Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19829)

Vierailija
15181/19829 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa oikein viedä mihinkään kirppareille tavaraa, kun niitä pitäisi käydä sitten siistimässä ja lisäilemässä yms. Onneksi meillä on pihalla navetta (ei eläinten käytössä enää) johon olen suunniellut laittavani esille kaikki myytävät, ja nyt kesän tullessa kyltti pihatielle kun kirppis on auki. Samaten meidän suunnalla on usein kyläkirppispäiviä, eli kylätoimikunta tekee kartan ja mainoksen kun tiettynä päivänä voi kyläläiset pistää kamojaan pihoillaan myyntiin.

Ei kirpparille vienti tarkoita välttämättä myymistä vaan kirpparille viemistä, lahjoittamista. Tietysti riippuu asuinpaikkakunnasta, mitä kirppareita on tarjolla. Ei tarvitse kuin pakata säkkeihin (siis sellaiset mitä itsekin voisi ostaa eli puhdasta ja ehjää). 

Vierailija
15182/19829 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle toimii se etten yritä siivota liian isoa aluetta kerralla. Ei siis huone vaan yksi kaappi tai vain hylly. Lisäksi aina laatikko mihin laittaa poismenevä. Vaatteille on aina vaatehuoneessa tyhjä laatikko johon kertyy kaikki turha. Sitten kun laatikko on täynnä pussitan ne säkkiin ja nostan eteiseen. Siitä seuraavalla kävelyllä vaatekeräyslaatikkoon.

Jouluna kävin joulukoristeet läpi, piti vaihtaa lamppu niin kävin lamppulaatikosta vanhat turhat pois jnejne. Jos suunnittelen liikaa en saa koskaan tehtyä. Tämä on hidasta mutta tuleepa tehtyä.

tää kuulostaa juuri sopivalta tavalta, ei tule hetkessä valmista, muttei tule myöskään hurjaa väsymystä. Monesti kun itse silmäilee aina välillä kaaoksen puolelle lipsunutta kämppää, niin ahdistus iskee jo siitä kun ei osa päättää mistä aloittaa ja koko urakka tuntuu mahdottoman suurelta..ja sitten ei aloita mistään

papereidentuhoahmissessio suoritettu, noin tunti siinä meni plärämisineen ja silppuamiseen silppurin kanssa. Yllättävän kiva useamman sentin paksuinen nippu sieltä kodinkansiostakin(haitarikansio) löytyi poistetavaa, edellisen kerran käynyt näitä läpi vissiin 2020. Nykyään siis lähes kaikki laskut itselläni sähköisenä eli sieltä löytyy verotustavaraa, pankkijuttua, auton ostosopimusta etc. Samasta kaapista löytyi vanha kalenteri vuodelta 2001 jota olin jemmannut "muistona". Nyt lähti sekin, kun ei sillä ole enää samanlaista muistoarvoa kun asiat tässä vuosien varrella vähän muuttuneet. Nyt ansaitusti teetauko :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15183/19829 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hoikka ja sporttinen, mutta ei tulisi mieleeni kutsua työkavereitani norsuiksi. Ilmeisesti et ole pidetty työpaikallasi.

Norsulauman ääni tulee tällaisista yksilöistä, kanta-astujat harvemmin ovat mitään ylipainoisia edes. 

Vierailija
15184/19829 |
23.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli iso poisto. 2x3m kokoinen matto lähti roskiin. Se oli huonokuntoinen ja jotenkin tunkkainen eikä sille ollut enää paikkaa. Lisäksi lähti yksi kukkaruukku.

Sain myös vihdoin siivottua, joten nyt on taas kiva koti.

Jatkan poistoja edes sen yksi per päivä ja yritän ylläpitää kodin siisteyttä. 

Vierailija
15185/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma alkoi ja pitäisi siivota koko kämppä, 150 neliötä, jossa 5 huonetta ja keittiö. Makkariin pitäisi saada joku uusi järjestyssysteemi, tavaraa on ihan liikaa nykyisiin kaappeihin. Keittiön haluaisin räjäyttää kokonaan ja laittaa uusiksi, mutta se vaatii vähän pidemmän ajan kuin loma kestää. Ylipäänsä, 26 vuotta samassa talossa asuminen on kerännyt tarpeetonta roinaa nurkkiin, tekisi mieli tehdä leikkimuutto ja kantaa kaikki pihalle. Takaisin sisälle pääsisivät vain hyvin käyttäytyvät tavarat.🤔

Vierailija
15186/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma alkoi ja pitäisi siivota koko kämppä, 150 neliötä, jossa 5 huonetta ja keittiö. Makkariin pitäisi saada joku uusi järjestyssysteemi, tavaraa on ihan liikaa nykyisiin kaappeihin. Keittiön haluaisin räjäyttää kokonaan ja laittaa uusiksi, mutta se vaatii vähän pidemmän ajan kuin loma kestää. Ylipäänsä, 26 vuotta samassa talossa asuminen on kerännyt tarpeetonta roinaa nurkkiin, tekisi mieli tehdä leikkimuutto ja kantaa kaikki pihalle. Takaisin sisälle pääsisivät vain hyvin käyttäytyvät tavarat.🤔

Tuollainen tavaroiden pihalle kantaminen kannattaa ehkä tehdä vasta talvella, vaikka silloin onkin kylmä. Nyt kesällä sisälle saattaa tavaroiden mukana päätyä ties mitä ötököitä.

Vierailija
15187/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nyt kolmatta vuotta kirjaa sisään tulevista ja ulos lähtevistä tavaroista. Tänä vuonna poistoja on kertynyt 990 kpl ( siivosin vintit) ja sisään tullut määrä 95 kpl ( joka on aika hurja määrä, mutta uuden harrastuksen myötä on joutunut ostamaan paljon tarvikkeita ja lapset kasvaa kokoajan ).

Asuintiloissa tavaran vähentyminen ei näy ja nyt kun karsimista on harjoitellut pidempään pitäisi varmaan tehdä uusinta kierros sisätiloissa raakemmalla kädellä.

Perintötavaroita tuntuu olevan vaikea karsia. Astioita on pilvin pimein mutta näihin en voi koskea koska ovat miehen perimiä.

Itselläni roikkuu pari turkkia kaapissa joita en vaan kykene hävittämään.

Vierailija
15188/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin hyvä fiilis, vaikka rankkaa. Siivottiin tai siis aloitettiin siivota vaatehuonetta, joka johtuen moninaisista duunikiemuroista sisältää myös kaikenlaista sälää töihin liittyen. Mutta ollaan saatu ulos nyt noin 7 kassillista vaatteita Goodwilliin yms ja painopeitto ja kenkiä ja luistimia (lähes uusia). Eli sisälle sinne pitäisi sitten mahtua muualla pyöriviä työkasoja. Ja olen oikeasti käynyt kaikenmaailman koreja ja laatikoita läpi ja heivannut hittoon sälää. Nyt kun keksisi minne sinne saisi uudet peitot nätisti, varmaan joku pussi, ehkä niitä mitä voi imeä tyhjäksi? Koskaan sellaista ei ole omistanut. 

Vierailija
15189/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt niin lopussa ja uupunut, että tavarapaljous todellakin alkaa olla pienimpiä huolia. Jouduin lopulta tekemään jopa huoli-ilmoituksen tästä vanhasta, sairaasta ja vihaisesta sukulaisestani, jonka kanssa joudun asumaan. Vastasi kaikkeen vaan, että luonaan asuva sukulainen hoitaa. Mihinkään tämä huoli-ilmoitus ei siis johtanut. Itselläni ei edelleenkään ole paikkaa mihin mennä, eikä rahaa, mutta silti ajatus häipymisestä parin muovikassin kanssa talvitakki päällä on taas askeleen lähempänä toteutumistaan. Olen kohta oikeasti täysin lamaantunut ja jossakin psykoosissa. Itselleni tai sukulaiselleni ei ole apua edelleenkään tulossa ja nyt ilmeisesti sosiaalitoimenkin mielestä olen lopullisesti uhrattavissa ja pakotettu omaishoitajaksi niin kauan kunnes sukulaisestani aika jättää. En enää tiedä, mitä pitää tehdä tilanteen muuttamiseksi.

Vierailija
15190/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kahdesta tuotteesta myynti-ilmoituksen Toriin. En usko, että menee nopeasti kaupaksi, mutta siellä ne nyt kuitenkin ovat. 

Päivän poistona yksi pehmolelu. 

Lisäksi kotitöitä sen verran, että koti on nyt perussiisti. 

Sain myös yhden Kela-asioinnin hoidettua ja siitä tuli hyvä mieli. 

Tästä on hyvä jatkaa päivää. Tsemppiä ihan jokaiselle! :)

Vierailija
15191/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ehdottomasti pois sieltä sukulaisen luota. Älä uhraa itseäsi.

Vierailija
15192/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt niin lopussa ja uupunut, että tavarapaljous todellakin alkaa olla pienimpiä huolia. Jouduin lopulta tekemään jopa huoli-ilmoituksen tästä vanhasta, sairaasta ja vihaisesta sukulaisestani, jonka kanssa joudun asumaan. Vastasi kaikkeen vaan, että luonaan asuva sukulainen hoitaa. Mihinkään tämä huoli-ilmoitus ei siis johtanut. Itselläni ei edelleenkään ole paikkaa mihin mennä, eikä rahaa, mutta silti ajatus häipymisestä parin muovikassin kanssa talvitakki päällä on taas askeleen lähempänä toteutumistaan. Olen kohta oikeasti täysin lamaantunut ja jossakin psykoosissa. Itselleni tai sukulaiselleni ei ole apua edelleenkään tulossa ja nyt ilmeisesti sosiaalitoimenkin mielestä olen lopullisesti uhrattavissa ja pakotettu omaishoitajaksi niin kauan kunnes sukulaisestani aika jättää. En enää tiedä, mitä pitää tehdä tilanteen muuttamiseksi.

Onko ketään tai mitään, joka voisi auttaa sinua?

Vierailija
15193/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, sain vietyä kauppareissulla ison kassillisen poistotekstiilejä. Nyt on tavaranlasku miinuksella tässä kuussa.

Jotenkin tässä vaan oppii pikkuhiljaa luopunaan enemmästä. Seuraavaksi menossa lapsen vaatteita kirppikselle ja nyt raakattu sisarusten vanhoista sellaiset, joita ei halua käyttää. On kovin tyttömäinen, joten ei halua autovaatteita päälleen. Aiemmin olen kaiken varalta säilönyt ne silti, nyt saa mennä. Pikkuhiljaa kohti minimalismia.

Vierailija
15194/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennusmyynnit. Kompastuskiveni.

Kävin ostamassa ruokaa ja sitten sattumalta muka hiippailin tsekkaamaan Citymarketin vaatepuolen tarjoukset. Himoitsin talvella collegepukua joka maksoi 39+39 (pusero ja housut). Olin unohtanut koko asian ja nyt oli hintaa 17 euroa / vaate.

Olen ollut niin järkevä hankinnoissani että ihan pahalta tuntui asu ostaa. Perustelin itselleni

-minulla on vain kahdet collarit

-jos en liho lisää, pidän asua vuosia

-väri on ihana 

-osat toimivat myös erikseen muiden vaatteiden kanssa

-materiaali on pehmoista 

-asu on ajaton

-olen kokoa 44 ja jos löydän jotain kivaa niin saan ostaa

-alennus oli 60 %

-omistan 5-kymppiseksi naiseksi aika vähän vaatteita

Mutta tämän ketjun aktiivilukijana tuli silti hieman huono omatunto. Tämä oli kuitenkin mieliteko, ei tarve.

Voi minua...Ehkä typerä olen kun edes mietin tällaisia mutta toisaalta olen iloinen että näköjään kuitenkin analysoin hankintojani. Ennen ostin surutta vaan eikä kirpaissut koskaan !

Vierailija
15195/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jees, sain vietyä kauppareissulla ison kassillisen poistotekstiilejä. Nyt on tavaranlasku miinuksella tässä kuussa.

Jotenkin tässä vaan oppii pikkuhiljaa luopunaan enemmästä. Seuraavaksi menossa lapsen vaatteita kirppikselle ja nyt raakattu sisarusten vanhoista sellaiset, joita ei halua käyttää. On kovin tyttömäinen, joten ei halua autovaatteita päälleen. Aiemmin olen kaiken varalta säilönyt ne silti, nyt saa mennä. Pikkuhiljaa kohti minimalismia.

Lapsiperheessä en ottaisi siitä minimalismista stressiä, minimalismi on tosi vaikea saavuttaa. Itse ainakin olen todennut, että nyt ei ole minimalismin aika, eletään lapsiperheaikaa ja nämä Legot, kynät ja paperit, pehmolelut ja keppi- ja kivikokoelmat kuuluu tähän aikaan. Ihan valtoimenaan tavaraa ei tarvitse olla, mutta se selkeä skandiminimalismikoti ei ole nyt saavutettavissa :D

Vierailija
15196/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut eihän tuossa mitään stressiä lapsiperheen minimalistista otettukaan mistään legoista tai värikynistä tai sellaisesta. Oltiin iloisia vain kun turhat vaatteet eivät ole kaapeissa riesana. 

Vierailija
15197/19829 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään enää kirjeitä laatikoissa? Kävin pari sekalaista lootaa läpi ja tosiaan vanhaa kirjeenvaihtoa nuoruudesta oli paljon. Suurin osa meni paperikeräykseen, pari valokuvaa jäi.   Näihin jää helposti roikkumaan koska tavara on niin tunnepitoista. Tulee muistoja vastaan. Mutta kuten sanottu, melkein kaikki meni roskiin.

Vierailija
15198/19829 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alennusmyynnit. Kompastuskiveni.

Kävin ostamassa ruokaa ja sitten sattumalta muka hiippailin tsekkaamaan Citymarketin vaatepuolen tarjoukset. Himoitsin talvella collegepukua joka maksoi 39+39 (pusero ja housut). Olin unohtanut koko asian ja nyt oli hintaa 17 euroa / vaate.

Olen ollut niin järkevä hankinnoissani että ihan pahalta tuntui asu ostaa. Perustelin itselleni

-minulla on vain kahdet collarit

-jos en liho lisää, pidän asua vuosia

-väri on ihana 

-osat toimivat myös erikseen muiden vaatteiden kanssa

-materiaali on pehmoista 

-asu on ajaton

-olen kokoa 44 ja jos löydän jotain kivaa niin saan ostaa

-alennus oli 60 %

-omistan 5-kymppiseksi naiseksi aika vähän vaatteita

Mutta tämän ketjun aktiivilukijana tuli silti hieman huono omatunto. Tämä oli kuitenkin mieliteko, ei tarve.

Voi minua...Ehkä typerä olen kun edes mietin tä

Kohtuus kaikessa ja elämästä saa ja kannattaa myös nauttia. Kun ostaa silloin tällöin jonkun asian ihan vain mieliteon takia niin se on todellakin ok ja kun näin tekee suht harvoin niin ostetuista tavaroista myös nauttii enemmän. Mieti miten hyvä fiilis sulle tulee aina kun pukeudut uuteen vaatteeseen. Itse mietin monesti myös samoja asioita ja saatan vaikka uutta kesämekon ostoa suunnitellessa miettiä että äh, Suomen kesä on niin lyhyt, enpä tarvitse uutta mekko vaan mennään tämä kesä vielä noilla samoilla vaatteilla. Mutta... Kuitenkin jos ostan sen yhden uuden, tai vaikka kaksikin, mekon niin saan siitä tosi paljon piristystä ja hyvää fiilistä arkeen ja miten kiva onkaan tuolla aurinkoisessa säässä kulkea uusi mekko päällä. Kun en kuitenkaan kymmentä mekkoa ole ostamassa, joten sopiva tasapaino tässäkin. 

Vierailija
15199/19829 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän lastenvaatetta lähti seuraavalle käyttäjälle. 

Kirjojen vaihtopisteestä löysin kolme kirjaa. Yksi luettu kirja pitäisi palauttaa takaisin kiertoon. Teen sen huomenna. 

Tilasin yhden ihonhoitotuotteen loppuneen tilalle.

Vintedistä kolme vaatetta lapselle, käsilaukku itselle. Aleista seuraavan koon softshell haalari lapselle jemmaan -50% alesta. 

Vierailija
15200/19829 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen tavaroiden pihalle kantaminen kannattaa ehkä tehdä vasta talvella, vaikka silloin onkin kylmä. Nyt kesällä sisälle saattaa tavaroiden mukana päätyä ties mitä ötököitä.

Mutta talvella ongelma on kosteus ja jäätyminen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme