Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19823)

Vierailija
16181/19823 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos langat tuovat sinulle valtavasti iloa niin pidä toki ne! Onhan niitä kiva hypistellä ja katsella kauniita värejä. Minäkin neuloisin varmasti paljon jos vaan vielä voisin yhtään neuloa. 

Vierailija
16182/19823 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuussa loppuu suihkusaippua, shampoo ja yhdet sukat menee puhki.

Meidän alueella on aika ahkera fb ryhmä. Oon laittanut sinne tarviin mm shampoota, saippuaa jne ja tässä on, mitä voin antaa vaihdossa. Kerran yks mamma toi kassillisen vajaita shampoopulloja. Oli ehkä uimalassa töissä. Vaihdossa sai Ikean kassillisen verran meiltä tarpeetonta.

Eipä tarvinnut hetkeen ostaa

Sori, mutta eikö se nyt ole ihan normaalia kiertoa, että shampoo ja saippua loppuu ja avataan uudet? Vai onko tässä kyse jonkun pesuainejemman purkamisesta? 

Kyllä tässä alkuun ainakin oli kyse isommasta jemmasta. Kuten itselläni, kun vaatehuone alkoi muistuttamaan kemikalikaupan varastoa. Oli putelia ja purnukkaa poikineen, eikä koskaan saanut mitään uutta, kun tuotteita riitti aina omasta takaa.😅 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16183/19823 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankojen ostaminen ja neulominen on kaksi eri harrastusta XD

Vierailija
16184/19823 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuussa loppuu suihkusaippua, shampoo ja yhdet sukat menee puhki.

Meidän alueella on aika ahkera fb ryhmä. Oon laittanut sinne tarviin mm shampoota, saippuaa jne ja tässä on, mitä voin antaa vaihdossa. Kerran yks mamma toi kassillisen vajaita shampoopulloja. Oli ehkä uimalassa töissä. Vaihdossa sai Ikean kassillisen verran meiltä tarpeetonta.

Eipä tarvinnut hetkeen ostaa

Sori, mutta eikö se nyt ole ihan normaalia kiertoa, että shampoo ja saippua loppuu ja avataan uudet? Vai onko tässä kyse jonkun pesuainejemman purkamisesta? 

Kyllä tässä alkuun ainakin oli kyse isommasta jemmasta. Kuten itselläni, kun vaatehuone alkoi muistuttamaan kemikalikaupan varastoa. Oli putelia ja purnukkaa poikineen, eikä koskaan saanut mitään uutta, kun tuotteita riitti aina omasta takaa

Kiitos selvennyksestä, kiva kun homma etenee 😊

Vierailija
16185/19823 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan lankoja antaa vaikka joululahjaksi sellaiselle, jonka tietää neulovan mielellään, mutta jolla on rahat tiukassa, eikä varaa ostaa lankoja. Kysyy vaan joskus vaivihkaa lempivärejä. Mulla ei ainakaan ole varaa ostaa lankoja ja olisin enemmän kuin iloinen, jos saisin lankoja lahjaksi. 

Vierailija
16186/19823 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpaidassa ei ole taskuja.

Käyttäkää rahanne elämyksiin ja hyvään ruokaan.

Tavaralla ei tee taivaan porteilla mitään.

Kuolemaan asti voi kuitenkin ihailla esim. kauniita tauluja seinällä ja nauttia esteettisestä kahvinkeittimestä ja vaikka muumimukikokoelmasta. Edelleenkään tämä ei ole minimalismiketju ja ihmisillä on eri kynnys sille missä vaiheessa tavaramäärä alkaa haittaamaan omaa elämää siinä määrin että tullaan tähän ketjuun hakemaan vinkkejä ja vertaistukea. 

Kiitos tästä, erittäin hyvä kommentti! 

Me ihmiset olemme erilaisia ja toisia tavaranpaljous ahdistaa. Mut ketä ei ahdista, eläköön kaikin mokomin tavaroineen kaikessa rauhassa.

T. Ex-hamsteri😊

Vierailija
16187/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden tavaran hinnat pitäisi nostaa pilviin. Siis sellaisten, joita ei elääkseen tarvitse.

Kaikista turhimman roinan tuottaminen tulisi jo tässä vaiheessa maailman aikaa kieltää kokonaan. Koriste-esineet voisivat olla vaikka ihan oikeasti arvokkaita ja kalliita. Silloin ainakin krääsä putoaisi automaattisesti pois.

Ja kaikista elintarvike- ja hygieniatuotteista tulisi oikeasti olla edullinen versio niille, joita merkit ja brändit eivät kiinnosta. Näin ihminen pystyisi itse valinnoillaan saada vaikka säästöön jotain. Ja jos moni sanoo, että jokin merkki takaa laadun, niin maksaisi varmaan sitten ihan mielellään enemmän. Itse kelpuuttaisin merkittömän perustuotteen ihan vain, että jos olisi turvallinen. Ei tarvitsisi olla siis mitenkään luksus tai loistelias.

Tarkoitan nyt ihan selkeää imagoeroa merkkituotteiden ja perustuotteiden välille.

Vierailija
16188/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan lankoja antaa vaikka joululahjaksi sellaiselle, jonka tietää neulovan mielellään, mutta jolla on rahat tiukassa, eikä varaa ostaa lankoja. Kysyy vaan joskus vaivihkaa lempivärejä. Mulla ei ainakaan ole varaa ostaa lankoja ja olisin enemmän kuin iloinen, jos saisin lankoja lahjaksi. 

Ihana idea, mä vaan en tunne ketään muuta neulojaa/virkkaajaa :(. Kuten joku jo ehdotti niin voihan vaikka seurakunnalle lahjoittaa, mutta asun ulkomailla eikä ylipäätään käsityöt ole täällä suosittu harrastus. Luulen että otan nyt pienen projektin ja katson kuinka monta sukkaparia saan neulottua vaikkapa kuukaudessa ja lahjoitan sitten ne valmiit vaikkapa sairaalaan tai vanhainkotiin :).

Vierailija
16189/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lankojen ostaminen ja neulominen on kaksi eri harrastusta XD

Tämähän on totta :D. Ja kun puhutaan pitkistä aikaväleistä niin sitä lankaa todellakin kertyy...

Vierailija
16190/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintojen aikana neuloin paljon, se auttoi keskittymään luennoilla. Valmistuttuani ja perheellistyttyäni tajusin, että en saa kudottua enää. Niskat oli jatkuvasti jumissa ja käsityöt pahensivat sitä ja hiljaisen hetken käytin mieluummin johonkin muuhun. Villasukkiakin löysi ilmaiseksi tai halvalla kirpparilta lapsille.

Laitoin samantyyppisiä lankoja sopivankokoisiin pussukoihin ja myin ja annoin niitä pois. Itselle jätin yhden kerän lankaa ja pienen valikoiman puikkoja ja koukkuja sitä varten, että inspiraatio sattumalta iskee. Lähinnä sitä lankakerää on käytetty kun oon tarvinnut pätkän paksumpaa lankaa johonkin. Enää ei kauppojen lankakorit huuda perään, kun oon muutaman vuoden muistutellut itseäni, ettei niille ole käyttöä. Ehkä jossain toisessa elämänvaiheessa voin upota taas lankojen maailmaan ja sitten on kiva ostaa uusia ihania 😊

Vierailija
16191/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä siivousliinaa roskiin. Haisivat pesun jälkeenkin tunkkaiselta, joten roskiin vaan, yök. 

Täällä sataa. Tehtävälistalla vessojen pesu, imurointi ja lattioiden pesu. Myös pyykinpesua parin koneellisen verran. 

Vierailija
16192/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla paikkakunnalla on kirjastossa sellainen kori, johon voi jättää jämälankoja. Olen löytänyt sieltä tosi hyviä lankoja ja vienyt itsekin sinne käsityötarpeita. Hyvä idea. 

Vierailija
16193/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kynä kului loppuun, tuntuipa hyvältä kun sai heittää sen hyvällä omallatunnolla roskiin loppuun käytettynä. Olen ottanut tavaksi että sen sijaan että käyttäisin kymmeniä kyniä sekaisin, otan yhden tai kaksi jotka käytän loppuun. Tällä tavalla kynävarastokin lopulta pienenee luonnollista reittiä. Samaa metodia käytän myös shampoo, kosteusvoide- ja suihkugeelipurkkien tyhjentämiseen, ennen minulla oli aina useampia samaan aikaan käytössä ja tuntui että ne ei loppuneet koskaan.

Vierailija
16194/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolemaan asti voi kuitenkin ihailla esim. kauniita tauluja seinällä ja nauttia esteettisestä kahvinkeittimestä ja vaikka muumimukikokoelmasta. Edelleenkään tämä ei ole minimalismiketju ja ihmisillä on eri kynnys sille missä vaiheessa tavaramäärä alkaa haittaamaan omaa elämää siinä määrin että tullaan tähän ketjuun hakemaan vinkkejä ja vertaistukea. 

Me ihmiset olemme erilaisia ja toisia tavaranpaljous ahdistaa. Mut ketä ei ahdista, eläköön kaikin mokomin tavaroineen kaikessa rauhassa.

T. Ex-hamsteri😊

Jollekin tavarapaljoutta on kymmenen kenkäparia eteisessä, toiselle kolmekymmentä.

Vierailija
16195/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi aina myös tukea lapsiaan tai muita lähimmäisiä millä ei ole hyvä rahatilanne.

Vien eläkeläisvanhempani ravintolaan kun tavataan ja maksan meidän syömiset. Heillä ei ole hääppöset eläkkeet.

Meillä kaikilla on mukava hetki yhdessä.

Vierailija
16196/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kesäni on ollut huono, ei siitä nyt enempää ja tuntuu kestäneen ikuisuuden. Onneksi nyt on jo elokuu ja koulukin alkaa jo ensi viikolla. Kun tämän keskustelun aihe kuitenkin on tavarapaljous niin itselläni yksi keino tavarapaljouden hallintaan on ollut elää tavallaan kuin kesää ei olisi. Suomessa kesä kun on lyhyt ja harvoin todella kuuma niin oivallus siitä, että tätä varten ei oikeasti tarvitse paljoa tavaraa, erityistä vaatetta tai muuta tarviketta. Toki tällä palstallakin on niitä kesähulluja, jotka eivät ehkä ole koskaan hyväksyneet Suomen ilmastoa ja tällainen olisi sitten lopullinen isku vasten kasvoja. Omistan itse vain yhden varsinaisen kesävaatteen ohuen takin, josta en pidä ja jonka olisin toivonut hajoavan nyt tämän kesän aika, mutta ei ole hajonnut ja luultavasti taas ensi vuonna tuota vielä käytän. Suomessa kannattaa panostaa kunnollisiin talvivaatteisiin, joille löytyy sitten käyttöä kyllästymiseen saakka kesätarvikkeiden si

Missä asut? Etelässä ja pohjosessa eroa spännande suhteen.

Vierailija
16197/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole luonteeltasi ahne on sanomattakin selvää, että liikaa mitä tahansa alkaa jossain vaiheessa ahdistaa. On paha olla paljon vartijana.

Vierailija
16198/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ex-hamsteri😊

Niin, ja jos ei satu olemaan sinkku, eikö olisi hyvä ottaa huomioon myös puolison toiveet kodin sisustuksessa ja tavaramäärässä? Kyllä miehilläkin on silmää viihtyisyydelle. Tyhjä koti voi tuntua kolkolta ja karulta.

Kauniit verhot ja matot tuovat kodikkuutta. Itse kiinnittäisin enemmän huomiota turhan roinan hävittämiseen, kuin kodin saneeramisen mahdollisimman tyhjäksi tilaksi. 

Tänään sataa rankasti. On sopiva päivä tarttua lipaston laatikoihin, joista sekalaista rompetta yhä löytyy. 

Vierailija
16199/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana idea, mä vaan en tunne ketään muuta neulojaa/virkkaajaa :(. Kuten joku jo ehdotti niin voihan vaikka seurakunnalle lahjoittaa, mutta asun ulkomailla eikä ylipäätään käsityöt ole täällä suosittu harrastus. Luulen että otan nyt pienen projektin ja katson kuinka monta sukkaparia saan neulottua vaikkapa kuukaudessa ja lahjoitan sitten ne valmiit vaikkapa sairaalaan tai vanhainkotiin :).

Toinen hyvä aivojennollausprojekti on virkata peittoja isoäidinneliöistä tai sitten virkata 1 iso isoäidinneliö, jolloin siitä saa peiton vauvalle tai miksei vanhainkotiin vanhuksillekin syliä lämmittämään. Toki riippuu vähän kuinka lämpimissä oloissa asut. Siis jos tuntuu että sukkien neulominen alkaa tulemaan korvista ulos :)

Vierailija
16200/19823 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuskaili shampoo-ja pesuainejemmojen kanssa. Onko paikkakunnalla mitään päiväkeskusta esim. alkoholisteille tai muille vähävaraisille? Voisin kuvitella että ottaisivat suht ilolla sinne näitä lahjoituksina. Onhan asunnottomien yö kerran vuodessa, mutta en tiedä saavatko muuten kuinka paljon lahjoituksia. Ja jos niitä jemmoja on siis tosiaan vuosia varten. Joku 10 shampoopulloa nyt saa vielä itse tuhottu pitkällä tukalla reilussa vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi