Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19829)

Vierailija
15201/19829 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein tänään romukullat ja sain niistä 150€. Nyt kannattaa viedä jos joutilaita tai rikkinäisiä kultakoruja pyörii korurasioissa. Ostavat hopeaakin.

Vierailija
15202/19829 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, tänään lähti poistoon muutama DVD-leffa, sarjakuva ja lehti 😊  Mikään ei mene kaupaksi eli vaan lahjoitin pois. Vähän olen saanut taas pakkailtua, kohta pyykille. Siivoilla mitä sairauksilta pystyy.

H

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15203/19829 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis yht. noin puoli kestokassillista lähti tavaraa pois. Hankintoja taas tullut yhdet "crocsit", ne yrittäny hankkia jo monta vuotta.

H

Vierailija
15204/19829 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi yrittää hankkia crocseja monta vuotta?..;D

Vierailija
15205/19829 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut siis tarkoitus hankkia sellaiset mutta kun ei ole saanut aikaiseksi. Nyt sain kaverilta nuo. Vihaan kaupoissa kiertelyä eikä lähikaupassa ole ollut myynnissä.

H

Vierailija
15206/19829 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loma alkoi ja pitäisi siivota koko kämppä, 150 neliötä, jossa 5 huonetta ja keittiö. Makkariin pitäisi saada joku uusi järjestyssysteemi, tavaraa on ihan liikaa nykyisiin kaappeihin. Keittiön haluaisin räjäyttää kokonaan ja laittaa uusiksi, mutta se vaatii vähän pidemmän ajan kuin loma kestää. Ylipäänsä, 26 vuotta samassa talossa asuminen on kerännyt tarpeetonta roinaa nurkkiin, tekisi mieli tehdä leikkimuutto ja kantaa kaikki pihalle. Takaisin sisälle pääsisivät vain hyvin käyttäytyvät tavarat.🤔

Tuollainen tavaroiden pihalle kantaminen kannattaa ehkä tehdä vasta talvella, vaikka silloin onkin kylmä. Nyt kesällä sisälle saattaa tavaroiden mukana päätyä ties mitä ötököitä.

Mutta talvella ongelma on kosteus ja jäätyminen. 

Voihan sitä hoitaa asian myös syksyllä kun on kuivempi jakso ja lämpötila kuitenkin viileämpi. Itse olen eri mutta en minäkään laittaisi huonekaluja kesällä ulos enää sen jälkeen kun olen todistanut miten ulos moneksi tunniksi jätetystä sohvasta mönki sisälle tuonnin jälkeen puoli tusinaa eri kokoista hämähäkkiä.

Vierailija
15207/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä sujuu? Nyt olen kesäreissusta toipunut ja pitäisi kääriä hihat. Tänään siivoan ja teen tilaa lasikaappiin. Tekstiilijätepussi pitäis myös viedä.

Vierailija
15208/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loma alkoi ja pitäisi siivota koko kämppä, 150 neliötä, jossa 5 huonetta ja keittiö. Makkariin pitäisi saada joku uusi järjestyssysteemi, tavaraa on ihan liikaa nykyisiin kaappeihin. Keittiön haluaisin räjäyttää kokonaan ja laittaa uusiksi, mutta se vaatii vähän pidemmän ajan kuin loma kestää. Ylipäänsä, 26 vuotta samassa talossa asuminen on kerännyt tarpeetonta roinaa nurkkiin, tekisi mieli tehdä leikkimuutto ja kantaa kaikki pihalle. Takaisin sisälle pääsisivät vain hyvin käyttäytyvät tavarat.🤔

Jotkut tekevät tämän niin, että tyhjentävät yhden huoneen kerrallaan ja sitten miettivät mitä sinne oikeasti haluavat enää laittaa takaisin. Jos on pientä pintaremonttia tai suursiivous mielessä, niin tämä hoituu kätevästi samalla.

Vierailija
15209/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tämä alkuperäinen kirjoittaja, mutta voin samaistua. Sen jälkeen kun konmaritin suurimman osan vaatteistani (noin 80%), niin olen ollut äärimmäisen tarkka mitä vaatteita ostan. Haluan olla varma, että ostokseni ei ole heräteostos, joka jää kaappiin lojumaan, vaan tulee käyttöön heti ja käytetään loppuun asti. Tämä johtaa siihen, että sen täydellisen (eikä vain välttävän) sopivan löytymiseen voi mennä pitkäkin aika. Siihen asti pärjään sillä mitä on. Vaatetuksen suhteen olen päässyt tähän tilanteeseen, muissa osa-alueissa prosessi on vielä kesken. Esim kirjojen karsiminen on minulle huomattavan paljon vaikeampaa.

Harkittu toiminta hankinnoissa on mielestäni tärkeää siksi, että sillä saa pidettyä tavaramääränsä itselle optimaalisena sekä etenkin vaatteiden hankinnan vähentäminen on suoraan ilmastoteko. Ja ihan ot, en ole vegaani, mutta kun katsoin Netflixistä dokkarisarjan "samat geenit" niin lihan syöminen meidän perheessä vähenee entisestäänkin. Siinä näytettiin teollisen kalan- ja lihantuotannon todellisuutta, sekä puhuttiin siitä kuinka paljon se saastuttaa (enemmän kuin liikenne) ja mikä oli minulle ihan uutta - sairastuttaa ja tappaa ihmisiä. Eli olemalla vastuullinen ja harkitseva kuluttaja ja vähentämällä eläinperäisten tuotteiden käyttöä voimme vaikuttaa.

Vierailija
15210/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tämä alkuperäinen kirjoittaja, mutta voin samaistua. Sen jälkeen kun konmaritin suurimman osan vaatteistani (noin 80%), niin olen ollut äärimmäisen tarkka mitä vaatteita ostan. Haluan olla varma, että ostokseni ei ole heräteostos, joka jää kaappiin lojumaan, vaan tulee käyttöön heti ja käytetään loppuun asti. Tämä johtaa siihen, että sen täydellisen (eikä vain välttävän) sopivan löytymiseen voi mennä pitkäkin aika. Siihen asti pärjään sillä mitä on. Vaatetuksen suhteen olen päässyt tähän tilanteeseen, muissa osa-alueissa prosessi on vielä kesken. Esim kirjojen karsiminen on minulle huomattavan paljon vaikeampaa.

Harkittu toiminta hankinnoissa on mielestäni tärkeää siksi, että sillä saa pidettyä tavaramääränsä itselle optimaalisena sekä etenkin vaatteiden hankinnan vähentäminen on suor

Mullakin tapahtui Konmarin myötä tämä sama :D Mitään ei voi hankkia ellei se täytä tarkkoja kriteerejä.

(Suosittelen tuota metodia edelleenkin kaikille, mikään muu ei toimi)

Vierailija
15211/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä sujuu? Nyt olen kesäreissusta toipunut ja pitäisi kääriä hihat. Tänään siivoan ja teen tilaa lasikaappiin. Tekstiilijätepussi pitäis myös viedä.

Täällä on pieni jumi päällä. Useita karsimiskierroksia olen jo tehnyt, mutta vielä olisi tehtävää. Karsimisen edetessä ainakin minulle on tullut tunne, että vielä voi karsia lisää.

Konmari kirjoittaa että saat elämäsi aloitettua uudelleen, kun karsit kerralla kaiken tarpeettoman. Vaikka ensimmäinen karsimiskierrokseni oli kohtuullisen armollinen, elämäni muuttui silloin täysin. Lähdin opiskelemaan, siirryin itseäni ahdistavasta toimistoympäristöstä tekemään osa-aikaista etätyötä. Sen jälkeen olen tehnyt kevyttä karsimista aika ajoin, ja joskus mietin että mitähän olisi tapahtunut, jos olisin silloin ensimmäisellä kerralla karsinut kylmästi kaiken, mitä en ole käyttänyt vähään aikaan.

Tähän karsimisen jumiin on ainakin osittain syynä syyllisyyden tunteet. Olen huomannut, että joidenkin tavaroiden kohdalla todellinen haluni olisi luopua niistä, mutta päädyn säilyttämään ne syyllisyyden tunteesta. Siihen on mennyt niin paljon rahaa, en ole käyttänyt tätä vielä kertaakaan, olen saanut tämän lahjaksi, tämä oli mummon, käyttäisin tätä jos vain saisin sen korjattua. Jos pääsisin täysin tästä syyllisyyden tunteesta, niin karsiminen olisi huomattaavasti helpompaa! Tiedän että ei ole mitään järkeä säilyttää tavaraa, jonka nähdessään tulee vain ikäviä tunteita.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
15212/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on pieni jumi päällä. Useita karsimiskierroksia olen jo tehnyt, mutta vielä olisi tehtävää. Karsimisen edetessä ainakin minulle on tullut tunne, että vielä voi karsia lisää.

Konmari kirjoittaa että saat elämäsi aloitettua uudelleen, kun karsit kerralla kaiken tarpeettoman. Vaikka ensimmäinen karsimiskierrokseni oli kohtuullisen armollinen, elämäni muuttui silloin täysin. Lähdin opiskelemaan, siirryin itseäni ahdistavasta toimistoympäristöstä tekemään osa-aikaista etätyötä. Sen jälkeen olen tehnyt kevyttä karsimista aika ajoin, ja joskus mietin että mitähän olisi tapahtunut, jos olisin silloin ensimmäisellä kerralla karsinut kylmästi kaiken, mitä en ole käyttänyt vähään aikaan.<

Kannattaa kunnolla tutustua tuohon metodiin ja tehdä sen ohjeiden mukaan. Lähdetään siitä liikkeelle, että se ei perustu tavaroiden karsimiseen.

Vierailija
15213/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mutta moniko voi rehellisesti sanoa että on tehnyt konmarit kerralla sataprosenttisesti? Eli luopunut kerralla kaikesta tavarasta mikä ei tuota iloa. En ole kuullut yhdestäkään.

Lähtökohtaisesti jos on tavaraongelmia, niin usein siihen on syynä juurikin ne tunnesyyt, että sitä tavaraa on kertynyt liikaa. Kuten näissä hamstereista kertovissa sarjoissa, hyvin harva paranee kertarysäyksellä ja vaikka luopuisikin kaikesta, niin tunnepuolella työ on vasta alkuvaiheessa tai sitten sitä ei ole tehty tai ei tehdä ollenkaan, ja sitten tavaraa alkaa taas kertyä. Todennäköisesti useammalla tämä työ on prosessi, ei kertarysäys.

Vierailija
15214/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät tämän niin, että tyhjentävät yhden huoneen kerrallaan ja sitten miettivät mitä sinne oikeasti haluavat enää laittaa takaisin. Jos on pientä pintaremonttia tai suursiivous mielessä, niin tämä hoituu kätevästi samalla.

Mä tein näin vuosia. Mm lasten huoneet tyhjennettiin hiihtolomalla ja ennen koulun alkua.

Viimeisinä vuosina aloitettiin läpikäyminen helmikuun osalta jo joulun aikaan. Lapsilta aina löytyi jotain kirppiskasaan, mutta keittiöstä ei mitään vuosiin. 

Keittiön siivosin niin, että tyhjensin aina yhden kaapin kokonaan, putsasin hyllyt ja laitoin takaisin omille paikoilleen.

Vierailija
15215/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hylly kerrallaan karsija, koska se sopii minulle paremmin kuin kertarysäys. Viime viikolla vein muovipussillisen tekstiilikierrätykseen.

Mulla on tapana tehdä niin, että karsin pussillisen verran ja kun olen lähdössä viemään sitä kierrätykseen, katson sisällön vielä läpi ja otan kuvan. Viimeksi  jäi kotiin yksi vaate, josta kysyn yhdeltä ihmiseltä, että haluaako hän sen lapselleen. Jos ei, niin sitten karsiutuu, kun uusi pussi on täynnä. Pääosin karsimani vaatteet ovat ihan loppuunkäytettyjä, mutta lasten vaatteissa on sellaisia, joita ei kannata enää myydä, koska eivät mene kaupaksi ja joita kannattaa tarjota vain läheisille. Tämä on hidasta, mutta en ole toisaalta näitä poistoja jäänyt kaipaamaankaan. 

Vierailija
15216/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivotessasi huomasin, että yksi kosmetiikkaa sisältävä peilikaappihylly oli enimmäkseen tuotteita, joita en ole itse ostanut. Välillä on hauskakin huomata, että tavarat, jotka itse koen turhiksi, ovat sellaisia joita en ole itse ostanut, toivonut tai halunnut. Toki olen "sallinut" niiden jäävän meille. Ja välillä tosiaan koen niiden poistamisesta syyllisyyttä, kuten moni muukin palstalainen on tänne kirjoittanut. 

Vierailija
15217/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi taas ahdistamaan niin paljon ja kun yön ilmeisen kovan sateen jälkeen aurinko taas paistaa kirkkaasti oli vaan taas pakko mennä pimeään vessaan kokoamaan itseään. Kotikin on taas kuin pommin jäljiltä. Tiskit on tiskaamatta, kotilakaisematta, hikiset lakanat pitäisi vaihtaa ja pestä pyykkiä sekä tietysti mennä Prismaan kun mm. vessapaperi, talouspaperi ja bussilippu ovat loppumassa, mutta ei vaan pysty. Ulkona vastassa ovat tunkkaisuus, likaisuus, ötökät ja ihan sekopäiset liian paljastavasti ja sopimattomasti pukeutuneet oudot ihmiset. Se on tämä keskikesä ja loppukesä pahinta aikaa kaikkeen tähän ja pahenee tästä vielä sellaisen kuukauden ollen kaikkein pahimmillaan heinäkuun lopussa. Sitten alkaa helpottamaan.

Vierailija
15218/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi taas ahdistamaan niin paljon ja kun yön ilmeisen kovan sateen jälkeen aurinko taas paistaa kirkkaasti oli vaan taas pakko mennä pimeään vessaan kokoamaan itseään. Kotikin on taas kuin pommin jäljiltä. Tiskit on tiskaamatta, kotilakaisematta, hikiset lakanat pitäisi vaihtaa ja pestä pyykkiä sekä tietysti mennä Prismaan kun mm. vessapaperi, talouspaperi ja bussilippu ovat loppumassa, mutta ei vaan pysty. Ulkona vastassa ovat tunkkaisuus, likaisuus, ötökät ja ihan sekopäiset liian paljastavasti ja sopimattomasti pukeutuneet oudot ihmiset. Se on tämä keskikesä ja loppukesä pahinta aikaa kaikkeen tähän ja pahenee tästä vielä sellaisen kuukauden ollen kaikkein pahimmillaan heinäkuun lopussa. Sitten alkaa helpottamaan.

Tsemppiä sulle! Yksi asia kerrallaan. Tiskaa vaikka tiskit ensin. Musiikki soimaan ja menoksi. 

Vierailija
15219/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä! Yksi pieni asia kerrallaan. Teet yhden ja sitten voit hengähtää hetken, teet sitten toisen ja taas hengähdät jne. Näin tulee tekemisen fiilis vaikka paljon lepäileekin. Pikku hiljaa hyvää tulee ; )

Vierailija
15220/19829 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten täällä ilahduttaa nää tsemppavat viestit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi