Ja vielä erityisesti harmittaa kun kaupaksi käy pienet esineet esim korvikset. Ilahduttaisi kun nuo lamput ja matot saisi myytyä !

Vierailija
19911/20529 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavarat paikoilleen.

Ymmärrän hyvin vaikka asun yksin 75-neliön kodissa. Täällä on kaappeja toki mutta se paras eli vaatehuone puuttuu. Isoja tavaroita on tosi vaikea survoa kaappeihin. Esimerkkinä talvitakit ja matkalaukut (iso ja lentolaukku). Mulla on "romuhuone" jonne siirrän poistettavat/myyt

Onko sulla yhtään kaappia jossa on tanko vaatteille, eikö talvitakit (kuinka monta niitä oikein on?) mene sinne jos tiivistät, siirrät jotain vaatehyllylle tai karsit vielä muita vaatteita? Mahtuuko jos otat jostain kaapista yksi tai kaksi alinta hyllylevyä pois ja laita matkalaukut sinne? Itse säilytän isoa matkalaukkua varastossa koska sitä tarvitsee niin harvoin, pienempi laukku on vaatekaapin perällä pitkien vaatteiden takana. Jos sulla on niin luksusolot että voit pitää ylimääräistä huonetta romuhuoneena, sinne varmaan saisi myös vaaterekin jolle laittaa talvitakit roikkumaan puoleksi vuodeksi.

Vierailija
19912/20529 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luopukaa turhista tavaroista ennenkuin niistä tulee tunnetavaroita. Veljeni teki näin pienenä ja tekee vieläkin. Hän lahjoitti kavereilleen aina kaikki lelut ja tavarat, joilla oli leikkinyt tarpeeksi, mutta jotka eivät olleet niin tärkeitä. Hänen lapsuudestaan jäi mukana raahattavaa vain lippupalapeli ja yksi satukirja. Minä taas säästin kaiken ja kaikki ovat nyt olevinaan tunnetavaroita. Mistään en raaskisi oikein luopua. Tuntuu hölmöltä raahata mukanaan muutoissa vanhoja omia juttujaan täyden huoneellisen verran. On nukkekotia ja jopa hiekkalelua. Jospa olisinkin aikanani osannut luopua niistä. Nykyään en uskalla hankkia oikein mitään, ettei käy näin. Minulla oli kiva lapsuus ja saan tosi paljon asioita mieleen tavaroistani. Yhden lelun kun laitoin kierrätykseen monta vuotta sitten ahdistaa se vieläkin. Voi kun oisin niinkuin veljeni.

Vierailija
19913/20529 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavarat paikoilleen.

Totta. Tavaroiden palauttaminen paikoilleen on välttämätöntä myös minimalistisessa kodissa. 

Kuitenkin. Saman katon alla asuu 6 henkilöä ja esim. 3-vuotias lapsi vasta opettelee näitä taitoja. On myös paljon sellaisia tavaroita, joilla ei välttämättä ole selkeää omaa paikkaa, esim. puolipitoiset vaatteet. 

Vierailija
19914/20529 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavarat paikoilleen.

Totta. Tavaroiden palauttaminen paikoilleen on välttämätöntä myös minimalistisessa kodissa. 

Kuitenkin. Saman katon alla asuu 6 henkilöä ja esim. 3-vuotias lapsi vasta opettelee näitä taitoja. On myös paljon sellaisia tavaroita, joilla ei välttämättä ole

Puolipitoisille vaatteille voi nimetä naulakon tai yhden korin vaatekaapissa. 

Vierailija
19915/20529 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan jatkaa tavaroiden karsimista, jotta mahtuvat siististi jo olemassa oleviin kaappeihin. Mitään säilytysjärjestelmiä en halua lisää. Korit ym. ovat epäsiistejä nekin jos niitä on esim. laskutasoilla. 

Vierailija
19916/20529 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsinta on nyt tökkinyt kun ei ole jaksamista käydä kaappeja läpi. Pussilakanat ovat hiutuneet rikki, uusia olen katsellut jo tovin. Vaan jestas missä hinnoissa pellavalakanat ovat nykyään! Edelliset on noin 5-6 vuotta vanhat ja käyttöiän päässä. Olen miettinyt finlaysonin jesus-lakanoita ja tänään huomasin niiden olevan alennuksessa. Kirpaisi laittaa vuodevaatteisiin 280 euroa, mutta sain kaupanpäällisiksi 50 vuoden takuun mitä muissa pellavalakanoissa ei ole. Kun uudet lakanat saapuvat ja ovat pesty, saan laitettua neljä pussilakanaa siivousräteiksi. 

Vierailija
19917/20529 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousräteiksi? 

eihän niillä mikään lika irtoa. Kunnolliset mikrokuituliinat maksavat pari euroa viiden pakkaus.  

Vierailija
19918/20529 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään, tylsänä kylmänä päivänä tsekkasin omat ja miehen kesävaatteet ja lähes 10 vaatetta meni polttoon.

Kyllästyin totaalisesti kuluneisiin t-paitoihin.

Vierailija
19919/20529 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousräteiksi? 

eihän niillä mikään lika irtoa. Kunnolliset mikrokuituliinat maksavat pari euroa viiden pakkaus.  

Kyllä ne vaan hyviä rättejä ovat autotallin öljytahroihin ja kissan oksennukseen. 

Vierailija
19920/20529 |
23.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jatkoin tänään iäkkäiden naapureiden auttamista tavaroiden karsimisessa. Laitettiin pari viikkoa sitten tavaroita myyntiin ja myymättä jääneet olivat nyt vieneet lahjoituksena paikkaan, josta kuka tahansa saa hakea ilmaiseksi tavaraa tai viedä lahjoituksia. Oltiin yhdessä katsottu netistä tämän paikan tiedot, kun eivät tienneet mihin käyttökelpoista tavaraa saisi viedä. 

Tänään sitten laitettiin uusia tavaroita myyntiin ja jos ei parissa viikossa kauppa käy, vievät taas itse lahjoituksena pois. Jatketaan taas toisena päivänä. Itsenäisesti katsovat, mitä haluavat poistaa ja minä autan arvioimaan, onko ajanmukaista ja voisiko saada myytyä/laitan ilmoituksen toriin tai selvittelen kierrätystapoja. Mukavaa ajanvietettä meille kaikille ja samalla tulee vaihdettua kuulumisia.