tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19829)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei roskia käydä sentäs Suomeen lentokoneella lennättämään. En usko tuollaisella olevan mitään merkitystä. Aika piiperrystä lähteekö ne haiskaksi menneet rintaliivit takaisin Suomeen vai eivät? Tai joku tyhjä huulikiiltopuikko.
Ei ole uskon asia. Turismikohteiden jätevuoret eivät todellakaan ole piiperrystä, kun se ei ole vaan yksi Ulla, jonka rintsikat ja huulikiilto sinne jää vaan satojentuhansien ihmisten jätteet alueilla, joiden jätehuolto ei ole Suomen tasolla. Hävitetään siis ne jätteet mieluiten lajitellen täällä, kuten alkuperäinen mainitsija totesikin.
No on se nyt piiperrystä! Joku huulikiiltopuikon tyhjä hylsy, vaikka olisi moneltakin Ullalta.. tarkoitin vaan että eikö kukaan tajua, että on itsekästä edes mennä sinne saastuttavilla lentokoneilla kuluttamaan usein herkkääkin luon
Sun argumentaatiovirheesi on nimeltään väärä dikotomia. Jätevuorten rajoittaminen ei ole piipertystä vaan äärettömän tärkeää kuten myös veden säästäminen ja moni muu teko joita voi tehdä rajoittaakseen turismin/matkustamisen haittoja.
Nämä teot, jos matkustaa taas eivät sulje pois sitä, että harkitsee koko matkustamista ja kuluttamista sekä mahdollisissa matkakohteissa että kotona.
Olen ihan samaa mieltä siitä, että hyvä, että turismia ja sen seurauksia on alettu vastustaa. Kun yhä matkustan, mietin tarkkaan, miten toimin, kuinka paljon matkustan ja minne sekä miten asun, mitä kohteessa kulutan, mitä tuen ja mitä en tue ja mitä roskaa jätän jälkeeni.
Ehkä uskaltaudun vihdoin Funky ladyyn kun siellä on vielä alennusmyyntikin käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei roskia käydä sentäs Suomeen lentokoneella lennättämään. En usko tuollaisella olevan mitään merkitystä. Aika piiperrystä lähteekö ne haiskaksi menneet rintaliivit takaisin Suomeen vai eivät? Tai joku tyhjä huulikiiltopuikko.
Ei ole uskon asia. Turismikohteiden jätevuoret eivät todellakaan ole piiperrystä, kun se ei ole vaan yksi Ulla, jonka rintsikat ja huulikiilto sinne jää vaan satojentuhansien ihmisten jätteet alueilla, joiden jätehuolto ei ole Suomen tasolla. Hävitetään siis ne jätteet mieluiten lajitellen täällä, kuten alkuperäinen mainitsija totesikin.
No on se nyt piiperrystä! Joku huulikiiltopuikon tyhjä hylsy, vaikka olisi moneltakin Ullalta.. tarkoitin vaan että eikö kukaan tajua, että on itsekästä edes mennä sinne saastuttavil
Ehkä sunkin Diko Tomi vaan kannattaisi kummiskin hillitä tota menojalkaasi ja jättää matkustelu, koska kyllähän sä nyt saastutat silti siellä, vaikka mitä tekisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se nyt piiperrystä! Joku huulikiiltopuikon tyhjä hylsy, vaikka olisi moneltakin Ullalta.. tarkoitin vaan että eikö kukaan tajua, että on itsekästä edes mennä sinne saastuttavil
Aivan naurettavaa tulla sun selittämään tänne, että sä olet oikeutettu matkustelemaan, koska sä osaat matkustaa ympäristön kannalta muka jotenkin oikein..;D Aivan samalla tavalla säkin kumminkin reissuillasi kulutat ja mahdollisesti jopa menet kohteeseesi lentämällä. Pysy kotimaassa ollaksesi oikeasti ympäristön puolella. Täällä saat jätteesikin suoraan kierrätyskoneistoon, eikä tarvitse roudailla vaikka jostain Thaimaan jätevuorien keskeltä niitä omia risoja kalsareitasi takaisin.
Kyllä se nyt vain on niin, että suomalainen turistikin kuluttaa ulkomailla myös muuta, kuin niitä omia matkatavaroitaan, eli jätevuorta se nyt siinä kasvattaa. Ja veikkaanpä, että jätemäärä kaikesta muusta on monin verroin suurempaa, kuin mitä kertyisi jostain matkalaukussa mukanaan viemästä shampoopullosta.
Mä sen sijaan en matkusta ulkomaille ollenkaan lentämisen saastuttavuuden takia. Kotimaassakin liikun kävellen, pyöräillen ja joskus harvoin julkisilla.
Sä voit korjailla ja nähdä argumentaatiovirheitä muiden ulosannissa, vaan mitä sillä on väliä, itse asia se on tärkeä. Ja kaivappas ne omat virheesi ensin esiin. Mun puhtaaseen korvaan voi ne kyllä hyvin kertoa.
Onkin monenlaista pellavakangasta. Ei mun pellavapyyhkeet vaan ole mitään pisteleviä tai edes karkeitakaan.
Mun päähän ei mahdu että pyyhkeen valintakin voi olla noin vaikeaa. Onko sama ihminen nyt kyseessä jolle oli sopivien aterimienkin löytäminen haaste? Itsellä on pyyhkeitä monen merkkisiä enkä ole huomannut samoja ongelmia vaan hyvin pyyhkii pyyhkeellä kuin pyyhkeellä. Jos värit lähtee pesussa tai saumat kiertyy vinoon niin se on sitten eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Mun päähän ei mahdu että pyyhkeen valintakin voi olla noin vaikeaa. Onko sama ihminen nyt kyseessä jolle oli sopivien aterimienkin löytäminen haaste? Itsellä on pyyhkeitä monen merkkisiä enkä ole huomannut samoja ongelmia vaan hyvin pyyhkii pyyhkeellä kuin pyyhkeellä. Jos värit lähtee pesussa tai saumat kiertyy vinoon niin se on sitten eri asia.
Jep. Ja mielestäni oli hauska tuo yksi kommentti, jossa arvosteltiin gant merkkiä. Mitäs ihmettä? Saahan jokainen valita minkä merkkisiä käyttää. Se ei sinänsä kyllä tavarapaljouteen liity.. Ja kyllä, myös mulla on gantin pyyhkeitä mutta niin on myös prisman house merkkisiä. Mutta ei mulla tulisi mieleen arvostella toisten ostoksia noin.
Jostain syystä itselläni vaan on outo suhde käsipyyhkeisiin ja ruokailuvälineisiin sekä ehkä vähän juomalaseihinkin ja juurikin näistä olen tehnyt paljon huonoja hankintoja ja hukkaostoja. Varmaan useammalla naisella on tällainen suhde vaatteisiin, kenkiin, laukkuihin, muihin asusteisiin ja meikkeihin. Itselläni on taas vaikea ymmärtää tätä kun itse en omista yhtään laukkua, tarpeen vaatiessa käytän muovikassia käsilaukkuna tai kassina ja muitakin asusteita omistan olemattoman vähän, enkä omista yhtään meikkiäkään kun en meikkaa. Lihavana vaatteiden ostaminen on itselleni lähes mahdotonta, enkä siis juuri ostele vaatteita tai omista paljoa vaatteita. Hyviä kenkiäkin on vaikea löytää ja omistan niitäkin enemmän. Kenkiä kuitenkin huomaan jopa tarvitsevani enemmän kuin nykyään omistan, mutta en kuitenkaan viitsi, enkä halua tai uskalla ostaa uusia kun pelkään syyhyä, joka voi siis levitä kenkien kokeilustakin. Pitäisi siis ostaa samanlaiset kengät kuin mitä vanhat ovat kun ne voi ostaa ilman sovitusta. Me ihmiset olemme keskenämme hyvinkin erilaisia.
Jos olisin laiha ja kaunis suhtautuisin varmasti eri tavalla vaatteisiin, kenkiin, asusteisiin ja kauneudenhoitoon. Kannatan luonnollisuutta ja annan rumuuteni näkyä. En myöskään kaunistaudu laittautumalla, vaan näytän entistä hirveämmältä. Tämä on sitten eri asia kuin perushygieniasta huolehtiminen. Toivon toki laihtuvani, mutta tämä onkin sitten ainoa toimenpide, jota tosissani yritän näyttääkseni paremmalta. Laihtuminen vaatii toki sitten ruokaan liittyvän tavarapaljouden hallintaa eli minimalismia ruoan suhteen ja herkkujen syömisen lopettamista, mutta se on todella vaikeaa. Kirjoitukseni tästä aiheesta varmasti jo riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin laiha ja kaunis suhtautuisin varmasti eri tavalla vaatteisiin, kenkiin, asusteisiin ja kauneudenhoitoon. Kannatan luonnollisuutta ja annan rumuuteni näkyä. En myöskään kaunistaudu laittautumalla, vaan näytän entistä hirveämmältä. Tämä on sitten eri asia kuin perushygieniasta huolehtiminen. Toivon toki laihtuvani, mutta tämä onkin sitten ainoa toimenpide, jota tosissani yritän näyttääkseni paremmalta. Laihtuminen vaatii toki sitten ruokaan liittyvän tavarapaljouden hallintaa eli minimalismia ruoan suhteen ja herkkujen syömisen lopettamista, mutta se on todella vaikeaa. Kirjoitukseni tästä aiheesta varmasti jo riittävät.
Sä sitten kontrolloit pyyhkeitä, aterimia ja laseja, kun et itseäsi jaksa. Unohda nuo kaikki ja mene lenkille ja syö vähemmän. Ihan sama minkälaisella haarukalla. Tai otakin oikein pieni ja kapea, niin syöminen on hitaampaa.
Onneksi pian sää muuttuu kylmäksi, syksy on pitkällä ja talvi saapuu ja ulkoa ötökät häviävät. Raivostuttaa ravistella vaatteita aina kotiin palatessa, että kotiin ei ilmestyisi ötököitä. Kotonani oli tosin erittäin paha tuholaisongelma juurikin talvella ja sen alkuperä jäi epäselväksi. Taas on kotona jotain ötököitä näkynyt, eikä ikkunaa tai parvekkeen ovea voi pitää auki ötököiden takia. Vaikka olen sanonut tämän miljoonaa kertaa niin silti asunnon toinen asukas oli pitänyt keittiön ikkunaa auki monta tuntia kun olin poissa. Kunpa kotona olisikin vain vähän tavaraa niin ötökät eivät pääsisi paljoa tuhoamaan. Toisaalta nyt kun syksy etenee niin ulos ilmestyy sieniä ja myös paljon myrkkysieniä, joita myös pelkään. Ötököiden ja myrkkysienien olemassaoloa en ymmärrä. Tajusin lopullisesti, että tämä asunto, jossa asun on sellainen läävä ja ongelmapaikan, että kenenkään ei tässä pitäisi asua. Noh, sukuni omistuksessa tämä on valmistumisestaan saakka ollut. Onneksi itse en omista tästä asunnosta yhtään.
Minua vähän ihmetyttää tuo jonkun toistuva valitus täällä "olen niin ruma, olen niin lihava, ei minulle mitään".
Ulkopuolisenkin on tuollaista ikävä kuunnella, joten mitä jos harjoittelisit ystävällisempää puhetta itsellesi. Negatiivisuus ei edistä asiaa. Jos haluat muuttua, se usein tapahtuu positiivisen kautta helpommin, ja jos et halua tai jaksa muuttua, on itsensä kanssa luonnollisesti helpompi olla jos ei jatkuvasti hauku itseään vaan harjoittelee myönteisempää suhtautumista. Kukaan ei siitä hyödy jos uliset täälläkin rumuuttasi, vähiten sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pian sää muuttuu kylmäksi, syksy on pitkällä ja talvi saapuu ja ulkoa ötökät häviävät. Raivostuttaa ravistella vaatteita aina kotiin palatessa, että kotiin ei ilmestyisi ötököitä. Kotonani oli tosin erittäin paha tuholaisongelma juurikin talvella ja sen alkuperä jäi epäselväksi. Taas on kotona jotain ötököitä näkynyt, eikä ikkunaa tai parvekkeen ovea voi pitää auki ötököiden takia. Vaikka olen sanonut tämän miljoonaa kertaa niin silti asunnon toinen asukas oli pitänyt keittiön ikkunaa auki monta tuntia kun olin poissa. Kunpa kotona olisikin vain vähän tavaraa niin ötökät eivät pääsisi paljoa tuhoamaan. Toisaalta nyt kun syksy etenee niin ulos ilmestyy sieniä ja myös paljon myrkkysieniä, joita myös pelkään. Ötököiden ja myrkkysienien olemassaoloa en ymmärrä. Tajusin lopullisesti, että tämä asunto, jossa asun on sellainen läävä ja ongelmapaikan, että kenenkään ei tässä pitäisi asua. Noh, sukuni omistuksessa tä
Tuo ötökkäkammo alkaa kuulostaa jo sairaalloiselta. Kyllä minäkin suuttuisin jos minua käskettäisiin kauniina kesäpäivänä pitämään ikkuna kiinni. Aika harvasta ötökästä myöskään on oikeasti mitään haittaa, ainakaan Suomen luonnosta satunnaisesti sisään eksyvistä.
Huh huh, mikä keskustelun taso taas. Voisi olla paikallaan ottaa vaikka jokin välitehtävä ja siirtää fokus siihen omaan tekemiseen.
Löytyisikö sinulta yksi poisto tälle päivälle? Tai vaikka yksi tehty kotityö? Tule jakamaan se muille, jotta voidaan saada inspiraatiota omaa projektiin.
Itse aion tehdä tänään pienen tavarat paikoilleen-siivouksen kotona. Kävin jo tankkaamassa auton, vein kierrätysroskat, kävin pikaisesti kaupassa ja hain uudet paljasjalkakengät postista.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi pian sää muuttuu kylmäksi, syksy on pitkällä ja talvi saapuu ja ulkoa ötökät häviävät. Raivostuttaa ravistella vaatteita aina kotiin palatessa, että kotiin ei ilmestyisi ötököitä. Kotonani oli tosin erittäin paha tuholaisongelma juurikin talvella ja sen alkuperä jäi epäselväksi. Taas on kotona jotain ötököitä näkynyt, eikä ikkunaa tai parvekkeen ovea voi pitää auki ötököiden takia. Vaikka olen sanonut tämän miljoonaa kertaa niin silti asunnon toinen asukas oli pitänyt keittiön ikkunaa auki monta tuntia kun olin poissa. Kunpa kotona olisikin vain vähän tavaraa niin ötökät eivät pääsisi paljoa tuhoamaan. Toisaalta nyt kun syksy etenee niin ulos ilmestyy sieniä ja myös paljon myrkkysieniä, joita myös pelkään. Ötököiden ja myrkkysienien olemassaoloa en ymmärrä. Tajusin lopullisesti, että tämä asunto, jossa asun on sellainen läävä ja ongelmapaikan, että kenenkään ei tässä pitäisi asua. Noh, sukuni omistuksessa tä
Sun kanssa vois olla aikas erilainen syksyinen sienestys- ja mökkireissu!
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, mikä keskustelun taso taas. Voisi olla paikallaan ottaa vaikka jokin välitehtävä ja siirtää fokus siihen omaan tekemiseen.
Löytyisikö sinulta yksi poisto tälle päivälle? Tai vaikka yksi tehty kotityö? Tule jakamaan se muille, jotta voidaan saada inspiraatiota omaa projektiin.
Itse aion tehdä tänään pienen tavarat paikoilleen-siivouksen kotona. Kävin jo tankkaamassa auton, vein kierrätysroskat, kävin pikaisesti kaupassa ja hain uudet paljasjalkakengät postista.
Hajoaisipa tänään toinen rähjäinen sukka. Hyvin hitusella ja ohueksi kuluneena kantapään kohdalta on jo. Pyrin kuitenkin siihen, että käytän muutenkin nopeasti kuluvat sukat ihan loppuun eli siihen, että niihin ilmestyy reikä ennen kun heitän ne roskiin. Joskus kuitenkin joudun heittämään vielä ehjiä, mutta liian kireitä sukkia roskiin kun en pysty niitä kireyden vuoksi käyttämään. Rikkinäisissä sukissa en kuitenkaan tietoisesti kulje. Joskus sukka voi kuitenkin hajota päivän käytön aikana kun on jossakin menossa ja siinä sitä sitten joutuu rikkinäisessä kulkemaan. Onneksi sentään kukaan ei tätä näe.
Sukan liian kireän kuminauharesorin voi löysentää. Onko kellään siihen hyviä vinkkejä lisää?
Olen leikannut puolet resorin korkeudesta pois, leikannut resoriosan yksinkertaiseksi ja kääntänyt sen sisäpuolelle 3- kertaiseksi. Ommellut hyvin kapealla siksakilla. Sukka vähän mataloituu, joten ei onnistu kovin matalavartisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos "haasteesta"! Yksi iso kestokassillinen vaatepoistoja kierrätykseen ja kaksi muovirasiaa keräykseen. Nopea tavarat paikoilleen siivous, tiskaus ja pesty pesukoneellinen kankaita, joista aion ommella syksyllä.
Pesukoneessani on toiminto, joka säätelee pesuajan pyykin painon mukaan. Tosin tuntuu, että arpoo tuon, että milloin pesuaika lyhenee ja milloin ei. Mitään logiikkaa tuossa ei juuri tunnu olevan. Välillä hyvinkin suuri pyykkimäärä lyhentää pesuaikaa paljon ja sitten toisella kertaa paljon pienempi pyykkimäärä ei lyhennä pesuaikaa yhtään. Sen olen oppinut, että erilaisia materiaaleja ei saisi laittaa samaan koneeseen, mutta nyt pesukoneessa on sata kertaa ennenkin pestyjä vaatteita ja kaksi pyyhettä, eikä pesukone edes ole ääriäänmyöten täynnä, eikä pesuaika lyhentynyt yhtään. Ehkä nuo pyyhkeet olivat sitten liian märkiä ja tämä lisäsi painoa.
Unohdin sitten sanoa, että en pidä pellavasta materiaalina. Se on karheaa, kutittaa ja tuntuu myös kuin jotkut piikit pistelisivät koko ajan ihoa.