tavarapaljous :(
ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/
Kommentit (19823)
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans yksi isossa talossa asuva. Kun aloitin karsimista, niin karsin irrallisista hyllyistä ja laatikostoista tavarat ja myin nämä säilyttimet sitten torissa. Heti alkoi näyttää avarammalta, kun lattiapinta-alaa tuli lisää. Samoin tein kaiken maailman sisustuskoreille, mistä niitäkin oli tullut haalittua. Nyt alkavat tasot olla lähes tyhjiä, se helpottaa siivousta tosi paljon.
Voisiko joku joka tykkää sisustustavarasta, kertoa miten saa sen kaiken pidettyä siistinä. Meillä pitäisi kaikesta pyyhkiä pölyt kerran tai jopa kaksi kertaa viikossa, tai muuten näyttää tosi epäsiistiltä. Oma kokemus on, että elämä ei riitä siihen että niitä kaikkia puunaisi ja pölyttäisi niin usein. Olenko jotenkin epänormaali, kun tuntuu että muut ei tästä valita?
Meillä vanhemmilta perityt koriste-esineet ovat rakkaita ja kauniita. Niistä en halua luopua. Ovat esillä olohuoneen lasivitriinissä, pölyltä suojassa aika hyvin. Harvoin niitä tarvitsee pyyhkiä. En jaksaisi jatkuvasti niin turhauttavaa hommaa tehdä. Mitään pölyä keräävää krääsää en halua riesoiksi. Älyttömintä mitä tiedän, on ulkomailta tuodut matkamuistot avonaisessa hyllyssä! Mutta joku voi tykätä niistäkin, joten älköön pahastuko sanoistani!
Olen lopettanut mainosten plaraamisen, auttaa! Katson ainoastaan ruokatarjoukset ja niitä hyödynnän aina.
Mammuttijutut voivat toimia isossa perheessä, mutta ei yhden, tai kahden hengen taloudessa.
Itse ostelen kyllä suihkusaippuaa ja vessa paperia ja muuta vastaavaa isoja määriä kun niitä ei saa tavallisesta ruokakaupasta niin ei tarvi sitten ainakaan vuoteen käydä kyseisiä hyödykkeitä ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostelen kyllä suihkusaippuaa ja vessa paperia ja muuta vastaavaa isoja määriä kun niitä ei saa tavallisesta ruokakaupasta niin ei tarvi sitten ainakaan vuoteen käydä kyseisiä hyödykkeitä ostamassa.
Ostan paperit ja saippuat yms Prismasta, kuten ruuatkin. Melkein kaiken saan samasta kaupasta. Ehkä kuulostaa tylsältä, mutta itsellä toimii, eikä tule shoppailtua joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan paperit ja saippuat yms Prismasta, kuten ruuatkin. Melkein kaiken saan samasta kaupasta. Ehkä kuulostaa tylsältä, mutta itsellä toimii, eikä tule shoppailtua joutavia.
Itsellä tulee käytyä lindlissä kun on niin halpa verrattuna kilpailijoihin mutta siellä ei ole ruuan lisäksi muut tuotteet sellaisia mitä käytän.
Hei, onko muita tässä tilanteessa, että pari ylimääräistä shampoo- tms. pulloa ei ole lähelläkään totuutta? Ainakin täällä tuntuu tuo tilanne olevan n. valovuoden päässä.
Laittakaa viestiä, miten pääsitte alkuun ja miten motivaatio kesti? Edessä olis urakkaa 7 huonetta ja 3 varastoa + autotalli.
Vierailija kirjoitti:
Hei, onko muita tässä tilanteessa, että pari ylimääräistä shampoo- tms. pulloa ei ole lähelläkään totuutta? Ainakin täällä tuntuu tuo tilanne olevan n. valovuoden päässä.
Laittakaa viestiä, miten pääsitte alkuun ja miten motivaatio kesti? Edessä olis urakkaa 7 huonetta ja 3 varastoa + autotalli.
Jos on joku maksullinen säilytystila niin ensin se tyhjäksi, jotta siitä voi luopua ja säästää rahaa kun roinan säilytyksestä ei tarvitse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Appivanhempien entinen koti oli 600 neliötä. 10 v toivat autollisen meille kerran kk. Ei näkynyt missään. Sitten piti ottaa tiukemmat otteet. Puoli vuotta meni ja meni aivan älyttömästi aikaa jne.
Kun tänään aloitat, olet päivän aikaisemmin valmiina, jos aloitat huomenna
Tässä kuussa loppuu suihkusaippua, shampoo ja yhdet sukat menee puhki.
Meidän alueella on aika ahkera fb ryhmä. Oon laittanut sinne tarviin mm shampoota, saippuaa jne ja tässä on, mitä voin antaa vaihdossa. Kerran yks mamma toi kassillisen vajaita shampoopulloja. Oli ehkä uimalassa töissä. Vaihdossa sai Ikean kassillisen verran meiltä tarpeetonta.
Eipä tarvinnut hetkeen ostaa
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuussa loppuu suihkusaippua, shampoo ja yhdet sukat menee puhki.
Meidän alueella on aika ahkera fb ryhmä. Oon laittanut sinne tarviin mm shampoota, saippuaa jne ja tässä on, mitä voin antaa vaihdossa. Kerran yks mamma toi kassillisen vajaita shampoopulloja. Oli ehkä uimalassa töissä. Vaihdossa sai Ikean kassillisen verran meiltä tarpeetonta.
Eipä tarvinnut hetkeen ostaa
Sori, mutta eikö se nyt ole ihan normaalia kiertoa, että shampoo ja saippua loppuu ja avataan uudet? Vai onko tässä kyse jonkun pesuainejemman purkamisesta?
Minua kyllä ärsyttää kertaluokkaa enemmän, jos hammastahnaa ei kaapista löydy kun se loppuu. En oikein siedä ajatusta että minun pitäisi erikseen muistaa ostaa jotain simppeliä tuotetta jonka pitäiskö olla otettavissa kaapista uusi. Tähän kategoriaan menevät saippuat, shampoot, hoitoaineet, dödöt sun muut.joiden säilyvyys on pitkä. Naamarasvojen ja meikkien kohdalla sitten taas tilaan/ostan uuden vasta samalla viikolla kun edellinen on aivan totaalisen lopussa, koska niiden tuoreus on tärkeämpää.
Onko ketjussa muita käsityöhulluja...? Olen itse neuloja/virkkaaja ja tätä lankaa on 20 vuoden aikana kerääntynyt hurjat määrät. Huh, en tiedä pitäisikö myydä jotain pois, mutta kun ei muka millään raaski :D. Neulon siis 500-1000 g lankaa kuussa ja silti sitä on kotona joka paikassa... Ehkä pitää aloittaa joku kampanja, tyyliin pipoja syöpäosastolle ja sitten paahtaa menemään. Pakko vaan ajatella että ei ne langat sängynaluslaatikossa ketään lämmitä.
Karsimisen aloituksen tein Konmarilla ja motivaatio pysyi kun luin tätä ketjua.
Älä mieti koko urakkaa kerralla, ota vaatteet ensin ja keskity kerrallaan vain yhteen tavaraosioon.
Suosittelen tyhjäämään irtonaiset säilytys huonekalut ensin ja myymään ne heti kun ovat tyhjiä. Niin saat heti näkyvää jälkeä aikaan, kun tulee avarampaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ketjussa muita käsityöhulluja...? Olen itse neuloja/virkkaaja ja tätä lankaa on 20 vuoden aikana kerääntynyt hurjat määrät. Huh, en tiedä pitäisikö myydä jotain pois, mutta kun ei muka millään raaski :D. Neulon siis 500-1000 g lankaa kuussa ja silti sitä on kotona joka paikassa... Ehkä pitää aloittaa joku kampanja, tyyliin pipoja syöpäosastolle ja sitten paahtaa menemään. Pakko vaan ajatella että ei ne langat sängynaluslaatikossa ketään lämmitä.
Minäkin olin aikoinani kova neulomaan ja virkkaamaan. Sitten se harrastus hiipui ja lankoja jäi paljon. Sain vinkin, että seurakunta ottaa ne mielellään. Siellä on naisia, jotka neulovat sukkia, yms. hyväntekeväisyyteen.
Tosin talvella on ihanaa itsekin neuloa jotain lämmintä, joten enköhän taas osta kaunista lankaa ja aloita...
P.S. Tähelangoista saa virkattua/neulottua kivoja monivärisiä torkkupeittoja. Kyllä langoille käyttöä löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Minä, vaikka oikeastaan saan ehkä noin kaksi kolme projektia valmiiksi vuodessa mutta keräilen lankoja ihan kuin pelkäisin lankojen loppuvan koko maailmasta lähiaikoina. Pitäisikin laittaa ostolakko langoille ja alkaa suunnitelmallisesti käyttämään omia varastoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olin aikoinani kova neulomaan ja virkkaamaan. Sitten se harrastus hiipui ja lankoja jäi paljon. Sain vinkin, että seurakunta ottaa ne mielellään. Siellä on naisia, jotka neulovat sukkia, yms. hyväntekeväisyyteen.
Tosin talvella on ihanaa itsekin neuloa jotain lämmintä, joten enköhän taas osta kaunista lankaa ja aloita...
P.S. Tähelangoista saa virkattua/neulottua kivoj
Joo löytyy, mutta kun sitä on kotona valehtelematta kymmeniä kiloja 🙈. Mutta joo, nyt otan itseäni niskasta kiinni ja tosiaan lahjoittaminen on hyvä idea! Sekä lankojen että tekeleiden 😊.
Vierailija kirjoitti:
Karsimisen aloituksen tein Konmarilla ja motivaatio pysyi kun luin tätä ketjua.
Älä mieti koko urakkaa kerralla, ota vaatteet ensin ja keskity kerrallaan vain yhteen tavaraosioon.
Suosittelen tyhjäämään irtonaiset säilytys huonekalut ensin ja myymään ne heti kun ovat tyhjiä. Niin saat heti näkyvää jälkeä aikaan, kun tulee avarampaa.
Konmari onkin aivan älyttömän hyvä metodi, enkä tajua miksi moni vastustelee sitä! Minulle se toi pysyvän järjestyksen kotiin, kymmenisen vuotta on jo itsellä aikaa tuosta prosessista.
Vierailija kirjoitti:
En jaksaisi ainakaan yksin tuollaista urakkaa. Apuvoimia pitäisi saada omasta perheestä tai ystävistä. Kaikkein mieluiten palkkaisin ammattiauttajan jolta homma käy sujuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, vaikka oikeastaan saan ehkä noin kaksi kolme projektia valmiiksi vuodessa mutta keräilen lankoja ihan kuin pelkäisin lankojen loppuvan koko maailmasta lähiaikoina. Pitäisikin laittaa ostolakko langoille ja alkaa suunnitelmallisesti käyttämään omia varastoja.
No tämä, ei ne langat tule koskaan maailmasta loppumaan 😅. Mutta kun aina on jotain ihanaa/uniikkia/käsinvärjättyä/uutuutta... Pakko se on laittaa ostolakko päälle - tosiaan mulla ei ole se tekeminen ongelmana, neulon joka ikinen päivä ja lankaa on parhaimpina vuosina kulunut 10 kg. Ja silti sitä on vielä kymmeniä kiloja kotona 🙈. Langat tuovat mulle valtavasti iloa mutta joku raja tähän on vedettävä 😆.
Tää oli kuin mun kirjoittama! Mullakin loppui eilen silmänympärysvoide ja samalla tavalla leikkaan saksilla tuubin aina puoliksi. Samaten mulla liikaa hiusten hoitoaineita, 4 kpl ja huulirasvoja 5 kpl. Ja niitä käytän paljon. Muuta mulla ei sitten liikaa olekaan. Käsivoiteita ei ole kuin Nivean peltirasia. Hassua, melkein luulin, että oonko kirjoittanut unissani ton viestin.