Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19751)

Vierailija
14121/19751 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että LIIAN moni niitä keittiömuovejaan leikkikentille veisikään. Pitäväthän hamsteritaipumuksen omaavat ihmiset niistäkin kiinni kynsin hampain. Että eipä nyt sentään mitään röykkiöitä niistä sinne syntyisi. Ja eiköhän niitä menisi rikkikin usein. Mutta ainahan joku ihminen keksii syyn estää kierrättäminen.

Ottaako se tavaroiden hiekkalaatikolle roudannut myös vastuun niiden rikkinäisten hoitamisen roskiin? Käy joka päivä tarkastamassa, että ovatko rikkinäisiä vai vielä ehjiä, käyttökelpoisia? Itse olen toisinaan pistänyt rikkinäisiä ämpäreitä, kulhoja ym roskiin leikkipaikalla. Ehkä ei ole oikein, mutta en halua roskaa ympäristöön, enkä halua, että lapseni tai muutkaan lapset satuttavat itseään niihin teräviin ja haljenneisiin muovinpaloihin.

Vierailija
14122/19751 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on. Alapeukutan kaikkia kierrätysintoilijoita. Ja todellakin poltan notskissa takapihalla kaiken minkä haluan, enkä todellakaan keksi tavaroille mitään uusiokäyttöä. Joku köyhä opiskelijakin saa pysyä köyhänä, ei ollut mullakaan nuorena paljon

Se, että pitää jotain kierrätysideoita huonoina, ei tarkoita sitä, että vastustaisi kierrätystä tai uusiokäyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14123/19751 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin ne rikkoontuneet ämpärit ja muut laitetaan roskiin ja jos leikkikentälle niitä on itse vienyt, niin ainakin minä käyn päivittäin meidän talon hiekkalaatikolla lapseni kanssa ja laittelen kyllä ihan muidenkin risat lelut roskikseen siihen penkin viereen kahden metrin päähän. 

Vierailija
14124/19751 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tärkeitä tiedotteita ohjelmien väliin.

Hampurilaisia

Suklaata

Sokerilla kuorrutettuja munkkeja

Karamelleja

Ripulilääkettä

Pikaruokaa

Wc raikasteita

Pizzaa

Luksus wc raikastetta

Makeisia

Kipusalvaa

Cowboysaappaita

Energiajuomaa

Pikaruokaa 2

Virvoitusjuomaa

Suklaata

Ruokien kotiinkuljetusta

Deodoranttia

Lonkeroa

Ja sitten taas:

Luksuslankut

Tahrojen pesuaine

Vitamiinia

Energiajuomaa

Wc raikastin

Silmälasit

Valmisruoka

Halpahuonekalu

Pienlaina

Hampurilainen

Hotellin varaussivusto

Ensikoti

Deluxe ruoka

Lonkero

Sähköpolkupyörä

Särkylääke

Hampurilainen

Tabletti

Sähkösopimus

Limsaa

Suklaata

Parfyymia

Pizzaa

Kun kämppä täyttyy, niin täytyyhän ihmisenkin.  Planeetta sanoo pian poks.

Vierailija
14125/19751 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin se on oikein että oot laittanu rikki menneitä leluja leikkipaikan roskikseen. Miks ees ajattelit muuta? Kyl ne risat on sinne hylänny vaa laiska vanhempi joka ei oo jaksan nostaa niit sieltä pois tai lapsi itte jättän risat sinne

Vierailija
14126/19751 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön määrä vääntöä keskusteluun liittymättömistä asioista, voitaisko jo palata aiheeseen?

Itse teen parhaillaan muuttoa ja onpa ihana vihdoinkin laittaa noita Ehkä vielä joskus tarvitsen -tavaroita pois. Jostain saanut ihan rahaakin vastineeksi, mikä on aina iloinen yllätys. Mutta pakko vaan todeta, että tätä tavaraa silti vaan löytyy. Nyt jo yli 40 banaanilaatikollista. Toki tässä muutossa pyrin välttämään sitä kassinyssäkkäshowta ja monessa laatikossa ei ole hirveästi tavaraa, kun on niin isoa, että vie tilaa. 

Onko palstalla muita muuttajia? Miten hommat etenee?

Vierailija
14127/19751 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa esimerkkejä tavaroista, joita olette poistaneet huomattuanne ne turhiksi, vaikka ne roikkuneet mukana kauan. Minä annoin itse pois valaisimen, jota olin säästänyt ajatuksella, että ei sovi meille, eikä edes tarvita kodissamme, mutta olin säästänyt sen kauneuden takia ja koska se oli suht arvokas. No nyt se roikkuu tuttavani olohuoneessa, eikä mahdollisesti rikkoonnu pienissä säilytystiloissani. Mitä ihmeen tulevaisuuden erilaista kotia varten sitä olin säästämässä? Enhän edes ole muuttamassa mihinkään. Ja lapset ovat niin nuoria, että tuntuisi hölmöltä jemmata jotain suurta valaisinta heitä vartenkaan. No niin vaan olin jemmannut ja vuosia. Mistä tavaroista te olette luopuneet samantien, kun oivallatte säilyttelyn turhaksi?

Luin ensin, että annoit pois vatkaimen, ja ihmettelin, miksi se roikkuu tuttavan olohuoneessa.

No niin, jatketaan vaan.

Vierailija
14128/19751 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen taas saanut siivonnut ja raivannut 😊 Roskat ja tyhjät tölkit saanut tänään vietyä. Nettikauppa ei vaan valitettavasti ole käynyt. Mutta olen tyytyväinen tähän päivään, asunto taas siistinnäköinen. Varastossa vielä karsittavaa mutta eiköhän sekin onnistu. Lippu korkealle. Myös ruokahävikkiä olen vähentänyt, osaan tehdä jämistä yllättävän hyvää ruokaa 😊 

T. Häätöuhkan alla oleva

Vierailija
14129/19751 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se unohtui äskeisestä viestistä että on haastavaa sairauksien kanssa yrittää pitää paletti kasassa (kaksisuuntainen, epävakaa  jne diagnoosit) mutta parhaamme teemme

Vierailija
14130/19751 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä sie huoli ko kohta ei ole :

Vierailija
14131/19751 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota jos tulee niin pari valokuvaa taskuun ja hyvästi tavarakaaos. Onko kukaan pakannut jo tärkeimpiänsä varmuuden vuoksi?

Vierailija
14132/19751 |
24.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saako täällä mainostaa, tämä on kyllä enemmän suositus. 

Minulla on lapsesta asti ollut haasteita päästää irti tavaroista. Olen tätä joutunut koko elämän häpeämään, kuten paljon muutakin, se sitten eri asia. Uskon, että kiintymys tavaraan on tullut siitä, että minulla ei ollut yhtään turvallista aikuista lapsuudessa. 

Nyt olen työstänyt näitä asioita mielessä ja viimein osannut päästää irti. Raivauksessa lähti yhteydenpito sukulaisiin, jotka vain moittivat. Ja kaappeja tyhjentynyt monta! On ollut vapauttavaa, kun saanut viimein yksi asia kerrallaan tavaraa pois, vähän rahaa ja helpommin organisoitavan kodin. Sitä arvostan suuresti 🤍

Minulle suurin sysäys oli vinted. Ensin latasin muutaman tavaran - ne menivätkin muutamassa tunnissa! Tavaroiden lisääminen myyntiin ja postitus oli minulle kuin joku peli, siihen jäi ihan koukkuun! Nyt yli 200 kaupat takana ja monta tyytyväistä ostajaa! Olen aiemmin myynyt torissa, mutta se on osoittautunut vaivalloisekssi kaikkine av yv ohareineen. Vintedissä kun ei ole pakko ollenkaan kommunikoida ostajan kanssa.

Jos joku muu tuskailee nyt tavaramäärän kanssa, niin suosittelen edes kokeilemaan tuota sovellusta! Samalla se on ekoteko - tarjoamalla nukkuvalle tavaralle uuden kodin, ehkäiset ehkä uuden ostoa kaupasta. Tämä pallo kun ei tarvitsisi enää yhtään uutta tavaraa tai vaatetta tehtaieta. Tämä ajatus myös helpottanut omaa karsimista.

Vierailija
14133/19751 |
25.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eletty hyvin pienillä tuloilla nyt, ja oikein mihinkään muuhun kuin ruokaan ei ole varaa. Aikaa kyllä on, joten toria ja facebookin myynti- ja roskalavaryhmiä on tullut selailtua ja ne ovat kyllä olleet pelastus! Monta pakollista asiaa on saatu hankittua tai uusittua ilmaseksi tai hyvin edullisesti, käteväkäsinen puoliso on hakenut rikkinäisiäkin ja korjannut meille ehjäksi. Kyllä olen miettinyt, että paljon kurjempaa olisi meidänkin elämä jos oltaisiin eletty sitä aikaa, kun käytetty tavara liikkui paljon huonommin eikä näin helppoja lahjoitus- ja kauppakanavia ollut.

Kiitos siis teille, jotka myytte ja lahjoitatte turhia tavaroitanne! Itseäkin motivoi laittamaan meille turhia kiertoon 😊

Ja te jotka pelkäätte kirppistavararoiden pöpöjä -minä pesen kaikki tekstiilit 60 (puuvilla ja keinokuidut kestävät yleensä aina) ja villaiset tai muut erityisen herkät materiaalit pakastan, saunotan ja/tai pidän vaikka muovipussissa karanteenissa pari viikkoa. Jos sauna löytyy, se on tosiaan erityisen hyvä paikka "paistaa" isommat jutut, kuten matot ja lastenrattaat yms. Koko ikäni olen second handia suosinut ja vielä ei ole yhtään ötökkää tai muuta harmia sen mukana kotiin päässyt.

Vierailija
14134/19751 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, jo nyt 4 hyllyä olen saanut tyhjennettyä keittiön kaapeista, turhat ja tuttavien astiat poistettu asunnosta 😊

Vierailija
14135/19751 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin pääsiäisviikon lomaa ja olen kaivellut kaappeja läpi ja poistanut turhaa. Juuri äsken vein paketin postiin kun sain yhden arvokkaamman jutun myytyä. Sekin on lojunut ties kuinka kauan kaapissa vuosia käyttämättömänä. Vanhoja harrastuksia pistänyt pois, lapsen pieniä vaatteita karsinut ja käynyt läpi mikä menee myyntiin ja mikä hävitykseen. Seuraavana käyn oman vaatekaappini läpi. Kyllä tämä tavarapaljous vielä joku päivä kukistetaan!

Vierailija
14136/19751 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudun ja Kirkkonummen tavarankarsijoille tiedoksi että Sortti-keräysautot kiertävät kaupunginosia taas huhti-toukokuussa!

Varsinkin autottomien jotka muuten eivät helposti pääse kierrätysasemille, kannattaa tarkistaa tuleeko Sortti-autoa lähistölle. Sortti-autoon voi viedä metalliromun kuten kattilat, polkupyörät, metalliämpärit; vanhat tulostimet, televisiot, kahvinkeittimet ja muut sellaiset sähkölaitteet; sekä vaarallinen jäte kuten maalit, liuottimet, kynsilakat jotka eivät ole niin kuivuneet että ne voisi laittaa sekajätteeseen, hiuslakkapullot joissa on vielä tuotetta sisällä jne.

https://www.hsy.fi/jatteet-ja-kierratys/sortti-keraysautot/

Vierailija
14137/19751 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostanut edes sellaisia pääsiäismunia lapsille, joista jäisi romua jäljelle. Eli saavat sunnuntaina ainoastaan mignonit ja pieniä suklaa- ja karkkimunia. Eikä meille hankittu mämmiä muovirasiassa vaan kokokartonkisessa. Pieniä järkitekoja.

Vierailija
14138/19751 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin hyvä, niin ei tarvitse sitten jälkeenpäin harmitella pikkusälää. Monesti ne yllätykset niissä pääsiäismunissa ovat niin surkeitakin, että jäävät ihan kokoamattakin.

Vierailija
14139/19751 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä juttu, pahoittelen. Olen hyvissä väleissä ex appivanhempieni kanssa ja mm he olivat meillä jouluna, asun jo toisen miehen kanssa yhdessä.

Olen saanut heiltä aikanaan paljon kirppistavaraa, nyt olen lopettanut jo puljaamisen. Eivät tienneet tätä ja toivat jouluna autokuormallisen kirppistavaraa. Meillä oli myös jouluna pariskunta, jotka asuvat samassa taloyhtiössä. He näkivät tämän ja illan aikana sanoivat ovat muuttamassa ja kotia pitäisi alkaa tyhjentää. Aloin heti vuoden alusta auttamassa. Itse asiassa koko taloyhtiö osallistui. 1 toi työpaikalta banaanilaatikoita, moni on kuskannut tavaroita kiertoon, kun on etsitty uutta käyttämää, kierrätetty jne. 

Siinä vaiheessa, kun laskin, olin hakenut 110 laatikkoa kirppistavaraa. Appivanhemmat, ex siis muuttivat ja he nakittivat poikansa hakemaan heidän ylimääräistä, jonka vei hänen työpaikalle odottamaan.

Pääsiäisenä eilen vietiin yli 200 laatikkoa kirppistavaraa kirppikselle. 

2 v sitten yli puoli vuotta tyhjennettiin isoa omakotitaloa, jossa ei oltu karsittu oikeastaan mitään vuosikymmeniin. Työ oli järkyttävän suuri ja se, mitä Siitä jäi viivan alle, on pieni. Urakka kesti yli puoli vuotta. 

Nämä urakat opettaa sen, ettei roju lopu kesken tästä maailmasta, kierrättäminen vie aikaa ja itse hallitsen omaa kotiani paremmin.

Vierailija
14140/19751 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni koko ketju luettu HUH. Ihme jankkaamiseksi meni vikat 100 sivua? Ei tartttia aina päteä ja jauhaa samaa sontaa monta sivua.. btw puu palaa nuotiossa hyvin, ei tartte olla hysteerinen kaupunkilainen..

Oma tarina:

Muutin miehen kanssa miehen rintamiestaloon 3 vuotta sitten. Miehen ex sai lähöt 4v sitten mutta jätti krääsää koko talon täyteen!! Olen hävittänyt näitä krääsiä nyt noin 2 vuotta ja tavaraa on lähtenyt aivan järjettömästi. Alkutilanne oli että kaapit tursusi suoraan sanottuna turhaa p*skaa.. nyt mahtuu jo suht hyvin kaikki kaappeihin.

Olin itsekkin jemmannut varastollisen tavaraa ed kämpässä esim vaatteita, lapsen leluja, vauva vaatteita ym (lapsi nyt kohta 9v). Ongelmana huomasin että sukulaiset olivat pitäneet mua kaatopaikkanaan eli tyrkännyt kaiken mulle kun kilttinä en ole sanonut vastaan, lopputulos: makuuhuoneellinen tavaraa lattiasta kattoon. Nyt yläkerran makuuhuoneessa näkyy jo lattia mutta paljon on vielä lähdettävää. Torissa kauppa ei käy tällähetkellä..

Eniten vihastuttaa tuo että mua on pidetty kaatopaikkana ja annettu likaisia lastenvaatteita ym SÄKKI TOLKULLA

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän