Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19830)

Vierailija
16541/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäisin kyllä muutamia maskeja ihan siltä varalta että jos tarvii ihan niiden oikeaan käyttötarkoitukseen. Itsellä on matkalaukun sivutaskussa,  jos esim lentokentällä on nuhaista porukkaa niin voi suojata itsensä. Tai jos tekee jotain pölyistä siivoushommaa tms. Ei sitä koskaan tiedä tulevasta...

Vierailija
16542/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäisin kyllä muutamia maskeja ihan siltä varalta että jos tarvii ihan niiden oikeaan käyttötarkoitukseen. Itsellä on matkalaukun sivutaskussa,  jos esim lentokentällä on nuhaista porukkaa niin voi suojata itsensä. Tai jos tekee jotain pölyistä siivoushommaa tms. Ei sitä koskaan tiedä tulevasta...

Samaa mieltä. Itse käytin maskia, kun pesin uunia. Uuninpuhdistusaine haisi niin voimakkaalta, ettei henki kulkenut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16543/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saa antaa ideoita esineiden jatkokäyttöön, mutta pitää myös ymmärtää, että osalla porukasta se hutiostoksen käyttöidea ei välttämättä ole mikään piristävä idea, vaan nimenomaan lisää turhautumista, että nytkö tätäkään asiaa ei saisi heittää pois koska jonkun mielestä siitä voi askarrella jotain.

Ajatuksia pitää voida vaihtaa vapaasti ja toisaalta jokainen tekee omat päätoksensä, mutta välillä voi olla puolin ja toisin tunteet pinnassa, kun omat virhehankinnat harmittaa, ja haluaisi vain unohtaa asian ja päästä eteenpäin. Lisäksi "tästä voi saada vielä sitä ja tätä" -ajattelu on monen kodin tavarapaljouden taustalla, ja ehkä vaikuttanut jo omassa lapsuudessa.

Ideat on sinänsä jees, joku voi tykätä, ja sitten taas joku toinen ei. Ihmisiä täällä on kirjoittamassa, ja toisaalta on joskus hyvin pienestä kiinni, tuntuuko jokin viesti itsestä neutraalilta vai jotenkin tungettelevalta.

Vierailija
16544/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdelkaa tuttujenne kanssa niitä virheostoksianne. Mä teen niin aina, eikä kellään ole pian mitään huteja kaapeissa.

Vierailija
16545/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saa antaa ideoita esineiden jatkokäyttöön, mutta pitää myös ymmärtää, että osalla porukasta se hutiostoksen käyttöidea ei välttämättä ole mikään piristävä idea, vaan nimenomaan lisää turhautumista, että nytkö tätäkään asiaa ei saisi heittää pois koska jonkun mielestä siitä voi askarrella jotain.

Ajatuksia pitää voida vaihtaa vapaasti ja toisaalta jokainen tekee omat päätoksensä, mutta välillä voi olla puolin ja toisin tunteet pinnassa, kun omat virhehankinnat harmittaa, ja haluaisi vain unohtaa asian ja päästä eteenpäin. Lisäksi "tästä voi saada vielä sitä ja tätä" -ajattelu on monen kodin tavarapaljouden taustalla, ja ehkä vaikuttanut jo omassa lapsuudessa.

Ideat on sinänsä jees, joku voi tykätä, ja sitten taas joku toinen ei. Ihmisiä täällä on kirjoittamassa, ja toisaalta on joskus hyvin pienestä kiinni, tuntuuko jokin viesti itsestä neutraalilta vai jotenkin tungettelevalta.

Niin. Alunperin kirjoitin, että älkää tyrmätkö niitä, koska kun joku kirjoittaa jotain, tulee yleensä heti se tyrmäys ja kynnys kirjoittaa omat ideat menee kyllä hyvin äkkiä. Se, joka ei halua itse käyttää ideaa, voi ohittaa sen.

Vierailija
16546/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ideoista kirjoittanut vastaa: Ilman muuta säilytän ja käytän spray-maalia käyttäessä ja pölyisissä hommissa. Lisäksi minulla on ihan tuoreet maskit mm. lentäessä ja jos joudun vaikka päivystykseen, jossa on tartuntatautipotilaita. Uusiokäytössä on vanhat (iältään jo yli 3v.) maskit, joista osaa tosiaan käytän yhä, jos ihan vaan tarvitsee suojaa pölyltä eikä taudeilta. Noiden taudeilta suojaava teho ei kestä loputtomiin vaan se suojamateriaali haurastuu.

Vierailija
16547/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli vaatehuoneen hyllyille kertynyt froteepyyhkeitä ihan liikaa. Halusin lisää tilaa ja mietin mihin laittaisin ylimääräiset.

Sain vinkin, että koirataloudet ottavat niitä mielellään, etenkin joissa on useampia koiria. Niinpä pyyhkeet saivat uuden mielekkään käyttötarkoituksen karvaturkkien kuivaamiseen.🐕

Millaiset pyyhkeet ovat mielestäsi hyviä pyyhkeitä? Oma ongelmani on se, että tarvitsen pari uutta käsipyyhettä, mutta en löydä hyviä. Ainakin Finlaysonin, Pentikin ja Vallilan käsipyyhkeet olen todennut huonoiksi. Nyt oli niin raju pettymys Finlaysonin kalliin käsipyyhkeen kanssa, että yritys meni lopullisesti boikottiin. Tuote oli ihan pilalla jo ensimmäisessä pesussa. Olisi ehkä pitänyt mennä valittamaan, mutta kuittiakaan ei ollut enää tallessa ja käsipyyhe tosiaan jo pesty. Noelin nyt tappioni ja yritys on nyt lopullisesti boikotissa. Toki olen t

Ihan ystävällisesti tiedoksi: Reklamaatiotilanteissa ei tarvitse olla kuittia, kun näissä tapauksissa on ihan selvää, minkä yrityksen tuotteesta on kyse.

Vierailija
16548/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei roskia käydä sentäs Suomeen lentokoneella lennättämään. En usko tuollaisella olevan mitään merkitystä. Aika piiperrystä lähteekö ne haiskaksi menneet rintaliivit takaisin Suomeen vai eivät? Tai joku tyhjä huulikiiltopuikko.

Ei ole uskon asia. Turismikohteiden jätevuoret eivät todellakaan ole piiperrystä, kun se ei ole vaan yksi Ulla, jonka rintsikat ja huulikiilto sinne jää vaan satojentuhansien ihmisten jätteet alueilla, joiden jätehuolto ei ole Suomen tasolla. Hävitetään siis ne jätteet mieluiten lajitellen täällä, kuten alkuperäinen mainitsija totesikin.

Vierailija
16549/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän edellisen kirjoittajan pointin, mutta puolestani muistutan että eri mieltä oleminen ei ole automaattisesti tuomitsemista ja keskustelupalstalla on juuri kiva kun on erilaisia näkemyksiä. Mielestäni on ihan ok sanoa jos jonkun mielestä vaikka maskien leikkaaminen osiin ja niiden kanssa näpertely ei ole kovin järkevää tai itselle mielekästä ja sen sijaan ehkä kertoo mitä niille itse tekee, vaikka heittäisi vaan roskiin. Näin saadaan eri näkökulmia keskusteluun ja jokainen voi peilata muiden kommentteihin omaa toimintaansa, tai mahdollisesti jopa vaihtaa mielipidettä ja saada uutta ajateltavaa. 

Saahan sitä sanoa mitä huvittaa, mutta järkevyydeksi sitä ei tulisi kutsua. Järkevämpää nimittäin on käyttää esine loppuun kuin heittää sellaisenaan roskiin. Mielipide sitten on kuin peräreikä, kaikilta löytyvä.

Vierailija
16550/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo minimalistisia tavaroita ostavat eivät ole minimalisteja. He ovat minimalistisella tyylillä sisustavia, eivät muuta. Oikea minimalisti tulee vähällä toimeen ja on karsinut kaiken turhan jo olemassa olevista tavaroistaan pois. Ei ostele niitä lisää. Jos minimalisti joutuu jotain uutta hankkimaan saa hän tietenkin ostaa itseään miellyttävän. Oli se sitten minkä näköinen vain. Ehkä pelkistetty tyyli miellyttää minimalistin silmää eniten. Siksi tietenkin on myös minimalistisia esineitä myynnissä. Mutta minimalistisesti sisustava ei siis ole varsinaisesti minimalisti. Hänelle on tärkeintä, että näyttää selkeältä. Kaapit voivat jopa pursuta samalla tavaraa. Minimalistilla ei ehkä ole edes kaappeja. 

Olen joskus miettinyt, että aidoimmillaan minimalisteja ovat jotkut mökin mummot ja ukot. He jotka eivät todellakaan osta paljoa muuta kuin suolaa kaupasta. Käytössä o

Juuri näin! Lainaus tuli vajaana, mutta minun isoisäni oli tällainen minimalisti. Hänellä oli kyllä siisti ja kaunis koti ja oli hyvin, hyvin harkitseva ostaja. Mutta sitten hänellä oli varasto, jossa oli kaikkea maan ja taivaan välitä, jota EI saanut heittää pois. Jos joku meni rikki tai jotain tarvittiin, se pääosin tehtiin itse tästä kierrätysmateriaalista. Isoisä on kuollut yli 20 vuotta sitten, mutta yhä on tallella näitä hänen tekemiään juttuja vaikka kuinka paljon ja ai että ne on hyviä. Korjaaminen, keksiminen ja itse tekeminen siis kunniaan. Kaikilta se ei käy, mutta on hyvä myös muistaa, että tämänkin tien voi valita ja silti kesyttää tavarapaljouden.

Vierailija
16551/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kaikki Jos joskus vielä mahtuisin- vaatteeni käyttöön tyttärelle! Ja niitä oli jopa täysi kaapillinen.. Ei tullut sittenkään säilyteltyä turhaan. Nyt säästyi paljon rahaa käytettäväksi muuhun. Kyllä ne melkein päälle meni, mutta puristivat. Tytöllä taas sopivasti vähän väljiä. Tietysti jos tytön maku olisi ollutkin täysin erilainen ei olisi käynyt näin mukavasti. Vaatteet olivat 90- luvun lopusta ja nollarin alkua. Eli juuri nyt haluttuja. Tuli mieleen, että jos itsellä ei ole tytärtä, tai jos nämä melkein mahtuvat vaatteet eivät ole tyttären tyyliä kannattaa kysyä tuttujen nuorisolta.

Sama juttu, paitsi että en nyt vielä ihan kaikkia saanut, mutta paljon. Ai että ne on muuten hyvälaatuisia tämän päivän vaatteisiin verrattuna, onneksi säästin. Hyvä vinkki tuo muille nuorille tarjoaminen, ovat niistä monesti tosi innoissaan. <3

Minä myös itse ompelen, joten muokkailen eri tavoin myös itselle sopivaksi epäsopivia. Se on luovaa ja kivaa puuhaa. Siksi ehdotankin pienten lempi vaatteiden kanssa käyntiä paikallisella ompelijalla, josko vaatteesta tulisi jotain uutta kivaa muokattuna. Materiaali tulisi käyttöön, tukisit kotimaista (käsi)työtä ja uusi vaatekin olisi ainoa laatuaan.

Vierailija
16552/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle oli vaatehuoneen hyllyille kertynyt froteepyyhkeitä ihan liikaa. Halusin lisää tilaa ja mietin mihin laittaisin ylimääräiset.

Sain vinkin, että koirataloudet ottavat niitä mielellään, etenkin joissa on useampia koiria. Niinpä pyyhkeet saivat uuden mielekkään käyttötarkoituksen karvaturkkien kuivaamiseen.🐕

Millaiset pyyhkeet ovat mielestäsi hyviä pyyhkeitä? Oma ongelmani on se, että tarvitsen pari uutta käsipyyhettä, mutta en löydä hyviä. Ainakin Finlaysonin, Pentikin ja Vallilan käsipyyhkeet olen todennut huonoiksi. Nyt oli niin raju pettymys Finlaysonin kalliin käsipyyhkeen kanssa, että yritys meni lopullisesti boikottiin. Tuote oli ihan pilalla jo ensimmäisessä pesussa. Olisi ehkä pitänyt mennä valittamaan, mutta kuittiakaan ei ollut enää tallessa ja käsipyyhe tosiaan jo pesty. Noelin nyt tappioni j

Reklamaation kuitittomuuden alapeukuttajalle tässä tietoa kohdassa: Voit valittaa tuotteen virheestä myös ilman kuittia

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/luotot-ja-maksaminen/maksaminen/kuit…

Kun on Finlaysonin, Vallilan tai Pentikin pyyhe, ei ole epäilystäkään, tunnistaako yritys omakseen myös ilman kuittia.

Vierailija
16553/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin itse aikoinaan kaikki maskini loppuun ja vasta sitten lopetin niiden käytön. Käytin maskia 2 vuotta ja vieläkin kaipaan välillä maskia kun ruman naaman sai piilotettua ja itsevarmuus oikeasti kasvoi. Koronan olen ilmeisesti sairastanut vain kerran omikronin, mutta tuota ei ole varmistettu kun en käynyt lääkärissä, enkä tarvinnut sairaalahoitoa. Yhtään rokotusta en ole ottanut. Noihin uunin pesuihin myrkyillä jne. käyttäisin jo järevämpiä ammattikäyttöön tarkoitettuja hengityssuojaimia. 

Vierailija
16554/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt ostaa sen himoitsemani Gantin pyyhkeen Stockmannilta ja todellakin säästän kuitin ja menen valittamaan, jos menee mielestäni piloille ensimmäisessä 60 asteen pesussa. Tuo on koossa 50x70 cm muuten samaa hintaluokkaa sen surkean Finlaysonin Hali-pyyhkeen kanssa ja varmasti paljon laadukkaampi. Otan vikaostoksesta opikseni. Lexingtonin ja Luin livingin pyyhkeet ovat sitten jo liian kalliita, mutta ehkä jotain näistä on tarjouksessa syksyn kampanjapäivillä jossakin paikassa. Toiveessani on yhä löytää ihmeenkin kautta laadukkaita pyyhkeitä, vaikka toivoni olenkin jo menettänyt. 

Vierailija
16555/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei roskia käydä sentäs Suomeen lentokoneella lennättämään. En usko tuollaisella olevan mitään merkitystä. Aika piiperrystä lähteekö ne haiskaksi menneet rintaliivit takaisin Suomeen vai eivät? Tai joku tyhjä huulikiiltopuikko.

Ei ole uskon asia. Turismikohteiden jätevuoret eivät todellakaan ole piiperrystä, kun se ei ole vaan yksi Ulla, jonka rintsikat ja huulikiilto sinne jää vaan satojentuhansien ihmisten jätteet alueilla, joiden jätehuolto ei ole Suomen tasolla. Hävitetään siis ne jätteet mieluiten lajitellen täällä, kuten alkuperäinen mainitsija totesikin.

No on se nyt piiperrystä! Joku huulikiiltopuikon tyhjä hylsy, vaikka olisi moneltakin Ullalta.. tarkoitin vaan että eikö kukaan tajua, että on itsekästä edes mennä sinne saastuttavilla lentokoneilla kuluttamaan usein herkkääkin luontoa ja mitkä jätevuoret se ihminen itsessään siellä saa aikaan kaikella kuluttamisellaan ja ihan olemisellaankin. Ihan oikein että monissa lomakohteissa paikalliset ovat alkaneet vastustamaan turisteja.

Niin että jotkut rintsikat ja meikkipuikot kyllä valitettavasti ovat pientä sen kaiken jätevuoren rinnalla, mitä se suomalainenkin turisti sinne kokonaisuudessaan saa aikaa.

Mä ainakin lomailen ihan kotona ja korkeintaan sukulaisilla kutsuttaessa.

Vierailija
16556/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo minimalistisia tavaroita ostavat eivät ole minimalisteja. He ovat minimalistisella tyylillä sisustavia, eivät muuta. Oikea minimalisti tulee vähällä toimeen ja on karsinut kaiken turhan jo olemassa olevista tavaroistaan pois. Ei ostele niitä lisää. Jos minimalisti joutuu jotain uutta hankkimaan saa hän tietenkin ostaa itseään miellyttävän. Oli se sitten minkä näköinen vain. Ehkä pelkistetty tyyli miellyttää minimalistin silmää eniten. Siksi tietenkin on myös minimalistisia esineitä myynnissä. Mutta minimalistisesti sisustava ei siis ole varsinaisesti minimalisti. Hänelle on tärkeintä, että näyttää selkeältä. Kaapit voivat jopa pursuta samalla tavaraa. Minimalistilla ei ehkä ole edes kaappeja. 

Olen joskus miettinyt, että aidoimmillaan minimalisteja ovat jotkut mökin mummot ja ukot. He jotka eivät todellakaan o

varasto = vara sto ?

varalla

- Mitä tulee mieleen sanasta varasto?

Vierailija
16557/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se nyt piiperrystä! Joku huulikiiltopuikon tyhjä hylsy, vaikka olisi moneltakin Ullalta.. tarkoitin vaan että eikö kukaan tajua, että on itsekästä edes mennä sinne saastuttavilla lentokoneilla kuluttamaan usein herkkääkin luon

Aivan näin! Muutenkin suomalaisten luulisi käyttävän rahansa tällaisina aikoina Suomessa. Mikä pakko lentää etelään saastutuskoneilla. Pitäisi olla suurinpiirtein kiellettyä moinen!

Vierailija
16558/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on tylysti sanottu, että laihduta kun vaatteita ei ole oikein löytynyt. Tiedän itsekin olevani lihava ja vaatteiden löytämisen olevan hyvin vaikeaa, mutta näen kuitenkin julkisilla paikoilla itseäni isokokoisempiakin naisia, joille on vaatetta jostain löytynyt. Vaatteiden suhteen olen oikeastaan jo luovuttanutkin kun mikään ei sovi ja näytän kaikessa hirveältä. Totuus on, että tällainen kaltaiseni lihava keski-ikäinen riippurintainen ja pömppömahainen nainen ei näytä missään hyvältä ja olen hyväksynyt sen. Olen löytänyt kuitenkin muutaman vaatteen, jotka kelpaavat ja pyrin sitten ostamaan uuden samanlaisen kun tarvetta sille on. Vaatteita en kuitenkaan varsinaisesti edes halua ostaa, enkä ostele. En tarvitse, enkä halua paljoa vaatteita.

Kuulehan. Minä olen täysin varma, että sinulle on olemassa vaatteet, joissa näytät ja sinusta tuntuu hyvältä. Se on tietysti haaste, että löytää ne oikeat vaatteet - tai teetetään tai muokataan.

Meitä ihmisiä on monen muotoisia ja näköisiä. Kauneusideaaliamme muokkaa hyvin kapea ihanne ja on tarkoituskin, että siihen ei kukaan sovi, jotta koko ajan tavaraa ostetaan.

Neuvoni olisi miettiä, mistä pitää. Sitten kannattaisi netissä vaikka kysellä, mistä oman ikäiset ja -kokoiset ostavat kivoja vaatteita. Sitten vaan sovittelemaan ja viimeinen silaus ompelijalla, jotta varmasti istuu. Laadukas, mieleinen vaatekaappi ei lopulta tule kalliiksi, kun löytää itselle mieleiset. Toki pitää ymmärtää materiaalien päälle, mutta sen voi opetella.

Lisäksi sitten vielä hyvät ja ehdottoman mukavat alusvaatteet. Ne löytää ainakin alusvaateliikkeistä, suosituksia kannattaa kysellä. 

Aivan eri asia on, jos tosiaan vaatteet eivät kiinnosta. Kirjoitin tämän heille, joita kiinnostaa, mutta ovat varmoja, etteivät voi näyttää kivalta missään vaatteissa. 

Vierailija
16559/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä valitsisi jotain Gantin pyyhkeitä. Naurettava ajatuskin. Jos Gantin pyyhkeestä ottaisi logon pois, niin veikkaan ettei Gantin pyyhkeen omistaja enää sitä edes haluaisi. No, joidenkin itsetuntoon on liimattu merkkejä. Jos oikeasti laatua haluaa ja siitä on kiinni, ja saa maksaakin niin Jokipiin Pellavalla ylivertaiset pyyheliinat. Samoin Lapuan Kankureilla.

Vierailija
16560/19830 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä valitsisi jotain Gantin pyyhkeitä. Naurettava ajatuskin. Jos Gantin pyyhkeestä ottaisi logon pois, niin veikkaan ettei Gantin pyyhkeen omistaja enää sitä edes haluaisi. No, joidenkin itsetuntoon on liimattu merkkejä. Jos oikeasti laatua haluaa ja siitä on kiinni, ja saa maksaakin niin Jokipiin Pellavalla ylivertaiset pyyheliinat. Samoin Lapuan Kankureilla.

Merkillä ei ole väliä, kunhan vaan olisi laadukas ja kestävä pyyhe. Liian monta kertaa ole vain joutunut pettymään. En ole merkkien perään, enkä omista yhtään Gantin tuotetta ja ne ns. merkkituotteeni ovat Triumphin alusvaatteita, Reebokin kenkiä ja ehkä toki pahimpana ohut HellyHansen-takki, joka hävettää itseänikin, enkä pidä siitä. Ajattelin, että tämän kesän aikana tuo olisi hajonnut, mutta ei ole. Käytän nyt kuitenkin tuon loppuun eli niin kauan kun hajoaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi