tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19833)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo minimalistisia tavaroita ostavat eivät ole minimalisteja. He ovat minimalistisella tyylillä sisustavia, eivät muuta. Oikea minimalisti tulee vähällä toimeen ja on karsinut kaiken turhan jo olemassa olevista tavaroistaan pois. Ei ostele niitä lisää. Jos minimalisti joutuu jotain uutta hankkimaan saa hän tietenkin ostaa itseään miellyttävän. Oli se sitten minkä näköinen vain. Ehkä pelkistetty tyyli miellyttää minimalistin silmää eniten. Siksi tietenkin on myös minimalistisia esineitä myynnissä. Mutta minimalistisesti sisustava ei siis ole varsinaisesti minimalisti. Hänelle on tärkeintä, että näyttää selkeältä. Kaapit voivat jopa pursuta samalla tavaraa. Minimalistilla ei ehkä ole edes kaappeja.
Ja kääntäen voi olla tavarasuhteeltaan minimalisti ja elää runsaasti sisustetussa kodissa. Materiaalit, värit ja kuosit vaikuttavat paljon: esimerkiksi kuviolliset sam
Just näin, eikä melkein!
Vierailija kirjoitti:
vats up horatsut? mistä tänään jankattaisiin?
Olisko ylilaudalla paremmin sun tasoista?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin laiha ja kaunis suhtautuisin varmasti eri tavalla vaatteisiin, kenkiin, asusteisiin ja kauneudenhoitoon. Kannatan luonnollisuutta ja annan rumuuteni näkyä. En myöskään kaunistaudu laittautumalla, vaan näytän entistä hirveämmältä. Tämä on sitten eri asia kuin perushygieniasta huolehtiminen. Toivon toki laihtuvani, mutta tämä onkin sitten ainoa toimenpide, jota tosissani yritän näyttääkseni paremmalta. Laihtuminen vaatii toki sitten ruokaan liittyvän tavarapaljouden hallintaa eli minimalismia ruoan suhteen ja herkkujen syömisen lopettamista, mutta se on todella vaikeaa. Kirjoitukseni tästä aiheesta varmasti jo riittävät.
Kyllä, kukaan ei jaksa lukea määräänsä enempää pitkiä viestejä joistain aterimista ja pyyhkeistä ja niiden kelvottomuudesta. Sinuna miettisin tarkkaan, mitä ongelmaa kiertelet tai välttelet tekemällä näin suuren numeron joistain tavaroista. Kyse ei muuten ole sukupuolesta, ei läheskään kaikki naiset mieti mitään noin antaumuksella kuin sinä niitä käsipyyhkeitä tai ruokailuvälineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin laiha ja kaunis suhtautuisin varmasti eri tavalla vaatteisiin, kenkiin, asusteisiin ja kauneudenhoitoon. Kannatan luonnollisuutta ja annan rumuuteni näkyä. En myöskään kaunistaudu laittautumalla, vaan näytän entistä hirveämmältä. Tämä on sitten eri asia kuin perushygieniasta huolehtiminen. Toivon toki laihtuvani, mutta tämä onkin sitten ainoa toimenpide, jota tosissani yritän näyttääkseni paremmalta. Laihtuminen vaatii toki sitten ruokaan liittyvän tavarapaljouden hallintaa eli minimalismia ruoan suhteen ja herkkujen syömisen lopettamista, mutta se on todella vaikeaa. Kirjoitukseni tästä aiheesta varmasti jo riittävät.
Kyllä, kukaan ei jaksa lukea määräänsä enempää pitkiä viestejä joistain aterimista ja pyyhkeistä ja niiden kelvottomuudesta. Sinuna miettisin tarkkaan, mitä ongelmaa kiertelet tai välttelet tekemällä näin suuren numeron joistain tavaro
Samaa mieltä, skippaan yli tuollaiset mt vuodatukset.
Ei haukuta, eikä kiusata muita keskustelijoita tässä keskustelussa.
Olen nyt kesälomallani tehnyt pienimuotoista tavaroiden läpikäyntiä aiemman suurkarsinnan lisäksi. Kohta lähtee juomalaseja ja kulhoja kiertoon tarpeettomina, sen jälkeen keittiön tavaramäärä ja -tyyli on sellainen kuin olen halunnutkin :)
Asuntoon saapuu yksi pieni hyllykkö kylpyhuoneeseen pakon edessä (tässä uudessa vuokra-asunnossa ei ole peilikaappia lainkaan ja huomasin tämän vasta muutettuani), mutta onneksi sekin selkeyttää järjestystä kun kylppärin tavarat eivät ole enää koreissa hujan hajan missä sattuu. Seuraavassa muutossa katson sitten onko tuo hylly vielä tarpeellinen.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, mikä keskustelun taso taas. Voisi olla paikallaan ottaa vaikka jokin välitehtävä ja siirtää fokus siihen omaan tekemiseen.
Löytyisikö sinulta yksi poisto tälle päivälle? Tai vaikka yksi tehty kotityö? Tule jakamaan se muille, jotta voidaan saada inspiraatiota omaa projektiin.
Itse aion tehdä tänään pienen tavarat paikoilleen-siivouksen kotona. Kävin jo tankkaamassa auton, vein kierrätysroskat, kävin pikaisesti kaupassa ja hain uudet paljasjalkakengät postista.
Päivä on kulunut palstalla ja toki sain pesukoneen sentään päälle. Päällä ollut vanha ja kulunut varmaan sata kertaa paita kirjaimellisesti hajosi ja lahosi päälleni. Hihasta siis hajosi ihan kulumaansa. Kauluksesta on tosin jo aikaisemmin hajonnut. Tämä lähtee roskiin loppuunkuluneena. Paljon tätä olen käyttänytkin, mutta nyt on jo liian rähjäinen edes kotikäyttöön. Ihan hyvän hinta-laatusuhteen tuote on tämä paita ollut.
Vierailija kirjoitti:
vats up horatsut? mistä tänään jankattaisiin?
Eiks sul kauppa oikee käy, vai mite muute ehit olla tääl?..;D..;D
Voi olla että saisit tunnontuskitta ja hyvällä omallatunnolla laittaa vähän aikasemminkin tekstiilijätteisiin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kukaan ei jaksa lukea määräänsä enempää pitkiä viestejä joistain aterimista ja pyyhkeistä ja niiden kelvottomuudesta. Sinuna miettisin tarkkaan, mitä ongelmaa kiertelet tai välttelet tekemällä näin suuren numeron joistain tavaro
Joo ei todellakaan kaikki naiset mieti tollasia! Meilläkin on käytössä mun oman äidin pyyheliinat ja aterimet 60- luvulta ja taitaa osa olla mumminikin entisiä. Ei tarvi olla niin prikulleen, riittää kun ajaa asiansa. Pyyhe lentää räsyihin kun tulee reikiä ja eiköhän nuo Sorsakosken aterimet ole ikuisia.
Kiinnitätkö näihin huomiota, jotta saat ajatukset jostain ahdistavammasta asiasta pois..? Kohtaa se nyt heti, niin saat sen pois sia häiritsemästä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että saisit tunnontuskitta ja hyvällä omallatunnolla laittaa vähän aikasemminkin tekstiilijätteisiin..
Siis sinä jonka paita hajosi päälle!
Iso kestokassillinen vaatteita lähti kierrätykseen! Muutema muovirasia meni keräykseen. Olen tiskannut, laittanut tavaroita paikoilleen ja pessyt pesukoneellisen kankaita syksyn ompeluprojekteja varten. Muuten päivä on kulunut palstalla =)
Ei poistoja tänään, mutta pesin Universal stonella kylppärin laatat. Lisäksi päivittäisiä kotitöitä. Ostettiin miehen kanssa kannellinen säilytyslaatikko ja jemmattiin sinne mehupullot ja säilöntärasiat. Eivät enää pyöri pitkin keittiön kaappeja.
Vintedistä en oo enää ostellut mitään. Ehkä euron postarit laski rimaa ostelun suhteen ja nyt kun postarit nousi, niin ei kiinnosta edes selailla.
Täällä on taidettu puhua ennenkin siitä, miten vaikka erilaisista tarjouskampanjoista on tullut ostettua isoja määriä pesuaineita jemmaan. Tykkäsin ennen haalia vaikka erituoksuisia suihkusaippuoita ja kaikki olivat omalla tavallaan hyviä. Jossain vaiheessa aloin luopua tällaisesta, koska risoi varata kokonainen iso hylly näitä varten. Onneksi, koska nyt huomaan, että mieltymykset voivat muuttua aivan yllättäen.
En ole mitenkään hajusteallerginen, mutta jotenkin tuoksulliset aineet ovat alkaneet tökkiä. Pyykinpesuaineena (jota niin ikään tuli ennen haalittua) käytän aina samaa tuoksutonta, joka sopii kaikkeen mitä minun tarvitse pestä. Ja suihkussa käydessä sopii parhaiten hajusteeton pesuneste, tai sitten joku todella miedon ja luonnollisen tuoksuinen tuote - tällaisia on vain vaikea löytää etenkin rajatulla budjetilla. Samoin käsienpesussa kaikki ennen hyvinä pitämäni tuoksut ovat alkaneet haiskahtaa omaan nenään imeliltä, vaikka itse tuote ei olisi muuttunut mihinkään.
Asiaa ei yksinkertaista se, että osa valmistajista kyllä muutteleekin tuotevalikoimia ja koostumuksia ja sitä myöten tuoksuja jatkuvasti. Niin paljon helpompi ottaa tuoksuttomat. Piti muuten selvittää sekin etukäteen, että lempikäsivoiteestani on saatavilla tuoksuton versio. :D Kiva päästä vaihtamaan siihen kun vanha voide on loppunut, niin mieto kuin sen tuoksu onkin.
En nyt tiedä oliko tässä muuta pointtia kuin se että varastoidessa pitää oikeasti tietää mitä tekee, mutta tulipahan avauduttua. :)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taidettu puhua ennenkin siitä, miten vaikka erilaisista tarjouskampanjoista on tullut ostettua isoja määriä pesuaineita jemmaan. Tykkäsin ennen haalia vaikka erituoksuisia suihkusaippuoita ja kaikki olivat omalla tavallaan hyviä. Jossain vaiheessa aloin luopua tällaisesta, koska risoi varata kokonainen iso hylly näitä varten. Onneksi, koska nyt huomaan, että mieltymykset voivat muuttua aivan yllättäen.
En ole mitenkään hajusteallerginen, mutta jotenkin tuoksulliset aineet ovat alkaneet tökkiä. Pyykinpesuaineena (jota niin ikään tuli ennen haalittua) käytän aina samaa tuoksutonta, joka sopii kaikkeen mitä minun tarvitse pestä. Ja suihkussa käydessä sopii parhaiten hajusteeton pesuneste, tai sitten joku todella miedon ja luonnollisen tuoksuinen tuote - tällaisia on vain vaikea löytää etenkin rajatulla budjetilla. Samoin käsienpesussa kaikki ennen hyvinä pitämäni tuoksut ovat alkaneet haiskahtaa omaan nenään imeliltä, vaikka its
Joo ja se on niin totta, että varastoikoon kauppa isoissa varastoissaan, enkä minä pienissä kalliissa tiloissani.
Sitäpaitsi siinä on vielä sekin, että jos ostaa aina kerralla isot määrät ei sitten pitkään aikaan pääse shoppailemaan edes niitä suihkugeelejä, koska ainakin musta noiden suihkugeelien, shampoiden ja saippuoiden valikoiminen ja ostaminen on mukavaa hommaa. Kannattaa siis ikäänkuin säästellä itselle jotain osteltavaa. Mä en ainakaan juuri elintarvikkeiden lisäksi paljon muuta ostelekaan.
Mitään tavaraa ei ole tullut hankittua enää ollenkaan. Jos multa menee joku rikki on kaverini heti tyrkyttämässä mulle omia vanhojaan, joista riittää valikoitavaksi asti.
Minä myös entinen kosmetiikan hamstraaja. Olen tänne aiheesta kirjoittanutkin.
Koska ostelu on tosiaan mukavaa niin nyt olen tyydyttänyt shoppailuhimoani kasveilla ! Perustin uuden kukkapenkin ja hankin sinne monivuotisen kasvin silloin, toisen tällöin (tarjouksia). Ostin myös kukkasipuleita myöhemmin istutettavaksi. Näitä oli hauskaa valita ja ostaa. Jos lähtevät hyvin kasvuun on edessäni vuosien ilo. Loistava hankinta siis !
Päivän poistona pari vanhaa pyyhettä tekstiilikeräykseen ja pusero joka ei ole mahtunut minulle 11 vuoteen pääsee Pelastusarmeijalle. Täällä pikkupaikkakunnalla on vain tuo Pelastusarmeijan kirppis. Toki UFF mutta Pelastusarmeija on mielestäni vakuuttavampi kohde.
Ai niin innostuin ostamaan 2 eurolla heijastavan kauppakassin. Se oli ok näköinen ja tarve oli olemassa joten oli sekin iloa tuottava ostos. Pimeällä bonusta heijastavasta pinnasta.
Ja vielä: vanhan maton käytin pesulassa. Kohta olisi varmaan järkevää ostaa uusi koska pesu maksoi 35 euroa. Mutta matto on kaunis ja mieleinen. Tuntui hyvältä antaa sille taas jatkoaikaa.
Täällä myös yksi pesuainehamsteri. Jos jonkinlaista saippuaa, shampoota ja hoitoainetta olen hamstrannut kun on ollut näitä mammuttitarjouksia vaan nyt pyrin tästä tavasta eroon. Nyt onkin hyvä aika lopettaa turhan ostelu kun alvikin nousee, lisää motivaatiota olla ostamatta vaikka rahassa se nousu ei päätä huimaa. Kestää kyllä kauan saada oma "varasto" tyhjäksi kun pulloja on reilut 25.
Vierailija kirjoitti:
Mun päähän ei mahdu että pyyhkeen valintakin voi olla noin vaikeaa. Onko sama ihminen nyt kyseessä jolle oli sopivien aterimienkin löytäminen haaste? Itsellä on pyyhkeitä monen merkkisiä enkä ole huomannut samoja ongelmia vaan hyvin pyyhkii pyyhkeellä kuin pyyhkeellä. Jos värit lähtee pesussa tai saumat kiertyy vinoon niin se on sitten eri asia.
Mun pyyhkeet on kestänyt kymmeniä vuosia eeikä koskaan ole tarvinnut niitä ostaa sen verran on lahjaksi saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kukaan ei jaksa lukea määräänsä enempää pitkiä viestejä joistain aterimista ja pyyhkeistä ja niiden kelvottomuudesta. Sinuna miettisin tarkkaan, mitä ongelmaa kiertelet tai vältte
Tuleeko pyyhkeisiin joskus reikiä? Minulla ei ole tullut ikinä ja ne ovat kaikki vuosikymmeniä vanhoja. Nyt on kyllä muutaman vuoden aikana joitain täkkipusseja ja lakanoita hajonnut ne kaiki oli noin 25-30 vuotta vanhoja
Ja kääntäen voi olla tavarasuhteeltaan minimalisti ja elää runsaasti sisustetussa kodissa. Materiaalit, värit ja kuosit vaikuttavat paljon: esimerkiksi kuviolliset samettiverhot näyttävät vähemmän minimalistisilta kuin yksiväriset ohuet pellavaverhot ja kaikkien seinien maalaaminen valkoiseksi on visuaalisesti yksinkertaisempaa kuin huoneiden maalaaminen erivärisiksi. Pointtina on se, että tietää ja tuntee makunsa ja tarpeensa eikä ostele pelkästä vaihtelunhalusta tai säilö turhaa.