Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19828)

Vierailija
1321/19828 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:07"]

Mieti mitä jos saisit kuulla sairastavasi jotain vakavaa tautia. Elämää olisi jäljellä ehkä 5-10 vuotta. Olisiko sillä tavaralla enää väliä? Menisitkö komeroa halaamaan ja kasseja ja nyssäköitä, ja parkumaan niille kuinka et ehdi niitä lajitella ennen kuolemaasi?

[/quote]

6 alapeukuttajaa tuli vihaiseksi ajatuksesta, että sairastuisi ja joutuisi miettimään muutakin kuin nyssyköitään ja "perintökaluja". Mikä kyllä tuo esille myös sen, että roina/tavara/kamat on monelle huumetta, turvariepu ja suoja jonkin tilalle tai jotain vastaan. Ei niitä elämän suruja tarvitse kohdata eikä syvempiä miettiä kun pitää aina pohtia että mihin laittaisi uudet pestyt jogurttipurkit ja saisiko kirpputorilta 50 senttiä tuosta vaasista jonka osti eurolla eikä siitä enää niin tykkääkään, kun ei se sovi kuin mikron päälle, joka sekään ei toimi kunnolla mutta vielä ei voi varastosta hakea sitä alennuksesta ostettua varamikroa.

[/quote]

Minä alapeukutin noloa ja alentavaa asennettasi, joka huokuu viesteistäsi. Olet sisältä ruma.

(Meillä itsellämme on tavaraa niin vähän että kaapit kumisevat tyhjyyttään.)

Vierailija
1322/19828 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:07"]

Mieti mitä jos saisit kuulla sairastavasi jotain vakavaa tautia. Elämää olisi jäljellä ehkä 5-10 vuotta. Olisiko sillä tavaralla enää väliä? Menisitkö komeroa halaamaan ja kasseja ja nyssäköitä, ja parkumaan niille kuinka et ehdi niitä lajitella ennen kuolemaasi?

[/quote]

Toivoisin ehtiväni selvittää tavaranpaljouden ennen kuolemaani, ettei se jäisi jälkikasvuni riesaksi. Tavaroiden läpi käyminen voisi myös olla hyvä tapa käydä läpi elettyä elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JANKKAAJAT HELVETTIIN TÄSTÄ KESKUSTELUSTA KIITOS.

Minä kaipaisin apua tämän kaaoksen kesyttämiseen. Tuntuu että tavaraa löytyy aina lisää kaapeista ja ne nyssäkät joissa on myytäväksi meneväö tavaraa vaan pyörivät nurkissa. Miten niistä pääsisi helposti eroon... aarh

Vierailija
1324/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:38"]Ylempänä joku mainitsi valokuvat, niistä olisi tosiaan hauska nähdä jos joku haluaa kuvata! :) muutoksista, uusista säilytysjärjestelmistä tai mistä tahansa :)
Voisi olla myös kiva kuulla tarkkoja lukuja, mitä ihmiset ovat saaneet karsittua pois, :)

Itse voisin ottaa ainakin kuvan kirjahyllystäni nyt ennen ja sitten jälkeen, kun olen saanut sen raivattua :)
[/quote] Mulla on lista kaikesta mitä kirppikselle vien ja millä hinnalla (pitäs huomenna lisäillä taas!) Ja tuo yks kaappi on ääriään myöten täynnä tavaraa ! Niistä jos nyt pääsis eroon :)
Voisin laittaa nuo koriste-esineet (vaikka niitä ei paljoa ole) myös kirpparille, mutta äiti tietenkin kaappaa ne itselleen ..
Ärsyttää myös fb-kirppareilla, kun tietyn henkilön myynti-ilmoon tulee 7 halukasta ottajaa vaatteelle, ja itsellä on samanlainen samalla hintaa niin ei kyllä kiinnosta :(
-KirppariKalle

Vierailija
1325/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 12:52"]JANKKAAJAT HELVETTIIN TÄSTÄ KESKUSTELUSTA KIITOS.

Minä kaipaisin apua tämän kaaoksen kesyttämiseen. Tuntuu että tavaraa löytyy aina lisää kaapeista ja ne nyssäkät joissa on myytäväksi meneväö tavaraa vaan pyörivät nurkissa. Miten niistä pääsisi helposti eroon... aarh
[/quote] Aseta itsellesi takaraja niiden tavaroiden myymisen suhteen ja toimita sen jälkeen myymättömät keräykseen. Äläkä vaan missään tapauksessa laita niitä mihinkään kaappeihin odottamaan!

Vierailija
1326/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, olen seurannut ketjua varmaan ihan alusta asti, mutta nyt kommentoin ensimmäistä kertaa. Mulla ei ole mitään raivausta nyt käynnissä, oikeastaan mulla ei missään vaiheessa ole ollut tavaraa niin paljon, että pitäisi raivata.

Mun mielestä tämä "minimalismin" suunta on oikein mukava juttu. Muistan miten joskus itse rakastin kaikkea pientä krääsää ja tilpehööriä, koriste-esineitä oli oltava joka lähtöön. Olen ollut aina vähän keräilijäluonne - jos jotain aloin kerätä, niin sitä sorttia oli sitten paljon. Tosin tähän täytyy sanoa, että tämä hamsterivaihe ajoittui siihen lapsuuden-teini-iän aikaan, nythän olen nuori aikuinen :)

Mielestäni mulla on vähän tavaraa kun ottaa senkin huomioon, miten siististi ne mahtuvat pieneen elintilaani. Silti moni varmasti kauhistuisi siitä, miten paljon yhdellä ihmisellä on astioita, kun parillakin pärjäisi... Miten paljon pyyhkeitä... Mulla on aina vähintään yksi täysinäinen shampoo/pesuaine/hammastahna/mikä tahansa "tärkeä" kosmetiikkatuote varastossa odottamassa käytössä olevan loppumista. Elokuviakin mulla on jonkin verran, mutta tällä hetkellä jokainen niistä on sellainen, mistä en ole luopumassa. En siis yritä väkisin vähentää tavaroitani yhteen matkalaukkuun mahtuvaksi, vaikka se olisi kieltämättä varsin mielenkiintoinen ja kevyt ajatus!

Tekisi mieli ottaa tänne kuva vaatekaapistani. Omistan ehkä pari hyllyllistä vaatteita, tosin pukeudunkin todella tylsästi. Muutenkin kiinnostaisi nähdä kuvia tähän raivaukseen/tavaran vähennykseen liittyen :D

Vierailija
1327/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavroiden lahjoittaminen eteenpäin ilmaiseksi on kyllä hyvä neuvo, sitä kannattaa kokeilla! Meillä on mieheni kanssa tapana lahjoittaa meille tarpeetonta tavaraa Facebookin palstoilla, ja siitä saa paitsi hyvän mielen, myös lisää kaappitilaa. Olen miettinyt, paljonko voisin tienata esim. vaatteilla tai käyttötavaralla ja yrittänyt suhteuttaa tuloja siihen, paljonko myyminen vaatisi vaivaa (lajittelu, hinnoittelu, kuvaaminen, "myyntipuhe" ym.). Yleensä olenkin sitten päätynyt siis lahjoittamaan tavaran ilmaiseksi, sillä se on paljon vaivattomampaa ja nopeampaa. Arvokkaampien tavaroiden kohdalla (huonekalut, kodin elektroniikka ym.) olen kyllä jaksanut vaivan nähdä, mutta harvemmin sellaisia lojuu kaapinperällä tyhjänpanttina.

Vierailija
1328/19828 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:45"]

Tavroiden lahjoittaminen eteenpäin ilmaiseksi on kyllä hyvä neuvo, sitä kannattaa kokeilla! Meillä on mieheni kanssa tapana lahjoittaa meille tarpeetonta tavaraa Facebookin palstoilla, ja siitä saa paitsi hyvän mielen, myös lisää kaappitilaa. Olen miettinyt, paljonko voisin tienata esim. vaatteilla tai käyttötavaralla ja yrittänyt suhteuttaa tuloja siihen, paljonko myyminen vaatisi vaivaa (lajittelu, hinnoittelu, kuvaaminen, "myyntipuhe" ym.). Yleensä olenkin sitten päätynyt siis lahjoittamaan tavaran ilmaiseksi, sillä se on paljon vaivattomampaa ja nopeampaa. Arvokkaampien tavaroiden kohdalla (huonekalut, kodin elektroniikka ym.) olen kyllä jaksanut vaivan nähdä, mutta harvemmin sellaisia lojuu kaapinperällä tyhjänpanttina.

[/quote]

Ja nyt on maa täynnä hätää kärsiviä, joille lahjoittaa. Palkaksi hyvä mieli!

Vierailija
1329/19828 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:56"]

Mihin pistää isot ehjät matot (perinteisiä räsymattoja ja siistejä nukkapintaisia) jotka ovat hyväkuntoisia mutta  toki käytön jälkeen eivtä ole puhtaita, vaan sellaisia peruskäytössä likaantuneita (ei kuitenkaan sellaista mikä ei lähtisi pesemällä pois). Ei mahdu pesemään koneessa enkä ala nyt käsinkään pesemään. voiko kierrättää mhinkään vai roskiinko vaan?

[/quote]

Kysy facen annetaan-palstoilla haluaako joku tai torin lahjoitetaan.

Vierailija
1330/19828 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:38"]

Ylempänä joku mainitsi valokuvat, niistä olisi tosiaan hauska nähdä jos joku haluaa kuvata! :) muutoksista, uusista säilytysjärjestelmistä tai mistä tahansa :) Voisi olla myös kiva kuulla tarkkoja lukuja, mitä ihmiset ovat saaneet karsittua pois, :) Itse voisin ottaa ainakin kuvan kirjahyllystäni nyt ennen ja sitten jälkeen, kun olen saanut sen raivattua :)

[/quote]

No mun kirjahylly on täysin tyhjä. Roskiin menivät, paitsi muutama lukematon. Ne ovat makkarissa laatikossa (pienessä) ja luettuani ne menevät yksitellen roskiin. Kirjahylly menee autotalliin. Ostan jatkossa vain sähköisiä kirjoja.

Vierailija
1331/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aikaiseksi tarttua tänään korjattavien vaatteiden pinoon. Säilytin ne kuitenkin, kun olivat lempivaatteitani. Korjasin kolme paitaa ja yhden neuleen ajelin nukanpoistajalla. Vielä olisi pari neuletta siistittävänä.
- Palapeli

Vierailija
1332/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin pistää isot ehjät matot (perinteisiä räsymattoja ja siistejä nukkapintaisia) jotka ovat hyväkuntoisia mutta  toki käytön jälkeen eivtä ole puhtaita, vaan sellaisia peruskäytössä likaantuneita (ei kuitenkaan sellaista mikä ei lähtisi pesemällä pois). Ei mahdu pesemään koneessa enkä ala nyt käsinkään pesemään. voiko kierrättää mhinkään vai roskiinko vaan?

Vierailija
1333/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt tuntuu raivaaminen jumahtaneen nimenomaan siihen, kun kuvittelen saavani turhista tavaroista vähän rahaa myymällä ne, mutta sitten kuitenkaan en saa tätä aikaiseksi tai sitten tavara ei mene kaupaksi. Arvokkaammat tavarat toki, mutta tuon sälän voisi aivan hyvin lahjoittaakin - kun vaan saisi itsestään irti.

Jäin muuten miettimään tuon lakanakeskustelun innoittamana sitä, että vaikka periaatteessa pärjää hyvin 2 lakanasettiä/henkilö, niin mielestäni ylimääräisten lakanoiden pois antaminen on silti vähän hassua, kun ennemmin tai myöhemmin ne käytössä olevat lakanat kuitenkin kuluvat ja menevät rikki. Sitten olisi mistä ottaa. Toki jos lakanoita on tosi paljon tai säilytystilat muuten erittäin rajalliset.

Vierailija
1334/19828 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:38"]

Ylempänä joku mainitsi valokuvat, niistä olisi tosiaan hauska nähdä jos joku haluaa kuvata! :) muutoksista, uusista säilytysjärjestelmistä tai mistä tahansa :) Voisi olla myös kiva kuulla tarkkoja lukuja, mitä ihmiset ovat saaneet karsittua pois, :) Itse voisin ottaa ainakin kuvan kirjahyllystäni nyt ennen ja sitten jälkeen, kun olen saanut sen raivattua :)

[/quote]

No mun kirjahylly on täysin tyhjä. Roskiin menivät, paitsi muutama lukematon. Ne ovat makkarissa laatikossa (pienessä) ja luettuani ne menevät yksitellen roskiin. Kirjahylly menee autotalliin. Ostan jatkossa vain sähköisiä kirjoja.
[/quote]

Roskiin? Miksi ihmeessä?

Vierailija
1335/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1345 kaipaili kuvia tai lukuja. Tässä meikäläisen pois laitettuja kappalemääriä:

vaatteita, kenkiä ja laukkuja 70 kpl
kirjoja, leffoja ja levyjä yhteensä 50 kpl
keittiötilpehööriä ainakin 20 kpl
pussilakanasettejä 8 kpl
papereita sellainen viisisenttinen pinkka

Vierailija
1336/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirppariKalle, ovatko fb-myynti-ilmoituksesi selkeitä? Itse en ainakaan ryhdy käymään kauppaa sekavasta tai huonosti laaditusta ilmoituksesta.

Vierailija
1337/19828 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 21:58"]KirppariKalle, ovatko fb-myynti-ilmoituksesi selkeitä? Itse en ainakaan ryhdy käymään kauppaa sekavasta tai huonosti laaditusta ilmoituksesta.
[/quote]Hinta, koko, mistä haku ja onko eläintalous. + selkeät kuvat. (Tänään muuten sovittiin vaatteen haku!! )Ehkäpä kirpparilla menis paremmin kun vaatetta pystyy sovittamaan ja katselemaan eri kulmista :)

Vierailija
1338/19828 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:51"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2015 klo 19:42"][quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 15:38"] Ylempänä joku mainitsi valokuvat, niistä olisi tosiaan hauska nähdä jos joku haluaa kuvata! :) muutoksista, uusista säilytysjärjestelmistä tai mistä tahansa :) Voisi olla myös kiva kuulla tarkkoja lukuja, mitä ihmiset ovat saaneet karsittua pois, :) Itse voisin ottaa ainakin kuvan kirjahyllystäni nyt ennen ja sitten jälkeen, kun olen saanut sen raivattua :) [/quote] No mun kirjahylly on täysin tyhjä. Roskiin menivät, paitsi muutama lukematon. Ne ovat makkarissa laatikossa (pienessä) ja luettuani ne menevät yksitellen roskiin. Kirjahylly menee autotalliin. Ostan jatkossa vain sähköisiä kirjoja. [/quote] Roskiin? Miksi ihmeessä?

[/quote]

Eipäs aloiteta taas jankkaamista.

Vierailija
1339/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.09.2015 klo 13:56"]

Mulla nyt tuntuu raivaaminen jumahtaneen nimenomaan siihen, kun kuvittelen saavani turhista tavaroista vähän rahaa myymällä ne, mutta sitten kuitenkaan en saa tätä aikaiseksi tai sitten tavara ei mene kaupaksi. Arvokkaammat tavarat toki, mutta tuon sälän voisi aivan hyvin lahjoittaakin - kun vaan saisi itsestään irti.

Jäin muuten miettimään tuon lakanakeskustelun innoittamana sitä, että vaikka periaatteessa pärjää hyvin 2 lakanasettiä/henkilö, niin mielestäni ylimääräisten lakanoiden pois antaminen on silti vähän hassua, kun ennemmin tai myöhemmin ne käytössä olevat lakanat kuitenkin kuluvat ja menevät rikki. Sitten olisi mistä ottaa. Toki jos lakanoita on tosi paljon tai säilytystilat muuten erittäin rajalliset.

[/quote]

Olen asunut itsenäisesti 20 vuotta, enkä ole koskaan saanut lakanoita, pussilakanoita tai tyynyliinoja kulutettua rikki. Kauimmin omistamani on olleet käytössä varmaan sen 10 vuotta, eikä ne juuri ole kuluneet. Kyllästymisen vuoksi niistä on tullut luovuttua. Kuinkahan kauan niitä oikein pitäisi käyttää, että menisivät siihen kuntoon että kulumisen takia joutuu poistamaan, 20 tai 30 vuotta? Ei niin pitkää aikaa varten kannata mitään säilyttää.

Vierailija
1340/19828 |
15.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmiset puhuvat, että jokin lakana, pyyhe tai muu vastaava käyttötavara on kestänyt 20 vuotta, ei ne äkkiä kulu, niin kannattaa muistaa, että laatu on koko ajan huonontunut, ja pari vuotta sitten ostettu lakanasetti on todennäköisesti ihan toista tekoa kuin 20 vuotta sitten ostettu... valitettavasti. Meilläkin on pari finlaysonin pyyhettä, jotka ollaan miehen kanssa saatu lapsena, ja ovat ihan pirun hyviä ja imukykyisiä pyyhkeitä, toki väri alkaa jo olla haalistunut... ja saman firman viiden vuoden sisällä ostettuja pyyhkeitä, joissa purkautuu sauma, on nyppyä ja nukkaa, värit ovat kulahtaneet ihan kamalan näköiseksi.

Laatua saa nykyäänkin, mutta tuntuu olevan ihan arpapeliä, että mitä kannattaa ostaa. Jos tietty merkki on ollut ennen hyvä, se ei välttämättä ole sitä enää. Meille on tulvinut lahjaksi lähivuosina esimerkiksi niitä pyyhkeitä ja lakanoita (olemme suht nuoria aikuisia), ja olen tyytyväinen, että en laittanut ylimääräisiä suoraan kiertoon, koska osa on kulahtanut käsittämättömän nopeasti. Seuraavaksi voisinkin karsia huonoimmat pois, ja ottaa kaapista uudet tilalle... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi