Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
16501/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeiset pari vuotta tehnyt tavaroiden karsimista kotona, mutta muut ihmiset heittävät - lähes kirjaimellisesti! - kapuloita rattaisiin.

Mieheni äiti asuu ulkomailla, emmekä näe usein. Hän rakastaa shoppailua ja tykkää ostella myös lahjoja. Joka kerta kun tapaamme, hän tuo matkalaukullisen tuliaisia. Vaatteita, jotka eivät ole tyyliäni tai joiden materiaali tai leikkaus ei sovi minulle, erikoisia koruja, vaikka käytän aina yhtä ja samaa riipusta. Joskus ilahdun aidosti hänen lahjoistaan, mutta sitten saankin ensi kerralla kolme samanlaista. Hän on ihana ihminen ja minun on todella vaikea sanoa, että älä tuo mitään. 

Miehelläni oli vähän samaa vikaa, hän saattoi tuoda matkalta minulle liian pienen mekon, muovisandaalit, hassuja kyniä, kauniit korvikset, mauttoman taulun, jääkaappimagneetin Hänelle sain sanottua, etten oikeasti halunnut kuin ne korvikset eikä hänen tarvitse ostaa kamaa enemmän on enemmän -mentaliteetill

Kaikkien yhteinen lahjakortti S-ryhmään tai noh. tuossa tapauksessa ehkä kirjakauppaan olisi tässäkin tapauksessa ollut se paras tapa muistaa. Korostan näissä aina sitä S-ryhmää, vaikka en mikään sen fani ole kun sillä nyt taitaa kuitenkin olla pienempi riski konkurssiin joutumisesta kuin monella muulla. Tässä tapauksessahan rahat menevät hukkaan. En välttämättä uskaltaisi itse ostaa lahjakorttia edes Suomalaiseen kirjakauppaan. S-ryhmässäkin on toki myynnissä jotakin kirjojakin. Tuo outo, erikoinen ja huonolla huumorilla hankittu vitsilahja kylmästi vaan roskiin. Olisin itse ainakin loukkaantunut tuollaisesta lahjasta. Se ei kuitenkaan ole kamalin lahja, jonka olen tältä palstalta lukenut jonkun saaneen anopin antama laminoitu BMI-taulukko.

Vierailija
16502/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaton=kirjoitusvirhe. Piti olla ajaton

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16503/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein tänään kunnon raivauksen! Alkuun luulin etten raaski luopua oikein mistään, mutta en lopulta säästänyt paljon mitään. Raivauksen edetessä kaikki alkoi vain äkkiä näyttää silmissäni ihan romulta ja krääsältä. Loppujen lopuksi säästin vain tavarat joilla oikeasti arvoa. Nyt istun täällä melkein tyhjässä yksiössäni enkä todellakaan aio tuoda tänne enää ikinä mitään muuta kuin ruokatarvikkeita, veskipaperia tai saippuaa. Olo on jokseenkin väsynyt. Tavarat lajiteltuina lasitetulla parvekkeella, josta maanantaina ne lähtevät pois.Hävitin siis kaiken josta en pitänyt, eli lähes kaiken. Tiedän jo nyt, että en kadu tätä ikinä.

Tämä viesti onkin kirjoitettu jo eilen illalla. Tämä kuulostaa upealta ja voin itse vain haaveilla tällaisesta. Jos tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja vielä tätä lukee niin saanko kysyä, millaista tavaraa oli kyseessä. En itsek

No siis parvekkeella odottaa huomista poisvientiä lähes kaikkea mahdollista. Piti pakata tiukasti muovilaatikoihin ja jätesäkkeihin, jottei yökosteus vaan pääse tekstiileihin ja tavaroihin. No siellä on kaikki verhot, koska en käytä muita kuin sälekaihtimia. Kaikki matot, paitsi yksi räsymatto. Kaikki muut petivaatteet, paitsi parit lempparini. Kaikki koriste-esineet, mitä nyt vielä oli. Kaikki cd- ja dvd- levyt, joita olin jostain syystä säästänyt. Kirjat, olen lukenut jokaisen. Astioista melkein kaikki. Vaatteista melkein kaikki. Kengistä ja laukuista melkein kaikki. Joulukuusenkoristeet ja kuusi, en mahdu mitenkään säilyttämään, mutta ei haittaa kun en ole edes jouluja asunnossani, kynttilät, en polta kun ei ole terveellistä, lähes kaikki koruni, ovat rihkamaa ja mitähän vielä noissa säkeissä ja laatikoissa onkaan..:) nyt vain pelkään, että parveke romahtaa..:) Melkein mitään noista en ole itse ostanut, vaan muiden minulle kantamaa. Siksi ehkä päätökset luopumisesta helppo tehdä. Huonekaluista aion jättää sängyn, se on melkein uusi ja itse ostamani. Pienen ruokapöydän ja kaksi tuolia. Tv- taso saa olla niin kauan, kunnes joku saa tulla auttamaan mua sen seinään kiinnittämisen kanssa. Sitten sekin saa lähteä. Enkä tykkää tuosta lampunvarjostimestakaan, mutta olkoot katossa paremman puutteessa. Kunnes joku lahjoittaa mulle kauniimman. Itse en todellakaan aio ainakaan ostaa. Sorry että kirjoitin kaiken yhteen putkeen.

Vierailija
16504/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein tänään kunnon raivauksen! Alkuun luulin etten raaski luopua oikein mistään, mutta en lopulta säästänyt paljon mitään. Raivauksen edetessä kaikki alkoi vain äkkiä näyttää silmissäni ihan romulta ja krääsältä. Loppujen lopuksi säästin vain tavarat joilla oikeasti arvoa. Nyt istun täällä melkein tyhjässä yksiössäni enkä todellakaan aio tuoda tänne enää ikinä mitään muuta kuin ruokatarvikkeita, veskipaperia tai saippuaa. Olo on jokseenkin väsynyt. Tavarat lajiteltuina lasitetulla parvekkeella, josta maanantaina ne lähtevät pois.Hävitin siis kaiken josta en pitänyt, eli lähes kaiken. Tiedän jo nyt, että en kadu tätä ikinä.

Tämä viesti onkin kirjoitettu jo eilen illalla. Tämä kuulostaa upealta ja voin itse vain haaveilla tällaisesta. Jos tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja vielä tätä lukee niin saan

Mulla ei siis ole varastokoppia joulukuusta ja härpäkkeitä varten, eikä loota mahdu kaappiin kokonsa puolesta. Se oli ennen veskin nurkassa pystyssä..;(

Vierailija
16505/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko jotain tavaraa myyntiin nettiin tai kirpputorille vai annatko ilmaiseksi pois vai heitätkö vain roskiin, SERiin jne? Tarkoitukseni ei ole udella. Tuo vain kuulostaa juuri sellaiselta unelmalta ja haaveelta,jonka itsekin haluaisin tehdä ja mikä ei ole monestakin syystä mahdollista, että olen kiinnostunut ja kateellinen kun joku tuohon pystyy ja tuollaisen toteuttaa. Jos kerran suurin osa poistettavasta tavarasta on lisäksi sellaista, jota ei ole itse halunnut niin helpotus on varmasti vielä suurempi ja taakka pienempi, eikä siinä koe itse rahaa menettäneensä tai muitakaan menetyksiä kokeneensa. Kun ihminen, jonka kanssa asun suuttuu hirveästi jo siitä, että tyhjennän ikivanhan pahvilaatikon tavarat muualle ja heitän siis pelkän tyhjän pahvilaatikon pois niin tällaisten asioiden kanssa pitää olla erittäin varovainen. Ehdotan silti taas noin miljoonatta kertaa tavaroidensa läpikäymistä.

Vierailija
16506/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka luovut noin valtavasta määrästä tavaraa; eikö sinua haittaa rahallinen menetys ?

Olen itse niin nuuka että juurikin rahallinen tappio estää minua luopumasta. Jopa halvatkin tavarat harmittaa antaa käyttämättömänä pois.  

Vierailija
16507/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten helppoa lahjoittaa pois sellaista, jota ei ole itse ostanut. Tuossa äskeisessä kommentissakin raivauksen tehnyt ei ehkä olisi pystynyt tuohon noin hienosti, jos olisi itse ostanut tavaroitaan ja muita. Toiselta saadun vaatteen hylkään pienestäkin, mutta itse ostetun käytän reikäiseksi saakka. Tai tavaraa niin kauan että hajoaa. Mutta toisaalta, itse ostettu onkin mieleinen tai ainakin siis joskus ollut. Edes sen vähän aikaa. Vaatteita kannattaisikin alkaa aina heti käyttämään ostohetkestä, eikä vasta sitten, kun ei ehkä enää niin tykkääkään siitä. Monesti sitä vain jemmailee ja käyttää vanhoja pihiyttään.

Vierailija
16508/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks väki ei osta kirpparilta, mutta menevät sit Fidaan ostaan ne samat tuotteet kalliilla? Ihmettelen. Siksi vien kylmästi tavarani roskiin, jos en saa itse niitä myytyä. Monet kertoo kirppiksellä vievänsä loput Fidaan. Tyhmää.

Vierailija
16509/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko jotain tavaraa myyntiin nettiin tai kirpputorille vai annatko ilmaiseksi pois vai heitätkö vain roskiin, SERiin jne? Tarkoitukseni ei ole udella. Tuo vain kuulostaa juuri sellaiselta unelmalta ja haaveelta,jonka itsekin haluaisin tehdä ja mikä ei ole monestakin syystä mahdollista, että olen kiinnostunut ja kateellinen kun joku tuohon pystyy ja tuollaisen toteuttaa. Jos kerran suurin osa poistettavasta tavarasta on lisäksi sellaista, jota ei ole itse halunnut niin helpotus on varmasti vielä suurempi ja taakka pienempi, eikä siinä koe itse rahaa menettäneensä tai muitakaan menetyksiä kokeneensa. Kun ihminen, jonka kanssa asun suuttuu hirveästi jo siitä, että tyhjennän ikivanhan pahvilaatikon tavarat muualle ja heitän siis pelkän tyhjän pahvilaatikon pois niin tällaisten asioiden kanssa pitää olla erittäin varovainen. Ehdotan silti taas noin miljoonatta kertaa tavaroidensa läpikäymistä.

Annan ystäväni, jolla on pakettiauto hakea kaiken pois ilmaiseksi. Hän saa päättää mitä niillä tekee. Todennäköisesti hän myy kirppiksellä, kun pitää ahkerasti pöytää. Saa pitää tuoton itsellään, tietty, kun näkee kaiken vaivankin. Mulla oli oikein ilo pakkailla. Se riittää mulle palkaksi. Yksiöni on nyt niin paljon suuremman oloinenkin. Suosittelen kaikille. Voithan säkin viedä niitä sen toisen ihmisen tavaroita varastoon, jos teillä sellanen on. Mulla ei oo, enkä enää kyllä tarvitsisikaan.

Vierailija
16510/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka luovut noin valtavasta määrästä tavaraa; eikö sinua haittaa rahallinen menetys ?

Olen itse niin nuuka että juurikin rahallinen tappio estää minua luopumasta. Jopa halvatkin tavarat harmittaa antaa käyttämättömänä pois.  

Mutta eihän se harmitus sua tapa, vaan pelkästään vahvistaa. Oothan sitten ikäänkuin ylittänyt itsesi. Ei mua harmita rahallinen menetys. Enhän mä niitä rahoja olisi nähnyt siinäkään tapauksessa, etten olisi päättänyt luopua mistään. En halua olla tavaroissa kiinni. On loppujen lopuksi niin vähän tavaroita, joista oikeasti tykkään. Ja sitäpaitsi tärkeä huomio! Pidän ystävästäni ja näin autan häntä!

Vierailija
16511/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jotain laitoit suoraan sekajätteeseen ja roskiin?

Vierailija
16512/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt jotain laitoit suoraan sekajätteeseen ja roskiin?

Vein kaikki kierrätettävät tietty ensin pois. Eli pahvit, paperit, lasit, metallit.. mut ne nyt vien muutenkin viikottain. Roskiskaappini on tosi pieni. Vein lehtiä läheiseen terveyskeskukseen ja jotain harrastuskirjoja tuohon kirjaston lahjoitushyllykköön. No tekstiilijätteeseen meni tietty kaikki tekstiili mikä rikki tai liian huonoa myytäväksi. Ei niitä kyl ihan hirveästi ollut, muovikassillinen. Mutta nyt voin kul sanoa, että yksiössä on ihan viihtyisää, kun ei ole mitään ylimääräistä. Tauluja mulla on paljon. Sitä en maininnutkaan. Omatekemiä ja sukulaistädin. Ne saivat kaikki jäädä. Tai ehkä myöhemmin yhdestä luovun. Lahjaksi ajattelin antaa.

Vierailija
16513/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä että jotkut heittää kynttilätkin haneen. Jos nyt sattuisi vaikka venäjä tekemään vastaavia iskuja suomeen kuin ukrainaan niin kyllä olisi hyvä olla kynttilöitä jemmassa. Sitten vaikka niitä ei sitä tilannetta varten hamsraisi niin jos ne polttaa samantien pois niin ainahan se on säästöä sähkölaskussa niin kauan kuin jo maksettuja tai saatuja kynttilöitä polttaa.

Vierailija
16514/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni auttoi kun aloin laskemaan aikaa omalle ajalleni. Teen päivätöitä, joten vapaa-aikana haluan tehdä ihan jotain muuta kuin toisen työn tavaroiden kanssa.

Tavaroiden myynti kirppiksellä tai torissa on työlästä ja tavallisen kodintavaran kohdalla myynnistä saatu raha ei oikeastaan tule tavarasta, vaan myymisen säätöön ja työhön käytetystä ajasta. Lukuunottamatta tietenkään kallista arvolasia ja merkkivaatteita yms, mutta ne onkin toinen tarina. 

Lisäksi tavara vie tilaa, joka maksaa. Tavaran huolto, järjestely, pois tieltä siirtely, siivoaminen ynnä muu vie pikkuhiljaa sitä arvokasta vapaa-aikaa, jota ainakin itse pidän korkeassa arvossa. 

Sain täältä vinkin antaa tavara pois jollekin innokkaalle kirppistelijälle ja helpotus oli suuri, kun ihmiset hakivat laatikko kerrallaan tavaraa pois. Jos itse olisin työtön tai eläkkeellä voisin kirppispöytää pyörittääkin ilokseni, mutta näin työssäkäyvänä ja muutenkin kiireisenä se oli vain yksi kuormittava kotityö lisää.  Ensin rahanmeno hirvitti, mutta tavarasta eroon pääsemisen vapaus oli arvokkaampaa. 

Vierailija
16515/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä että jotkut heittää kynttilätkin haneen. Jos nyt sattuisi vaikka venäjä tekemään vastaavia iskuja suomeen kuin ukrainaan niin kyllä olisi hyvä olla kynttilöitä jemmassa. Sitten vaikka niitä ei sitä tilannetta varten hamsraisi niin jos ne polttaa samantien pois niin ainahan se on säästöä sähkölaskussa niin kauan kuin jo maksettuja tai saatuja kynttilöitä polttaa.

Nykyiset energiansäästölamput vie niin vähän sähköä, että et säästä sähkössä montaa senttiä vuodessa jos pidät valot kiinni ja poltat kynttilöitä. 

Vierailija
16516/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset energiansäästölamput vie niin vähän sähköä, että et säästä sähkössä montaa senttiä vuodessa jos pidät valot kiinni ja poltat kynttilöitä. 

Mutta jos kynttilät ovat jo olemassa niin ei liene järkevää hävittää niitä muuten kuin polttamalla valoksi kuin hävittää ilman myymistä  Se tuo aina säästöä.

Vierailija
16517/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos kynttilät ovat jo olemassa niin ei liene järkevää hävittää niitä muuten kuin polttamalla valoksi kuin hävittää ilman myymistä  Se tuo aina säästöä.

Näinhän se on kaikki säästöhän se on eteen päin ja hieman lämpöäkin tuovat talvella.

Vierailija
16518/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kynttilöiden polttaminen sisätiloissa ei ole niiden nokeamisen vuoksi järkevää eikä terveellistä, siksi laitoin nekin tuonne parvekkeen kuormaan. Kauniin valaistuksen ne kyllä tuovat sitä ei käy kiistäminen. Ja on mulla taskulamppu ja pattereita kriisitilanteiden varalle. Tämä ystäväni tykkää poltella kynttilöitä pihalla lyhdyssä ja sehän on ihan okei mulle, että annan niitä hänelle.

Vierailija
16519/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään sellaista ongelmaa tavarapaljouden kanssa, että on aikonut perustaa lähitulevaisuudessa yrityksen, ja sitä varten on tullut ostettua tavaroita joista on tullut ongelma?

Sanotaan nyt vaikka, että olisit perustamassa antikvariaattia. (Minun tuleva yritykseni (jos sitä nyt ikinä tulee) ei ole antikvariaatti, mutta esimerkkinä se toimii.) Olet ostanut paljon arvokkaita vanhoja kirjoja, joita olet löytänyt pilkkahinnoilla.

Nyt sinulla on joka paikka täynnä niitä hemmetin kirjoja, ja alat pelätä, että ötökät syövät ne. (Turkiskuoriaiset muuten syövät kirjojakin!) Mutta niissä on niin paljon rahaa kiinni - tuhansia euroja - ettet voi vain työntää niitä kierrätykseen. Ja toisaalta et voi alkaa verojen takia noin vain myydäkään niitä niiden todellisella arvolla. Etkä ole vielä siinä tilanteessa, että uskallat perustaa yritystäkään.

Mitä teet???

"voithan sä niitä yksityishenkilönä esim. torissa tai huutonetissä myydä, sehän ei ole veronalaista tuloa jos et iske kaikkea tuhatta esinettä sinne kerralla."

Voi toki, mutta en voitolla. Sehän se jutun pointti oli, että ostin nämä tavarat yritystoimintaa varten sitä mukaa kun hyviä diilejä tuli vastaan, koska tarkoituksena oli myydä ne yrittäjänä voitolla.

En oikein raaskisi myydä niitä samaan hintaan millä ostin tai jopa tappiolla, mutta pakko kai se lopulta on, jos tästä yrityksestä ei tulekaan mitään. Kova vaiva myydä netissä jos tulos on +-0. No, opinpahan siinä tapauksessa ainakin läksyni (= älä yritä mitään).

Kysymykseni oli oikeastaan kohtalotovereiden perään. Kun täällä on paljon esim. sellaisia, joille on kertynyt liikaa harrastustavaraa, vaikka käsityötarvikkeita. Niin mahtaako paikalla olla ketään muuta, joka on "hamstrannut" liikaa tavaraa yrityssuunnitelmia varten ja on nyt pulassa niiden kanssa? Ilmeisesti ei.

Vierailija
16520/19828 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään sellaista ongelmaa tavarapaljouden kanssa, että on aikonut perustaa lähitulevaisuudessa yrityksen, ja sitä varten on tullut ostettua tavaroita joista on tullut ongelma?

Sanotaan nyt vaikka, että olisit perustamassa antikvariaattia. (Minun tuleva yritykseni (jos sitä nyt ikinä tulee) ei ole antikvariaatti, mutta esimerkkinä se toimii.) Olet ostanut paljon arvokkaita vanhoja kirjoja, joita olet löytänyt pilkkahinnoilla.

Nyt sinulla on joka paikka täynnä niitä hemmetin kirjoja, ja alat pelätä, että ötökät syövät ne. (Turkiskuoriaiset muuten syövät kirjojakin!) Mutta niissä on niin paljon rahaa kiinni - tuhansia euroja - ettet voi vain työntää niitä kierrätykseen. Ja toisaalta et voi alkaa verojen takia noin vain myydäkään niitä niiden todellisella arvolla. Etkä ole vielä siinä tilanteessa, että uskallat perustaa y

Älä myy pienemmällä kuin mitä itse maksoit, mut pyri myymään edes sillä samalla hinnalla. Sellasen harmituksen vielä kestää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän