Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19751)

Vierailija
14061/19751 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikirppiksille ja livekirppiksille vaan myyntiin kaikki käyttökelpoinen turha vaate ja roina!

Vierailija
14062/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14063/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarapaljoudesta pääsee eroon myös kuluttamalla ja käyttämällä vaatteitaan ja tavaroitaan. Itse huomasin säästävänisuurinta osaa kengistäni ja vaatteistani ajatuksella, että ensin on käytettävä nämä ja nämä. Eli käyttöön vaan kaikki!

Vierailija
14064/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa esimerkkejä tavaroista, joita olette poistaneet huomattuanne ne turhiksi, vaikka ne roikkuneet mukana kauan. Minä annoin itse pois valaisimen, jota olin säästänyt ajatuksella, että ei sovi meille, eikä edes tarvita kodissamme, mutta olin säästänyt sen kauneuden takia ja koska se oli suht arvokas. No nyt se roikkuu tuttavani olohuoneessa, eikä mahdollisesti rikkoonnu pienissä säilytystiloissani. Mitä ihmeen tulevaisuuden erilaista kotia varten sitä olin säästämässä? Enhän edes ole muuttamassa mihinkään. Ja lapset ovat niin nuoria, että tuntuisi hölmöltä jemmata jotain suurta valaisinta heitä vartenkaan. No niin vaan olin jemmannut ja vuosia. Mistä tavaroista te olette luopuneet samantien, kun oivallatte säilyttelyn turhaksi?

Hiustenkiharrin (ei ollut käyttöä) epilaattori (en arvota karvattomuutta yhtä korkealle kuin nuorempana, sheivaan kun muistan), hiustenkuivaaja

Tästä tuli mieleen mielenkiintoinen  juttu. Itsellä ol teininä saatu hiusten kuivaaja jota ei olut käytetty useammpaan vuosikymmeneen. mutta sitten kun ostimme asunnon jossa on leivinuuni niin millä sen nyt kylmänä saa vetämään olemassa olevin keinoin. Niin hiustenkuivain tuhkaluukkuun puhaltamaan näin voi tulla esineelle käyttöä vielä useiden vuosikymmenien jälkeen kun se on ollut käyttämättä. Tavaraa ei kannata hävittää heppoisin perustein muuten voi tulla kuluja.

Vierailija
14065/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa esimerkkejä tavaroista, joita olette poistaneet huomattuanne ne turhiksi, vaikka ne roikkuneet mukana kauan. Minä annoin itse pois valaisimen, jota olin säästänyt ajatuksella, että ei sovi meille, eikä edes tarvita kodissamme, mutta olin säästänyt sen kauneuden takia ja koska se oli suht arvokas. No nyt se roikkuu tuttavani olohuoneessa, eikä mahdollisesti rikkoonnu pienissä säilytystiloissani. Mitä ihmeen tulevaisuuden erilaista kotia varten sitä olin säästämässä? Enhän edes ole muuttamassa mihinkään. Ja lapset ovat niin nuoria, että tuntuisi hölmöltä jemmata jotain suurta valaisinta heitä vartenkaan. No niin vaan olin jemmannut ja vuosia. Mistä tavaroista te olette luopuneet samantien, kun oivallatte säilyttelyn turhaksi?

Hiustenkiharrin (ei ollut käyttöä) epilaattori (en arvota karvattomuutta yhtä korkealle kui

Jos tällä perusteella rupeaa säilömään tavaraa, niin ei voisi luopua yhtään mistään. Ja sittenhän vasta asutaankin kunnon hamstraajakodissa, jossa edes lattiaa ei näy.

Vierailija
14066/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se valaisimen lahjoittaja ja vastaan tuolle edelliselle, joka nyt luulee kotiamme sanojensa mukaan varsinaiseksi hamstraajakodiksi.. niin onneksi näin ei todellakaan ole. Meillä nimenomaan on vähän tavaraa ja valaisin oli melkeimpä ainut mukana keikkuva turha tavaramme, josta en ollut raaskinut luopua. Eli olen raaskinut kuopua melkeinpä mistä vain, sanojasi mukaellen.

Vierailija
14067/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luopua

Vierailija
14068/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on luopumista.

Vierailija
14069/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se valaisimen lahjoittaja ja vastaan tuolle edelliselle, joka nyt luulee kotiamme sanojensa mukaan varsinaiseksi hamstraajakodiksi.. niin onneksi näin ei todellakaan ole. Meillä nimenomaan on vähän tavaraa ja valaisin oli melkeimpä ainut mukana keikkuva turha tavaramme, josta en ollut raaskinut luopua. Eli olen raaskinut kuopua melkeinpä mistä vain, sanojasi mukaellen.

En vastannut sinulle... Lainasin viimeisimmäksi kylläkin tuota, joka sanoi ettei kannata luopua föönistä ym, vaikka ei olisi vuosikymmeniin käyttänyt.

Vierailija
14070/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastannut sinulle... Lainasin viimeisimmäksi kylläkin tuota, joka sanoi ettei kannata luopua föönistä ym, vaikka ei olisi vuosikymmeniin käyttänyt.

Harmi kun täällä ei saa muokattua omaa kommenttia.

Lisäys vielä tähän, lueppa muutenkin uusiksi. Missään vaiheessa en ole sinun kotiasi edes sanonut hamstraajakodiksi... Vaan sanoin, että jos ei saisi luopua mistään, niin näin äkkiä kävisi.

Vierailija
14071/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lahjoitin tuttujen mökeille käyttöön kaikki valurautaiset paistinpannut, joita minulla oli jostain syystä joka lähtöön vaikken niitä keraamisella liedelläni koskaan voi edes käyttää. Muutenkaan en tarvitse kuin yhden paistinpannun, joka on niin suuri että voin tehdä siinä ruokaa kahdeksi tai kolmeksi päiväksi koko perheelle

Minä käytän kyllä valurautaista paistinpannua keraamisella liedellä. Paras paistopinta ja parhaat pihvit tulee juurikin valurautapannulla. En voisi kuvitellakaan luopuvani siitä.  Toki minulla on muutama muukin paistinpannu mutta onneksi keittiössä on riittävästi kaappeja. 

Vierailija
14072/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista mutta kun on häätöuhka päällä niin tavaroita katsoo ihan eri tavalla, varsinkin varaston kaaosta, huonokuntoisia huonekaluja jne. Haluaa vaan äkkiä päästä niistä eroon.

Vierailija
14073/19751 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista mutta kun on häätöuhka päällä niin tavaroita katsoo ihan eri tavalla, varsinkin varaston kaaosta, huonokuntoisia huonekaluja jne. Haluaa vaan äkkiä päästä niistä eroon. 

Ja kun ei ole varaa vuokrata autoa ja kuljettajaa viemään kaatopaikalle noita risoja huonekaluja, miten ihmeessä ne saisi pois alta.

Vierailija
14074/19751 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ei ole varaa vuokrata autoa ja kuljettajaa viemään kaatopaikalle noita risoja huonekaluja, miten ihmeessä ne saisi pois alta.

Ihana, jos yrität saada hommattua pois huonot tavarat. Monet jättää häädössä tavarat vain taloyhtiön haitaksi. Saisitko ketään paikkakuntasi roskalavan kautta auttamaan? Vai onko kaikki ihan kaatiskamaa jo? Täällä päin puskaradiossa välillä kerätään ihan kaatiskuormaakin.

Vierailija
14075/19751 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun luovuit valaisimestasi. Meillä kaikilla on joku vastaava tavara, jota vaan säilötään, vaikkei tarvita tai käytetä. Tuttavalta pitäisikin kysyä onko hänellä mitä vastaavaa ja katsoa onnistuisiko vaikka vaihtokauppa. Minä voisin luopua isosta pyöreästä lasipöydästä, jos saisin tilalle ison puisen tai vanerisen sängynaluslaatikon.

Vierailija
14076/19751 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana, jos yrität saada hommattua pois huonot tavarat. Monet jättää häädössä tavarat vain taloyhtiön haitaksi. Saisitko ketään paikkakuntasi roskalavan kautta auttamaan? Vai onko kaikki ihan kaatiskamaa jo? Täällä päin puskaradiossa välillä kerätään ihan kaatiskuormaakin.

Ihan kaatiskamaa, ennemmin pitäis maksaa että joku ne veisi pois. Ja maksaisinkin jos olisi rahaa. Olen monisairas (mt- ja fyysisiä ongelmia, liikuntarajoitteinen) eikä minulla ole ajokorttia. En haluaisi jättää taloyhtiön vaivaksi mutta kun en keksi mitään. Jos jollain ihmekonstilla saisinkin jäätyä tähän asumaan niin silti haluan noista eroon (parisänky, sohva, molemmat isoja ja painavia).

Vierailija
14077/19751 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kiitos asiallisesta kommentista 😊 Ajattelin että minut haukutaan heti pystyyn että mitäs olet itsesi tuohon jamaan saanut. Asiat vain ei ole aina niin yksinkertaisia kuin päältä päin näyttää...

Vierailija
14078/19751 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaatiskamaa, ennemmin pitäis maksaa että joku ne veisi pois. Ja maksaisinkin jos olisi rahaa. Olen monisairas (mt-

Sillä ei nyt ole väliä missä asut, mutta katso HSY:n, tämä siis mm. Helsinki sivuilta, jos sieltä löytyisi vinkkiä noista tavaroista eroon pääsemiseen tai jos tarjolla olisi halpaa tai jopa ilmaista kuljetusta. Katso myös jäteyritykset ja vaikka kierrätyskeskuskin. Olet varmaan myös ollut tilanteesi vuoksi yhteydessä sosiaalitoimeen ja sosiaalityöntekijään? Ilmeisesti sieltäkään et ole tarvitsemaasi apua saanut?

Vierailija
14079/19751 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kyllä koko ajan enemmän hermo tähän omaankin kaaokseen. Valitettavasti tämän hallintaan saaminen ja tavarasta eroon hankkiutuminen ei kuitenkaan riipu täysin itsestäni, eikä ole vallassani kun asun toisen ihmisen kanssa. Nyt sentään syyhyn pelossa en uusia liinavaatteita, vaatteita, kenkiä tai asusteita ole hankkimassa, ehkä korkeintaan jonkun suljettuun muovipakkaukseen pakatun ostan. Tämä on oikeastaan vain hyvä niin saa vanhat käytettyä lopullisesti loppuun, eikä uutta ilmesty. 

Vierailija
14080/19751 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut olla yhteydessä sos.tt. tms, voimavarat melko heikot. Aikoinaan auttoivat niin en enää edes kehtaa pyytää sieltä apua.

Mutta ettei nyt menisi ihan surkutteluksi niin on ollut mukava lukea tätä ketjua. Vaikka vieläkin on tavaraa ja vaatteet liikaa niin tämä ei ole mitään verrattuna parin vuoden takaiseen, silloin asunto ja varasto pursusivat tavaraa ja vaattetta. Oli ihan kasoja ympäri asuntoa, vakavan masennuksen takia en jaksanut enää edes perussiivousta jne.

Jossain vaiheessa sain taas elämän syrjästä kiinni ja alkoi kunnon siivous ja raivaus, esim pelkästään  parvekkeelta lähti 9 jätesäkillistä pelkkää roskaa. Olen myynyt, antanut, vaihtanut ja heittänyt pois paljon turhaa, siihen olen tyytyväinen. Voimien mukaan tässä nyt siivoilen, vielä kun jaksaisi nettikirpparille laittaa myyntiin liian pieniä vaatteita.