Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19782)

Vierailija
15841/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, miten saatte kodin pidettyä järjestyksessä ja jatkettua karsimista kun tuntuu että ei jaksa? Lomaa tiedossa minimaalinen pätkä vasta syksymmällä. Huomaan, että en ehdi viettää tarpeeksi aikaa kotona siihen, että ehtisin sekä levätä tarpeeksi että pitää kodin järjestyksessä.

Harmaita hiuksia aiheuttaa tavaroiden siirtely paikasta toiseen ja yleinen tunne siitä että on liikaa ''jotain''. Mistä lähden liikkeelle kun en tunnista sitä mitä pitäisi lähteä karsimaan? Mitään roskia ja rikkinäistä ei sentään ole mikä olisi helppo viskata menemään.

Käy kategoria kerrallaan läpi ja pilko tavararyhmät niin pieneksi kuin on tarve, niin voit tehdä vaikka 10 minuuttia päivässä. Samalla näet, että onko jotain tavaralajia olemassa tarpeettoman paljon, kun olet kerännyt kaikki yhteen. 

Käytä vaikka tätä listaa apuna.

https://iloaarkeen.wordpress.com/2016/08/26/tarkistuslista-konmari-mene…

Vierailija
15842/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tällekin päivälle tehtävälistan:

Vessojen pesu / tehty 

Kylpypyyhkeiden pesu / koneessa parhaillaan 

Olohuoneen verhojen pesu / laitan seuraavaksi koneeseen. Otin jo alas verhotangolta. Meillä ei ole muita verhoja, kuin olohuoneen verhot. 

Päivänpoistot / 5kpl poistoja tähän mennessä 

Lastenhuoneen siivous / tehty

Keittiön siivous/ tehty 

Imurointi/ robotti hoiti

Lisäksi kaivoin ompelukoneen ja korjasin yhden t-paidan. Lapsikin halusi osallistua ja tehtiin hänen rakkaasta, vanhasta t-paidastaan niskatyyny. Poika lupasi viedä kierrätysroskat. 

Nyt enää pyykkien viikkausta ja ripustamista. Päivän tavoitteet on saavutettu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15843/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tarkoitus käydä muutama laatikko ja kaappi läpi mutta täällä on nyt kolmatta päivää 29 astetta sisällä enkä jaksa tehdä muuta kuin istua tuulettimen äärellä. Toivottavasti ensi viikolla viilenee ulkona reippaasti niin että saa tuuletettua kotia.

Vierailija
15844/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsiminen on helpointa aloittaa tavaroista, joihin ei ole tunnesidettä. Esim vaatteet, astiat. toimistoroju. Itselle helpointa oli aloittaa housuista, joita olikin kertynyt. Monet olivat ns motivaatiovaatteita eli toivoin vielä joskus mahtuvani niihin. Totuus kuitenkin on, että vartalon muoto oli ikääntyessä muuttunut vaikkei paino ollutkaan. Siitä se sitten alkoi, karsiminen. Vaikein rasti oli valokuvat ja perityt tavarat.

Vierailija
15845/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyisi hyviä käsipyyhkeitä? Tarvitsen muutaman uuden ja helpointa olisi jos hyvä löytyisi ihan Prismasta tai Citymarketista.

Vierailija
15846/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä jo eilen kysyneelle niin pahoittelen, mutta en nyt pysty puhumaan tästä tuholaisasiasta enempää. Jo tämän kirjoittaminen on erittäin ahdistavaa. 

Vierailija
15847/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä sivulla olevan viestin 15806 kirjoittaja, esitit toivomuksen, ettei ketjussa haukuttaisi ketään. Annoit kuitenkin itse negatiivista palautetta väärälle henkilölle.

Jotta keskustelun ilmapiiri pysyisi hyvänä, kaikkien kannattaisi lukea muiden kommentit tarkkaan ja tarkistaa, onko varmasti kyse alkuperäisestä kommentista vai onko joku toinen lainannut aiempaa viestiä ja kirjoittanut lainatun viestin jatkoksi omia mielipiteitään, ennen kuin alkaa kritisoida jotakuta tiettyä kirjoittajaa.

Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.

Ymmärräthän, että lainaukset eivät valitettavasti aina toimi täydellisesti. Lainasin/siteerasin ihan oikeaa viestiä, mutta teknisistä syistä johtuen lainausrimpsun viimeinen eli juuri se lainaamani viesti oli jäänyt pois. Siihen en voi vaikuttaa mitenkään. Koska laitoin viestiini myös suoran lainauksen, ainakin osa on sen ymmärtänyt.

Vierailija
15848/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi luonnonrakastaja joka yrittää välttää että kaikki mikä on tehty myös menisi käyttöön. Pienienkin esineiden tekoon on käytetty valtavasti luonnonvaroja ja vettä. Siksi en ikinä heitä vain pois mitään käyttökelpoista vain siksi että itse en tarvitse. Jos ei ole myytäväksi niin lahjoitan tai sitten vain käytän itse loppuun, esim. vaatteet, ja kengät. En oikein ostakkaan ikinä mitään ennenkuin on vähän pakko. 

Nyt keksin käyttöä noille koronamaskeille. Mulla on, tai oli, niitä laatikoittain kun niitä jaettiin silloin korona-aikana meille työttömille kuukausittain. Yritin lahjoittaa netissä, kukaan ei huolinut. 

Leikkaan sen metallilangan pois sieltä että saan kierrätettyä ne metalleihin(kuuluu metalleihin vaikka siinä on se muovikuori päällä, kuten kuuluu leipäpussien sulkijatkin), ja sitten käytän niitä maskeja siivousliinoina. Pyyhin pattereiden päällisiä tai laapin lattioilta jotain jos tippunut, tai pesen vessanpöntön takaa lattian joka vähän ahdas ja kerää pölyä ja likaa, tai laapin niillä ikkunalautoja puhtaaksi. Erään kerran desinfioin kaikki ovien kahvat. 

Ja sitten heitän ne roskiin. Eli menee tuollasina kertakäyttösiivous rätteinä. Oikein mainioita siihen.

Vierailija
15849/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli hyviä pyyhkeitä. Ostin Prismasta House-pyyhkeitä.ja ovat olleet hyviä.pesusta pesuun.  Oikeastaan ennakko-odotuksista poiketen olivat parempia kuin esim Jyskin.

Vierailija
15850/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita on edelleen liikaa. Olen järjestellyt vaatekaapit, mutta ne on taas hetkessä uudelleen sekaisin, koska joudun penkomaan niitä löytääkseni haluamani vaatteen.

Laitoin nyt 6kpl vaatteita pois. Mulle sopii paremmin tehdä poistoja lähes päivittäin, mutta muutama poisto kerrallaan. 

Onko kukaan muuten värjännyt vaatteita? Lapsella on useammat mustat collegehousut, joista väri on haalistunut. Koon puolesta sopisivat vielä. Mietin, että voiko niitä värjätä, kun niissä on esim logo painatuksia? 

Vierailija
15851/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut myymään torissa tavaraa. Olen saanut turhia tavaroita pois ja tienannut jo 260 euroa! Olen ehkä enemmän iloinen siitä, että saa kodista turhia tavaroita pois, mutta onhan tuo rahakin kiva lisä.

Vierailija
15852/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteita on edelleen liikaa. Olen järjestellyt vaatekaapit, mutta ne on taas hetkessä uudelleen sekaisin, koska joudun penkomaan niitä löytääkseni haluamani vaatteen.

Laitoin nyt 6kpl vaatteita pois. Mulle sopii paremmin tehdä poistoja lähes päivittäin, mutta muutama poisto kerrallaan. 

Onko kukaan muuten värjännyt vaatteita? Lapsella on useammat mustat collegehousut, joista väri on haalistunut. Koon puolesta sopisivat vielä. Mietin, että voiko niitä värjätä, kun niissä on esim logo painatuksia? 

Voi värjätä. Väri ei tartu logoon.

Vierailija
15853/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi luonnonrakastaja joka yrittää välttää että kaikki mikä on tehty myös menisi käyttöön. Pienienkin esineiden tekoon on käytetty valtavasti luonnonvaroja ja vettä. Siksi en ikinä heitä vain pois mitään käyttökelpoista vain siksi että itse en tarvitse. Jos ei ole myytäväksi niin lahjoitan tai sitten vain käytän itse loppuun, esim. vaatteet, ja kengät. En oikein ostakkaan ikinä mitään ennenkuin on vähän pakko. 

Nyt keksin käyttöä noille koronamaskeille. Mulla on, tai oli, niitä laatikoittain kun niitä jaettiin silloin korona-aikana meille työttömille kuukausittain. Yritin lahjoittaa netissä, kukaan ei huolinut. 

Leikkaan sen metallilangan pois sieltä että saan kierrätettyä ne metalleihin(kuuluu metalleihin vaikka siinä on se muovikuori päällä, kuten kuuluu leipäpussien sulkijatkin), ja sitten käytän niitä maskeja siivousliinoina. Pyyhin pattereiden päällisiä tai laapin lattioilta jotain jos

Mukava tieto, että leipäpussien sulkijat kuuluvat metallinkeräykseen, vaikka ovatkin muovilla päällystettyjä. Sinne ne olen joka tapauksessa laittanutkin aina.

Vierailija
15854/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pienempään asuntoon, anna aikuisille lapsillesi valta heittää roskikseen rakkaita mutta arvottomia muistoesineitäsi, itke itkusi yksityisesti ja astu muuttoautoon. Kyllä se siitä!

Vierailija
15855/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kyllä, heinäkuun helteet ovat saaneet potkua karsimis- ja järjestelyprojektiini. Yhden päivän aikana raivasin ja siivosin vaatehuoneen (pitäen välissä hengähdystaukoja) ja tavaraa lähti tällä kertaa kauppakassillisen verran kiertoon plus jo valmiiksi täynnä ollut vaatepussi. Tämän lisäksi useampi pakkauslaatikko pääsi vihdoin loppusijoitukseen ja päätyi kierrätyslaatikkoon. Aika pitkään olen siirtänyt tuota työtä, ja nyt tuntuu erityisen hyvältä, että sain tämän verran projektia eteenpäin. Hyllynlämmittäjiä olen saanut pistettyä tänä vuonna jo 10 niteen verran kiertoon. Olen "luopumishaasteinen", joten edistystä on pienikin edistys.

Yllättynyt olen, miten työläin työ karsimisessa on ollut elektroniikkajätteen kierrättämisessä. Laatikoihin oli kertynyt useita eri-ikäisiä älypuhelimia, näppäinpuhelimia ja kannettavia tietokoneita. Kirosin aika raskaasti menneisyyden minää, joka ei ollut tajunnut (tai viitsinyt) tyhjentää niitä. Lupasin itselleni, että opin menneisyyden minän erheistä, ja jatkossa tyhjennän aina laitteet, kun uusi on saatu käyttökuntoon.

Vierailija
15856/19782 |
27.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elektroniikkajäte olikin mielenkiintoista, vanhoja tönkösti toimivia läppäreitä ja puhelimia, joista etenkin ensin mainituissa oli valtava määrä tiedostoja, joista suurin osa turhaa sälää mutta joukossa tärkeää --> pakko käydä kaikki läpi. Se helpotuksen tunne kun viimein sain jätettyä laitteet kierrätysasemalle pölyä keräämästä. Ja nyt viimeksi lähti vanha tabletti, johon ei ole saanut päivityksiä enää pariin vuoteen ja joka toimii jähmeästi. Olisi ylipäätään parasta kun koko ajan pitäisi tiedostot järjestyksessä ja varmuuden siitä että kaikki tärkeä on pilvessä (sitä pilveäkään silti tukkimatta 😅), mutta näköjään pitää kaikki oppia kantapään kautta täälläkin.

Aineettomasta digisälästä riittäisi varmaan ainesta omaan ketjuun, innostuin nyt tuosta etten ole ainoa laitteiden kanssa taistellut. :D

Vierailija
15857/19782 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppismyynnissä kannattaa miettiä mikä on itselle tavoite ja toive myynnin suhteen. Haluaako ansaita rahaa (paljon vai vähän), haluaako mukavan harrastuksen tai puuhailua tavaran kanssa tai kivaa tekemistä viikolle, parille. Onko kirppis itselle osa ekologista ja kestävää ajattelua ja tavaran kierrättämistä. Haluaako tarjota ostajille edullisia löytöjä ja saada omat tavarat kiertoon tietäen että ne menevät varmasti myytäväksi. Tai muita syitä. Esim itse saatan varata kerran vuodessa kirppis pöydän ja tavoitteena ei ole mikään rahaan liittyvä vaan nämä muut syyt joita mainitsin. Silloin voin ihan hyvin viedä myös vaikka 20 tai 50 senttiä maksavia tuotteita myytäväksi, vaikka saisin kokonaisuudessaan vain pöytävuokran katettua ja muutaman euron plussalle. Pidän ajatuksesta että joku voi saada itselleen vaikka mun vauvan vaatteen 50 sentillä tai oman vaatteeni eurolla. Hauskaa puuhailla pöydän parissa kerran vuodessa, rahasta viis. Usein vien to

Mä tienaan joka krt 50-150 e, eli vaivaan nähden en juuri mitään.

Mutta se vaiva. Kotona on eteisessä kohta, minne laitan kaiken tarpeettoman. Käydessäni vanhemmilla, sinne on aina joku tuonut jotain, kun kaikki tietää, että mä vuokrailen kirppispaikkoja. Varaan täyspalvelun, vien tarpeettomat ja raha tulee tilille

Vierailija
15858/19782 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkaan sen metallilangan pois sieltä että saan kierrätettyä ne metalleihin(kuuluu metalleihin vaikka siinä on se muovikuori päällä, kuten kuuluu leipäpussien sulkijatkin), ja sitten käytän niitä maskeja siivousliinoina.

Minä olen päättänyt säilyttää osan käyttämättä jääneistä koronamaskeista siltä varalta, että tarvitsen niitä vielä tulevaisuudessa.

Niksi-Pirkasta luin niksin sellaisesta koronamaskien uusiokäytöstä, joka ei ollut tullut itselleni mieleen. Koronamaskien korvien taakse kiinnitettävät nyörit voi leikata irti, solmia nyörin pään umpisolmuun ja käyttää sitä hiuslenkkinä. Ainakin minä tarvitsen usein uusia hiuslenkkejä, koska ne katoavat helposti. Koronamaskeista tekemäni hiuslenkit ovat mielestäni parempia kuin kaupoissa myytävät lenkit, koska ne ovat juuri sopivan joustavia eivätkä vahingoita hiuksia. Minun ei ole tarvinnut enää ostaa kaupoista hiuslenkkejä, ja kun lenkit katoavat, teen kaapissa olevista koronamaskeista uusia hiuslenkkejä.

Kun olen leikannut maskeista nyörit pois, poistan niistä saksia apuna käyttäen metallilangan ja leikkaan maskin reunan ompeleet pois niin että voin suoristaa maskin poimuista sileäksi liinaksi. Käytän sitten maskeja esimerkiksi WC-pöntön pesuun ja muuhun likaisiin pintoihin, joihin tarvitsen kertakäyttöisiä siivousliinoja.

Vierailija
15859/19782 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppismyynnissä kannattaa miettiä mikä on itselle tavoite ja toive myynnin suhteen. Haluaako ansaita rahaa (paljon vai vähän), haluaako mukavan harrastuksen tai puuhailua tavaran kanssa tai kivaa tekemistä viikolle, parille. Onko kirppis itselle osa ekologista ja kestävää ajattelua ja tavaran kierrättämistä. Haluaako tarjota ostajille edullisia löytöjä ja saada omat tavarat kiertoon tietäen että ne menevät varmasti myytäväksi. Tai muita syitä. Esim itse saatan varata kerran vuodessa kirppis pöydän ja tavoitteena ei ole mikään rahaan liittyvä vaan nämä muut syyt joita mainitsin. Silloin voin ihan hyvin viedä myös vaikka 20 tai 50 senttiä maksavia tuotteita myytäväksi, vaikka saisin kokonaisuudessaan vain pöytävuokran katettua ja muutaman euron plussalle. Pidän ajatuksesta että joku voi saada itselleen vaikka mun vauvan vaatteen 50 sentillä tai oman vaatteeni eurolla. Hauskaa puuhailla pöydän

Jos ei ole tosi tiukkaa (ymmärrän, että pienituloisille 50 e on iso raha!) myös omalle ajalle kannattaa laskea "hinta". Jos pöydän pyörittäminen on itselle työlästä ja jos se vie kamalasti aikaa ja energiaa, hyväkuntoiset tavarat kannattaa viedä suoraan Konttiin. Tuntipalkka voi muuten jäädä muuttamaan euroon.

Vierailija
15860/19782 |
28.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä heitetty keikkaa kierrätyskeskus, loput sorttiasema.

urheilukamoja, huonekaluja, matkalaukkuja ym. Mitä ei ole käytetty vähään aikaan lähtee nyt. Tai jos yli 15 v. Joku saa ja tulee tilaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän