tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19828)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tänään se päivä kun pussitan pieneksi jääneet vaatteet,
Musta ja sininen jakkupuku, muutama Marimekon paita ym, joita olen säilyttänyt jos vaikka laihtuisin muutaman kilon.
En laihdu.
Vien srkoon kirpparille.
Tai laihdut, mutta vääristä paikoista. Kokemusta on.
Lahjoitin kasan hyviä mutta pieneksi jääneitä lastenvaatteita pakolaislapsille. Win-win.
Minullakin on "vähän kun laihdun"-vaatteita. No en laihdu ja vaikka saisinkin muuteman kilon pois, niin tuskin lantio kapenee paria vaatekokoa. Ehkä niiden vaatteiden on aika lähteä :(
Onhan se hankalaa ja turhauttavaa, kun on vaatekaappi täynnä, mutta ei kuitenkaan mitään päälle pantavaa esim. juhliin.
Mä sain kaikki Jos joskus vielä mahtuisin- vaatteeni käyttöön tyttärelle! Ja niitä oli jopa täysi kaapillinen.. Ei tullut sittenkään säilyteltyä turhaan. Nyt säästyi paljon rahaa käytettäväksi muuhun. Kyllä ne melkein päälle meni, mutta puristivat. Tytöllä taas sopivasti vähän väljiä. Tietysti jos tytön maku olisi ollutkin täysin erilainen ei olisi käynyt näin mukavasti. Vaatteet olivat 90- luvun lopusta ja nollarin alkua. Eli juuri nyt haluttuja. Tuli mieleen, että jos itsellä ei ole tytärtä, tai jos nämä melkein mahtuvat vaatteet eivät ole tyttären tyyliä kannattaa kysyä tuttujen nuorisolta.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain kaikki Jos joskus vielä mahtuisin- vaatteeni käyttöön tyttärelle! Ja niitä oli jopa täysi kaapillinen.. Ei tullut sittenkään säilyteltyä turhaan. Nyt säästyi paljon rahaa käytettäväksi muuhun. Kyllä ne melkein päälle meni, mutta puristivat. Tytöllä taas sopivasti vähän väljiä. Tietysti jos tytön maku olisi ollutkin täysin erilainen ei olisi käynyt näin mukavasti. Vaatteet olivat 90- luvun lopusta ja nollarin alkua. Eli juuri nyt haluttuja. Tuli mieleen, että jos itsellä ei ole tytärtä, tai jos nämä melkein mahtuvat vaatteet eivät ole tyttären tyyliä kannattaa kysyä tuttujen nuorisolta.
Minäkin olen saanut jotain muistoksi säilyttämiäni nuoruuden trendivaatteita lahjoitettua tyttärelle. Suurin osa ei tosin kelpaa. Onneksi niitä ei sentään ole kaapillista.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on "vähän kun laihdun"-vaatteita. No en laihdu ja vaikka saisinkin muuteman kilon pois, niin tuskin lantio kapenee paria vaatekokoa. Ehkä niiden vaatteiden on aika lähteä :(
Onhan se hankalaa ja turhauttavaa, kun on vaatekaappi täynnä, mutta ei kuitenkaan mitään päälle pantavaa esim. juhliin.
Sama. Nyt lähtivät. En laihdu koskaan.
Olen ihan pelkästään viimeisen 10 v aikana laittanut älyttömästi muiden ihmisten tavaroita kiertoon. Tänä vuonna 6 pakettiautollista pelkästään.
Olemme alkaneet käymään viikonloppuisin keskustassa. Saan viedä auton työpaikan parkkitaloon ja olemme ehkä 4-6 h sillä reissulla.
Eräs tiimikaveri kysyi loman lopussa vieläkö myyn ja sanoi on alkanut karsimaan äitinsä kotia, sieltä löytyi paljon vaatetta. Hän käy konttorilla päivittäin.
olen nyt 3 x hakenut sieltä kestokasseittan tavaraa. Päätin kokeilla vintediä ja siellä kauppa käy tosi hyvin. Olen käynyt vaatteet läpi ja tehnyt arkipåivisin ilmoituksia. Postitan 2 krt viikossa. Paketteja lähtenyt yli 50 kpl ja rahaa tullut lähemmäs 1000 euroa. Älyttömästi tässä on työtä, mutta kivaa tämä vielä on. Huomenna taas työpaikan kautta ja maanantaina lisää ilmoituksia
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan pelkästään viimeisen 10 v aikana laittanut älyttömästi muiden ihmisten tavaroita kiertoon. Tänä vuonna 6 pakettiautollista pelkästään.
Olemme alkaneet käymään viikonloppuisin keskustassa. Saan viedä auton työpaikan parkkitaloon ja olemme ehkä 4-6 h sillä reissulla.
Eräs tiimikaveri kysyi loman lopussa vieläkö myyn ja sanoi on alkanut karsimaan äitinsä kotia, sieltä löytyi paljon vaatetta. Hän käy konttorilla päivittäin.
olen nyt 3 x hakenut sieltä kestokasseittan tavaraa. Päätin kokeilla vintediä ja siellä kauppa käy tosi hyvin. Olen käynyt vaatteet läpi ja tehnyt arkipåivisin ilmoituksia. Postitan 2 krt viikossa. Paketteja lähtenyt yli 50 kpl ja rahaa tullut lähemmäs 1000 euroa. Älyttömästi tässä on työtä, mutta kivaa tämä vielä on. Huomenna taas työpaikan kautta ja maanantaina lisää ilmoituksia
En ihan ymmärrä tätä. Eikö rahat tai ainakin osa niistä ns. välityspalkkion jälkeen kuuluisi sille tavaran antaneelle? Tällainen toiminta ei kuitenkaan ole mitään hyväntekeväisyyttäkään kun tämä myyjä ilmeisesti pitää itsellään rahat. Toki tekee työtä, mutta silti.
Näen usein unta tästä palstasta. En siis mistään yksittäisestä keskustelusta, vaan siitä, että ylipäätään luen tabletillani tätä palstaa. Aivoihini kohdistuu selkeästi liikaa ärsykkeitä, suoranainen ärsykekuorma ja tavarapaljouden kannalta katsottuna tätäkin pitäisi konmarittaa. Valitettavasti tämä älylaitteen käytön vähentäminen, joka liittyy monessakin mielessä tavarapaljouteen, vaikka eihän se yksi tabletti sitä tavarapaljoutta kirjaimellisesti aiheuta on vaikeaa. Itselläni suurin ja ainoakin ongelma tähän liittyen on tämän palstan lukeminen.
Liian pieniä tai muuten vähän sinne päin olevia, mutta ei kuitenkaan kovin hyviä vaatteita ei yksinkertaisesti kannata ostaa varsinkaan, jos mitään tiettyä ei edes etsi. Tietysti ihmisen koko muuttuu lihomisen ja laihtumisen myötä, mutta ainakin ostohetkellä vaatteen pitää olla sellainen, jota tietää käyttävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen nyt 3 x hakenut sieltä kestokasseittan tavaraa. Päätin kokeilla vintediä ja siellä kauppa käy tosi hyvin. Olen käynyt vaatteet läpi ja tehnyt arkipåivisin ilmoituksia. Postitan 2 krt viikossa. Paketteja lähtenyt yli 50 kpl ja rahaa tullut lähemmäs 1000 euroa. Älyttömästi tässä on työtä, mutta kivaa tämä vielä on. Huomenna taas työpaikan kautta ja maanantaina lisää ilmoituksiaEn ihan ymmärr
Jos mä annan jollekin tavaroitani päästäkseni niistä eroon en edes ajattele, että mun kuuluisi saada niistä jotain korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Näen usein unta tästä palstasta. En siis mistään yksittäisestä keskustelusta, vaan siitä, että ylipäätään luen tabletillani tätä palstaa. Aivoihini kohdistuu selkeästi liikaa ärsykkeitä, suoranainen ärsykekuorma ja tavarapaljouden kannalta katsottuna tätäkin pitäisi konmarittaa. Valitettavasti tämä älylaitteen käytön vähentäminen, joka liittyy monessakin mielessä tavarapaljouteen, vaikka eihän se yksi tabletti sitä tavarapaljoutta kirjaimellisesti aiheuta on vaikeaa. Itselläni suurin ja ainoakin ongelma tähän liittyen on tämän palstan lukeminen.
Siis tarkoitatko että olet jäänyt koukkuun tämän palstan lukemiseen? No ei kai siinä mitään pahaa ole, vähän samalla tavalla jotkut lukee vaikkapa sanomalehden mielipidepalstat päivittäin.
Itselleni on tylysti sanottu, että laihduta kun vaatteita ei ole oikein löytynyt. Tiedän itsekin olevani lihava ja vaatteiden löytämisen olevan hyvin vaikeaa, mutta näen kuitenkin julkisilla paikoilla itseäni isokokoisempiakin naisia, joille on vaatetta jostain löytynyt. Vaatteiden suhteen olen oikeastaan jo luovuttanutkin kun mikään ei sovi ja näytän kaikessa hirveältä. Totuus on, että tällainen kaltaiseni lihava keski-ikäinen riippurintainen ja pömppömahainen nainen ei näytä missään hyvältä ja olen hyväksynyt sen. Olen löytänyt kuitenkin muutaman vaatteen, jotka kelpaavat ja pyrin sitten ostamaan uuden samanlaisen kun tarvetta sille on. Vaatteita en kuitenkaan varsinaisesti edes halua ostaa, enkä ostele. En tarvitse, enkä halua paljoa vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama huomattu. Joku haukkuu täällä laatumerkkejä minkä ehtii. Tulkitsen hänet ennemminkin hienostelijaksi. Hän on niin hieno, että edes paras suomalainen laatu ei kelpaa hänelle. Sanonkin aina vastaavanlaisille tapauksille, että hänen kannattaisi opetella itse ompelemaan, kun muiden tekemät ei kerran kelpaa. Tai olkoot sitten ilman. Kaiken alla on vain huomionhakuisuus.
En ole lietsomassa asiaa, mutta monen tunnetun merkin laatu on tullut alas viime vuosina ja rytinällä, hinta on kyllä sama.. oma kokemus muutaman vuoden takaa Finlaysonilta, ostin omasta mielestä laadukkaat satiinipussilakanat..sain ohuet puoliksi läpinäkyvät hemmetin sähköiset viritykset, menivät kierrätykseen. Puuvillasatiininen aluslakanakin oli jotenkin nihkeä ja outo, ihan kun materiaali ei olisi 100% puuvillaa. Familonin perkaalipussilakana kesti vuoden kunnes repesi pesussa alareunasta joku 20 cm, ihan rauhalli
Allekirjoitan tän, Teeman uudet lautaset harmailla naarmuilla, kun vanhoissa ei mitään viidentoista vuoden käytön jälkeen. Vanhat ja uudet erottaa takana olevista leimoista. Ja uudet Savonia -aterimet naarmuilla puolen vuoden käytön jälkeen. Eikä nämä ole mitään halpistavaraa, halvoissa sen voisi hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama huomattu. Joku haukkuu täällä laatumerkkejä minkä ehtii. Tulkitsen hänet ennemminkin hienostelijaksi. Hän on niin hieno, että edes paras suomalainen laatu ei kelpaa hänelle. Sanonkin aina vastaavanlaisille tapauksille, että hänen kannattaisi opetella itse ompelemaan, kun muiden tekemät ei kerran kelpaa. Tai olkoot sitten ilman. Kaiken alla on vain huomionhakuisuus.
En ole lietsomassa asiaa, mutta monen tunnetun merkin laatu on tullut alas viime vuosina ja rytinällä, hinta on kyllä sama.. oma kokemus muutaman vuoden takaa Finlaysonilta, ostin omasta mielestä laadukkaat satiinipussilakanat..sain ohuet puoliksi läpinäkyvät hemmetin sähköiset viritykset, menivät kierrätykseen. Puuvillasatiininen aluslakanakin oli jotenkin nihkeä ja outo, ihan kun materiaali ei olisi 100% puuvillaa. Familonin perkaalipussilakana kesti vuoden kunnes
Miksiköhän ovat antaneet Teeman ja Savonioiden kaltaisten klassikoiden laadun huonontua? Ei voi olla niin hölmöjä ihmisiä Iittalan ja Hackmanin laatupiireissä, että tehdään niin typerä teko, koska kyllähän sana kulkee, niinkuin meilläkin nyt tässä ketjussa. Eivätkö enää vain osaa valmistaa parempaa? Voi olla hyvinkin syynä. Meillä lähti muutama vuosi sitten Hobby Hallista tilatuista Teema-astioista leimat kulumaan ihan tavallisessa astianpesukonepesussa. Heidän asiakaspalvelussa ei asiaa uskottu. No äitini ja kaksi ystävääni tilasi samoja astioita ja heillä kävi samoin. Siis se pohjaleima vain kului pikku hiljaa kokonaan pois. Mikä laatu!
Valmistus on siirretty ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne oo enää sitten niitä samoja. Nimien pitäisi olla Teema2 ja Savonia2. Tosi harmittavaa, kun olisivat tyyliltään just mun makuuni ja mulla on käytössä lapsuudenkodin hyviä alkuperäisiä. Pitää sitten vaan yrittää löytää noita vanhoja lisää, Suomessa valmistettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne oo enää sitten niitä samoja. Nimien pitäisi olla Teema2 ja Savonia2. Tosi harmittavaa, kun olisivat tyyliltään just mun makuuni ja mulla on käytössä lapsuudenkodin hyviä alkuperäisiä. Pitää sitten vaan yrittää löytää noita vanhoja lisää, Suomessa valmistettuja.
Ainakin Iittalan laseja valmistetaan vielä Suomessa.
Suosittelen noita vanhoja teemoja, jos vain jostain sattuu löytämään. Mulla lautasia noin vuodelta 2003, ovat edelleen kuin uusia. Pohjassa lukee arabia, ei iittala.
Ainut poisto viime päivinä on ollut hiusvärin mukana tullut hoitoaine, jonka käytin tänään loppuun. Pieni pullo, mutta siitä riitti moneen käyttökertaan.
Lapselle ostin todella paksun Aku Ankan taskukirjan. Taisi olla joku juhlavuoden painos. Vanhempainillassa muistutettiin lukutaidon ylläpitämisen tärkeydestä. Meillä koululainen lukee mielellään ja hänelle luetaan, mutta kiva saada välillä uuttakin luettavaa. Hänpä sitten innostui kovastikin lukemaan tuota pokkaria, joten oli totta tosiaan hyvä hankinta ja sellainen josta tuli hyvä mieli.