Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
15221/19828 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tehtyä kaikki askartelutarvikkeet onnittelu- ja joulukorteiksi. Tulikin iso laatikollinen niitä, mutta onneksi materiaalilaatikko on nyt tyhjä. Laitoinkin sen jo pahvinkeräykseen, etten vaan enää ala niitä keräämään. Nyt on kortteja moneksi vuodeksi ja voin sanoa, että eipä ole mitään hutaisten tehtyjä. Aikaa meni.

Vierailija
15222/19828 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sanottu jo moneen kertaan, mutta joillekin sopii kertarytinällä konmaritus ja toiset tarvitsevat monta kierrosta tai karsivat hylly kerrallaan. Kaikki hyviä tapoja, joiden seurauksena usein myös tavaratulva vähenee ja tietoisuus omasta kuluttamisesta kasvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15223/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on siivouskomerossa teräväkuivain puolipitkällä varrella. Vetelen sillä pölyt päivittäin lattioilta. Luovuin imurista, koska se kuluttaa sähköä ja toisekseen sen metelistä ei tykkää kukaan. Lattialasta ja siihen mikropesin. 

Itse en pystyisi imurista luopumaan, kun kääntyvän varren avulla sillä pystyy imaisemaan vähän hankalammistakin paikoista, sänkyjen ja lipaston alta ja esim. lattialistojen päältä ym. Tuntuisi, että kuivaimella siivoaminen ei olisi ollenkaan sama asia ja joutuisi käymään monet paikat erikseen velä läpi. Mutta tietysti hyvä, että sinä olet löytänyt mieleisen tavan siivota.  

Joku tuttu voi tunnistaa minut seuraavasta, mutta laitoin siivouskomeroon pienen taulun. Ainakin piristää aina kun oven avaa. Jotain kivaa muistoesinettäkin voi siellä säilyttää, sellaista josta tykkää, muttei välttämättä halua pitää esillä koko ajan. Tai lapsiperheessä siellä voi olla lelu "vahtimassa" siivoustarvikkeita. 

Mustista sukista sen verran, että sellaisiakin löytyy, joissa on varressa kapea värikäs raita. Se ei näy housujen lahkeen alta, mutta antaa kuitenkin vaikutelman yksivärisestä sukasta kengässä. Tämä siis vinkiksi niille, joiden perheessä kaikki haluavat mustat sukat, mutta eivät voi käyttää samaa kokoa. 

Vierailija
15224/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdelkaa naapureiden kanssa kukkaruukkuja. Meillä monella oli varastoissa tyhjänpantteina väärän koon tai ihan vaan väärän värin takia. Erään kanssa tuli sitten vaihdettua ja pian siinä olikin kaikki naapurit ruukkuineen. Nyt ei ole meistä kellään varastoissa, kuin ehkä ihan perus saviruukkuja, joota nyt tarvitseekin aina kasvien kasvaessa. Sain itse hienot isot kirkkaan siniset ulkoruukut, jotka vaihdoin vihreisiin saman tyylisiin. Eikä tarvinnut kenenkään meistä ostaa uusia.

Vierailija
15225/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassusti olin paikalla, kun kommentointi viestiini tuli. Mulla on siis tässä teräväkuivaimessa myös sellainen kääntyvä erikseen ostettava nivelosa(Sini-tuote) Ilman sitä ei tosiaankaan pystyisi ottamaan hankalista paikoista tai huonekalujen alta. Siis pystyy vedellä lattialistojen päältäkin, mistä vain. Mikä parasta, tämä siivoustapa ei nosta pölyä ilmaan. Sopii astmaatikoillekin. Miehelläni on astmaa ja se jopa helpotti, kun luovuimme imurista. Meillä oli siis ihan kunnon imuri, Dyson. Ja sohvat vedän teippiharjalla. Samalla, jolla villakangastakit.

Vierailija
15226/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassusti olin paikalla, kun kommentointi viestiini tuli. Mulla on siis tässä teräväkuivaimessa myös sellainen kääntyvä erikseen ostettava nivelosa(Sini-tuote) Ilman sitä ei tosiaankaan pystyisi ottamaan hankalista paikoista tai huonekalujen alta. 

Ok, hienoa, jos niissä on tuollainen varsi. Minulla nyt vaan on oikeasti tavarapaljous, joten usein imuroin pelkällä varrella ilman suutinta ja yllän sillä kurottelemaan vaikeista paikoista, esim. laatikkopinojen takaa. Teräväkuivaimella siivoaminen vaatii sen, että voi vetää sitä pintaa pitkin, imurointi ei. 

Vierailija
15227/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ja meillä ei tosiaankaan ole tavarapaljoutta, eikä edes niitä mattoja lattialla. Karsinnat on tehty ja nyt keskitytään vain siihen, ettei osteta mitään muuta kuin ruokaa. Joskus jonkun rikkoontuvan tilalle, jos pakko on, niin uusi. Onneksi meillä lapsetkaan eivät välitä tavarasta.

Kunhan selätät tavarakaaoksen, niin kokeile ratkaisuani. Ja tottakai selätät, se tapahtuu pieni teko kerrallaan, kun ei vain hanki uutta.

Vierailija
15228/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sanottu jo moneen kertaan, mutta joillekin sopii kertarytinällä konmaritus ja toiset tarvitsevat monta kierrosta tai karsivat hylly kerrallaan. 

Uskoisin, että tuohon vaikuttaa niin tavaran määrä kuin persoonallisuuskin. Jos olisi kaksi identtistä asuntoa täysin samoin tavaroin, niin olisi kiinnostavaa nähdä, miten eri ihmiset niitä siivoaisivat. Mikäli tavaraa on kohtuullisesti, esim. mitään sotkua ei muualla kuin komeroissa ja kaapeissa, niin aika moni saattaisi pyrkiä purkamaan ne tyhjiksi ja sitten järjestelemään tavarat ryhmiin ja siitä suoraan kaappeihin takaisin. Jos taas lattiat ja pöytäpinnat täynnä, niin on aika lailla mahdotonta edes yrittää tehdä kaikkea kerralla. Mietitään nyt vaikka Kaaoksen kesyttäjät -ohjelmaa tai Himohmamstraajia. 

Vierailija
15229/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluusti luopuisin imurista kun en löydä sille ikinä oikeaa paikkaa, mutta miten ihmeessä voi olla imuroimatta sohvia, patjoja jne?

Vierailija
15230/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan selätät tavarakaaoksen, niin kokeile ratkaisuani. Ja tottakai selätät, se tapahtuu pieni teko kerrallaan, kun ei vain hanki uutta.

Katsotaan tilannetta uudestaan 20 vuoden päästä tai ehkä seuraavassa elämässä.

Vierailija
15231/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaan tilannetta uudestaan 20 vuoden päästä tai ehkä seuraavassa elämässä.

Ihana!, pidän susta!

Vierailija
15232/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No patjat nostetaan välillä terassille raikastumaan. Lisäksi meillä on patjansuojukset. Kokonaan ympäri menevät ja vielä sijauspatjan alla olevat. Sohva puhdistuu teippiharjalla ja lisäksi kaikki päälliset ovat vetoketjuilla irrotettavat ja konepestävät. Emme siis vain tarvitse imuria. Jos tarvittaisiin, niin kyllä toki käytettäisiin.

Vierailija
15233/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluusti luopuisin imurista kun en löydä sille ikinä oikeaa paikkaa, mutta miten ihmeessä voi olla imuroimatta sohvia, patjoja jne?

Tätä minäkin ihmettelen. Ei millään teräväkuivaimella voi puhdistaa sohvaa, sänkyä, ilmanvaihtosuuttimia, sälekaihtimia, jääkaapin takapintaa jne. Mattoja ei mulla ole, mutta en silti missään tapauksessa luopuisi imurista. 

Vierailija
15234/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuoriso sanoo, että romu ja yleensäkin tavara on vanhanaikaista, että on keski-ikäisten ja vanhusten hommaa kerätä tavaraa. Tulevaisuuden ihminen on kuulemma luonnostaan minimalisti ja tavara on rasite. Pikkuhiljaa olen sisäistänyt tuon ajattelun itsekin ja koti alkaa näyttää jo roinavapaalta. Lapset kun muuttavat pois kotoa meinaamme me vanhemmat muuttaa miniasuntoon.

Vierailija
15235/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus sitte imuroit jääkaapin takapintoja ja sälekaihtimia. Mä otan ihan rätillä sen takapinnan ja kaihtimet mikrokuituliinalla. Kaikki tollaset suuttimet ja muut voi kyllä ihan pestäkin. Imurointi on ihan ok sellaselle, joka pitää imuroimisesta ja tuntee itsensä kädettömäksi ilman imuria. Jos sulta katkeaisi sähköt, etkö sitten pystyisi enää muka siivoamaan? No toisaalta pikkulapsikin osaa imuroida, mutta lastalla ei osaa siivota ihan kaikki ja pölyjen pyyhintä on toisille se vihoviimeinen siivoushomma.

Vierailija
15236/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toisaalta pikkulapsikin osaa imuroida, mutta lastalla ei osaa siivota ihan kaikki 

Nyt se tuli selväksi: Lastalla siivoaminen on parempien ihmisten hommaa ja siihen pitäisi vaatia ÄO 150 ja kolmen vuoden koulutus. 

Vierailija
15237/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nuoriso sanoo, että romu ja yleensäkin tavara on vanhanaikaista, että on keski-ikäisten ja vanhusten hommaa kerätä tavaraa. Tulevaisuuden ihminen on kuulemma luonnostaan minimalisti ja tavara on rasite. Pikkuhiljaa olen sisäistänyt tuon ajattelun itsekin ja koti alkaa näyttää jo roinavapaalta. Lapset kun muuttavat pois kotoa meinaamme me vanhemmat muuttaa miniasuntoon.

Nuorilla ihmisillä on usein taipumusta nähdä itsensä ja omat mielipiteensä koko sukupolvensa äänitorvena.

Käytännössähän tuo ei ole totta, vaan nuoremmat sukupolvet shoppailevat kuin viimeistä päivää. Ne ekologiset minimalistit ovat valitettavasti nuorissakin pientä vähemmistöä. Erona on, että koska nuorisolla ei ole vielä tilaa hillota järjetöntä määrää tavaraa, sitä pistetään myös herkemmin kiertoon ja ostetaan uutta tilalle. Yhtä lailla nuoret eivät osaa nähdä omaa turhaa roinaansa turhana roinana, kun TÄMÄ sentään on uutta ja trendikästä eikä jokin vanhusten suosima juttu vuodelta 2010.

Vierailija
15238/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkus sitte imuroit jääkaapin takapintoja ja sälekaihtimia. Mä otan ihan rätillä sen takapinnan ja kaihtimet mikrokuituliinalla. Kaikki tollaset suuttimet ja muut voi kyllä ihan pestäkin. Imurointi on ihan ok sellaselle, joka pitää imuroimisesta ja tuntee itsensä kädettömäksi ilman imuria. Jos sulta katkeaisi sähköt, etkö sitten pystyisi enää muka siivoamaan? No toisaalta pikkulapsikin osaa imuroida, mutta lastalla ei osaa siivota ihan kaikki ja pölyjen pyyhintä on toisille se vihoviimeinen siivoushomma.

No ihan kaikkea ei voi pyyhkiä räteillä. Itse esimerkiksi imuroin kankaiset lampunvarjostimetkin.

Minulle olisi myös naurettava ajatus jollain teippirullalla käydä läpi sohvaa, eihän se oikeasti pölyjä poista, vaan isoimmat roskat ja karvat pinnoista. Mutta kukin tyylillään. Teillä ei varmaan ole mitään allergioita perheessä, ja pölyäkin syntyy eri huushoilleissa eri tavalla.

Vierailija
15239/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt ymmärrä oikein jutun juonta. Eiköhän imurointi ole se parempien nykyaikaisten ihmisten siivousmenetelmä. Me lastalla siistijät emme vain jaksa vetää perässä möykkäävää imurinrohjaketta, jonka johtoa pitää siirrellä ja kuten sanottua, jota ilman tulee mainiosti toimeen. Ja eiköhän robotti-imuri ole nyt se imurien ylin kasti. Käsinäppäryyttä lastan käyttö toki vaatii vähän enemmän, kuin imurointi, jota kuka tahansa voi kannatella kourassaan. Mainitsemaasi kolmen vuoden koulutusta ei kyllä varmaan ihan kaikki lastan käytön opetteluun tarvitse. Jos luulet sen vaativan kohdallasi niin pitkän kurssituksen voi kyllä jo ajatella älykkyyden puutettakin.

Vierailija
15240/19828 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa miten jollain voi mennä näin tunteisiin toisten imurin käyttö :D Ihan oikeasti. Chillaa bro

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi